بی ام و

افزایش بُرد مسافت ب‌ام‌و i3 در مدل 2017

کمپانی BMW خودروی i3 را به دو صورت خودروی الکتریکی خالص و خودروی الکتریکی به همراه یک موتور بنزینی که برای افزایش برد خودرو استفاده می‌شود، عرضه کرده است. به خودرو نوع دوم i3 را range-extender نیز می‌گویند، موتور احتراقی در این خودرو تنها برای شارژ باتری استفاده می‌شود نه برای راندن خودرو. خودروهای i3 الکتریکی خالص در حال حاضر برد ۱۳۰ کیلومتری دارند ولی بر طبق گزارش Automotive News، افزایش ۵۰ درصدی برای مدل ۲۰۱۷ اعلام شده است یعنی برد این خودرو به ۱۹۳ کیلومتر می‌رسد.

BMW i3
BMW i3
آیان روبرسون عضو ارشد ب‌ام‌و گفته پک‌های باتری لیتیوم یونی برای مدل ۲۰۱۷ بهبود یافته است که موجب افزایش برد این خودرو می‌شود. سخنگوی ب‌ام‌و در آمریکای شمالی صحت این خبر را تأیید کرده است و اضافه کرده که استفاده از باتری‌های قدرتمندتر به‌عنوان آپشن در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. مدل کنونی که از پک باتری ۲۲ کیلوواتی بهره می‌برد، همچنان عرضه خواهد شد.

BMW i3 charging
BMW i3 charging
افزایش برد i3 به ۲۰۰ کیلومتر جایگاه این خودرو را در بین خودروهای الکتریکی رده پایین ارتقاء می‌بخشد. قیمت ب‌ام‌و i3 برای مدل ۲۰۱۶ معادل با ۴۳۳۹۵ دلار قبل از اعمال مشوق‌های مالیاتی است. تنها مشکل ب‌ام‌و این است که به‌تازگی شورولت برد ۳۲۰ کیلومتری را برای خودروی الکتریکی خود یعنی بولت اعلام کرده است که نقطه عطفی در میان خودروهای این کلاس محسوب می‌شود و فروش آن هم در اواخر سال جاری میلادی شروع خواهد شد. قیمت شورولت بولت ۳۷۵۰۰ دلار خواهد بود که پس از اعمال معافیت‌ها به ۳۰ هزار دلار کاهش می‌یابد.

bmw-i3-engine
BMW i3
دامنه حرکتی بالاتر موجب جذاب‌تر شدن خودروی الکتریکی i3 می‌شود. هنوز هم برد حرکتی مدل‌های range extender کمی بیشتر از مدل‌های الکتریکی خالص است. بُرد نیسان لیف نیز اخیراً از ۲۰۰ به ۲۵۰ کیلومتر افزایش یافته است. رنو ZOE نیز ۲۱۰ کیلومتر برد دارد که بنا به ادعای شرکت به‌زودی به ۲۴۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

2014 BMW i3
BMW i3
2014 BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
درمجموع ۱۱۰۲۴ دستگاه i3 در سال ۲۰۱۵ در آمریکا و ۲۴۰۵۷ در سراسر جهان به فروش رفته است، هرچند باوجود افزایش ۵۰ درصدی نسبت به فروش سال ۲۰۱۴، هنوز در مقایسه با شورولت ولت یا نیسان لیف فروش پایینی داشته است. این میزان فروش برای خودرویی که به گفته مدیرعامل ب‌ام‌و، نوربرت ریتوفر، یک نقطه عطفی در تاریخ صنعت اتومبیل‌سازی است کمی ناامیدکننده است.

BMW i3
BMW i3

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    حالا ما نا امید از بازار خودروی کشور !
    شوما هم هی خبر تکنولوژی های نِوین را بذارین …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. هژبر

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ایول بابا چ رقابتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amir

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    کاش نام گذاری این سری بر اساس سری اصلی سدان باشه برای مثال این مدل میشد i1 یه برقی هم اندازه سری 3 میزد و میذاشت i3

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mohsen

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    همین مونده بود رنو بیاد با BMW رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه خودشون هم اعلام کردن که فروش این خودرو از نظر اونها ناامید کننده است، کیفیت و فناوری خودرهای بی ام دبلیو رو که کنار بگذاریم، در خودروهای الکتریکی، مسافت قابل طی کردن، حرف اول رو میزنه که بی ا م دبلیو فعلا نتونسته به پای رقبا برسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      ب ام و نه بی ام دبیلو ضمن اینکه کیفیت این ماشین نسبت به اون دو و طراحیش خیلی بهتره کلاسشم بالاتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        اگر آلمانی تلفظ کنی میشه ب ام و اگر انگلیسی تلفظ کنی میشه بی ام دبلیو
        مثل amg بنز که انگلیسیش میشه ای ام جی ولی آلمانیش میشه آ ام گ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. فرشید

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    شورولت volt ولته فکر کنم
    نه بولت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      بولت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا