بی ام و

بازی ب‌ام‌و در میان رودسترهای کوچک

رودسترهای دونفره ب‌ام‌و با چالاکی و دینامیک بالای خود، یکی از جذاب‌ترین خودروهای جمع‌وجور محسوب می‌شوند.
چندی پیش خبری از این شرکت رسید که بر روی طراحی رودستر جدید و ارزان قیمت خود یعنی BMW Z2 فعالیت می‌کند، این ماشین بر مبنای کانسپت زاگاتو ساخته می‌شود، که از مدل Z4 جمع و جورتر می‌باشد.

یکی از رندرهای BMW Z2
یکی از رندرهای BMW Z2
پلتفرم این اتومبیل، مشترک بین پلتفرم‌های مینی هاردتاپ و سری ۲ اکتیو تورر می‌باشد
موتور این ماشین، احتمالاً در ۲ مدل توربوی مختلف ۳ سیلندر و ۴ سیلندر از سری موتورهای مدولار جدید ب‌ام‌و تولید می‌شود، که به ترتیب حدود ۱۶۰ و ۲۳۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند.
پک M نیز احتمالاً برای این ماشین تولید می‌شود که قدرت خروجی ۳۰۰ اسب بخار را ارائه می‌کند.

رندری دیگر از ب ام و Z2
رندری دیگر از ب ام و Z2
اندازه کوچک‌تر نسبت به Z4 و ساختار ساده‌تر سقف بازشو، باعث شده تا وزن این رودستر زیر ۱۱۳۰ کیلوگرم باشد.
نکته‌ی جالب در مورد این ب‌ام‌و Z2 این است که این ماشین دیفرانسیل جلو می‌باشد. البته در پک M، تریم چهار چرخ محرک (AWD) نیز عرضه می‌شود.
این ماشین در اواخر ۲۰۱۶ یا اوایل ۲۰۱۷ رونمایی می‌شود.
هدف ب‌ام‌و از ساختن این ماشین قبضه کردن بازار رودسترهای ارزان قیمت می‌باشد، تا با کنار زدن رقبای سرسختی همچون آئودی TT, مزدا MX-5 میاتا, تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ بر تخت پادشاهیِ این سری تکیه بزند. قیمت پایه این خودرو ۳۰ هزار دلار و قیمت مدل Z2 M حدود ۵۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است. (کلیه تصاویر این مطلب، تصاویر تایید نشده و طراحی طراحان متفرقه می باشند)
ترجمه: صادق رحمانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی ف

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    تا جایی که من به یاد دارم همیشه تو کلاس رودسترهای ارزان مزدا MX-5یا مقام اول یا دوم رو داشته والبته هوندا اس2000هم بود حالا نمیدونم چراذکر نشده و جدیدا هم سوبارو BRZ خیلی خوب عمل کرده ولی این بی ام و احتمالا بتونه بهتر باشه فقط اگر قیمتش تو بهترین شرایط از 40هزار بیشتر نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (276 ديدگاه)

      چرا بی ام و دف جلو زد :(((((

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. انزو

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      بی ام و است دیگر.گاهی دلش میکشد دلبری کند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مک میسل

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      کلا بی ام و عالیه.ولی قرمزش دلبری میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی آقا

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (572 ديدگاه)

    اون قرمزه خوشگله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    تو این چندسال اخیر ب ام و طیف محصولاتش رو واقعا گسترش داده و با هوشمندی در هر سگمنتی یه مدل موفق عرضه کرده که موفقیت این مدل احتمالی رو از الان میشه متصور بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (206 ديدگاه)

      البته نسل جدید مزدا mx-5 هم با قیمت خیلی ارزون تر هست //

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. زیگما

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    ایا تولید زد 2، پایانی برای زد 4 هست؟
    امیوارم اینطور نباشه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Japan & Germany

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    آقا ما نشستیم پشت این Z4 ، یه گاز دادیم ببینیم دنیا دست کیه ، شتاب و قدرتش انقدر خوب بود که خیلی معذرت می خوام ولی پشمامون ریخت ، باهاش بنز SL55 رو لوله کردیم ، لامصب با اون صدای اگزوزش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهیار

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      سلام محمد جان

      z4 که سوار شدی جه مدلی بود. منظورم اینکه چند اسب بخار بود

      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Japan & Germany

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        فکر کنم 2.8 بود ، یادمه موتورش تویین توربو بود، مجذوب صدای اگزوزش شده بودم یادم رفت از پسرخالم بپرسم چه مدلی هست ولی با اون سواری ای که ماشین میداد باید بالای 240 اسب بخار باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد علی

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (71 ديدگاه)

      صداش واقعا فوق العاده است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ارمان

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    وای چه جیگریه ! من عاشق ماشین جمع وجور و تروفرزم ! لایککک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارمان

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    یه چیزی نوشته کف کردم ، گفته با پک M دیفرانسیل جلو تبدیل میشه به 2 دیفرانسیل AWD ! یعنی آپشن در حدی که سیستم انتقال قدرت ماشین عوض میشه ! تو ایرانم اپشن داریما ، درحد رنگ آینه بغل و تعداد چراغ سقفی و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    خیلی خوب میشه . بنز و ب ام و و ائودی دارند طیف محصولاتشون رو افزایش

    میدن .

    مرسدس بنز هم میخواد یک رودستور کوچک در کلاس cla تولید کنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Japan & Germany

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      SLK چی میشه پس؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      منم نمیدونم چه غلطی دارن میکنن .

      به منم هیچی نمیگن . نا سلامتی من حافظ منافع آلمان در ایران هستم ،

      اما خب فعلا از همه چیز بی اطلاعم . نامردا .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Japan & Germany

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        میلاد اگه جدی میخوای بری آلمان ، برو زبان آلمانی یاد بگیر و تو سفارت کار کن ، راحت بهت ویزا میدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. احمدرضا

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (57 ديدگاه)

        اگه میری منم ببر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Japan & Germany

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          بهترین کشور آمریکاست ، بورلی هیلز بهشته ، حیف که چند سال پیش موقعیت مهاجرت واسم پیش اومد و نرفتم ، شاید وضع زندگیم از الآنش بهتر بود :(

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. خاوری مزراتی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    روزنامه دنیای اقتصاد

    شروط مبهم در قیمت‌گذاری خودرو

    علی فرحبخش
    شورای رقابت که فلسفه وجودی آن حذف عوامل مخل رقابت و تنظیم انحصارات است، اکنون تا حد زیادی از اهداف ذاتی خود فاصله گرفته و تمرکز خود را بر قیمت‌گذاری برخی کالاهای خاص و بالاخص خودرو معطوف کرده است. این تغییر جهت محسوس در سیاست‌گذاری نه فقط اقتصاد کشور را به سمت ایجاد فضای رقابتی و حذف محدودیت‌های غیر‌ضرور رهنمون نمی‌کند، بلکه مداخلات این شورا در قیمت‌گذاری خود عامل مهمی در ایجاد نوسانات بیشتر و سردرگمی مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود.
    شورای رقابت پس از ماه‌ها بحث و گفت‌وگو از طریق یک فرمول قیمت‌گذاری جدید و با فرض تحقق پنج شرط از مجوز افزایش خودرو به میزان 49/3 تا 9/6 درصد خبر داد. اولین نکته مهم در اعلام این قاعده جدید برای تعیین قیمت‌ها وجود ابهامات متعدد در شروط اعلام شده است. «میزان تولید در سطح قابل‌قبول» از جمله پیش‌شرط‌هایی است که نه فقط در ادبیات اقتصادی محلی از اعراب ندارد، بلکه از سوی هریک از طرفین مصرف‌کننده و تولید‌کننده می‌تواند با تفاسیر مختلف و گاه متضاد روبه‌رو شود؛ درحالی‌که شورای رقابت تصور می‌کند با قیمت‌گذاری می‌تواند نبض بازار را در اختیار گیرد و حرف اول و آخر را در بازار بزند، ولی تولید‌کنندگان با توجه به موقعیت انحصاری خود قادر هستند با تغییر عرضه، قیمت‌های بازار را دستخوش نوسانات متعددی کنند و از این حیث نه تنها به حداکثر‌سازی منافع کوتاه‌مدت خود، بلکه به ایجاد شکاف بیشتر بین قیمت‌های رسمی و آزاد کمک کنند.
    «اجباری نبودن آپشن‌های نصب شده» دومین پیش‌شرط اعلام شده از سوی شورا است که با توجه به اجباری بودن نصب ترمزهای ABS و ایربگ و از سوی دیگر ارائه این تجهیزات به‌عنوان آپشن از سوی شرکت‌های خودروساز باز هم به ابهامات پیش رو درخصوص قیمت‌گذاری خودرو افزوده می‌شود.
    در سومین شرط اعلام شده از سوی شورای رقابت بر «فروش خودرو به مصرف‌کننده نهایی» تاکید شده است که این امر نیز با تردیدهای زیادی روبه‌رو است.
    اولا مشخص نیست خودروسازان چه مکانیسمی برای تشخیص مصرف‌کننده نهایی با آنان که به قصد باز فروش خودرو را خریداری می‌کنند در اختیار دارند؛ ثانیا اگر فردی برای خرید خودرو ثبت‌نام کند و به دلایل متعدد بخواهد خودرو خود را به غیر‌واگذار کند، چگونه می‌توان این حق بدیهی را از او سلب کرد.
    چهارمین شرط ارائه شده از سوی شورای رقابت «حذف بازارهای حاشیه‌ای است» که به‌نظر می‌رسد شورای رقابت در ایجاد آن بیشترین نقش را داشته است. اساسا قیمت‌های دوگانه و گاه چندگانه هنگامی در یک بازار شکل می‌گیرد که اراده‌ای بر قیمت‌گذاری دستوری در یک بازار شکل گرفته و این قیمت دستوری با قیمت‌های تعادلی که از طریق تلاقی عرضه و تقاضا در بازار حاصل می‌شود، متفاوت است. به‌نظر می‌رسد ارائه فرمول‌های متفاوت با واقعیت‌های بازار و بالاخص بدون ملاحظه سمت عرضه مهم‌ترین عامل ایجاد شکاف قیمتی در سال‌های اخیر بوده است و بدون اصلاح یا حذف این سیاست قیمت‌گذاری امیدی به تک نرخی شدن قیمت‌ها در بازار خودرو وجود ندارد.
    «انعقاد قراردادهای منصفانه طبق نظر شورای رقابت» آخرین پیش‌شرط اعلام شده برای فرمول جدید تعیین قیمت است که خود می‌تواند با تفاسیر متعدد حقوقی و اقتصادی روبه‌رو شود. بدون ارائه عناصر اصلی یک قرارداد منصفانه یا بدون تدوین یک فرمت مشخص برای قراردادهای فروش این اصل مهم به یک عنوان نمایشی و بی‌خاصیت تبدیل خواهد شد که از این حیث هیچ‌گونه نصیبی برای مصرف‌کنندگان نخواهد داشت. اصولا قیمت هر کالا حاصل عوامل بنیادی و گاه لحظه‌ای متعددی است که بر سمت عرضه و تقاضا اثر می‌گذارد و بدون ملاحظه تمامی این آثار، قیمت‌گذاری بیرونی نتیجه‌ای جز ناکارآیی و ایجاد رانت‌های گسترده در بازار نخواهد داشت. تنظیم و قیمت‌گذاری در بازارهای انحصاری همواره به‌عنوان آخرین سیاست‌گذاری ممکن و در جایی که هیچ‌گونه روش عملی ممکن برای حذف انحصارات موجود وجود ندارد، جاری می‌شود. انحصارات طبیعی یا انحصارات ناشی از مالکیت معنوی برای دوره‌ای خاص از جمله این موارد «استثنایی و ویژه» به‌شمار می‌روند که دولت راه دیگری جز قیمت‌گذاری در بازار برای تامین حقوق مصرف‌کنندگان در پیش‌رو ندارد. در اقتصادهای آزاد تقریبا به ندرت می‌توان مصادیقی عینی یافت که دولت از یکسو با ایجاد موانع متعدد ورود، خود به ایجاد انحصار در بازار کمک می‌کند و از سوی دیگر تلاش می‌کند با ایجاد یک مکانیسم قیمت‌گذاری به تنظیم انحصاری که خود موجد آن است کمک کند. شرایط تورمی در سال‌های اخیر، خودرو را نه فقط به‌عنوان یک کالای مصرفی؛بلکه به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای به‌شدت موردتوجه افکار عمومی قرار داده و بازار خودرو نیز در کنار بازارهای ارز، طلا، مسکن و بورس به‌عنوان یکی از مقاصد مهم جذب پس‌انداز‌های خرد و کلان آحاد مردم مطرح شده است. هرگونه آشفتگی در سیاست‌گذاری در این بازار نه فقط سرمایه‌گذار را در این صنعت با ابهامات متعددی در سال‌های آتی روبه‌رو خواهد ساخت؛ بلکه تاثیرات عمیقی در بازار دارایی‌ها و جهت‌گیری حجم بالای نقدینگی برعهده خواهد داشت؛ بنابراین انتظار می‌رود سیاست‌گذاری‌های قیمتی در این بازار بر مبنای اصول تئوریک اقتصادی و در نظر گرفتن واقعیت‌های موجود اتخاذ گردد و از هرگونه اقدام شتاب‌آلود در این خصوص پرهیز شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. N.I.M.A

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    به نظر من رندر دومی به واقعیت نزدیکتره.چون اگر ملاحظه بکنید در مدلهای جدید BMW مثلا همین X6 چراغ و کلا جلوی ماشین همینطوری طراحی شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. h112

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    عکس اول و دومی و عکس ششمی (زرده) خیلی خوشکل اند.من که خیلی خوشم امد.bmw,xdrive,sdrive,idrive,edrive,

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حامد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    خیلی جمع و جور و زیبا است.
    قرمزش هم خیلی قشنگه
    موتور کوچک و پرقدرتش هم خیلی دوست داشتنیه

    کلا دوستش دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمدرضا

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    کمپانی جلو تر از زمان آینه دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. sorena scirocco

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (745 ديدگاه)

    رندر اولیه خیلی خیلی زیباست،قیمت پایه فقط 30000 دلار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ساسان.م

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (338 ديدگاه)

    تنها قسمت بدش دف جلو بودنشه حیفه به خدا
    ولی اینو به TT ترجیح میدم من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    اقا صادق بابت مطلبت ممنونم . عالی بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. شاهین

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    صادق جون دمت گرم،حرف نداری داداش!
    رندر اولی خیلی خوشگله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. sadegh

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    میلاد و شاهین، رفقای عزیز، واقعا لطف دارید.
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Japan & Germany

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      صادق جون مطلبت عالی بود ♥

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sadegh

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        زنده باشی داش محمد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. فرهاد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    قیمتش زیاد نیست؟؟
    مدل 160 اسبی 30000 دلار به نظر زیاد میاد.تازه دف جلو هم هست
    من رقباشو ترجیه میدم.
    ولی خوب طراحیش خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. یه پسل باهوش

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    اون رندرش که چراغ ها چسبیده به جلو پنجره یه قیافه خشن در عین حال اشکول و آمریکایی بهش داده

    به نظر من اون عکس اولی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احمدرضا

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    یه خبر تازه بی ام و توی جنگ لیزری آوردی را شکست داد بعداز نمایش و تحویل دادن bmw i8 ها در جلوی کارخانه ی بی ام و . اولین ماشین با چراغ های لیزری به دست صاحبانش رسید . ایول من فکر کردم آوردی با R8 اولین ماشین با چراغ لیزری روبده بیرون اما …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. PEUGEOT

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    وای چقدر خوشگله
    با این جون میده با دوست دخترت بری مسافرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. PEUGEOT

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    صادق جان بابت مطلبت ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Ehsan

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    ممنون صادق جان به خاطر این پست
    بین این رندر ها من از اولی و زرد رنگه و اون نقره ای خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. sadegh

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    پژو جون، احسان جون، شرمنده میکنید به خدا، خیلی ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امید

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    از z4 بیشتر خوشم میاد ولی این z2 هم قشنگه بنظرم خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. hero

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    من فقط از ب ام و سری زدشو دوست دارم
    توی بقیه سری ها رقباش بهتر عمل کردن
    واقعیت همیشه تلخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. میلاد

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    توی این رده ای که می خواد تولید کنه به نظرم قدرترین رقیبش پژو RCZ R هست.(البته با علم به این که این مدل پژو کانورتیبل نداره)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alpha

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (544 ديدگاه)

      پژو rcz r جلوی رقیبای هم قیمتش حرفی برای گفتن نداره ! مثلا 370z

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (221 ديدگاه)

        370Z اسمش که میاد انگار قند تو….آب می کنند!
        از این نظر که هر دو دف جلو هستند گفتم.
        این که پژو سعی کرده با استفاده از گیربکس سنگین شتاب خوبی از RCZ R بگیره که موفق هم شده ولی در عوض سعی کرده این کوتاهی ضرایب رو با استفاده از رینگ خیلی بزرگ جبران کنه.(رینگ 19!!! )

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا