بررسی نسخه پیش تولیدی ب‌ام‌و سری 8

به نظر می رسد کوپه دو درب(2+2) ب‌ام‌و سری ۸ از داشتن یک رقیب مستقیم محروم است، چرا که از نظر پرفورمنس به پورشه ۹۱۱ شباهت دارد درحالی که ابعادش به مرسدس CLS نزدیکتر است. به هر حال سری ۸ پا به میدان نهاده تا افراد مشتاق به خودروهای سریع و لوکس گرندتورر را از خرید امثال آستون مارتین DB11، مازراتی گرن توریسمو، بنتلی کانتیننتال GT و یا لکسوس LC منصرف نموده و توجه ایشان را به سمت خود جلب نماید.


خودروی مورد بررسی از نوع M850i XDrive بوده و در اینجا به بررسی عملکرد شاسی و قوای محرکه آن خواهیم پرداخت. برخی اجزای پوشانده نشده کابین در میان گجت‌های دیگر قابل مشاهده هستند. سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive7 نخستین مرتبه در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته و سپس به سمت ایکس5 روانه خواهد شد.


یک پیشرانه V-8 توربوشارژ 4.4 لیتری با توان 523 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن متر در این خودرو وجود دارد. فعلا خبری از پیشرانه دیزلی و هیبریدی در این خودرو به گوش نمی رسد.

سامانه فرمان پذیری چرخ‌های عقب، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی M اسپرت، کمک فنرهای تطبیق‌پذیر و سامانه جدیدی موسوم به پایدارسازی دورانی فعال، در لیست تجهیزات فنی این خودرو مشاهده می‌شود.

ب‌ام‌و سری 8
ظاهر پیشرانه موجود در سری ۸ مشابه انواع نسخه‌های V-8 ب‌ام‌و سری ۵ است، با این تفاوت که بیش از نیمی از اجزای آن به منظور افزایش توان خروجی تغییر یافته‌اند. از جمله این تغییرات می‌توان به استفاده یک توربوشارژر بزرگتر و قدرتمندتر، سیستم جرقه‌زنی با ولتاژ بالاتر و قطعات داخلی مستحکم‌تر و بادوام‌تر به منظور افزایش تحمل فشار، اشاره نمود. سری ۸ به لطف ۶۷ اسب بخار و 100 نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به M550، یکی از بزرگترین و قدرتمندترین محصولات BMW محسوب می‌شود، به ویژه که گشتاور پیشرانه از دور موتور ۱۸۰۰ در دسترس راننده قرار دارد.

ب‌ام‌و سری 8
در جاده، BMW سری8 بسیار منعطف و مملو از انرژی است؛ با قدرت به پیش می‌رود و شتاب نفس گیری را ارائه می‌دهد. گیربکس هشت سرعته بازطراحی شده در تعامل با پیشرانه، بگونه‌ای عمل می‌کند که گشتاور موتور را افزایش داده و تعویض دنده‌ها را با سرعت بالاتری انجام می‌دهد. در دنده معکوس ها نیز به نحو یکنواخت و بادقت عمل می‌نماید.
عملکرد غربیلک فرمان نیز از دقت کافی برخوردار بوده، سفتی مناسبی دارد و حس اطمینان خاطر را به راننده منتقل می‌نماید. خود غربیلک فرمان نیز مشابه انواع استاندارد موجود در سایر محصولات BMW احساس می‌شود و به همان اندازه ضخامت دارد اما به گفته مهندسان، به دلیل بهبودهای صورت گرفته، حس ناشی از تماس لاستیک‌ها باسطح جاده که به غربیلک فرمان مخابره می‌شود، در مقایسه با انواع دیگر ارتقا داده شده و خوشایندتر خواهد بود.

ب‌ام‌و سری 8
حالت کامفورت، تنظیمات شاسی، قوای محرکه، سفتی فرمان و صدای پیشرانه را در ساکت‌ترین حالت ممکن قرار خواهد داد. این حالات بسیار آرامش بخش بوده و طنین صدای پیشرانه به خوبی در نطفه خفه می‌شود. اما با گزینش حالت اسپرت و اسپرت پلاس شرایط تغییر نموده، همه‌چیز خوی تهاجمی به خود گرفته و شما را به کشف محدودیت‌های عملکردی شاسی تشویق می نماید.

ب‌ام‌و سری 8
به لطف سامانه فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب شما می‌توانید مسیرهای باریک و پر پیچ و خم را با چابکی و اعتماد به نفس بیشتری طی نمائید. تنها آپشن ارائه شده در اینجا به سیستم تعلیق حرفه‌ای M به همراه پایداری سازی فعال دورانی تعلق دارد.
این سیستم حین عبور از مسیرهای مستقیم با ایجاد تغییرات در تعلیق موجب قطع ارتباط اجزای آن با یکدیگر شده و بدین ترتیب باعث افزایش آسایش سواری خودرو می شود. این سیستم قادر است تا مجددا ارتباط این بخش‌ها را به منظور افزایش چابکی و کاهش حرکت گهواره‌ای(بادی رول) برقرار نماید.

ب‌ام‌و سری 8
سامانه چهار چرخ محرک XDrive به همراه دیفرانسیل Mاسپرت، چسبندگی بی‌نظیری را برای سری ۸ به ارمغان آورده‌اند. شما می‌توانید در سری ۸ با سرعت هرچه تمام‌تر به منابع قدرت پیشرانه دسترسی پیدا نموده و آن را به چرخهای خودرو با چسبندگی بسیار زیاد منتقل نمایید.

این خودرو در نوربرگ‌رینگ مورد بررسی قرار گرفته و در عبور از پیچ‌ها و مسیرهای منحنی شکل، پایداری و چابکی بسیار زیادی از خود به نمایش می‌گذارد.

سخن پایانی

شما قادر نخواهید بود تا از تکنولوژی‌های فراوان به کار رفته در سری ۸ صرف‌نظر نمایید، چرا که بدون اطلاع و توجه راننده، همواره مشغول به کار و اصلاح فرایند رانندگی هستند.
ب‌ام‌و سری ۸ یک خودروی اسپرت تمام عیار، دارای سواری آسایش بخش در مسیرهای مستقیم و مقاوم در برابر حرکت گهواره‌ای حین عبور از پیچ است و در آن اثری از کم‌فرمانی مورد انتظار در خودروهای بزرگ جثه‌ی چهار چرخ محرک مشاهده نمی‌شود.

ویژگی‌های دو حالت اسپرت پلاس و کامفورت به حدی با یکدیگر در تضاد است که گویی در هر یک از این حالات، سوار بر خودروی متفاوتی هستیم.

ب‌ام‌و سری 8
اگرچه قضاوت نهایی را پس از عرضه رسمی و بررسی نسخه نهایی به آگاهی‌تان خواهیم رساند اما چیزی که مبرهن است، این نکته است که رقبای گران‌قیمت سری8 بایستی خود را برای رویارویی با یک حریف پرقدرت آماده نمایند.

منبع: carmagazine

درباره نویسنده

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. shirko
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    به شدت منتظرشم ، چون بیاد تمام رقیبانشو بازنشست می کنه !!

    پاسخ
  2. فتنه گوساله سامری
    سوابق: (205 دیدگاه) ,

    عجب طراحی.خیلی خیلی زیباست حتی پشت این پوشش.نسخه معمولیش تااین حد دلفریب واسپرت شده دیگهM8قراره چه شود.جانم bmwبا این خودروهاش

    پاسخ
  3. kazem
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    خدایی اینا کی هستن که هی دیس لایک میکنن من که تو کتم نمیره سری هشت رو دیس لایک کنم مگر اینکه طرفدار بنز باشم اما بازم سخته

    پاسخ
  4. فتنه گوساله سامری
    سوابق: (205 دیدگاه) ,

    چند وقته تواینترنت عکسایی که ازش درتمام نقاط دنیا انداخته شده رو سرچ میکنم.وبه همه جاش بادقت نگاه میکنم.واقعا یکی ازبهترین خودروهای جهان خواهد بود

    پاسخ
  5. omid
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    عالیه یه شاهکار به تمام معنا
    البته برای امروز
    تا الان ارزوم یه اسودی ار هفت بود
    الان دوتاشونو میخوام

    پاسخ
  6. Bilbo
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    خیلی عجیبه، خیلی زیاد. اینکه چطور با تونستن با یه سری المان ثابت تو طراحی این سری هشت و بهتر از اون ام۸ گرن کوپه رو تا این حد خواستنی و زیبا طراحی کنن، از دیدنش زیر این همه پوشش استتاری سیر نمیشم.
    سیاست معرفی سری هشت تا حدی مثل کولینان هست (که روی خودرویی که زیر پوشش استتاری هست مانور رسمی میدن) و شرکت از قدرت چیزی که میخواد ۱۵ ژوئن(تقریبا ۴ هفته دیگه) معرفی کنه اطمینان کافی داره.
    نکته مهم تر تغییر کابین های واضحی هست که ب‌ام‌و از سری هشت شروع میکنه.

    احتمالا نسل جدید سری ۳ و فیس لیفت سری هفت و قطعا نسل جدید ایکس ۵، اولین نسل ایکس۷، نسل جدید z4 و کانسپت iNext (پرچمدار خودروهای الکتریکی ب‌ام‌و) تو همین ۲۰۱۸ معرفی میشن. به به…

    پاسخ
  7. net
    سوابق: (328 دیدگاه) ,

    سدان دو درب جالب نیست ،سدان باید ۴ درب باشه ،اگر دو درب میخواست تولید کنه باید سقفش باز و بسته بشه مثل خودرهای کانورتیبل نه سقفش ثابت باشه

    پاسخ
  8. net
    سوابق: (328 دیدگاه) ,

    کاشکی مثل خودروهای روباز سقفش خودکار باز و بسته میشد و کوپه نبود

    پاسخ
  9. سودازده
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    چاره ی من چیست که دلم از دیدار رخت سیر نمی شود ای زیبانگار من؟!
    حتی اگر رویت را نبینم عطر نسیمت مرا آگاه میکند از آمدنت…
    پس…
    حیف موهای پرکلاغی نیست؟روسری دور آن قفس بکشد؟!
    غیر من و تو کسی که اینجا نیست بگذار آسمان نفس بکشد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.