ب ام و

پشت فرمان سدان لوکس و فیس‌لیفت شده ب‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۲۰

ب‌ام‌و سری ۵ برای مدل ۲۰۲۰ خود فیس لیفت شده و تغییراتی در زمینه طراحی ظاهری و قوای محرکه داشته است تا رقیبی تازه‌نفس‌تر برای آئودی A6 و مرسدس E کلاس فیس لیفت شده باشد.

ب‌ام‌و سری 5

با توجه به استانداردهای خود ب‌ام‌و در سال‌های اخیر، تغییرات هفتمین نسل سری ۵ نسبتاً ملایم بوده است. اگرچه بحث طراحی خودرو مبحثی شخصی است اما هرکسی که از شوک جلوپنجره بزرگ ب‌ام‌و سری ۴ جدید بیرون آمده باشد با دیدن سری ۵ فیس لیفت سورپرایز خواهد شد زیرا طراحان ب‌ام‌و ترجیح داده‌اند همان ظاهر مرسوم‌تر این خودرو را تا حد زیادی حفظ کنند.

در کابین نیز نقصی وجود ندارد و به‌روزرسانی اصلی آن به سیستم اطلاعات سرگرمی مربوط می‌شود. صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی سری ۵ مدل ۲۰۲۰ نسبت به نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی قبلی بزرگ‌تر شده و از شاسی‌بلند X5 گرفته شده است. به لطف گرافیک واضح، زمان لود سریع و ارتباط خوب، ب‌ام‌و همچنان یکی از بهترین سیستم‌های اطلاعات سرگرمی دنیای خودرو را عرضه می‌کند.

ب‌ام‌و سری 5

باقی کابین تغییری نداشته و مشابه سری ۵ سال ۲۰۱۶ است. کیفیت ساخت کابین بسیار خوب بوده و حتی در مقایسه با کابین زیبا و باکیفیت A6 و E کلاس، سری ۵ پیام باکیفیت بودن خود را به خوبی منتقل می‌کند.

ب‌ام‌و سری 5

همین احساس کیفیت بالا به سواری سری ۵ نیز منتقل شده است. این سدان لوکس در خط مستقیم نرم و پایدار بوده و البته چابکی آن در پیچ‌ها نیز باعث می‌شود به شک بیفتید که آیا واقعاً وزن خودرو حدود ۲ تن است یا خیر. فرمان خودرو حس زیادی ندارد اما سنگینی خوبی داشته و به خوبی با شاسی همراه شده است.

ب‌ام‌و سری 5

ب‌ام‌و همچنین نسخه جدید M550i xDrive را معرفی کرده است. اگر تاکنون نسخه پرچم‌دار M5 را نرانده باشید احتمالاً متقاعد خواهید شد که همین نسخه پاسخگوی تمامی نیازهای شما خواهد بود.

ب‌ام‌و سری 5

M5 و M550i xDrive تشابهاتی نیز دارند. هر دو خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو استفاده می‌کنند اما خب اینجا قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری را شاهد هستیم. در واقعیت این خودرو بسیار سریع بوده و پرفورمنس آن کاملاً کفایت می‌کند.

ب‌ام‌و سری 5

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای تنها بخشی از داستان است. حداکثر گشتاور پیشرانه از دور ۱۸۰۰ تا ۴۶۰۰ در دسترس بوده و بنابراین شتاب گرفتن با این سری ۵ به راحتی انجام می‌شود. برای شنیدن غرش نیروگاه ۸ سیلندر نیز تنها اندک اشاره‌ای به پدال گاز کافی است. با وجود سیستم چهار چرخ محرک نیز اصلاً خللی در کشش خودرو ایجاد نمی‌شود.

سرعت گرفتن M550i مخصوصاً وقتی‌که با آرامش و رفاه کابین آشنا می‌شوید دیوانه کننده است. سواری خودرو نسبت به سایر نسخه‌ها اندکی سفت تر بوده اما خب این کار برای نشان دادن ماهیت پرفورمنس خودرو است.

البته که نسخه‌های منطقی‌تر دیگری نیز وجود دارند. محبوب‌ترین مدل سری ۵ در اروپا از نوع ۵۲۰d خواهد بود. پیشرانه ۴ سیلندر دیزلی ۱۸۷ اسبی خودرو عملکرد خوب خود را با صدای کم و تکنولوژی هیبریدی ملایم و مصرف سوخت پایین ترکیب کرده است.

مدل ۵۳۰d نیز به‌روز شده است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی این خودرو هم‌اکنون هماهنگی بهتری با شخصیت سری ۵ دارد. قدرت پیشرانه یاد شده به ۲۸۲ اسب بخار رسیده است.

همچنین نسخه‌های پلاگین هیبریدی نیز عرضه می‌شوند. به لطف تخفیف‌های مالیاتی شکی وجود ندارد که دو مدل ۵۳۰e و ۵۴۵e در بین خریداران سازمانی محبوبیت بالایی خواهند داشت. مدل اولی از پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی سود برده درحالی‌که پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی مدل دوم قدرت ۳۸۹ اسبی دارد.

قیمت M550i از ۷۱۳۶۵ پوند شروع می‌شود که ۳۰ هزار پوند کمتر از M5 بوده و البته حدود ۲۰ هزار پوند نیز بیشتر از مدل پایه ۵۳۰d می‌باشد.

ب‌ام‌و سری 5

شاید M550i معقول‌ترین انتخاب در خانواده ب‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۲۰ نباشد اما هنوز هم توانسته ۴.۵ ستاره از ۵ ستاره ممکن را به دست آورد و بنابراین نشان می‌دهد که خودرویی عالی است. ما مدل‌های ارزان‌تر و البته به همان لوکس سری ۵ را پیشنهاد می‌کنیم. تمامی اعضای این خانواده از کیفیت ساخت بسیار خوب، پیشرانه‌هایی عالی، کابینی بسیار آرام و تکنولوژی و هندلینگ قابل‌اعتنا سود می‌برند.

مشخصات ب‌ام‌و M550i xDrive

  • قیمت: ۷۱۳۶۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۲۳ اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه

  1. MAHDI

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5028 ديدگاه)

    دیروز مجله AUTO ZEITUNG اولین رقابت آئودی A6 و ب ام و سری ۵ فیس لیفت رو انجام داده که در پایان سری ۵ پیروز رقابت معرفی شد.

    امروز CARWOW تست آئودی E_TRON GT RS الکتریکی با ۶۵۰ اسب بخار رو انجام داد که شتاب ۰ تا ۱۰۰ و مسیر ۱/۴ مایل رو انجام داد که گ در شتاب ۰ تا ۱۰۰ زمان ۲.۸۸ ثانیه و مسیر ۴۰۰ متر رو در ۱۰.۹۴ ثانیه طی کرد که نسبت به آئودی RS7 و RS6 که بهترین زمان ۴۰۰ متر در این مجله رو در ۱۱.۳ و ۱۱.۴ ثانیه ثبت کردن سریع تر بود.

    اما در کمال تعجب زمانش کندتر از M8 گرن کوپه بود که هم قدرت و گشتاور خیلی کمتری داره و هم موتور بنزینی داره چون M8 گرن کوپه در همین تست مسیر ۴۰۰ متر رو در ۱۰.۸۹ ثانیه ثبت کرد.

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۸
    1. MAHDI

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5028 ديدگاه)

      ب ام و M550 قبل فیس لیفت ۴۶۰ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن گشتاور که شتاب ۰ تا ۱۰۰ اعلانی ۴ ثانیه ای داشت که در تست ها ۳.۷ و ۳.۸ ثانیه ای رو ثبت می‌کرد.
      اما نسخه M550 فیس لیفت ۵۲۰ اسب بخاروو ۷۵۰ نیوتن گشتاور داره که شتاب ۰ تا ۱۰۰ اعلانی ۳.۸ ثانیه ای براش معرفی شده.
      بدون شک M550 جدید خودش یک M5 بحساب میاد و قطعا توان رقابت با آئودی RS7 رو هم داره، امیدوارم یه درگ بین M550 با نسخه پرفومنس RS6 یا RS7 رو انجام بدن که ببینیم برادر کوچک M5 میتونه سدان های پرفومنس رو شکست بده یا نه!!!!!!!

      موافقم ۴۳
      مخالفم ۵
    2. زیزیگولو

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      پدال این فیس لیفت ۲۰۲۱ هستش واسه چی نوشتی ۲۰۲۰؟؟ ….. با توجه به این که مرسدس نسخه E63 AMG رو معرفی کرده و آئودیم مدل RS7 Sportback رو داره عرضه میکنه پس از BMW هم انتظار میرفت که فیس لیفت جدید M5 رو واسه سال ۲۰۲۱ معرفی تا بتونه با این محصولا رقابت کنه

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۳
      1. hssn

        ۱۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (25 ديدگاه)

        داداشم کجای کاری که فیس لیفت M5 هم معرفی شده ها😐، یکم دقت کن حداقل:/

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۹
        1. زیزیگولو

          ۱۵ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1359 ديدگاه)

          به کامنتم دقت نکردی!!!!خوب منم دارم همینو میگم دیگه، این مدل ۲۰۲۱ هستش …. نسل هفتم سری ۵

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۱
        2. Mahdy

          ۱۵ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (5 ديدگاه)

          فارغ از تمامی قضایا من فقط الان بحثم طراحیه ! ببینید من خودم یه خورده تو ذوقم خورد وقتی فیس لیفت دیدم با خودم گفتم قبلاً گیرا تر بود ! اما مثه اینکه هر چی میگذره بیشتر دلنشین میشه
          عین فیس لیفت سری هفت! کلا طراحیای جدید بیمر! خدا کنه در مورد سری چهارم اینجوری بشه:

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۰
  2. blackburn

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (176 ديدگاه)

    از این ام ۵ جدیدا تو ایران هست خون باباشونو می خوان چند میلیاردن / این چچنیا چه قدر ماشین بازن نمیخوره بهشون رویسو لامبو بازن ، گروزنی شهر اسپورت بازاس

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  3. Amir evolution

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    Wonderful🔥

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۲
  4. سامورایی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (740 ديدگاه)

    ام فایو جزو بهترین ماشین هاست ، هم مثل یه ماشین خانوادگی جا دار و راحت و پر از امکاناته هم مثل یه سوپر اسپرت سریع

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۳
  5. MAHDI

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5028 ديدگاه)

    البته M550 در این تست امتیاز ۴.۵ از ۵ رو کسب کرده نه ۴ !!!!
    برای مثال در تست های جدید این مجله آئودی S8 امتیاز ۴ از ۵ رو گرفته و مرسدس S کلاس جدید امتیاز ۴.۵ از ۵ رو گرفته و ب ام و سری ۴ جدید امتیاز ۴.۵ از ۵ رو گرفته وووو.. رو کسب کردن.

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۶
  6. no4

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    زیبا ، جادار ، مطمعن 😛 😛

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  7. سهند

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    بی ام و سری ۵ فیس لفت : لایک 👍

    بنز کلاس e فیس لفت: دیسلایک👎

    موافقم ۷۴
    مخالفم ۲۵
    1. Hadi

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1828 ديدگاه)

      این نسل سری ۵ واقعاً عالیه…
      مخصوصاً قبل فیس رو من بیشتر خوشم میومد
      امیدوارم ب ام و نسل بعدش رو خراب نکنه…

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۴
    2. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1220 ديدگاه)

      میخوام احساس واقعی خودمو به e کلاس جدید بگم…
      افتضاح، اون چراغاش خیلی مسخره و رو مخن چراغای جلوش

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۳
      1. MAHDI

        ۱۶ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (5028 ديدگاه)

        نه واقعا اونطور نیست.در نسخه E63 اتفاقا طراحی پرفومنس تری پیدا کرده نسبت به قبل.

        موافقم ۵
        مخالفم ۳
      2. محمدهادی

        ۱۶ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (293 ديدگاه)

        ای ام جی از تو بعیده بنزو نقد کنی

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
  8. Hamdreza

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (901 ديدگاه)

    ب امید روزی ک این بررسی ها توسط مجله پدال و تو کشور خودمون انجام بگیره

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۲
    1. ماکان

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (303 ديدگاه)

      سلام . انشاالله که هرچه سریعتر .

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲
  9. ارشیاsvj

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    یه فیس لیفت اروم و کاملا منطقی!!🙂🙂🙂👌👌

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  10. Amin-mc20

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1921 ديدگاه)

    این ماشین یک شاهکار طراحیه ، بدجور عاشق این ماشین شدم مخصوصا چراغ جلوش
    واقعا تو طراحی از رقباش بالاتره ، اصلا از دیدن عکس پنجم سیر نمیشم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
  11. پویا

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به شخصه اگه بی نهایت پول داشتم و بگن فقط یه ماشین میتونی داشته باشی M5 رو انتخاب میکنم

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
    1. Amin-mc20

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1921 ديدگاه)

      لامبورگینی ، پورشه ، بوگاتی ، کوینیگزگ ، مازراتی ، پاگانی ، مکلارن ، ssc ، فراری و……
      اینا کشکن؟😑😑😑😑😑😑 حداقل یه مدل بالاتر بی ام و رو میگفتی

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۴
      1. پویا

        ۱۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (11 ديدگاه)

        باید استفاده روزانه هم از تنها ماشینت بکنی. با لامبورگینی و اینا نمیتونی این کارو بکنه.

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱
        1. Amin-mc20

          ۱۶ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1921 ديدگاه)

          اها همه چیز رو نظر بگیری اره حرفت درست

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
    2. ارشیاsvj

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      ولی من یا svj برمیداشتم یا سنتناریو!!

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
      1. Amin-mc20

        ۱۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1921 ديدگاه)

        درستش چنتناریو هست

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
    3. سهند

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (227 ديدگاه)

      کسی شما را به خرید فقط یک خودرو مجبور نمیکنه اما راست میگی m5 ماشین بسیار کاملی است چون پرفورمنسی در حد سوپر اسپرت ها دارد و همچنین راحتی و آپشن های زیادی دارد و کسی که m5 بخره هم از پرفورمنسش لذت میبره و هم از راحتیش. (m5 و m5 کامپتیشن هم راحت تر از بنز e63s است و هم هندلینگ بهتری دارد)
      و اگر کسی مجبور باشد فقط یک ماشین داشته باشد m5 کامپتیشن بهترین گزینه است

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۴
    4. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1220 ديدگاه)

      الان فقط یه پاگانی zonda R میخوام…….

      موافقم ۶
      مخالفم ۷
      1. Amin-mc20

        ۱۶ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1921 ديدگاه)

        خدا اون روز رو نیاره که من میلیاردر(دلاری) بشم و فقط اجازه خرید یک ماشین رو داشته باشم!!!!!من همین الانش تو ذهنم بین پاگانی و لامبورگینی و فراری و مکلارن و هزاااااار تا ماشین دیگه موندم چه برسه به واقعیتش

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
    5. Ahmadreza

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (41 ديدگاه)

      مبارکت باشه
      ولی من اگه تنها یه انتخاب داشتم یدونه دیفندر جدید و البته سه درش انتخاب میکردم و میزدم به دل طبیعت کاری که سدان ها نمیتونن انجام بدن
      البته خودم عاشق m5 هستم اما تنها انتخابم یه دیفندر هست

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
  12. Sina

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1057 ديدگاه)

    عجب قیافه ی جذابی داره!!!
    اول زیاد خوشم نیومد ولی عالیه!!
    و این سدان بدون شک بهترین سدان متوسط بازاره !!(کلاس سدان های پرفورمنس منظورم نبود، اونجا M5 یه چیز دیگه است)
    ولی پرفورمنس خیلی خوبی هم داره!
    آفرین به ب‌ام‌و !!

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  13. شاهین(رهام سابق)

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدل ۲۰۲۱ هست نه ۲۰۲۰ شاهین جان

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  14. \|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1220 ديدگاه)

    یه چیزی از نسل بعدی سری ۵ دیدم با اون جلوپنجره بزرگ
    بقیه کامنت رو نمیدونم چی بنویسم والا من که m4 و m3 جدید رو دوست دارم…..

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  15. \|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1220 ديدگاه)

    به نظر من فرم کابین bmw خیلی قدیمی شده منظورم فرمون به بالاست……
    بنظرم “فرم چیدمان کابین” بی ام و قدیمی شده نه چیز دیگه ای
    به نظرم فرم کابین نسل های بعدی bmw این شکلی بشه عالی میشه 👇🏻👇🏻
    https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung-gj-rev1&source=android-browser&ei=QESkX-XKL6qD8gL8nZKQBQ&q=bmw+i4+interior&oq=bmw+i4+&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAEYBDIHCAAQyQMQQzICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAA6BAgAEEdQpQNYpQNgvxtoAHABeACAAaYDiAGmA5IBAzQtMZgBAKABAcgBCMABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-serp

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  16. Amin-mc20

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1921 ديدگاه)

    پدال خواهشا اگه امکانش هست مقایسه مازراتی mc20 و mc12 از سایت تاپ اسپید هم بزار

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  17. ماکان

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه در نسل بعدی بی ام و سری ۷ نسخه اصلی M7 را هم به صورت استاندارد و کامپتیشن بسازند و تولید انبوه کنند انشاالله .

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
    1. سهند

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (227 ديدگاه)

      سری ۷ سدان فول سایز لوکس است نه اسپورت مثل اینه که بگی لامبورگینی هم یک سدان فول سایز و لوکس بسازه!!
      و m7 اصلا لازم نیست چون هدف تولید سری ۷ اسپورت بودن نیست لوکس بودن است خدا را شکر که بی ام و به حرف های چرت تو گوش نمیکند

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
  18. Aryan kia

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (138 ديدگاه)

    رینگ ماشین زشته کاش رینگ قشنگ تری براش میزاشتن طراحی بغل ماشین هم خوب نیست ولی پشتش عالیه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا