بی ام و

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019

یکی از خبرسازترین خودروهای چند سال اخیر ب‌ام‌و همین سری ۸ جدید است که سر و صدای زیادی به پا کرده است. پرچم‌دار لوکس ب‌ام‌و قبلاً در نسخه کوپه بررسی شده و تحسین‌های زیادی را برانگیخته است.


هم‌اکنون نوبت به ب‌ام‌و سری ۸ کانورتیبل رسیده که حدود ۷ هزار پوند گران‌تر از برادر کوپه بوده و ما نیز برای اولین بار پشت فرمانش نشسته‌ایم.


ب‌ام‌و معتقد است مدل کوپه پرفروش‌تر از نسخه روباز خواهد بود اما ما فکر می‌کنیم فروش این دو خودرو فاصله‌ی زیادی با یکدیگر نداشته باشد. اول اینکه اختلاف قیمت ۷ هزار پوندی در این کلاس خودرویی خیلی به چشم نمی‌آید. در کل مدل‌های روباز معمولاً گران‌تر هستند. سری ۸ کانورتیبل بجای سقف پیچیده‌ی فلزی از نمونه‌ی پارچه‌ای تا شونده استفاده کرده است. این سقف پارچه‌ای در عرض ۱۵ ثانیه و تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت باز و بسته می‌شود.


مهم‌تر اینکه نشستن پشت فرمان سری ۸ کانورتیبل نشان می‌دهد باواریایی ها کار فوق‌العاده‌ای در اطمینان از اینکه مدل کانورتیبل دینامیک عالی نسخه کوپه را از دست نداده انجام داده‌اند.


ساختار پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن که در پلتفرم این خودرو بکار رفته به معنی حفظ استحکام پیچشی سری ۸ کوپه در نسخه روباز آن است. با توجه به ساختار این خودرو باید ستون‌های A نیز استحکام بالایی داشته باشد؛ و اگرچه مدل ۸ سیلندر M850i حاضر در این تست ۱۲۵ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه کوپه است اما ما می‌توانیم بگوییم ۹۷ درصد استحکام مدل کوپه در این نسخه هم وجود دارد.


ما سال قبل و با تست M850i کوپه تحت تأثیر سواری این خودرو قرار گرفتیم. ب‌ام‌و تلاش داشته فاصله‌ی کم بین خودرویی اسپورت و گرند تورر را پر کند و از نظر ما موفق بوده است.

همین داستان درباره‌ی مدل کانورتیبل هم صدق می‌کند و M850i همان رفتار دوستانه و اسپورت خود را به همراه آرامشی درخور نشان می‌دهد.


چیزی که سریعاً توجه شما را به خود جلب می‌کند احساس چابکی سورپرایز کننده‌ی این خودروی بدون سقف است. این در حالی است که وزن خودرو بیش از ۲ تن می‌باشد. سیستم فرمان پذیری چهار چرخ نیز به بهبود سواری سری ۸ کانورتیبل کمک می‌کند.


اگرچه ب‌ام‌و ادعا می‌کند این خودرو از سیستم چهار چرخ محرکی استفاده می‌کند که تأکید اصلی آن روی چرخ‌های عقب است اما شما خیلی متوجه این موضوع نخواهید شد. چسبندگی خودرو قابل‌توجه بوده و حتی شما می‌توانید کنترل کشش را تنظیم کنید. این سیستم برای یک ب‌ام‌و با قیمت بالا و نشان M کاملاً تک‌بعدی به نظر می‌رسد اما خب نمی‌توانید از قابل‌کنترل بودن چنین خودروی بزرگی در پیچ‌های زیاد و جاده‌های تنگ چشم‌پوشی کنید.


نبود سقف تأثیر چندانی روی توانایی‌های دینامیکی خودرو نداشته و بعد جدیدی به جذابیت‌های سری ۸ اضافه کرده است. شما می‌توانید به پیشرانه نزدیک‌تر شوید.

پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری ب‌ام‌و در صورت درخواست راننده رفتار وحشیانه‌ای خواهد داشت. با قرار گرفتن خودرو در حالت‌های اسپورت رانندگی و باز بودن سوپاپ‌های اگزوز، M850i صدای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند. پیشرانه‌ای هیجان‌انگیز و سیستم چهار چرخ محرک xDrive باعث می‌شود این خودرو در ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. اشتباه نکنید! این یک خودروی بسیار سریع است و باعث می‌شود به میزان وحشیانه بودن M8 پرچم‌دار فکر کنید.

سری ۸ کانورتیبل نسبتاً راحت هم هست هرچند از فنرهای فولادی استفاده می‌کند. این در حالی است که سری ۷ و X7 از سیستم تعلیق بادی سود می‌برند. برای توضیح چنین کنترل بدنه‌ی فوق‌العاده‌ای باید گفت که M850i به سواری سفت‌تر تمایل دارد. قطعاً با سواری خودرو کنار خواهید آمد اما در بزرگراه‌ها خواهید فهمید که با این پول می‌توانید خودروهای راحت‌تری را نیز بخرید.


همچنین رقبای جادارتری هم وجود دارند. صندلی‌های عقب سری ۸ کانورتیبل به اندازه‌ی صندلی‌های مرسدس S کلاس کابریولت جادار نبوده و افراد بالغ نخواهند توانست مدت زیادی را روی آن‌ها بنشینند. البته این موضوع جای تعجبی ندارد زیرا فاصله‌ی بین محوری ب‌ام‌و ۱۲۳ میلی‌متر کوتاه‌تر از مرسدس می‌باشد.


اما کابین سری ۸ کاملاً شیک و سطح بالا بوده و کیفیتی مثال‌زدنی دارد. متریال بکار رفته این را نشان می‌دهند. سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive نیز همچون همیشه تیز و باکیفیت بوده و کابین نیز نشان دهنده‌ی ذات اسپورت این خودرو است. البته باید گفت پشت آمپرهای دیجیتال بهتری در مقایسه با پشت آمپرهای این خودرو وجود دارد.

اگر به این‌گونه موارد اهمیت زیادی می‌دهید پس باید S کلاس کابریولت را انتخاب کنید که خاص‌تر به نظر آمده و کابین لوکس‌تری دارد. البته اصلاً نمی‌توان کابین ب‌ام‌و را لوکس و باکیفیت ندانست چراکه واقعاً سطح بالاست.

علیرغم اینکه ب‌ام‌و سری ۸ کانورتیبل خودرویی بزرگ و سنگین است اما کاملاً چابک و پایدار احساس می‌شود. نسخه M850i خودرو شما را به صدای جذاب پیشرانه‌ای ۸ سیلندر نزدیک می‌کند. مرسدس S کلاس کابریو جادارتر و لوکس‌تر بوده اما سری ۸ نمونه‌ای با تمرکز بیشتر روی راننده بوده بنابراین خریداران ب‌ام‌و این کار را دوست خواهند داشت.

مشخصات ب‌ام‌و M850i xDrive کانورتیبل

  • قیمت: ۱۰۷۱۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۲۳ اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    به شخصه عاشق محصولات بی ام و هستم اما نمیدونم چرا این سری ۸ برام جذاب نیست،صد درصد مشکل از خودمه.توی این کلاس اول بنتلی کانتیننتال و بعد s کلاس کوپه رو دوست دارم انصافا بدون سقف قیافشون بی نظیره :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهزیار

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (441 ديدگاه)

      نه داداش حست درسته
      این بعد از نسل جدید زد فور بدترین طراحی تاریخ ب ام وست
      مقام بعدی هم به x7 میرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. seyed.AMG

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (64 ديدگاه)

        خدا رو شکر بالاخره چند نفر پیدا شدن مثل من از طراحی سری ۸ بدشون میاد ، به نظرم لیاقت این همه تعریف و تمجید طراحی رو نداره اما خیلیا ازش یه بت ساختن ،
        Z4 هم از نطر طراحی که بیشتر یه سوزوکی تا بی ام و

        x7 طراحی خوبی داره مخصوصا نسخه نیمه m که خیلی جذاب ( اسم مدل رو نمیدونم) اما از پروفایل جانبی اصلا به نظر نمیاد که یه شاسی فول سایز باشه

        ولی با همه این تفاسیر همه چیز به طراحی نیست ، هم سری ۸ و z4 و هم x7 در بین رقبا حرف زیادی برای گفتن دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          مطمعن باش نه تنها حرف دارن بلکه جزو بهترین درکلاس هم میشن.حرف شما ازحسادته

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. مهدی

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        همینZ4 تاالان دوتا رقابت داشته.اولیش با پورشه کیمن ودومیش که همین امشب خبرش اومد با پورشه باکستر که پیروز هردورقابت Z4 بوده

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. محمد

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      آخ آخ امیر جان من کاملا برعکست هستم
      یه دونه از اینا داشته باشی
      با یه ویلا رو به دریا
      با یه حساب بانکی فقط به اندازه ای که احتیاج به کارهای عجیب و غریب نداشته باشی
      دیگه چی میخوای از زندگی؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (730 ديدگاه)

        امیدوارم یدونشو بخری محمد عزیز واقعا به عنوان یک انسان لایق این هستیم اونچه که میخوایم رو داشته باشیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ایلیا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    کاش نمای عقبش ساده تر و سیقلی تر طراحی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. seyed.AMG

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (64 ديدگاه)

      هم طراحی جلو و هم طراحی عقبش خیلی شلوغ و پر از برجستگی و خط و خطوط ، ای کاش این قسمت ها مثل نسخه کانسپت طراحی میشد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ss

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    زیباست ولی یه حس عجیبی نسبت بهش دارم
    از نیم رخ شیشه جلوش با بقیه ماشین هم خونی نداره مخصوصن با عقب ماشین کوچیک به نظر میرسه زاویش خیلی تنده البته به نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. F22RAPTOR

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    شاهکاره ،
    این رنگش خیلی شیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sajjad

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    انتظار جذابیت بصری بیشتری ازش داشتم وقتی توی گرند تور اومده بود
    مثل عکساش جذاب نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    سری۸ نه تنها S63s کوپه واستون مارتین سوپرلگرا وبنتلی کنتیننتال رو باقدرتدهای بالای۶۰۰ اسب بخار شکست داده درمسابقه درگ.بلکه حتی از C63S وS63S کوپه در پیست هم سریع تربوده.اونم نه مدلM8 بلکه مدلM850

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    من که از طراحیش بسیار خوشم میاد. طراحی کاملا بهتری از سری 6 داره و باید صبر کرد m8 به چه شکلی خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سورنا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    خوش به حال اونی که اینو سوار میشه
    اونوقت ما تو ایران درگیر اینیم چطوری یه ۶٣٠ مدل ٢٠٠٩ رو بخریم
    هعی خدا شکرت :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Iman67

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    طراحی بسیار زیبایی داره تبریک به طرفداران بیمر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Hossein

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من شدیدا منتظر گرن کوپش هستم فک کنم جانشین خوبی واسه سری 6 بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. net

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3062 ديدگاه)

    در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان همین بی ام و سری ۸ کانورتیبل ۲۰۱۹ هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا