بی ام و

کوچک و جسور: بررسی ب‌ام‌و M140i جدید

ب‌ام‌و با ساخت M140i هاچبک سری ۱ را بیش از گذشته داغ‌تر کرده است…
در سال ۲۰۱۶ ب‌ام‌و به‌روزرسانی‌هایی را برای سری ۱ و ۲ در نظر داشته که یکی از آن‌ها مدل M135i است که هم‌اکنون M140i نامیده می‌شود؛ اما این تغییر نام بهبودهای چشمگیری را در پی داشته است. این خودرو هنوز هم قدرتمند، دیفرانسیل عقب و جایگزینی مناسب برای هاچبک های چهار چرخ محرک سرسخت است و هنوز هم با فرم‌های بدنه‌ی ۳ و ۵ درب عرضه می‌شود.

bmw-m140i-2016
نام جدید نشان‌دهنده‌ی چیزی جدید است. قدرت پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی از ۳۲۱ به ۳۳۵ اسب بخار افزایش یافته است. درحالی‌که این میزان افزایش کم است اما گشتاور نیز ۵۰ نیوتون متر بهبود یافته که به قدرتمندتر حس شدن خودرو در هنگام شتاب گیری کمک می‌کند.

M140i تنها در بخش اعداد به‌روز نشده بلکه عملکرد نرم و صدای فوق‌العاده‌ای دارد. در هر دور پیشرانه خودروی به خوبی شتاب می‌گیرد. صدای اگزوز در هر دنده‌ای لذت‌بخش بوده و البته زمانی که بخواهید متمدنانه رفتار می‌کند.

bmw-m140i-2016-06
شاید پس از ناپدید شدن این خودرو دیگر هیچ هاچبک ۶ سیلندری را نبینیم چرا که استفاده از پیشرانه‌های ۴ سیلندر با حجم کم به یک سنت تبدیل شده است. این قضیه خجالت‌آور است چراکه پیشرانه‌ی ۶ سیلندر همیشه کاریزماتیک‌تر از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خواهد بود.

bmw-m140i-2016-01
داستانی مشابه درباره‌ی شاسی نیز وجود دارد و درحالی‌که آلفارومئو جیولیتا را به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌کند اما به نظر می‌رسد که داستان هاچبک های دیفرانسیل عقب به پایان خود نزدیک می‌شود. توازن و احساس M140i در جاده سرزنده نشان می‌دهد. فرمان خودرو زیادی سبک است اما دقت خوبی دارد.

bmw-m140i-2016-09
با اینکه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خودروی حاضر در تست تعویض‌های سریع و نرمی دارد اما هنوز هم خواهان نسخه‌ی دستی هستیم. این گیربکس درگیرکننده‌تر و ارزان‌تر بوده و با پیشرانه‌ی فوق‌العاده‌ی خودرو هماهنگی بیشتری نشان می‌دهد.

bmw-m140i-2016-08
موقعیت رانندگی اسپورت و راحت احساسی خاص را از پشت فرمان ایجاد می‌کند و طراحی داخلی نیز شما را به وجد خواهد آورد. کابین احساس گران‌بهایی داشته و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید آن فوق العاده است. سیستم ناوبری ماهواره‌ای به‌صورت استاندارد در این مدل بکار رفته است.

bmw-m140i-2016-12
دیگر جنبه‌ی ارتقا یافته‌ی این خودرو مصرف سوخت آن است که مصرف کمتر ۷.۱ لیتری را ثبت می‌کند. هزینه‌های سواری یک ب‌ام‌و هنوز هم بالاست اما با در نظر گرفتن اینکه پیشرانه‌ای بزرگ‌تر در این خودرو بکار رفته آن‌ها را نادیده خواهید گرفت. آلایندگی کمتر این خودرو نیز مالیات کمتری را به مالک تحمیل می‌کند.

bmw-m140i-2016-07
با صندوق بار ۳۶۰ لیتری، M140i هاچبک کاربردی‌تر از خواهر خود یعنی M240i است. این میزان فضا همچنین بیشتر از فولکس‌واگن گلف R نیز می‌باشد. البته سواری نرم‌تر و کابین کاربردی‌تر گلف به معنی سواری روزمره‌ی بهتر آن است.

bmw-m140i-2016-10
رقبای زیادی در این بخش حضور دارند که ارزش بالایی برای خریداران نشان می‌دهند. ب‌ام‌و بیشتر مناسب کسانی است که ترکیبی فوق‌العاده از پیشرانه و شاسی را می‌خواهند. در طرف دیگر هوندا سیویک تایپ R برای طرفداران پیست جذاب خواهد بود و فورد فوکوس RS نیز ترکیبی عالی از این دو خودرو است. همه‌ی این‌ها خودروهای فوق‌العاده‌ای هستند و ب‌ام‌و هنوز هم در این بخش به خود افتخار می‌کند.

bmw-m140i-2016-11
ب‌ام‌و M140i با نامی جدید، پیشرانه‌ای قدرتمندتر و هزینه‌ای اندکی کمتر را به ارمغان آورده است. راننده‌های مشتاق از هندلینگ، پیشرانه و شاسی مناسب آن لذت خواهند برد و البته کابین گران‌بها و صدای اگزوز فوق‌العاده‌ی آن نیز مورد تحسین همگان است. این خودرو ارزان نیست اما می‌تواند آخرین هاچبک جذاب با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر و دیفرانسیل عقب باشد؛ بنابراین افراد زیادی از پرداخت چنین پولی خوشحال خواهند بود.

bmw-m140i-2016-03

مشخصات ب‌ام‌و M140i

قیمت: ۳۱۸۷۵ پوند
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: ۳۳۵ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تا وقتی A45 AMG و RS3 هستن، این ماشین فقط از رو علاقه انتخاب میشه نه منطق

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Bavaria

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      پس خود ب ام و هم از رو علاقه اینو ساخته لابد!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. فرشاد سجادیان

        ۱۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        چه ربطی داشت دوست عزیز؟!!! منظورم اینه که خرید دو گزینه ای که اسم بردم منطقی تره، جز اینکه علاقه تو اولویت باشه.

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Bavaria

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          اختلاف این سه آلمانی اندازه ایی نیست که بخوای یکیو کلا از دور خارج کنی
          هرسه تاشون عالین،هر سه تاشون ویژگی های خاص خودشون رو دارن
          اگر بخوام از رانندگی بیشترین لذت رو ببرم انتخابم ب ام وست و این علاقه نیست،تجربه اثبات شدست

          موافقم 3
          مخالفم 0
  2. Bavaria

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    معمولا آزمون هایی که فقط یک ماشینو آزمایش میکنن جز کلی تعریف و چندتا ایراد کوچیک،چیزی نصیبمون نمیشه.بیشتر جنبه معرفی و اطلاعات عمومی دارن
    ماشینو باید با چند هم کلاس خودش محک زد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (681 ديدگاه)

      طراحیش نسبت به سری قبلی خیلی بهتر شده ولی به نظرم فضای جای پای عقبش از رقبای دیفرانسیل جلوش کمتره که البته برای کلاس هاچبک چیز تازه ای نیست اما به هر حال خیلی خواستنی تر شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

        ۱۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        حیفه همچین ماشینی کیلومتر شمارش این باشه ….
        والا حیفه ………………..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Daniel

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (951 ديدگاه)

          دقیقا
          با این که طرفدار BMW هستم ولی صفحه کیلومترش دیه خیلی رومخمه
          آئودی صفحه کیلومتراش عالیه… .

          موافقم 1
          مخالفم 1
  3. حسین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    هاچبک متوسط با شتاب ۴/۶ …… چیزی که یک جوون میخاد برای لذت بردن از رانندگی و عشق و حال …. حیف نمیتونیم بگیریم و با برلیانس H320 لاکچری بازی درمیاریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. متین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری با مصرف ۷ / در ۱۰۰ ب ام عالیه ح

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محسن بختیاریان

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ماشین خوبیه،بزرگترین ایرادش تک دیفرانسیل بودنشه،کاش دو دیفرانسیل میبود،اون موقع دیگه تو رده ی خودش بهترین میشد.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. احمد باقری

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باحال و جمع و جور به نظر میرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سهیل

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (219 ديدگاه)

    این یه ماشین فوق العاده اس که میتونهa45amgروشکست بده
    اما توی ایران نمیذارن بیادکه بشهاز سواریش لذت برد و اگه بیادم ازش استقبال نمیکنن

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا