گام‌به‌گام با ب‌ام‌و M240i کانورتیبل جدید

M235i کانورتیبل این روزها قدرتمندتر شده است. ما چندین ساعت را با M240i گذراندیم تا ببینیم که چه خوبی‌هایی دارد.

dsc_3888
ب‌ام‌و تابستان امسال طیف مدل‌های سری 2 را با تغییراتی در پیشرانه‌ها و مشخصات به‌روز کرده است. البته تغییراتی در نام‌ها نیز صورت گرفته و M235i به M240i بدل شده تا منعکس‌کننده‌ی افزایش اندکی در قدرت تولیدی باشد. ما نسخه‌ی کانورتیبل این خودرو را آزمایش کردیم و البته باید گفت که M2 کانورتیبل وجود ندارد. به لطف پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی توئین اسکرول با قدرت 335 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری این خودرو قطعاً سریع است. M240i می‌تواند تنها در 4.7 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. این عملکرد بهبودی نسبی را در برابر M235i قبلی نشان می‌دهد. مدل قبلی قدرت 321 اسب بخاری داشته و در 5 ثانیه به شتاب ذکر شده می‌رسد.

dsc_3899
تفاوت در جاده بسیار کم است اگرچه که 50 نیوتون متر گشتاور اضافی باعث می‌شود که پیشرانه در دورهای پایین‌تر حریص و مشتاق به نظر آید. همانند قبل شاهد پیشرانه‌ای عالی و نرم و قدرتمند هستیم. گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک موجود در خودروی تست شده بسیار خوب عمل کرده و توازنی مثال‌زدنی بین نرمی و سرعت تعویض دنده‌ها بسته به شرایط رانندگی وجود دارد.

dsc_3894
صدای پیشرانه فوق‌العاده بوده و اینجاست که نمونه‌ی کانورتیبل را به کوپه به خاطر شنیدن واضح غرش‌های پیشرانه ترجیح می‌دهید. این خودرو اضافه‌وزن 145 کیلوگرمی نسبت به برادر کوپه دارد و بدین ترتیب به اندازه‌ی مدل قبلی فرز نیست اما تفاوت کوچک بوده و این خودرو نیز در جاده هیجان‌انگیز است. جدای از بی‌حسی اندک فرمان، راندن ب‌ام‌و با کمی تکان‌های بدنه و شاسی دیفرانسیل عقب لذت‌بخش عالی است.M240i بی‌شک هیجان بیشتری نسبت به آئودی S3 کانورتیبل بسیار سریع اما بی‌جان دارد.

dsc_3870
وجود سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر M اسپورت به این معنی است که شما می‌توانید حالت‌های مختلف از راحت گرفته تا اسپورت را انتخاب کنید اگرچه که تفاوت بین حالت‌ها عموماً در گیربکس حس می‌شود. گیربکس در حالت اسپورت تمایل دارد تا مدت طولانی‌تری یک دنده را حفظ نماید.

dsc_3802
همانند بسیاری از خودروهای ب‌ام‌و موقعیت رانندگی پایین بسیار راحت بوده و کمک می‌کند تا این خودرو اسپورت تر حس شود. حتی چیزهایی کوچک مثل طراحی ساده نشان‌دهنده‌ها باعث بهبود حس گران‌بها بوده خودرو شده مخصوصاً وقتی این موارد با چرم بکار رفته در کابین ترکیب شود. هیچ گله‌ای درباره‌ی کیفیت خودرو وجود ندارد فقط برخی پلاستیک‌های ارزان‌قیمت در برخی نقاط کابین دیده می‌شوند.

dsc_3926
سقف نرم خودرو با فشردن یک دکمه در کابین تا شده و درحالی‌که عملکرد آن آهسته است در پشت صندلی‌های عقب پنهان می‌شود. درحالی‌که از نظر فنی جا برای 4 نفر در خودرو وجود دارد اما افراد سوار شده به صندلی‌های عقب پس از سفری کوتاه احساس درد در پاها خواهند داشت. در کابین بادگیری وجود دارد که به کاهش وزش باد در کابین کمک می‌کند اگرچه که در سرعت‌های بالا وزش باد چندانی در کابین مشاهده نمی‌شود.


طبیعتاً این خودرو با سقف بسته در بحث صدای باد و جاده برتری کمتری نسبت به مدل کوپه دارد اما هنوز هم نسخه‌ای مناسب برای مسافران است.
جدیدترین نسخه‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی ب‌ام‌و در این خودرو بکار رفته و سیستم ناوبری ماهواره‌ای نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد. این سیستم از بهترین‌های بازار است و کاربری دوستانه‌ای دارد. پاسخ‌های سیستم تیزتر از قبل بوده و گرافیک جدیدی نیز دارد.


دیگر بهبود این خودرو نسبت به M235i راندمان و مصرف سوخت است به‌گونه‌ای که M240i با گیربکس اتوماتیک در هر صد کیلومتر 7.4 لیتر سوخت می‌سوزاند که بهبود مناسبی نسبت به مدل قبلی است.
البته بهای یک خودرو بیش از مصرف سوخت برای افراد اقتصادی اهمیت دارد.M240i ارزان‌تر از آئودی S3 کابریولت 40670 پوندی است اما با پول ما این ب‌ام‌و است که ارزش بهتری دارد. ب‌ام‌و 3445 پوند ارزان‌تر بوده و سواری و ظاهر بهتری دارد.

dsc_3920
تنها گوش دادن به صدای پیشرانه کافی است تا این خودرو را انتخاب کنید. پیشرانه‌ی 6 سیلندر نرم M240i یک واحد خیال‌انگیز بوده و قدرت زیاد و صدای بسیار زیبایی دارد. علیرغم وزن بیشتر نسبت به مدل کوپه این خودرو احساس اسپورت زیادی دارد. در مقایسه با M235i به‌روزرسانی‌های زیادی در قوای محرکه دیده نمی‌شود اما برخی تکنولوژی‌های جدید در کابین به این معنی است که چیز بیشتری با پول پرداختی به دست می‌آورید.

dsc_3935

dsc_3945

مشخصات ب‌ام‌و M240i کانورتیبل

قیمت: 38535 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/500 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.7 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

13 دیدگاه

    1. رامکال
      سوابق: (558 دیدگاه) ,

      یک دونه سری 4 سفید رنگشو یک شب توی کیانپارس دیدم نفس من که هیچ همه ملت تنگی نفس گرفته بودند.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ستاره های پرفروغ (Daniel)
        ستاره های پرفروغ (Daniel)
        سوابق: (660 دیدگاه) ,

        بله فوق العادس. خودم از نزدیک 428گرند کوپه رنگ مشکیش رو اکثر مواقع میبینم.
        چراغاش غارتگر حواس هست. ذهن رو مدهوش میکنه… .

        پاسخ
  1. نت
    سوابق: (331 دیدگاه) ,

    بی ام و خسته نمیشه دقیقه ای یک مدل بی ام او تولیدمیکنه . ظاهر تمام مدلهلی بی ام و مثل هم و تکراری و خسته کننده شده

    پاسخ
    1. Parker
      سوابق: (9790 دیدگاه) ,

      باز حالا بحث سری 5 و سری 7 بود، بازم بهت دیسلایک میدادم !اما نظرت برام قابل هضم بود!!!

      اما تکراری بودن M2 نمیتونم هضم کنم !!! M2 با همه ی ماشین های BMW فرق داره.

      پاسخ
  2. ME84
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    درود
    والا من از یه ماشین بیشتر از این توقع ندارم. واقعا عالیه. هرچند برند مورد علاقه ام مرسدس بنزه ولی واقعا سری 2 و 3 ماشینای با لذت رانندگی فوق العاده بالایی هستند و اون لذت بالا به نظر من ارزش هزینه کردن رو داره . به شخصه از داشتن همچین ماشینی واقعا لذت میبرم (صرفا با تکیه بر چیزی که نویسنده توصیف کرده چون بالاتر از پراید نداشتم) و اگه اینو داشتم حتی اگه محدودیت مالی هم نداشتم دیگه وقتمو صرف پیدا کردن ماشینی نمیکردم که چند اسب بخار قویتر باشه و چند صدم ثانیه سریعتر باشه و …چون علاقه من رانندگی با لذت زیاد و سادگیه روندنه و اصلا دنبال برتری خاصی که الان خیلیها دنبالشن نیستم.
    ماشینایی مثل BMW سری 2 و 3 و انواع پوشه و بخصوص مرسدس رو که کارایی و لذت رو خیلی ساده و بدون محدودیت و دردسر در اختیار راننده میذارن رو خیلی دوست دارم و اینارو به خیلی از ماشینایی که صرفا بخاطر خاص بودنشون چند صد هزار دلار قیمت دارن ترجیح میدم.
    بخصوص انواع کانورتیبل.
    خدایا امیدمون به فقط به توست. ما رو به خواسته هامون برسون.

    پاسخ
    1. Parker
      سوابق: (9790 دیدگاه) ,

      به نظر من M2 برای آلمانی ها، دقیقا همون کار میاتا رو برای ژاپنی ها ، انجام داد

      من خودم از یک 488 یا AVENTADOR نمیتونم نهایت لذت رانندگی رو ببرم.
      چون قیمتشون خیلی زیاده و تو پیست یک جور استرس داری و تو خیابون جور دیگه.
      این استرس نمیذاره لذت کامل رو ببری.
      عوامل دیگه هم در اینکه لذت 100 درصد رو ازت بگیرن هستن،

      اما M2 ، میاتا و سوبارو BRZ ، با قیمت نسبتا مناسبشون، بهت این امکان رو میدن که از لحظه لحظه ی رانندگی لذت ببری.

      پاسخ
      1. Bavaria
        سوابق: (556 دیدگاه) ,

        “به نظر من M2 برای آلمانی ها، دقیقا همون کار میاتا رو برای ژاپنی ها ، انجام داد”
        عجب حرفی زدی، عالی☺

        پاسخ
        1. Parker
          سوابق: (9790 دیدگاه) ,

          ممنون.
          .
          کاش با پول پراید و دنا، میتونستیم میاتا و M2 هم انتخاب کنیم.

      2. Delport
        سوابق: (73 دیدگاه) ,

        یه سوال parker جان.کلا اسمه یوزرتو دوس دارم منو یاد تیم سن انتنیویه تویه اوج میندازه.بگذریم.
        سوالم:من ندید پدید یا بدیدم یا اینکه واقا این ام 2 طراحی داخلیش عالیه؟؟؟؟

        پاسخ
  3. رامتین
    سوابق: (1042 دیدگاه) ,

    ای کاش با سقف فلزی ارائه میشد. کلا سری2 چابکتر و جمع و جورتر و بنابراین پرشتابتر از سری4 هست.

    پاسخ
  4. شایان
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    من نمیدونم چرا انقد این ماشین خوبه؟چرا انقد کامله؟چراااا واقعا؟چرا رقیباش جلوی این هیچن؟

    پاسخ
  5. نت
    سوابق: (331 دیدگاه) ,

    سقف برزنتی جمع شونده جالب نیست.سقف فلزی جمع شونده زیباتر و صدا داخل ماشین نمیاد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x