بی ام و

پیش‌بینی ب‌ام‌و درباره پرفروش‌ترین خودروی M

دوقلوهای اسپورت و تازه‌نفس X3 M و X4 M جدیدترین محصولات ب‌ام‌و M هستند. اولین بررسی‌های تخصصی شاسی‌بلند X3 M نشان داد که این خودرو واقعاً توانایی‌های زیادی داشته و ارزش نشان M را دارد. باواریایی ها سرمایه‌گذاری زیادی در تولید چنین شاسی بلندهای پرفورمنسی انجام داده‌اند و معتقدند در آینده‌ای بسیار نزدیک X3 M به پرفروش‌ترین خودروی M تبدیل خواهد شد.


پرفروش‌ترین خودروی بخش M در حال حاضر مدل M2 کامپتیشن است و پس از آن نیز خودروهای M3 یا M5 قرار می‌گیرند. ب‌ام‌و انتظار دارد X3 M این رتبه‌بندی را تغییر دهد و در چند سال آینده به پرفروش‌ترین خودروی این بخش پرفورمنس تبدیل شود.


مجله‌ی موتورینگ استرالیا اخیراً با سخنگوی ب‌ام‌و در این کشور گفت‌وگو کرده و آدام دیویس نیز اهداف ب‌ام‌و درباره‌ی X3 M را تائید کرده است. او گفته است:

ما انتظار داریم X3 M به پرفروش‌ترین خودروی M تبدیل شود. البته این خودرو در حال حاضر با فاصله‌ی خوب پرفروش‌ترین مدل M در استرالیا می‌باشد.

رئیس بخش M نیز از این جهت‌گیری مطمئن است:

X3 M احتمالاً در میان خودروهای پرفورمنس و شاسی‌بلند فروش بالایی خواهد داشت.

با قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری، این شاسی‌بلند قوی‌ترین نمونه‌ی تاریخ X3 است. گیربکس این خودرو از نوع ۸ سرعته اتوماتیک بوده و با استفاده از پدال شیفترهای روی فرمان نیز می‌توان تعویض دنده‌ها را انجام داد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت مدل کامپتیشن X3 M دقیقاً برابر با ۴ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. این مشخصات برای یک شاسی‌بلند پرفورمنسی بوده که تقریباً ۲ تن وزن دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Km

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (47 ديدگاه)

    x3 m و x4 m فوق العاده زیبا هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    خیلی گزینه ها هستن که آدم رو مجذوب BMW X3M و X4M کنه ولی یک گزینه بیشتر از همه آدم رو مجذوب میکنه. ( Competition )
    کلمه ی به معنی موتور 3 لیتری V6 دو توربوشارژ 503 اسبی با گشتاور 600 نیوتن متر که صفر تا صد 4 ثانیه و تاپ اسپید 285 کیلومتر در ساعتی رو برای برادران X3M و X4M رقم میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sam

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (97 ديدگاه)

    توی متن اشاره شد که وزن تقریبا 2 تنی داره
    در واقع وزن دقیقش 1827 کیلوگرم هست و یجورایی درست نیست وزن بالای 2 تن رو بگن 2 تن ی وزن اینقدر زیر 2 تن رو هم بگن 2 تن ماشینای بی ام و توی هر نسل سبک تر میشن و این یه دستاورد خیلی بزرگه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3038 ديدگاه)

      دقیقا وزنش 1970 کیلوست و متن کاملا درسته. بیشتر دقت کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. M

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    البته با معرفی M3 به نظرم معادلات بهم میخوره کسی تاریخ حدودی معرفیش رو هم نمیدونه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bilbo

      ۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (516 ديدگاه)

      در میانه های سال ۲۰۲۰ همراه با ام۴ قرار هست معرفی بشن. به زودی باید منتظر معرفی سری ۴ جدید هم باشیم.
      اوایل سال ۲۰۲۱ هم تحویل داده میشن به مشتری. اینطور که شایعات میگن برای ام۳ داره با توپ بشدت پر میاد، ظاهرش هم ظاهراً فرق داره. جلو پنجره اون نسبت به سری سه بزرگتره و فرم کلی چراغ ها هم متفاوته. از پشت استتار. هم ابهت میباره، دقیقا مثل ایکس ۵?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. بهراد

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    به نظرم پیش بینی درستی هست، چون موج کراس اوور ها نیازمند چند تا مهره ی قوی و بی نظیر هست که بیمر این خلا رو خیلی زودپر کرده و رقبا رو مات خواهد کرد،البته اونها هم در نسل های جدید بیشتر روی لذت سواری و دینامیک خودرو کار خواهند کرد.یک کلام “پیشرفت”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3038 ديدگاه)

    اگر بگن خودروی زیر 80000 دلار در ایران آزاد باشه، انتخابم M4 مدل 2020 که گویا موتور 6سیلندر جدید S58 با توان 500اسب روشه، را انتخاب میکنم و البته بشکل کروک با سقف فلزی.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا