بی ام و

رندری جالب و متفاوت از ب‌ام‌و کانسپت 4 شوتینگ بریک

از همان ابتدا که خودروی جنجالی ب‌ام‌و کانسپت ۴ با آن جلوپنجره‌ی بزرگ معرفی شد افراد زیادی به انتقاد از آن پرداختند و البته طراحان دنیای خودرو نیز بیکار ننشسته و رندرهای متنوعی از آن با استفاده از جلوپنجره‌ی سایر محصولات این خودروساز طراحی نمودند. اگر پیگیر اخبار مربوط به رندرهای خودروهای گوناگون باشید می‌دانید که یکی از خبره‌های این بحث X-Tomi Design است که این بار نیز دست روی کانسپت ۴ گذاشته و نسخه‌ای جذاب از آن به شکل شوتینگ بریک را خلق کرده است.


اگرچه در این رندر تنها پروفایل جانبی خودرو مشخص است اما فکر می‌کنیم که شما هم با این نکته موافقید که تناسبات کلی این کانسپت در فرم شوتینگ بریک بسیار خوب از آب درآمده است. پروفایل جانبی این خودرو به ما کمک می‌کند تا جلوپنجره‌ی بزرگ کانسپت ۴ را فراموش کنیم و شاید هم در این رندر اصلاً خبری از این قطعه نیست.


اما متأسفانه انتظار نداریم در آینده‌ای نزدیک ب‌ام‌و چیزی شبیه به این رندر را هم بسازد. ب‌ام‌و بارها اعلام کرده خودروهای شوتینگ بریک بازار بسیار محدودی دارند و از آنجایی که آمار فروش و میزان سود جهت دهنده به صنعت خودرو و خودروسازان است بنابراین احتمال تولید چنین خودرویی بسیار کم است. بنابراین X-Tomi یک رندر از نسخه کانورتیبل کانسپت ۴ را نیز طراحی کرده است.


اما خب ب‌ام‌و اعلام کرده مدل نهایی تولیدی تنها برخی تفاوت‌ها را نسبت به این کانسپت خواهد داشت. امیدواریم که ب‌ام‌و در ابعاد جلوپنجره‌ی مدل تولیدی بازنگری کند زیرا به غیر از آن‌ همه‌چیز بدنه در هماهنگی کاملی قرار دارد. فعلاً تا زمان رونمایی از نسخه‌ی تولیدی سری ۴ بهتر است با همین انتقادات و جوک‌هایی که درباره‌ی نمای جلوی کانسپت ۴ ساخته شده سر کنیم. امیدواریم که نسل جدید سری ۴ خودرویی شیک و مخصوص علاقه‌مندان دو آتشه این برند باواریایی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رندرهای زیادی از این کانسپ طراحی شده. حتی با جلوپنجره کوچیک که میفرستمشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امین

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    جلو پنجره اش بشدت زشته بی ام و داره گوره خودشو میکنه با این طراحی داره به حاشیه رانده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    رندرهایی که آقا مهدی فرستاد واقعا قشنگ هستند. من هم شک ندارم در نهایت جلوپنجره کوچیک در سری 4 استفاده میشه. اصولا تفاوتی نباید بین سری 3 و 4 باشه. اما در نسل بعدی سری3 ممکنه جلوپنجره تغییر کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. net

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    ماشینهای شوتینگ بریک مثل ماشینهای استیشن حس ماشینهای امبولانس جنازه کش به ادم دست میده و زشته.امروز در مراسم خاکسپاری ژاک شیراک ریس جمهور سابق فرانسه از ماشین جنازه کش برابوس استفاده کرده بودن که شبیه ماشینهای شوتینگ بریک و استیشن بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سامی

    ۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    بوگاتی و لکسوس هم جلو پنجره بزرگ دارن پس اونا هم باید‌ زشت باشن !!!.جلو پنجره بزرگ و کوچیک هر دوتاش به بی ام و میاد . طراحی استراداله هم از‌لافراری قشنگ تر و بروزتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا