بی ام وجگوارلندروور-رنجروور

آیا ب‌ام‌و پیشرانه‌های V8 خود را به جاگوار-لندروور می‌فروشد؟

متأسفانه امروزه موتورهای V8 در حال تبدیل‌شدن به گونه‌های در معرض خطر انقراض هستند به‌خصوص V8های تنفس طبیعی. موتورهای V8 به جهت افزایش بهره‌وری و تولید قدرت و گشتاور بیشتر، در حال کوچک‌تر شدن و مجهز شدن به توربو هستند. این‌یک واقعیت است که مثلاً ب‌ام‌و در حال حاضر نسخهٔ ۴ سیلندر سری ۵ را بسیار بیشتر از M5 با موتور V8 توربو می‌فروشد.

BMW-M5-2014-02

باوجود فروش بسیار پایین موتورهای V8، طراحی و توسعهٔ این موتورها برای خودروسازان به لحاظ توجیه هزینه‌های ساخت بسیار سخت شده است. به همین دلیل برخی از تولیدکنندگان قادر نیستند به‌تنهایی موتورهای V8 جدید را طراحی و تولید کنند مانند جاگوار-لندروور.

رنجروور مجهز به موتور AJ-V8
رنجروور مجهز به موتور AJ-V8

در حال حاضر، تمامی خودروهای عملکرد بالای JLR (جاگوار-لندروور) مجهز به موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی یا سوپرشارژی هستند که AJ-V8 نام دارد. مشکل اینجاست که این موتور به مدت ۲۰ سال است که از تولدش می‌گذرد و در حال حاضر تطابق آن با مقررات مصرف سوخت و انتشار آلایندگی بسیار دشوار است؛ بنابراین JLR به‌زودی نیاز به یک موتور V8 جدید جهت استفاده در مدل‌های رده‌بالای خود دارد.

جاگوار XJ-R مجهز به موتور AJ-V8
جاگوار XJ-R مجهز به موتور AJ-V8

اما این کار برای JLR به جهت تیراژ تولید پایین توجیه اقتصادی نخواهد داشت. در سوی دیگر ب‌ام‌و نیز هم‌اکنون در حال کار بر روی یک پیشرانهٔ V8 جدید است. هرچند اوضاع ب‌ام‌و ازلحاظ تیراژ تولید این موتورها بهتر از JLR است اما هنوز هم نیاز به گسترش سرمایه‌گذاری و عرضهٔ موتورهای V8 خود به خودروسازان دیگر دارد. به همین دلیل گزارشاتی انتشاریافته که نشان می‌دهد ب‌ام‌و قصد فروش موتور V8 جدید خود را به JLR دارد.

0.1.Pedal-Logo-1

البته این حرکت بی‌سابقه‌ای نیست چراکه در گذشته هر دو مدل رنجروور L322 (نسل سوم) و لندروور دیسکاوری ۳ تا سال ۲۰۰۶ با موتور V8 ب‌ام‌و عرضه می‌شدند؛ بنابراین به‌احتمال‌قوی در آینده‌ای نزدیک شاهد تپیدن قلب V8 جدید ب‌ام‌و در سینهٔ محصولات جاگوار و لندروور خواهیم بود.

لندروور دیسکاوری 3 مجهز به موتور V8 ب‌ام‌و
لندروور دیسکاوری ۳ مجهز به موتور V8 ب‌ام‌و

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    واقعا این bmw دست چند تا شرکتو تو بدترین شرایط گرفت؟!! اینم روش . شرکت بزرگیه . به احترامش ٣٠ روز دروغ نگیم و باد تو گلومون نندازیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      بی ام و کمپانی غولی برای خودش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Vahid porsche

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      جاگوار خخخخخخ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. great britain

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    به نظرم JLR بهتره خودش شروع به طراحی موتور کنه.هرچند هزینه بره ولی اینطوری بهتره.برای اعتبار شرکت و آیندشون مهمه.
    استون مارتین با توجه به اینکه از JLR کمتر سرمایه داره با این حال انجینشو خودش طراحی کرده در سری جدید.
    فکر نکنم مشکلی از بابت هزینه باشه برای جگوار-لندرور رنج روور که سرمایه ی بیشتری دارن نسبت به استون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alpha

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بنازم به سلطان باواریا با موتور ها هشت سیلندرش. خداییش bmw خیلی پیشرفت کرده. JLR هم میدونه دیگه رودست مهندسی بی ام و وجود نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mehran911

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    آفرین به BMW
    کمکی که آلمانی ها به صنعت خودرو سازی انگلیس کردند هیچ کشوری نکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      جناب مهران میشه این کمک ها رو بگی؟
      این متن هم گفته ممکنه بفروشه بی ام و موتورشو به شرکت jlr.
      اگه منظورت بنتلی و رولز رویس و مینی هست که آلمانی ها به فکره سود هستن و خودشونم میدونن دانش و مهندسی بریتانیایی در خودرو سرآمده.به خاطر همین این شرکت ها رو خریده.
      گربه محض رضای خدا موش نمیگیره.
      شما کمک ها رو بگو و منم کمک های بریتانیا به خودرو سازیه آلمان رو میگم.اول شما شروع کن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alpha

        ۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آلمانی ها به فکر سود هستن…..
        پس میخواستی به فکر ضرر باشن؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mehran911

        ۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        جگوار – لندروور از خداش باشه به پیشرانه BMW دست پیدا کنه
        .
        .
        درسته گربه محض رضای خدا موش نمیگیره ولی وضعیت اسف بار و ورشکسته خودرو ساز های انگلیسی در ابتدا که توسط خودرو ساز های آلمانی خریداری شدند جز صرف مخارج هنگفت برای آلمانی ها چیزی نداشت
        آلمانی با حمایتشون اونارو به اینجا رسوندند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بنتلی

          ۵ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          … الان جگوار لندرور فقط با کمک مالی پیشرفت کرد و یا ولوو سوئدی! هیچکدوم هم ب شرکتای آلمانی فروخته نشدن! اگه بنتلی و رولزرویس ب شرکتای غیرآلمانی هم فروخته میشدن باز هم پیشرفت میکردن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    حالا از بی ام دبلیو بگیرن مشکلی نیست، ولی خودشون هم آرام آرام باید یه کاری بکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alpha

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چشم. من بهشون میگم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. بنتلی

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خوبه آدم فراموش نکنه ک اولین شاسی بلند لوکس بی ام و با کمک کی ساخته شد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      جالبه !!!!!!!
      پس خوبه آدم فراموش نکنه بنتایگا از موتور V12 فولکس استفاده میکنه.
      خوبه آدم فراموش نکنه بنتایگا از گیربکس ZF آلمان استفاده میکنه .
      خوبه آدم فرامو نکنه که بنتایگا از پلتفرم آئودی استفاده میکنه .
      خوبه آدم فراموش نکنه اگر مرسدس و پورشه نبودن مکلارن در فرمول بازنده ای بیش نبود .
      خوبه آدم فراموش نکنه که در حال حاضر اگه پیشرانه های هوندا نبود مکلارن توانایی حضور در فرمول رو نداشت
      خوبه آدم فراموش نکنه موتور های استون با حمایت فنی AMG ساخته میشه .
      خوبه آدم فراموش نکنه از پیشرانه بینظیر همین BMW نبود F1 وجود خارجی نداشت
      خوبه آدم فراموش نکنه اگر فورد در سال 1991 دست همین جگوار رو نگرفته بود چه بلایی سرش اومده بود !!!!
      خوبه آدم فراموش نکنه مشکلات مالی و بحران ورشکستگی بنتلی رو در سال های 1970 تا 1980به چه وضع اسف باری کشونده بود که اگه فولکس واگن نبود الان بنتلی هم نبود .

      خوبه آدم ورشکستگی رولز رویس رو در سال 1971 فراموش نکنه که با کمک های فولکس تا سال 1998 به زور سر پاشد و به دست BMW به اینجا رسید .
      خوبه آدم فراموش نکنه خودرو سازی مینی از همون ابتدا توسط BMW همه جوره حمایت میشه .
      خوبه آدم فراموش نکنه که آستون در سال های 1970 چه وضعیتی داشت و در سال 1975 فقط وفقط 21 خودرو فروخت و اگه در سال 1987 فورد به دادش نرسیده بود الان استونی هم نبود .
      خوبه آدم فراموش نکنه همین مکلارن در اکثر مدل هاش از همون موتور همیشگی V8 با حجم 3.8 لیتر استفاده میکنه .
      خوبه آدم فراموش نکنه همین BMW چقدر در تامین پیشرانه به رولزرویس کمک کرده .
      خوبه آدم فراموش نکنه شرکت واکسهال از توابع خودرو سازی اوپل آلمان هستش و طراحی خودرو هاش در آلمان انجام میشه
      خوبه آدم فراموش نکنه که همین لندروور برای اجازه استفاده از گیربکی های ترونیک دست به دامن پورشه شده بود
      .
      .
      جالبه کار طرفدارای انگلیسی به جایی رسیده که خودشون رو با آلمان مقایسه میکنن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بنتلی

        ۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        بهتره فراموش نکنی ک بنتلی داره موتور وی12 جدید میسازه و در آینده در آئودی هم بکار گرفته میشه! بهتره فراموش نکنی ک رولزرویس پلتفرم جدید ساخته برا خودش و کولینان رو کاملا خودش ساخته! بهتره فراموش نکنی هایپرکار بنز با کمک مکلارن ساخته شده،بهتره فراموش نکنی ک اولین خودرو بی ام و تغییر یافته یک مدل آستین بود!بهتره فراموش نکنی ک وقتی جگوار ب فورد فروخته شده بود وضه خوبی نداشت و با حمایت مالی تاتا و توانایی و مدیریت خودش تونس ب سرعت پیشرفت کنه و موتور و پلتفرم جدید فوق العاده بسازه!بهتره فراموش نکنه ک میباخ و کلی شرکت آلمانی دیگه هم برشکست شدن،خوبه آدم فراموش نکنه ک مایباخ از رولزرویس و بنتلی شکست خورده! خوبه آدم فراموش نکنه ک با اینکه مایباخ تکنولوژی وپشتیبانی بنز رو داشت بازم از بنتلی و رولزرویس شکست خورد،خوبه آدم فراموش نکنه ک هنوز هم بخش تکنولوژی رولزرویس ک فروخته نشده موتور جت میسازه! خوبه بدونی رولزرویس توانایی ساخت موتور دارن و الان هم موتور مولسان موتور مرولزرویس -بنتلی هس!خوبه آدم فراموش مکنه ک استون مارتین موتور خودشو میسازه و جدیدا ی وی12 جدید معرفی کردخ و یا وی 12 ولکان، و بهتره بدونی زمانی ک استون زیر مجموعه فورد بود زیاد پیشرفت نکرد و شکوفایی الانشو مدیون پالمر و ریچمن و افراد با تجربه خودشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. بنتلی

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    در ادامه حرفم باید بگم امروزه همکاری بین شرکتا ی امر طبیعی هس،همکاری بنز با نیسان برا ساخت پیکاپ،همکاری بی ام و با تویوتا برا ساخت کوپه و … بس کنید این مسخره بازیارو،ساخت موتور هزینه زیادی میخواد ک‎ ‎با توجه ب فروش کم ‏v8‏ توجیه اقتصادی نداره! و جگوار رو ساخت موتور ‏v6 ‎جدید هزینه کرده! درضمن بی ام و مفتی نمیده ک! پولشو میگیره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alpha

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز من با ببنتلی و جگوار مشکل ندارم ولی قبول کن در موتور سازی فقط بنز و پورشه و آئودی میتونن حریف بی ام و باشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      دوست عزیز
      چرا دست از تعصب بر نمی داری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      نکنه BMW از نظر فنی به مینی نیاز داره که باهاش همکاری میکنه ؟؟؟؟؟؟
      و یا مگه شرکت معظم فولکس واگن از نظر فنی به بنتلی ! نیاز فنی داشت که در سال 1998 از بحران مالی نجاتش داد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      ویا مگه BMW به رولز رویس نیاز فنی داشت که مالکیتش رو بر عهده گرفت ؟؟؟؟؟
      .
      .
      برادر من وقتی جگوار-لندروور به هر دلیلی توانایی تولید موتور V8 رو ندارن یعنی : توانایی تولید موتور V8 رو ندارن . همین . اینم که پولش رو میدنم شما لابد انتظار داشتی مفتی حساب کنن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      .
      یا وقتی استون با AMG برای توسعه فنی همکاری می کنن معنیش این نیست که AMG و مرسدس نیاز فنی به استون دارن . نه . این استونه که عقب ماندگی فنی رو احساس کرده و دست به دامن AMG شده
      .
      شما داری بصورت کاملا متعصبانه حقایق رو کتمان میکنی !!!
      .
      شما همکاری BMW و تویوتا رو که هر دو در بالاترین سطح فنی هستند رو با همکاری رولزرویس و BMW یکی میدونید !؟!؟!؟!؟!؟!؟

      بس کنید این حرفای متعصبانه رو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alpha

        ۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        @mehran 911
        رولز رویس هم شرکت ضعیفی نیست. غولیه واسه خودش….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          غولیه واسه خودش !!!!!!
          احتمالا همون واسه خودش غولیه نه در مقابل BMW

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. uss zumwalt DDG-1000

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      بحث میکنید چرا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. great britain

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    متاستفانه کامنت من چاپ نشده عجیبه هر موقع میخوام از صنعت خودروسازی بریتانیا دفاع کنم کامنت ها چاپ نمیشه و نکته جالبتر بیشتر تو قسمت هایی که آقای امیر دهقان مطلب میزارن این اتفاق میوفته.
    خب به هر حال من جوابه آقای مهران 911 رو میدم.
    خب اول میریم سراغ شرکت معظم فولکس و با هم دیگه پی میبریم که چطور ایوان هرست بریتانیایی و کلا بریتیش ها چگونه این شرکت رو از لحاظ تکنولوژیکی و جهانی کردن چندین سال به جلو انداختن.من دیگه در باره ی فولکس حرفی ندارم.بقیش تو این لینک هست.(خوب مطالعه کن مهران جان).
    http://www.pedal.ir/%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3-%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3%E2%80%8C%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86/
    دوم هم میریم سراغ ساخت هایپر کار توسط مرسدس.
    نکتش اینه که مرسدس برای تولید هایپر کار که نتوسته به تنهایی بسازه(و همچنان هم نتوسته)
    از مک لارن کمک گرفته.هایپر کار SLR.
    و در سوم که بارها گفتم تمام توسعه تکنولوژی و بدنه و آئروداینامیک و ساخت انجین و طراحی و آزمایش و…. بخش فرمول یک مرسدس در بریتانیا و زیر دست های بریتیش ها انجام میشه .همونطور که میدونین بسیاری از تکنولوژی های فرمول یک بعدها در ماشین ها استفاده میشه و از این حیث اهمیته زیادی داره.و فقط از مرسدس در فرمول یک نامه برند و پول هستش نه مهندسی.
    https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/amg-f1-team/amg-f1-locations/brackley/
    https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/amg-f1-team/amg-f1-locations/brixworth/.
    و همینطور که بنتلی گفت بی ام و اولی شاسی بلندشو با کمک لند روور ساخت.
    در مورده عقب ماندگی استون هم .مثله اینکه نمیدونین دوست عزیز استون موتورشو در سری جدید خودش تولید میکنه و قصد ساخت برترین هایپرکار دنیا رو با کمک یه نابغه بریتیش به اسمه Adrian Newey داره.
    وهمینطور بهتره بگم بی ام و در ساخت ماشین به رولز رویس کمک میکنه.
    واین هم بهتره بدونید به طبع رولز رویس به این کار بی ام و جواب داده و بخشه قال توجهی از ساخت انجین های موتورهای جت و هواگردشو(فقط ساخت نه طراحی) به آلمانی ها سپرده.rolls royce deutschland.رولز رویس همونطور که گفتم بخشه صنعتیش بسیار پیشرفته هستش.
    و البته بهتره این رو هم بگیم که ساختمان بی ام و که شبیه به یک پیشرانه چهار سیلندر هستش.توسط یک معمار اتریشی انجام شده.
    و بهتره این رو هم بگیم که اگه کسی مثل فردیناند پورشه اتریشی نبود آلمانی هاحتی یک هایپر کار هم نداشتن.اگه خودروسازی آلمان رو نگاه کنید به این قضیه پی میبرید. با اینکه شرکت های بسایر پولداری دارن اما هایپرکار نمیتونن تولید کنن به تنهایی.(لطفا چاپ کنید.)
    و بسیاری از موارده دیگه……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alpha

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      شما خودت حرف خودتو باور میکنی؟ بنز نتونه هایپرکار بسازه؟ جدا؟؟ حرفت خنده داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر دهقان

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (688 ديدگاه)

      جناب Great Britain
      کامنتها توسط بنده تایید یا رد نمی شوند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mehran911

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      جناب great britain
      اون پست فولکس و منم خوندم
      اگه بریتانیا بخاطر مدیریتش فولکس رو نجات داد آلمان هم با مدیریتش رولز رویس و بنتلی و مینی و واکسهال و مکلارن رو نجات دادن
      .
      .
      دوست عزیز یک توصیه برادرانه : هیچ وقت جای دیگه نگو (( فقط از مرسدس در فرمول یک نامه برند و پول هستش نه مهندسی )) هیچوقت
      مرسدس اینقدر بزرگ هست که نیاز به بریتانیا نداشته باشه . تمام مهندسی ساخت فرمول توسط خود مرسدس انجام میشه . تکرار میکنم تمام مهندسی خودرو فرمول توسط خود مرسدس انجام میشه .
      اون چیزی که لینکشو گذاشتی فقط وفقط نشان دهنده این موضوع هستش که کارخانه ساخت فرمول مرسدس در انگلستان هستش نه بیشتر .
      راستی همینطور که بالا گفتم همین مکلارن موتور های فرمولش رو از پورشه و مرسدس تامین میکرد !!!!!
      مرسدس لطف بزرگی در حق انگلیس کرده که اونجا کارخونه زده
      حرف شما کذبی بیش نیست
      در حال حاضر که بسیاری از خودرو های فولکس در چین ساخته میشه پس با استدلال شما صنعت خودرو سازی چین باید پیشرفته تر از آلمان باشه . در ضمن اگر بریتانیا توانایی ساخت موتور فرمول داره ی فکری به حال مکلارن بکنه که برای تامین موتور دست به دامن هوندا و بقیه نباشه !!!!!!!!!!
      .
      .
      در مورد آستون هم بگم این خودرو ساز پس از 16 سال تکرار میکنم 16 سال تولید یک موتور V12 که اون رو هم از موتور V6 فورد کپی کرده بودن متوفق کرد و در حال حاضر موتور جدیدش رو در آلمان میسازه
      .
      .
      در مورد رولزرویس هم نمی دونم شما چرا نمی خواهید قبول کنید که فولکس اون رو از ورشکستگی نجات داد و دوباره اهیا کرد و الان BMW ساپورتش میکنه
      .
      .
      در مورد پورشه هم بگم دوست عزیز هیچ کاربری تو این به اندازه من در مورد پورشه نخونده بنده رو تو این 4 ساله که تو پدالم با پورشه میشناسن
      فردیناند پورشه به خواست خودش به مرسدس اومد و در بخش طراحی استخدام شد دوست عزیز در اون زمان اتریش و آلمان به حدی به هم نزدیک بودن که یک کشور حساب میشدن . میشه گفت فردیناند عاشق آلمان بود شما هر وقت کتاب 500 صفحه ای Genesis of Genius رو خوندی بیا با من در مورد فردیناند پورشه صحبت کن .
      .
      .
      مرسدس توانایی تولید هایپر کار نداره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      زمانی مرسدس با مدل Mercedes-Benz W125 رکورد 432 کیلومتر بر ساعتو در سال 1937 زدن !!! اون موقع انگلیسی ها داشتن موتور سیکلت سایدکار میساختن دوست عزیز
      .
      بالا بری پایین بیای صنعت خودرو سازی بریتانیا بر مقابل آلمان هیییییییییییییییییچ حرفی برای گفتن نداره
      در ضمن اگه خواستی جواب بدی یکم فنی تر و تخصصی تر این کارو بکن
      .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. teddy

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      با سلام خدمت عاشقان خودرو.دوست گرامی قبلا هم در کامنت دیگری گفتید مرسدس توانایی ساخت هایپر کار رو نداره. اما بنده در طی این چند سال به سه موردش برخوردم یکی سی ال کی جی تی آر و باز یک نمونه ی دیگری خودروی جی تی آر و همچنین یک دستگاه و فقط یک دستگاه خودرو به سفارش یک شیخ عرب که بالای ۱۰۰۰ اسب داره که در دهه نود ساخته شده.خبرش در سایت وان کار( از خدمت متولیان سایت پدال معذرت میخوام) هست اما چون تیتر و نام مدل یادم نمونده نتونستم لینک پیدا کنم.در آخر سلیقه هاتون بجا و درست و بونین این بحث هاست که علم رو میسازه.نقد کنید اما توهین نه.با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. فرید

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اونا با هم همکاری میکنن و از بزرگترین شرکای تجاری هم به حساب میان، اون وقت تو ایران هنوز یه سری کاسه داغتر از آش تو جنگهای جهانی گیر کردن و بحث انگلیس و آلمان راه میندازن و تو سر هم میزنن اینجا…خنده داره واقعا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      دوست عزیز
      دلیل این بحث اینه که نباید کسی به خودش اجازه بده تو یک سایت خودرو مطلب نادرست و کذب از خودرو بنویسه
      مخاطب این سایت فقط منو شما که اطلاعاتی از خودرو داریم نیستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. احمدرضا خواجه زاده

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    جالبه که خودروساز ها بدون هیچ جنگی با هم همکاری میکنن و ما درباره ی اونها دعوا!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مسعود

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    آخ که چه تعصباتی در مورد آلمان و انگلستان رد و بدل شده.
    دوستان عزیز از این برادر کوچکتان بشنوید :
    هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیره.
    اگه در مواردی خودرو سازی از انگلستان همتای خودش رو که در کشور آلمان با مشکل مالی دست به گریبان بوده رو از ور شکستگی نجات داده به دنبال استفاده از تجارب همتای آلمانی در تولید انبوه خودرو بوده، و برعکس زمانی که خیل عظیمی از خودروسازان آلمانی در دهه نود و بعد از آن همتایان انگلیسی خود را از آب و گل در آوردند به دنبال عرضه محصولات فوق لوکس و اسپرت با استفاده از پرستیژ بی همتای برندهای بریتانیایی بودند.
    بله همان طور که خودروسازان آلمانی در تولید انبوه با حرکت در خط استاندارد لوکس مهارت دارند.
    همتایان انگلیسی آنها در ساخت آثار هنری بی بدیل دست‌ساز خبره اند.
    طبیعیست که هرکدام برای استفاده از تجربه و مهارت دیگری در راستای منافع خود می کوشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا