ب ام و

ب‌ام‌و i5، نسخه تمام الکتریکی سری ۵ جدید

نسل بعدی ب‌ام‌و سری ۵ با حق انتخاب یک پیشرانه الکتریکی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد این مدل برقی جدید که به احتمال زیاد i5 نام خواهد داشت تا سال ۲۰۲۳ وارد بازار می‌شود تا به رقابت با مرسدس EQE و تسلا مدل S بپردازد.


مدل جدید ب‌ام‌و همان مسیری را پیش می‌گیرد که مدل‌های ix و i4 و ix3 به تولید رسیدند به همین دلیل احتمال دارد که خودروساز باواریایی برای متمایز ساختن از مدل‌های دیزلی و بنزینی و هیبریدی با قابلیت اتصال به برق شهری آن را با پسوند i روانه بازار کند هنوز مشخص نیست که ب‌ام‌و می‌خواهد نسل برقی سری ۵ را با دو مدل سدان و استیشن تولید کند یا خیر اما با قضاوت از روی مدل‌های I4 و ix3 می‌توان فهمید که i5 با تغییرات متعددی نسبت به مدل بنزینی سری ۵ روانه بازار خواهد شد.

به‌علاوه با تحقیق بر روی فیس‌لیفت که اخیراً بر روی سری ۵ و اطلاعات مدل‌های برقی دیگر تا حد زیادی می‌توان به اطلاعات فنی و ظاهری آن پی برد همان‌طور که میدانیم سری ۵ جدید بر روی پلت فرم ماژولار ب‌ام‌و موسوم به CLAR ساخته شده که یکی از ویژگی‌های مهم آن کاربرد فولادهای گسترده و پر کشش و کامپوزیت‌های سبک وزن در ساختار آن است از همین رو می‌توان حدس زد که نسل بعدی سری ۵ از نسخه به‌روز شدهٔ این پلت فرم استفاده می‌کند که احتمال استفاده از تکنولوژی خودروهای برقی (EV) استفاده می‌کند.


با مشاهده بر روی اطلاعات فنی مدل تمام برقی ix3 که از یک الکتروموتور در بخش عقب نصب می‌شود و توان خروجی ۲۸۲ اسب بخار و متصل به یک باتری ۸۰ کیلووات ساعتی به حرکت در می‌آید و برد ۴۶۰ کیلومتری را رقم میزند.

به نظر می‌رسد i5 با تغییرات در بخش فنی با اطلاعاتی مشابه عرضه شود تأیید خبر تولید سری ۵ در حالی منتشر شد که این برند می‌خواهد تا سال ۲۰۲۳ تا ۲۵ مدل الکتریکی شده جدید را روانه بازار کند.

البته در ادامه موتورهای بنزینی و دیزلی این برند از فناوری هیبریدی خفیف ۴۸ ولت استفاده خواهد کرد تا به بهبود مصرف سوخت محصولات کمک کند.


هرچند ب‌ام‌و اعلام کرده که نسل جدید سری ۵ در سال ۲۰۲۳ وارد بازار می‌شود اما معرفی نسخه i5 احتمالاً در اواخر چرخه عمر این نسل صورت می‌گیرد. ب‌ام‌و همچنین تایید کرده که تمام محصولات حال حاضر ب‌ام‌و مجوز الکتریکی شدن را دریافت کرده‌اند مخصوصاً شاسی‌بلند X1 و سدان لوکس سری ۷ که با مدل‌های هیبریدی و تمام برقی راهی نمایندگی‌های فروش ب‌ام‌و می‌شوند.

ترجمه: محمد دهقان

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (769 ديدگاه)

    فکر کنم ب ام و فهمیده با اون جلو پنجره بزرگ موافق نیستن بالاخره یدونه کوچیک داد بیرون!🤣🤣🤣🤣 البته فقط عکس اولی قشنگه دومی یه جوریه….

    موافقم ۴۷
    مخالفم ۱۲
    1. MahyarMAR

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (191 ديدگاه)

      جالب میشه ار هر یه ام یه ای بدن

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۳
    2. Porsche

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (103 ديدگاه)

      با تشکر از همه ی دوستان و دست اندر کاران پدال عزیز که مطلب من رو داخل سایت قرار دادن
      سپاس🙏🙏🙏

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۳
  2. Sina10

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1556 ديدگاه)

    به نظرم این نسل سری ۵ رو دارن زود تموم میکنن
    ب‌ام‌و M5 هنوز در بین رقبا بهترینه و عجله برای بیرون اوردنش اشتباهه
    حداقل سال ۲۰۲۴ میتونه سال نسل جدید سری۵ باشه
    امیدوارم جلوپنجره زشت سری ۴ رو نداشته باشه

    موافقم ۱۴۰
    مخالفم ۲۷۲
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5473 ديدگاه)

      سینا جان
      یه زمانی با شما کاملاً موافق بودم ، اما دنیای خودرو روز به روز دارای رُقبایی میشه که فقط با به روز بودن میشه در مقابلشان ایستاد و هروز باید به فکر آبدیت خودرو و تکنولوژی بود .

      یه آپشن تو بنز S جدید دیدم شاخ در آوردم که راننده هنگام تنظیم آینه‌های دو طرف دکمه‌ای نمیزنه که مثلاً آینه‌ی سمت راننده یا شاگرد را تنظیم کنه ، بلکه یه نگاه میندازه به آئینه‌ی مورد نظر و سپس با دوربین‌های مخفی حرکت چشم شما را دنبال میکنه و شما آئینه را تنظیم میکنید !

      به شخصه دنیای خودرو در آینده را دنیای رُبات‌ها چهارچرخه ، پرنده ، مغناتیسی میبینم و دنیای خودروها دیگر رانندگی و لذت سُنَتی خودش را زیر سوال میبره !!!

      هرچی ماشین‌ها رو به برقی شدن میروند ، من افسرده‌تر میشوم که دیگر دنیا لذت خودروسواری‌اَش به یَغما میره و تمام تمام تمام !
      اما زمانش که فرا برسه ، خود من هم محکوم و مجبور به خرید برقی میشوم !

      البته که دنیای برقی‌ها هم به سلطنت چینی‌ها و شرکت‌های دیجیتالی مثل کامپیوتر و موبایل‌سازهای معروف در می‌آید !

      کلاً ، آینده‌ی نزدیک ، زمانی هست که انسان به اِسارت تکنولوژی و ربات در می‌آید و زندگی‌ها پوچ و دیجیتالی میشود ، متاسفانه ، متاسفانه ، متاسفانه 😑 !

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۵
      1. Hadi

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2193 ديدگاه)

        مشتاق دیدار نسل جدید سری ۵!

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
    2. Sina10

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1556 ديدگاه)

      وای !!!
      چجوری بهم ۲۵۲ تا دیسلایک و ۱۰۶ تا لایک دادن !!!
      تو این مدت کم!!
      این سیستم دیسلایک و لایک ها خیلی خرابه

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۴
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (5473 ديدگاه)

        سینا جان
        اهمیت نده رفیق .
        بیکار ، علاف و… بعد از کرونا ریختن از بیکاری تو پدال و به گَندِش کشیدن !

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۶
      2. مهدی

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (97 ديدگاه)

        یا خدا😐 طرف بیکارم رد کرده

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۲
    3. روژیار

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من به عنوان متولد ۷۰ دوران تقریبا بدون تلفن همراه رو تجربه کردم بعد نوکیا ساده بعد گوشی های دوربین دار و بعدش هوشمند پیشرفت تکنولوژی رو قشنگ حس کردم .تو خیلی زمینه ها همینطوری بود ولی یه جای خالی بزرگ رو تو این احساس تغییرات حس میکنم اونم خودروه وقتی بچه بودم همه جا پیکان بود حالا شده پراید و پژو که فرقشون با پیکان خیلی کمه هیچ تغییر آنچنانی رو تو این زمینه حس نکردیم تا برامون حداقل خاطره ش بمونه
      ما ماشینهای قدیمی رو فقط حس کردیم اونم فقط آشغالهاشو نه فهمیدیم کیفیت خودرو ژاپنی یعنی چی نه غرش آمریکایی رو نه فهمیدیم موتور شش و هشت سلندر رو حس کردیم نه حس رانندگی آلمانی رو نه هیچی همه ی اینها به زودی حذف میشن خودرو های الکتریکی به بازار میاد من مطمئن وقتی که همه ی خودرو ها الکتریکی بشن بازم ما باید یه ایرانیشو بخریم چون ما باید از تولید رانت.ی کشورمون حمایت کنیم چون ما رو از داشتن بهترین محصولات جهانی محروم کردند ما رو فقیر کردند کلاه سرمون گذاشتند به چیزی مبهمی به نام تولید ملی تا خودشون رو ثروتمند کنن مگر ما چند بار زندگی می کنیم افسوس

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۳
  3. علی turbo s

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (210 ديدگاه)

    خدایا خودت m5کامپتیشن را محفوظ نگه دار .
    کاش تو نسل بعدی هم الکتریکی باشه وهم بنزینی.
    فعلا m5 تو کلاس خودش پادشاهه.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۷
  4. Amirreza

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (729 ديدگاه)

    اگه شبیه عکس اولی باشه واقعا قشنگه و به نظرم بیمر مثل همیشه میتونه خودروهای بینظیری رو معرفی کنه که همیشه چالشی برای رقبان ، بی صبرانه منتظر عکس های رسمی بنز eqs و eqe هستم و البته خیلی دوست دارم که هر دوی این خودروساز ها یه سوپراسپورت برقی بسازند مخصوصا بیمری که خیلی وقته یه سوپر کار نداشته الان فرصت خوبیه تا یه سوپرکار الکتریکی تولید کنه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
    1. علی turbo s

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (210 ديدگاه)

      عکس اول واقعا زیباست.
      از شانس این یارو طراح جدیده عکس دوم رو برمیداره.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
  5. محمدهادی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (421 ديدگاه)

    این عالیه
    بخاطر توجه خاص اذهان به خرید خودروهای الکتریکی بی ام و باید درکنار تمام سطح محصولاتش یک مدل الکتریکی با همان شماره بدنه هم ارائه بده تا ازین درآمد بوجود اومده هم استفاده کنه
    i1 i2 i3 i4 i5 i7 و همچنین سری های ایکس بی ام و مثل ix6

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
    1. امیررضا

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (65 ديدگاه)

      این یه موضوع جالبه که بهش اشاره کردی. یجورایی مثل بحث موستانگ مک ای. وقتی میگیم فورد یاد موستانگ میوفتیم و فورد تصمیم به الکتریکی سازی یه نسخه از اون کرد. بی‌ام‌و هم سری پنجش خیلی معروفه و تصمیم به الکتریکی سازی یه نسخه از اون کرده. به امید پیشرفت تمامی خودرو ساز ها

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  6. RezaRs

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (906 ديدگاه)

    از الان قیافه مت واتسون جلو چشمه داره چوب میکنه تو گریلش و میگه چرا فیکه حتی تنوعم نمیده یه خط کشی سیخی چیزی فقط یه چوب

    موافقم ۷
    مخالفم ۵
  7. سهند

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (383 ديدگاه)

    نسل جدید بی ام و سری ۷ در چه سالی رونمایی خواهد شد؟ لطفا جواب دهید

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  8. محمد مختاری آذر

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (180 ديدگاه)

    واقعا عالی هستش خیلی زیبا هستش خیلی هم قدرت داره

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  9. SRT

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (346 ديدگاه)

    ظاهر این طرح که جالب و جذابه،
    کاش اگه نسخه نهاییم تولید بشه یچیزی تو همین مایه ها باشه

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  10. MAHDI

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5205 ديدگاه)

    آقای دهقان زمان گیری M4 کامپتیشن در پیست زاکسنرینگ که مجله auto bild sportscars انجام داده مطلبشو بزار که اولین تلاش این ماشین در پیست هستش.
    البته مجله SPORT AUTO هم با نسخه M4 معمولی نسخه گیربگس دستی در پیست هوکنهایم GP هم زمان گیری.
    اما چون نسخه کامپتیشن جذاب تره مطلب اونو بزار🙏🙏🙏

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
    1. MAHDI

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5205 ديدگاه)

      البته پدالی که من میشناسم این مطالب رو نمیذاره. صبر میکنه یه مجله ای، یه کانالی که قبلا هیچوقت ازش مطلب نزاشته اگه تستی با M4 انجام داد که شکست خورد قول شرف میدم پدال میره اون مطلب رو میزاره.
      واقعا گاهی واسه خودم متاسف میشم.

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  11. 2646

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (303 ديدگاه)

    پسر خوب ایرانی که از صبح جای کامنت نوشتن همیشگی زیر پست ها، مشغول منفی دادن به کامنت های من هستی، نمی خوای بالغ بشی؟
    برای اینکه بهت نشون بدم تعداد لایک ها برای من ذره ای ارزش نداره، زنگ زدم به مهندس انفورماتیک شرکت که لایک های کامنت اول این پست رو ۱۰۰ کنه تا بفهمی اگر برای من لایک مهم بود، می تونستم تو تمام کامنت هام ۱۰ برابر دیسلایکی که با هزار دردسر می زنی، با یک تلفن لایک داشته باشم اما هیچ وقت نخواستم، چون هیچ ارزشی نداره.
    تو هنوز فرق معروفیت و محبوبیت رو نفهمیدی، برای همین با تعداد کامنت هات و لایک های زیر پست هات خوشی، منم با لطفی که بچه هام بهم دارن، خوشم.
    از مدیریت سایت بابت این اتفاق عذرخواهی می کنم .

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۴
    1. BenzSLR

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (816 ديدگاه)

      واقعا اونی که هی دیس میده بیکاره ها . پسر جون برو محلتون فوتبال بازی کن .

      موافقم ۷
      مخالفم ۶
    2. 2646

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (303 ديدگاه)

      ۲۴۰ عدد رندی نبود، بهش گفتم دیسلایک رو بکنه ۲۵۰ که همه مون رو یاد لیمیتد سرعت محصولات آلمانی بیندازه 🙂
      مطمئن باش کسی که تونسته تو یک ثانیه تعداد لایک ها رو ۱۰۰ بکنه، می تونه چند تا صفر دیگه موقع تایپ کردن هم جلوی یک اضافه کنه و عدد گنده تری بسازه! پس تو این رقابت ۲۴۰ بزرگ تر از ۱۰۰ نیست …
      خواستم فقط بدونی افزایش تعداد لایک و دیسلایک ها، یه قدرت ماورایی نیست که به خودت افتخار کنی. یه چیز خیلی ساده و پیش پا افتاده است، برای همین کسی دنبال اش نمیره، نه اینکه نتونه. قطعا یادت هست که سایت یه برهه ای جلوی این تقلب ها رو گرفته بود، پس سردبیر سایت هم اگر بخواد می تونه جلوی تو رو بگیره! 🙂
      چه توانایی خنده دار و مضحکی …

      موافقم ۸
      مخالفم ۸
      1. mahan

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1269 ديدگاه)

        مهندس جان یه کامنت برات تو پست میتسوبیشی نوشتم .هر وقت وقت کردی بخون .

        موافقم ۳
        مخالفم ۹
  12. Mohamad rahmati

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اصلا خوشم نمیاد یه روز مجبورشم ماشین برقی سوار بشم،ماشینی که صدای اگزوز نداشته باشه و نشه بهش ور بری و دستهات سیاه و روغنی نشه مگه ماشینه؟ خدا کنه اون روز نرسه! فکر کن با این ریخت ب ام و رو سوار شی اونوقت صدا نده اگزوزش! خدایی خیلی ضایست،

    موافقم ۴
    مخالفم ۸
  13. امیررضا

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (65 ديدگاه)

    دوستان حق انتخاب یه پیشرانه تمام الکتریکی رو گفته مردم دارن نه که کاملا نسل سری ۵ درون سوز منقرض بشه. یعنی علاوه بر سه چهار مدل درون سوز و هیبرید یه نسخه تمام الکتریکی هم هست

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  14. علی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    دیگه این دنیا بدرد نمیخوره با این وضع ماشینها

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  15. porsche

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    ای کاش عین i8 بود

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  16. Reza

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1742 ديدگاه)

    عکس اولی محشره

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  17. ایران

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (190 ديدگاه)

    چطوری به کاربر سینا ۲۵۰ تا دیسلایک داده چجوری ؟ یا تعداد کاربرای پدال زیاد شده یا بعضی برای سرگرمی هی باز میکنن و دوباره دیسلایک میدن آخه کسی علافه ۱۰ ۲۰ بار یه پست باز بکنه واقعا عجیبه ولی احتمالا یه رکورد هم هست 🏃

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  18. Shervin

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    Nice

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
  19. مرسدس فن

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (94 ديدگاه)

    عکس آخر🤢

    موافقم ۰
    مخالفم ۴
  20. ماکان

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (411 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که تا جایی که امکان دارد هرچه زودتر یک نسخه تمام الکتریکی از بی ام و X7 هم بسازند و تولید انبوه کنند . البته جوری که مجموع قدرت آن حد اقل ۶۵۰ اسب بخار باشد و از لحاظ مسافت هم برد آن حد اقل ۸۵۰کیلومتر باشد انشاالله . در ضمن خدا کنه برد بی ام و i7 هم در نسل بعدی بی ام و سری ۷ حد اقل ۸۰۰کیلومتر باشد .

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  21. Shayan

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1240 ديدگاه)

    بی ام و توی لوکس سازی رقیب کادیلاک نشد. حالا داره زور میزنه تو الکتریکی ها بهش برسه :)))
    میگ میگ

    موافقم ۱
    مخالفم ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا