بی ام وکادیلاکهفته نامه

جنگ ستارگان؛ شاخ‌به‌شاخ ب‌ام‌و M3 با کادیلاک ATS-V

۳۰ سال است که ب‌ام‌و M3 به عنوان سدانی کارا انجام وظیفه می‌کند. زمانی که در سال ۲۰۱۵ و در دیترویت موتورشو پنجمین نسل M3 معرفی شد برخی چیزها حذف شدند. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی پس از یک دوره آزمایش نمونه‌ی ۸ سیلندر دوباره تنظیم شد و این بار نوبت استفاده از دو توربوشارژر بود؛ اما این گشتاور اضافی نبود که بر بحث غلبه می‌کرد. به جای آن، استفاده‌ی نادر ب‌ام‌و از صدای افزایش یافته و فرمان با کمک الکتریکی شهرت این خودروساز را در مرحله‌ی دیگری قرار داد. با ورود کادیلاک ATS-V مدعی، ب‌ام‌و به این خودرو به چشم حریفی آسیب‌پذیر نگریست. با بهره‌گیری از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربو و سیستم کنترل سواری مگنتیک جنرال موتورز،ATS-V یک پیشنهاد آمریکایی در بازاری است که توسط سدان های آلمانی قرق شده است. ب‌ام‌و خودروسازی نیست که در حالت سکون بماند. برای سال ۲۰۱۶ آن‌ها فرمول بهتر بودن را ارتقا داده و M3 Competition Package را معرفی کرده‌اند. آیا کادیلاک سری V می‌تواند با بهترین خودروی بخش M بجنگد؟

bmw-m3-vs-cadillac-ats-v-3
ما اینجاییم تا به این مهم پی ببریم. مورد مهم اینکه ما توانایی‌های خودروها در پیست را آزمایش نکردیم. این دو خودروی خیابانی هستند به این معنی که شما با آن‌ها سر کار می‌روید، از بعدازظهری شگفت‌انگیز در هنگام بازگشت لذت می‌برید و البته در یک روز خاص وارد پیست نیز می‌شوید. به همین خاطر ما هر دو را در خیابان نگاه داشتیم. دوست داریم زمان بیشتری را با کدام خودرو بگذرانیم؟

bmw-m3-vs-cadillac-ats-v-2
وقتی با هم رانندگی می‌کنیم، هر خودرو طعم مخصوص خود را دارد. زمانی که جدا می‌شوند، هنوز هم هر دو توجه زیادی را جلب می‌کنند. البته که سلایق شخصی هستند اما در اینجا موارد برجسته‌ای وجود دارد.ATS-V از رنگ جدید قرمز Velocity استفاده می‌کند. این رنگی است که انتظار دارید بر تن یک کوروت بنشیند، نه یک کادیلاک.

bmw-m3-vs-cadillac-ats-v-4
کادیلاک همچنین از پکیج فیبر کربن ۵ هزار دلاری بهره می‌برد که این ماده را به اسپلیتر جلو، ورودی هوای روی کاپوت و دیفیوزر عقب اضافه کرده و جزئیات مشکی رنگ بدنه را نیز در برمی‌گیرد. همه‌چیز در کادیلاک گوشه‌دار است اما کاپوت بالا آمده، جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر و پانل‌های یک‌چهارم جلویی عریض‌تر نمایی تیزتر و بی‌پرواتر را به این خودرو بخشیده‌اند. این خودرو در فرم سدان نیز در دسترس است. هرچند نسخه‌ی کوپه اندکی سبک‌تر بوده و نسبت به برادر سدان خودرو از لاستیک‌های عقبی عریض‌تری نیز سود می‌برد. خط سقف پایین‌تر و بدنه‌ای عریض‌تر باعث ایجاد مرکز ثقل پایین‌تر می‌شوند که این نیز به نوبه‌ی خود باعث افزایش چسبندگی و کارایی بهتر می‌شود.

از طرف دیگر M3 هم‌اکنون تنها در فرم سدان در دسترس است. وظیفه‌ی کوپه بودن به برادر بزرگ‌تر یعنی M4 محول شده است. درحالی‌که M3 نسبت به برادر کوپه‌ی خود سنگین‌تر بوده اما لاستیک‌های یکسانی دارند و بنابراین انتخاب گونه‌ی سدان انتخاب کم‌اشتباه‌تری است. رنگ آبی یاس مارینا که یا عاشقش می‌شوید و یا احساس تنفر پیدا می‌کنید به همراه سقف فیبر کربنی و قوس چرخ عقب باعث می‌شوند تا این خودرو به سادگی از سری ۳ معمولی متمایز شود.

bmw-m3-vs-cadillac-ats-v-8
پکیج مسابقه‌ای ۵۵۰۰ دلاری برای سال ۲۰۱۶ جدید بوده و جزئیات کرومی و مشکی را به خودرو اضافه کرده است. همچنین رینگ‌های سبک‌وزن فورج کاری شده‌ی ۲۰ اینچی نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند. بهترین نمای این سدان، نمای سه‌چهارم عقبی است.

کابین M3 مخالفت‌های بسیار کمی را ایجاد می‌کند. کار با کابین سری ۳ معمولی آغاز شده و صندلی‌های اسپورت M3 با بالشتک‌های جانبی قابل تنظیم به همراه چرم، تریم فیبر کربن، فرمان فربه‌تر و کیلومتر شمار منحصربه‌فرد به خودرو اضافه شده‌اند. اینترفیس iDrive نیز به‌روزرسانی نرم‌افزاری را دریافت کرده و ظاهر و ارتباطات جدیدتری دارد. این پکیج مسابقه‌ای دربردارنده‌ی صندلی‌های سبک‌وزن جدید مزین به کمربندهایی با دوخت M است. کابین M3 کاملاً ارزش ۷۴۳۴۵ دلاری را که ب‌ام‌و طلب می‌کند دارد.

2016-bmw-m3-interior-2
در طرف دیگر کابین کادیلاک ترکیبی عجیب از قطعات جنرال موتورز و سری V است. پیش‌ازاین درباره‌ی کاستی‌های سیستم اطلاعات سرگرمی CUE صحبت کرده‌ایم بنابراین از آن گذر می‌کنیم. صفحه لمسی زیبا و کنترل‌های سیستم تهویه دو موردی هستند که بر داشبورد غلبه دارند. اما بزرگ‌ترین ناامیدی کابین ATS-V نشان دهنده‌های آن هستند. حتی تریم فیبر کربن شبیه تقلیدی ارزان است. کادیلاک از آلکانترا در روی درها، داشبورد و برخی جاهای دیگر استفاده کرده است. حتی این مورد در غربیلک فرمان نیز بکار رفته است اما شکل کلی فرمان اشتباه است. فرمان سه پره بسیار بزرگ بوده و شکل آن به گونه‌ای است که مانع از چسبندگی فرمان به دستان در بسیاری از موقعیت‌ها می‌شود. هرچند صندلی‌های ریکارو آپشنی ۲۳۰۰ دلاری بوده و ترکیب چرم و جیر هم اسپورت و هم عملکردی است. این دو بهترین بخش‌های کابین هستند. برخلاف ب‌ام‌و صندلی‌ها دارای حمایت کننده‌ی کمری قابل تنظیم هستند. پلاستیک‌های درجه‌دو و برخی قطعات ارزان‌قیمت نشان از عدم توانایی کادیلاک در خارج از شدن از چتر حمایتی جنرال موتورز و تمایز خود دارند.

2016-cadillac-ats-v-interior-2
افراد زیادی گزارش کرده‌اند که نسل حاضر M3 نشان دهنده‌ی این است که بخش M نرم شده است. قطعات سیستم تعلیق بازطراحی شده، برنامه‌ریزی دوباره‌ی دیفرانسیل عقب الکترونیکی و لاستیک‌های فربه‌تر باعث شده‌اند تا جادوی قدیمی M3 بازگردد. اما این‌ها برای مونیخ کافی نبوده‌اند. پکیج مسابقه‌ای همچنین دربردارنده‌ی اگزوز اسپورت M و افزایش ۱۹ اسب بخاری توان پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توئین توربو است. هم‌اکنون قدرت خودرو به ۴۴۴ اسب بخار رسیده اما گشتاور آن بدون تغییر در عدد ۵۵۰ نیوتون متر باقی مانده است. صدای خشن و کوتاه اگزوز M3 استاندارد به وسیله‌ی صدایی نرم‌تر و اسپورت تر جایگزین شده است. با قدرت و چسبندگی بیشتر و استفاده از گیربکس ۷ سرعته ی M-DCT این خودرو زیر ۴ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. تحویل قدرت پیشرانه با تأخیر بسیار کمی صورت می‌گیرد.

پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری توئین توربوی کادیلاک تنها تا ۶۵۰۰ دور برمی‌خیزد اما قدرت ۴۶۴ اسب بخاری و گشتاور ۵۹۶ نیوتون متر آن از حریف خود بیشتر است. در دورهای پایین، صدای پیشرانه عاری از زندگی است. با افزایش دور پیشرانه، صدای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر وارد کابین می‌شود. گیربکس ۸ سرعته ی ATS-V فقط خودش است، یک گیربکس اتوماتیک؛ کلاچی وجود ندارد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت کادیلاک در اندکی بیش از ۴ ثانیه ثبت می‌شود.

هر دو خودرو از لاستیک‌های میشلن پایلوت سوپر اسپورت استفاده می‌کنند. کادیلاک از رینگ‌های ۱۸ و ب‌ام‌و از رینگ‌های ۲۰ اینچی سود می‌برند. از نظر وزنی ب‌ام‌و حدود ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از حریف خود است اما اعداد چه چیزی هستند؟ آن‌ها پایه‌ای برای لاف زدن در پارکینگ را تشکیل می‌دهند. صحبت کردن با رانندگی در جاده متوقف خواهد شد…
ما حدود ۵۰ کیلومتر را در راه‌های مختلف که دربردارنده‌ی انواع پیچ‌ها و سطوح بودند گذراندیم. بیایید با ب‌ام‌و شروع کنیم.

2016-bmw-m3-interior-1
پس از چند پیچ خوش‌ساخت، کادیلاک با حریف خود فاصله پیدا کرد. بازخورد فرمان M3 هنوز هم لنگ می‌زند و شما را مجبور می‌کند تا در هر پیچ کندتر شوید. کمبود گشتاور این خودرو به این معنی است که خیلی سریع از پیچ عبور نخواهید کرد. M3 روی کاغذ سریع‌تر بوده اما در دنیای واقعی اوضاع طور دیگری است. هیچ تغییری در تنظیمات فرمان، سیستم تعلیق و گیربکس نمی‌تواند این مورد را عوض کند. کادیلاک ATS-V سریع‌تر است. سیستم فرمان کادیلاک در مقایسه با ب‌ام‌و عالی بوده و بازخورد مناسبی دارد. ترمزهای برمبوی کادیلاک کمی سخت‌تر و خطی‌تر از ب‌ام‌و عمل می‌کنند البته با عادت کردن به آن، احساس بهتری خواهید داشت. سیستم کنترل سواری مگنتیک کادیلاک نیز قابلیت تنظیم و دامپینگ بیشتری نسبت به سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر M دارد. کادیلاک در هر دو حالت راحت و پیست می‌تواند نرم‌تر و یا سخت‌تر از ب‌ام‌و باشد. در راه‌های ناهموار، کادیلاک خونسردتر از M3 است.

2016-bmw-m3-interior-6
اما صدای به گوش رسیده از M3 عالی است. گیربکس دوکلاچه ی این خودرو به سرعت معکوس می‌دهد. با گذراندن وقت کافی در پشت فرمان، احساس راحتی بیشتری با M3 خواهید داشت. بازخورد بیشتری از سطح جاده وجود داشته و در سر پیچ‌ها نیز کمی تکان‌های بدنه‌ی بیشتری را از این خودرو شاهد خواهیم بود. کادیلاک ATS-V یک خودروی بسیار جدی است. رفتار و سلوک آن نیز تقریباً آلمانی است.

2016-cadillac-ats-v-interior-1
کادیلاک ATS-V در واقعیت یک خودروی توسری‌خور نبوده اما چیزهای بیشتری برای ثابت کردن دارد. بدون هیچ شکی این خودرو یک نسخه‌ی اسپورت در کلاس جهانی است. این خودرو شاسی، سیستم تعلیق، ترمز و فرمان بهتری دارد. در مقابل، ب‌ام‌و گیربکس بهتر و هیجان بیشتری را ارائه می‌کند. ازنقطه‌نظر فنی کادیلاک خودروی بهتری است.

2016-cadillac-ats-v-interior-6
اما از نقاط ضعف این خودرو می‌توان به فقدان حس هیجان پشت فرمان و گیربکس ناهنجاری اشاره کرد که غلبه‌ی کادیلاک را کم‌رنگ می‌سازند. کابین ناامید کننده نیز علت دیگری است. احساس کابین ATS-V بیش از آنکه نشانگر خودروی اسپورت ۸۰ هزار دلاری باشد شبیه سدان خانوادگی ۴۰ هزار دلاری است.

ب‌ام‌و برای رانندگی هیجان بیشتری داشته و افراد بیشتری دوست دارند تا در کابین آن بمانند. این خودرو در کل برای رانندگی روزانه بهتر است. M3 حدود ۹۸ درصد کارایی کادیلاک را ارائه می‌دهد اما به نظر می‌رسد که این خودروساز آمریکایی خیلی بیشتر روی اعداد برای شکست M3 تمرکز کرده و خلق هرگونه احساس و روحی را فراموش نموده است. شاید آن‌ها خودرویی ساخته باشند که برای رانندگی ۲ درصد بهتر باشد اما انجام آن کلینیکی است. بنابراین M3 هنوز هم بالاتر است…

bmw-m3-vs-cadillac-ats-v-5
منبع: limitedslipblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. ashkan

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    باریکلا کدیلک…به شکوه و وقار دوران قدیمت برگرد

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      با تمام وجود من کادیلاک رو میخوام
      کادیلاک چه مثل همیشه ببره چه نه عشق
      قدرتش هم بسیار خوبه و گشتاور خیلی خوبی هم عرضه میکنه
      ممنون کادیلاک عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parvaz

        ۱۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (395 ديدگاه)

        با تمام احترامی که به کادیلاک قائل هستم ولی از ۱۰ ثانیه که بیشتر به عکس های ۲ خودرو زوم میکنی متوجه میشی واقعا ATS طراحی کسل کننده ای داره، کافی فقط ۱۰ ثانیه بیشتر با دقت نگاه کنید!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    نظرسنجی ۱

    ب‌ام‌و M3: لایک
    کادیلاک ATS-V: دیس‌لایک

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      نظرسنجی ۲

      مرسدس بنز C63 s AMG: لایک
      ب‌ام‌و M3: دیس‌لایک

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. فرشاد سجادیان

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      نظرسنجی ۳

      مرسدس بنز C63 s AMG: لایک
      کادیلاک ATS-V: دیس‌لایک

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. علي

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    با سپاس از سایت پدال عزیز و آقای احمد زاده بابت تنوع بخشیدن به منابع استخراج مطالب .اگر به (((عکسها و کیفیت رنگهای انتخاب شده))) خودروها دقت کنید میبینید این سایت به زیبایی عدالت رو برقرار کرده و از شرایط آب و هوای زیبا و به رخ کشیدن هر دو خودرو در بالاترین حد استاندارد شروع به قیاس کرده طوری که (((سایتهای معروف و آنچنانی))) از انجامش کاملا غافل هستن حال ((( عمدا یا غیر عمدی))) و شما هر چی به این دو خودرو بیشتر نگاه میکنید فارغ از نتیجه نهایی مقاله و برنده آن ((( بیشتر و بیشتر لذت میبرید و هر دو رو میخوایید))) و این یعنی نهایت رعایت عدالت. حال بعضی دوستان لطف میکنن به بنده انگ ((( توهم ))) و ((( دایی جان ناپلئون ))) میزنن قضاوتش با شما .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shahin

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    در زمان های دور همیشه میگفتن ماشین اول امریکایی بعدم آلمانی…الان یه مدتیه میگن اول المانی بعدم ژاپنی…اما به نظرم دوباره جای آلمان داره توسط امریکا به لرزه میوفته تو صدر جدول..آمریکا دوباره داره صنعت خودروسازیش رو که یه مدت طولانی ازش غافل شده بود بازسازی میکنه و اگه الان بین آلمانی و امریکایی شک وجود داره تا ١٠ سال دیگه این شک به نفع امریکا به یقین تبدیل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      کاملا درسته صحبت شما شاهین
      امریکا به مدت 20 سال صنایع خودروسازیش رو رها کرده بود و به کارهایی که بهش مربوط نمیشد در دنیا پرداخته بود اما حالا همه شاهد اوج گیری دوباره ی این صنعت در دنیا هستند
      و دولت اوباما هم کمک شایانی رو در این زمینه کرد ولی صحبت های ترامپ این نوید رو میده که خودروسازی رو دوباره احیا کنه در امریکا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. madjid911 Gt2

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      من اصلا به ترامپ خوش بین نیستم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرزاد لاکچری

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    کابین کادیلاک منو یاد کابین دنا میندازه
    شما چطور؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      فرزاد لاکچری
      قبل از اینکه این حرف رو بزنی خیلی تب داشتی حالا که گفتی حتما تبت اومد پایین تر و خنک شدی که بازم خدا رو شکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشاد سجادیان

        ۱۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        علی جان، ایشون با دیدن یه ماشین، یاد‌ ماشین دیگه ای افتاده و‌ محترمانه‌ نظرش رو نوشته، توهینی‌ نکرده که با این لحن غیر محترمانه جوابش‌ رو دادی؛ دوستانه‌تر عکس‌العمل نشون میدادی، قشنگ‌تر‌ بود داداشم ⁦❤️⁩

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          منم خیلی مواقع نظرم رو گفتم و با هجوم افراد روبرو شدم اگه بد هست کار من اونجا هم باید اعتراض میکردید به دیگران که تند با من رفتار کردن که نکردید در ضمن جناب فرزاد یکبار دیگه هم اینطور نظر داده بود و من با ایشون محترمانه صحبت کردم اما همچنان………………….
          تازه این نظری که جناب فرزاد داده فقط یه تشابه کابین میان 2 خودرو نبوده و یه چیز دیگه هست منظورشون
          تازه تب داشتن چیز بدی نیستش همه بارها سرما خوردن و تب کردن و خوب هم شدن شما اشتباه برداشت کردی از حرف من

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. madjid911 Gt2

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      فرزاد لاکچری :::
      تو رو خدا بگو با دیدن کدوم قسمت کابین کادیلاک یاد دنا افتادی ؟

      مردم ما خیلی ها از ماشین های داخلی اصلا دل خوشی ندارند و وقتی شما ماشینی که مثلا من عاشقش هستم رو بدون این که کوچکترین شباهتی وجود داشته باشه، به یک ماشین مثلا دنا تشبیه میکنی ، در واقع داری روی اعصاب من راه میری!!

      کاملا مشخصه هدفت سوال کردن نبود.

      بخوام بی طرفانه نظر بدم و مثل همیشه لایک و دیسلایک برام مهم نباشه، باید بگم کابین کادیلاک یک سر وگردن بالاتر از BMW هست..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. madjid911 Gt2

        ۱۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        علی شوی نوا ، خیلی به ماشین امریکایی علاقه داره. دیوانه ی ماشین امریکایی هست (البته از نوع خوبش)

        کاملا مشخصه ادا در نمیاره و حرفاش از عمق قلبش بالا میاد!

        به نظرم این که بخوایم اعصابش رو خرد کنیم اصلا کار جالبی نیست و خیلی بد جنسیه. اصلا جالب و درست نیست.

        یکم به علایق هم احترام بذاریم.
        دل همدیگه رو الکی نشکنیم.
        یک روزی میشه که اکانت های ما در این سایت ، فعالیتشون متوقف میشه، چون مشغلهدهای زندگی خیلی زیاد میشه، و فقط ما میمونیم و کار هایی که در مدت حضورمون انجام دادیم.

        .

        به خدا دوستیمون ارزشش خیلی زیاده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. madjid911 Gt2

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          سوء تفاهم نشه

          من در جایی نیستم که کسی رو نصیحت کنم.

          بیشتر میخوام برای خودم هم این حرف ها مرور بشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        حرف من رو مجید متوجه شد
        جناب فرزاد بی دلیل این مقایسه رو انجام نداده بین کابین دنا و کادیلاک و هدف داشت از این کارش که مثلا وجهه کادیلاک رو پایین بیاره که اگه 1000 تا از این کامنت ها هم بزاره کادیلاک ککش هم نمیگزه و همچنان کادیلاک و در ضمن مجید جان من اعصابم با این حرفها خرد نمیشه ویه چیز خوب بهم ثابت میشه که خودروسازان امریکایی مسیر درست رو دارن طی میکنن و یه سری تحمل این واقعیت رو ندارن وشروع کردن به این صحبتهای……………… که من رو برعکس خوشحالم میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          علی عزیز
          نمیشه کسی مثل تو اینقدر عاشق ماشین آمریکایی باشه و از مقایسه ی یکی از بزرگان امریکایی یعنی کادیلاک با دنا !! ناراحت نشه

          میدونم ناراحت میشی !! انکار نکن!
          با اون عشقی که تو داری ،شک ندارم ناراحت میشی.

          منم در مورد لامبورگینی و مزراتی و پورشه، همینطور هستم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          باورت نمیشه من ناراحت نمیشم و فقط تحریک میشم که جواب بدم
          اگه این حرفها بخواد من و امثال من رو ناراحت کنه که خواب و خوراک نداریم دیگه داداش چون از این حرفها زیاد شنیدیم و میشنویم و خواهیم شنید
          الان وقتش نیست به موقش یه چیزهای براتون تعریغ میکنم که فکرش هم نمیکنید تو این موضوعات

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. ونوم

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      فرزاد جون از دید لاکچری شما بله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. KING 918

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    اقا کادیلاک بد جور نظرمو جلب کرد خیلی خوش قیافه و شیکه ….
    خوشم اومد انصافا ….
    همه نظر کادیلاک رو برتر میدونم ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      KING 918 عزیز
      با اینکه میدونم المانی باز هستی ولی کادیلاک رو دوست داری که تبریک میگم به این سلیقه شما البته بدون تعصب بگم از لحاظ فنی خیلی نزدیک هستن اما من به این چیزها کار ندارم و میگم ففففففقققققققطططط کادیلاک

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918

        ۱۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        والا من همه چی رو دقیق بررسی کردم از نظر فنی و ظاهری و قیاس کردم …
        واقعا کادیلاک بهتر بود …
        مخصوصا برای این سگمنت و وزن ماشین ها گشتاور بالای کادیلاک خیلی نکته مهمیه …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          KING 918 درسته
          قدرت کادیلاک 464 اسب و گشتاورش596 هست
          بی ام و قدرتش 444 اسب و گشتاورش 550 هست
          کادیلاک در اینجا 20 اسب بیشتر و 46 نیوتن متر گشتاور بالاتری داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسین

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (65 ديدگاه)

          بله کادیلاک قدرت و گشتاورش بیشتره. حجم موتورشم بیشتره. وزنشم بیشتره. قیمتشم بیشتره. کلا همه چیزش بیشتره
          بی ام و از هر لیتر موتورش 148 اسب میگره و کادیلاک 128 اسب و همچنین بی ام و از هر لیتر موتورش 183.3 نیوتن متر گشتاور میگیره و کادیلاک 165.5 نیوتن متر. که اینا هم اصلا مهم نیستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          جناب حسین بزرگوار
          صحبت شما تماما صحیح هستش
          اما…..
          تو خود متن هم گفته شده کادیلاک بخاطر گشتاور زیادش بهتر عمل کرده ولو اینکه وزنشم بالاتر هست
          ((کمبود گشتاور این خودرو به این معنی است که خیلی سریع از پیچ عبور نخواهید کرد. M3 روی کاغذ سریع‌تر بوده اما در دنیای واقعی اوضاع طور دیگری است. هیچ تغییری در تنظیمات فرمان، سیستم تعلیق و گیربکس نمی‌تواند این مورد را عوض کند. کادیلاک ATS-V سریع‌تر است. سیستم فرمان کادیلاک در مقایسه با ب‌ام‌و عالی بوده و بازخورد مناسبی دارد. .))
          طبق گفته متن هم کادیلاک با وزن بیشتر سریع تر بوده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. حسین

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (65 ديدگاه)

          راستی کادیلاک مصرفش هم یکم بیشتره. زمان صفر تا صدش هم بیشتره. مقدار پلاستیک به کار رفته توی کابین و تعداد دنده های گیربکسش هم بیشتره.

          آزمایش خوبی بود، فقط کاش بجای 50 کیلومتر (که خیلی کمه برای 2تا ماشین) ماشینا رو 200 کیلومتر تست میکردن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          جناب حسین
          تعداد دنده های گیربکس بیشتر باشه از نظر شما بده؟؟؟؟؟؟
          مصرف سوختش تا چه میزان بیشتره؟؟؟؟ این رو مشخص کنید و ایا مصرف سوخت بیشتر رو بخاطر گشتاور و قدرت بیشتر کادیلاک نمیشه نادید گرفت؟؟؟؟؟؟ شما 20 اسب قدرت بیشتر و 46 نیوتن گشتاور بیشتر رو ندیدی در کادیلاک ولی مصرف بالاترش رو دیدید؟؟؟؟؟؟؟
          از لحاظ پلاستیک داخل اتاق هم حرف شما حق

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. madjid911 Gt2

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          انفاقا زیاد بودن دنده ها یک مزیته.

          ماشالله GM و کادیلاک…

          ماشالله گیربکس 8 سرعته ی کادیلاک

          ماشالله گیربکس 10 سرعته ی جدید GM

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. حسین

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (65 ديدگاه)

          من که نگفتم بده! تو کامنت قبلیم هم به قدرت و گشتاور بیشتر کادیلاک اشاره کردم که خوبن. کلا چیزایی از کادیلاکو گفتم که بیشتر از بی ام و بودن. بعدشم گیربکس بی ام و دو کلاچه هستش و تعویض های بهتر و سریعتری داره.
          بابا من نیومدم از بی ام و طرفداری کنم. فقط اومدم نکاتی که شما بهش اشاره نکردین رو یاد آوری کنم. منظورم طرفداری نیست. دیدم داره مظلوم واقع میشه و خوبی هاش نادیده گرفته میشه، گفتم یاد آوری کنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. saeid

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اصلا رخ کادیلاک رو نگاه کن ، خیلی خاص و شیکه
    اولین انتخاب من تو دنیای ماشینهاست . مخصوصا همین مدلش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid911 Gt2

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      به نظرم علتش اینه که BMW برای ما ایرانی ها عادی شده.
      کاملا هم منطقیه.

      سطح تکنولوژی و لذت رانندگی BMW از کادیلاک بالاتره، با این حال انتخاب من کادیلاکه.

      عقلم میگه ب ام و
      قلبم میگه کادیلاک

      پس کادیلاک !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Continental

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    این مقایسه بین این دو ماشین قبلا هم انجام شده تو اون جا کادیلاک پیروز شد این نشون میده مقایسه ها نظر شخصی توشون هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      درسته Continental جان
      اون مقایسه در ارشیو بی ام و در سایت هم هستش
      در کل سلیقه اینجا حاکم هستش که میگه کدوم بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. GOD BLESS AMERICA

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    مگه ترامپ یه حرکتی بزنه.

    در ضمن این مقایسه‌ عادلانه نبود چون خودروی کوپه کادیلاک را با سدان بی ام و مقایسه کرد بهتر بود نسخه سدان کادیلاک در این مقایسه حضور پیدا میکرد.
    از محصولات بی ام و بخاطر اینکه سنگ محکی کارآمد در هر کلاسی هستند خوشم میاد و کارکترشون رو دوست دارم مخصوصا ام5 در دنیای سدان های پرفورمنس پر رنگ ترین نقش رو داره.

    تا تعالی کامل خودروهای آمریکایی ، دست مریزا بی ام و.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسين

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    مقایسه جالبی بود. یکی به نعل زده بود، یکی به میخ. به کسی هم برنخورد. فقط منبعش یکم ناشناختس! و البته همونطور که دوستان اشاره کردن هم 50 کیلومتر واقعا کمه. یه جورایی انگار سریع جمعش کردن. آخه 50 کیلومتر با سرعت 100 کیلومتر در ساعت میشه نیم ساعت!
    نکته دیگه ای که توی کامنتها اشاره شده دخالت داشتن سلیقه و نظر شخصی در داوریه. قطعا هر داوری سلیقه و نظر شخصی خودش رو داره اما نکته مهم اینه که به کسی میشه گفت داور که واقعا “کارشناس” باشه. و سلیقه و نظر شخصی یک “کارشناس” قطعا معتبره و با افرادی مثل من و شما یکسان نیست. (البته به شرطی که طرفداری نکنن)
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    همونطور که قبلا هم توی پست های دیگه گفتم، امریکایی ها بد جوری دارن برمیگردن به دوران شکوهشون. امیدوارم اون روزا هرچه زودتر برگرده. البته پیش بینی آینده کار آسونی نیست. چیزی که مشخصه اینه که امریکاییا روی آینده خیلی سرمایه گذاری کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی جالب بود چون هر دو این خودروها در بازار اروپا حضور دارن و برای من سوال بود چرا کادیلاک ضعیف تر از ماشینای المانی هست که تو این مقاله تقریبا دلیلشو درک کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر کدوم، طراحی و ابهت خاص خودشون رو دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. parham

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    افسوس کابین کادیلاک انقدر ضعیف طراحی شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نویدی

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    با مقایسه حجم موتور و شتاب صفر تا صد میشه فهمید کدوم خودرو و خودروساز برتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kordistan

      ۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      وزن ۹۰ کیلوگرمی بیشتر کادیلاک رو دیدی که اینو میگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Shumi

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    با اینکه خودم امریکایی باز هستم و موستانگ جی تی دارم و عاشق ماشینم هستم. حتی قبلا کرایسلر سدان داشتم ولی کیفیت ماشینهای المانی یه سروگردن از امریکایی بالاتر هست و اصلا تو صنعت اتومبیل کم نمیارن.! باید سوار شید بدونید من چی میگم ،هیچ موقع روی عکس و تئوری معلوم نمیشه کدوم بهتره’ ولی بازم امریایی عشقه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. FreeBird

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    پس از چند پیچ خوش‌ساخت، کادیلاک با حریف خود فاصله پیدا کرد. بازخورد فرمان M3 هنوز هم لنگ می‌زند و شما را مجبور می‌کند تا در هر پیچ کندتر شوید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ☆ KAMA ☆

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بی ام و از هر لحاظی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا