بی ام وشورلت

ب‌ام‌و M6 کوپه در برابر کامارو: پرنس و گاوچران

اگر قرار باشد خودروهای اسپرت و ماسل آمریکایی، نزدیکترین رقبای خود از اروپا را ملاقات کنند، به سراغ کدام حریف می روند؟ همان گونه که در دو قسمت نخست این هماوردی‌ها مشاهده نمودید، جنس این رقبا، تفاوتهایی ویژه با خودروهای آمریکایی دارد. اما منظور ما در اصل دریافتن عیار واقعی نسل جدید خودروهای پرقدرت آمریکایی است نه ایجاد یک مسابقه و رقابت پایاپای.

2015 Chevrolet Camaro ZL1
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro ZL1

دوئل شماره ۳: شورولت کامارو ZL1 در برابر ب‌ام‌و M6 کوپه

انتخاب این دو مدل برای دوئل در برابر هم، احتمالاً یکی از ساده‌ترین انتخاب‌ها در بین این مجموعه مقایسه‌ها بوده است. کامارو ZL1 یک خودروی GT آماده است. با ۵۸۰ اسب‌بخار و ۷۵۴ نیوتن‌متر گشتاور، این خودرو تمام قدرتی را که احتیاج دارید، برای شما فراهم می‌کند.

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro ZL1 coupe
2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro ZL1 coupe
2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro ZL1 coupe
2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro ZL1 coupe
ZL1 ظاهری گیرا دارد و به لطف «مایکل‌ بی» تبدیل به یک ستاره سینمای واقعی شده است. البته این مدل، شاید وحشی‌ترین کامارویی نباشد که می‌توانید آن را بخرید، ولی قطعاً متناسب‌ترین و سریع‌ترین آنها در یک خط مستقیم است؛ جایی که در مدت ۴/۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کامارو، همچنین دارای یک کابین جادار است و کیفیت ساخت آن برای خودرویی در سطح قیمت پایه ۵۶ هزار و ۵۰۰ دلار، فوق‌العاده است.

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro ZL1 coupe
2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro ZL1 coupe
2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro ZL1 coupe
2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro ZL1 coupe
کامارو ZL1 شاید راحت‌ترین خودروی عضلانی آمریکایی نیز باشد. در داخل، استفاده از مواد چرم میکروفیبر را دارید؛ در کنار نمایشگر رو به بالا، صندلی‌ راننده و سرنشینان با تنظیم در ۶ جهت، PDIM وایرلس و درگاه‌های USB، سیستم صوتی پرمیوم «بوستون آکوستیک»، دستیار پارک عقب و یک سیستم دوربین عقب. در کنار همه این امکانات راحت، از عملکرد یک موتور سوپرشارژر V8 نیز بهره‌مند خواهید شد. از صدای موتور نیز نباید غافل شد. این صدا در واقع، شبیه یک AMG مرسدس‌بنز است که صدایی تحسین‌برانگیز در دنیای خودروهاست. حالا، به جز ب‌ام‌و M6، چه خودروی راحت با دیفرانسیل عقبی می‌توانستیم برای این دوئل انتخاب کنیم؟

2015 Chevrolet Camaro ZL1 coupe supercharged 6.2-liter V-8 engine
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro ZL1 coupe supercharged 6.2-liter V-8 engine
M6 به هیچ‌وجه خودروی سازشکاری نیست. یک خودروی بزرگ که درون خود فضای زیادی دارد و در همین حال، یک کیفیت بالا در کنار عملکرد خارق‌العاده به لطف موتور ۴/۴ لیتری V8 با دو توربوشارژر در اختیار شما قرار می‌دهد. قدرت این موتور ۵۶۰ اسب‌بخار بوده و گشتاور خروجی آن ۶۸۰ نیوتن‌متر است. M6 خودروی بسیار سریعی است که می‌تواند در ۴/۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و این در حالی است که حداکثر عملکرد خود را در بین ۱۵۰۰ تا ۵۷۵۰ دور بر دقیقه به نمایش می‌گذارد. در همین حال، خط قرمز دور موتور در ۷۲۰۰ دور بر دقیقه تنظیم شده که نسبت به نسل قبلی M6 در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد.

2015 BMW M6 Coupe
۲۰۱۵ BMW M6 Coupe
2015 BMW M6 Coupe
۲۰۱۵ BMW M6 Coupe
2015 BMW M6 Coupe
۲۰۱۵ BMW M6 Coupe
تا اینجای کار، وضعیت M6 به‌خوبی کامارو نیست؛ ولی این نه به معنای اینکه به آن حتی نزدیک نشده است. این مدل تقریباً مانند یک ۳۳۵i قابلیت‌های فراوانی دارد. همین موضوع برای دور موتور بالای موتور آن نیز صدق می‌کند. امّا در مورد قیمت آن چه فکر می‌کنید؟ اگر بخواهید یک M6 داشته باشید، باید قبول کنید که ۱۱۱۹۰۰ دلار از حساب بانکی شما ناپدید شود. در همین حال، شاید به نوعی احساس می‌کنید که هزینه‌ای که کرده‌اید، ارزشش را داشته است. البته این خودرو یک «بنتلی» نیست، ولی سطح بالایی از GT لوکس است؛ در این خودرو تمام تجهیزات موردنیاز در داخل کابین فراهم شده است و همراه با سریع بودن، برای مسافرت‌های طولانی نیز بسیار مناسب است.

2015 BMW M6 Coupe
۲۰۱۵ BMW M6 Coupe
2015 BMW M6 Coupe
۲۰۱۵ BMW M6 Coupe
2015 BMW M6 Coupe
۲۰۱۵ BMW M6 Coupe
2015 BMW M6 Coupe
۲۰۱۵ BMW M6 Coupe
2015 BMW M6 Coupe
۲۰۱۵ BMW M6 Coupe
2015 BMW M6 Coupe
۲۰۱۵ BMW M6 Coupe
2015 BMW M6 Coupe
۲۰۱۵ BMW M6 Coupe
امّا فاصله قیمتی کامارو ZL1 و ب‌ام‌و M6 آنچنان که انتظار دارید نیست. اگر ب‌ام‌و را به تنهایی در نظر بگیرید، پولی را که خرج می‌کنید، واقعاً ارزشش را دارد؛ مخصوصاً اگر خود را به این برند وفادار بدانید و یا اینکه به شکلی ساده، یک خودروی راحت و در عین حال، یک مدل GT آلمانی قدرتمند و سطح بالا بخواهید. همچنین ممکن است نتوانید از پس هزینه‌ی یک S63 AMG کوپه برآیید و یا اینکه اصلاً خودرویی به این بزرگی نخواهید.
ولی بر روی کاغذ، قدرت و گشتاور M6 نسبت به ZL1 در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. M6 با این که خودروی فوق‌العاده‌ای است، ولی به نظر با هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنیم، چندان متناسب نیست. این خودرو مانند فراری ۴۵۸ نیست که بتوانید در تمام شرایط آن را به وایپر ترجیح دهید. البته می‌توان در مورد برتر بودن M6 نسبت به ZL1 بحث‌های زیادی انجام داد، ولی شاید عده زیادی با آن موافق نباشند؛ چرا که M6 به اندازه کافی سریع نیست، ظاهر آن به اندازه کافی زیبا نیست و تعجبی ندارد که این دوئل را برنده نشود.
برنده: شورولت کامارو ZL1
ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    کامارو عشق من تو ماسل کارهاست
    M6 هم که عشق همه عشق ماشیناست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ALIUnited

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    اگه کامارو باBMW M3 یا M4 مقایسه می شد BMW برتری پیدا می کرد .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Cosworth

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    هر دوشون ماشینهای بسیار خوبی هستند ولی اطلاعات ارائه شده در این تست اشتباهه و شتاب M6 کاملا برتر هستش. بر اساس تستهای نشریه Car & Driver حتی M6 Gran Coupe که 4 در است و از M6 Coupe سنگینتره باز هم تایمهای بهتری نسبت به کامارو ZL1 ثبت کرده (چه برسه به M6 کوپه که سبکتره):

    لینک تست M6 Gran Coupe:
    http://www.caranddriver.com/reviews/2014-bmw-m6-gran-coupe-test-review

    لینک تست کامارو ZL1:
    http://www.caranddriver.com/chevrolet/camaro-zl1

    ملاحظه می فرمایید که M6 در تست عملی این نشریه در عرض 3.7 ثانیه به 60 مایل رسیده و مسافت 1/4 مایل در عرض 11.9 ثانیه طی شده که این ارقام برای ZL1 به ترتیب 4.1 و 12.4 ثانیه به دست اومده. همچنین 0 تا 130 مایل برای M6 Gran Coupe رقم 13.0 ثانیه و برای کامارو 15.2 ثانیه به دست اومده!

    از همه جالبتر اینکه M6 Gran Coupe وزنی بالغ بر 1993 کیلوگرم و Camaro ZL1 نیز 1867 کیلوگرم روی باسکول Car & Driver وزنشون بوده.

    اینجاست که تفاوت تکنولوژی این دو خودرو و برتری موتور و گیربکس و بازدهی BMW مشخص میشه:

    1 – بی ام و 126 کیلوگرم سنگینتره
    2 – بی ام و 1800 سی سی حجم موتورش کمتره
    3 – قدرت بی ام و 20 اسب کمتره
    4 – گشتاور بی ام و 74 نیوتن متر کمتره

    (رو کاغذ اکثر موارد رای به برتری کامارو میده ولی در عمل …. !)

    ولی با وجود تمام این برتریهایی که کامارو روی کاغذ داره ولی در عمل 0.5 ثانیه در مسافت 1/4 مایل از بی ام و کندتر بوده و تا 130 مایل اختلاف به 2.2 ثانیه هم رسیده! (یعنی فاصله بیشتر شده)

    مصرف سوخت M6 هم در تست این نشریه 19 مایل به ازای هر گالن به دست اومده که میشه 12.37 لیتر در 100 کیلومتر و برای کامارو هم 15 مایل به ازای هر گالن به دست اومده که میشه 15.68 لیتر در 100 کیلومتر!
    یعنی بی ام و نه تنها سریعتره بلکه 3.3 لیتر هم بنزین کمتری مصرف میکنه که اختلاف زیادیه.

    تنها برتری بی ام و روی کاغذ گیربکس 7 دنده اونه. ولی در عمل نتیجه کلا فرق میکنه.

    نکته ای که حائز اهمیت است اینکه M6 یک Luxury Coupe هستش ولی کامارو یک Sports Coupe هستش و از نظر کلاس با هم متفاوت هستند. به جفتشون میشه گفت ماسل کار ولی دقیقا تو یه کلاس نیستن و کامارو بیشتر جنبه اسپرت داره تا لوکس و M6 هم بر عکس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      درود بر شما دوست عزیز که اهل تحقیق هستید و رو هوا نظر نمیدهید مثل بعضی ها.
      خدمت شما عارض شوم که Car and Driver شتاب رو اشتباه نوشته دلیلشم نمیدونم.مثلا” 60-0 کامارو 3.8 ثانیه است و به ندرت سایتی 3.9 ثانیه هم مینویسه و صفر تا صدش 4 ثانیه است.M6 نیز دقیقاً همین اعداد رو تو شتاب داره نهایتاً شاید 0.1 ثانیه کند تر با این حال به شما پیشنهاد میکنم در نت سرچ کنید
      BMW M6 convertible vs Chevrolet Camaro ZL1 convertible
      در این خصوص ویدیویی وجود دارد که مشخص کرده کدوم برتره و در آخر اشاره کرده که ZL1 قابلیت های بیشتری برای مسابقه و پیست داره اما برای زندگی روزمره M6 بهتره.یه نکته رو هم ذکر کنم که سیستم تعلیق مغناطیسی کامارو فوق العاده است به طوری که مانور خیلی خوبی رو تو پیست براش فراهم میکنه در عوض مزیت M6 کابین لوکس تر و مجهز تره و انتخاب بین این دو سلیقه ای و در ضمن M6 علیرغم حجیم بودنش ماسل نمیشه بهش گفت و در زمره ی خودروهای Luxury Sport قرار میگیره و این ZL1 هست که از ابتدا ماسل بوده و ویژگی های ماسل کار داشته.با تشکر از شما دوست عزیز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Cosworth

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    سلام جناب باربد ممنون از نظر شما

    در مورد لوکس بودن M6 و قابلیتهای اسپرت ZL1 کاملا منم با شما هم عقیده هستم همونطور که تو کامنت قبلیم نوشتم.
    در مورد تایمها باید خدمتتون عرض کنم که Car & Driver یکی از نشریات رسمی و شناخته شده آمریکاست و تایمی رو اشتباه نمی نویسه. شما احتمالا تایم اعلامی M6 یا ZL1 رو با تایمی که توسط خود نشریه تست شده مقایسه کردید. تایمهایی که Car & Driver نوشته تایم اعلامی کارخونه نیست بلکه تایمی هستش که تیم تست خودشون توسط دستگاه شتاب سنج در پیست به دست آوردند که مسلما یه تایم واقعیه و اصلا جنبه تبلیغاتی هم نداره. چیزی هستش که در عمل تست شده و به دست اومده.
    اتفاقا ZL1 Convertible و M6 Cabriolet هر دو در یک تست مقایسه ای در Car & Driver تست شدن. در لینک زیر:
    http://www.caranddriver.com/comparisons/2013-chevrolet-camaro-zl1-convertible-vs-2012-bmw-m6-convertible-comparison-test

    نتایج تستشون هم در لینک زیر موجوده:
    http://media.caranddriver.com/files/2013-chevrolet-camaro-zl1-convertible-vs-2012-bmw-m6-convertible-comparison-test-review-car-and-driverzl1-m6-complete-spec-data.pdf

    خوبی این تست اینکه هر دو خودرو در شرایط کاملا یکسان (از نظر آب و هوا و بنزین و آسفالت و راننده و ….) تست شدن و تایمهای به دست آمده مجددا رای به برتری شتاب و مصرف M6 و همچنین مجددا رای به برتری هندلینگ و شتاب جانبی کامارو میده. (در تست بالا وزن کامارو 1983 کیلوگرم و M6 نیز 2043 کیلوگرم)

    البته M6 یه مدل قوی تر با نام Competition نیز داره که به جای 560 اسب، 575 اسب داره و شتابش اندکی قویتره.

    در کل به نظر من انتخاب برنده از بین این دو ماشین زیاد کار درستی نیست چون همونطور که شما هم فرمودید هدف از ساخت این دو خودرو متفاوت بوده و هر کدوم سلیقه های خاصی رو ارضا می کنند.
    من که جفتشون رو دوست دارم چون ماشینهای هستند که از کارخونه های قدمت دار و اصیلی بیرون اومدند و بر خلاف ماشینهای آسیایی نیستند که هدف از تولیدشون فقط کسب رکورد فروش باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Cosworth

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    من صبح یه کامنت اینجا گذاشتم نمی دونم چرا مدیران پاکش کردن! حرف بدی توش نبود!

    جناب باربد حرفهای شمارو در حالت کلی قبول دارم ولی Car & Driver عدد اشتباه نمی نویسه. Car & Driver یکی از معتبرترین و قدیمی ترین نشریات تست اتوموبیل در آمریکاست. اعدادی که Car & Driver گفته ارقام اعلامی کارخانه نیستند بلکه نتایج تست خودشون با دستگاه شتاب سنج در پیست هستن.

    مثلا 0 تا 130 مایل یا 0 تا 60 مایل که گفتم نتیجه تست خودشون هست و هیچ ربطی به ارقام شتاب اعلام شده از طرف کارخانه نداره.
    نکته دیگه اینکه مقایسه خودروهای پر قدرت بر اساس معیار شتاب صفر تا صد چیزی رو نشون نمیده. برای خودروهایی مثل M6 و ZL1 که بالای 550 اسب فدرت دارند شتاب 0 تا 200 یا 0 تا 250 کیلومتر قابلیت واقعیشونو نشون میده.

    تست ZL1 Convertible و M6 Cabriolet نیز در آمریکا انجام شده در همین نشریه که باز نتایج مثل تست قبلی بوده. از نظر هندلینگ و شتاب جانبی برتری با کامارو و از نظر شتاب و مصرف برتری با M6.

    http://media.caranddriver.com/files/2013-chevrolet-camaro-zl1-convertible-vs-2012-bmw-m6-convertible-comparison-test-review-car-and-driverzl1-m6-complete-spec-data.pdf

    اکثر سایتهایی که در اینترنت هستن فقط سایت های اطلاع رسانی هستند و نشریه نیستند. اونها تستی انجام نمیدن فقط میرن تو سایت سازنده خودروها اطلاعات که اونجا هست رو کپی میکنن میذارن تو سایتشون.
    ولی یک نشریه مثل Car & Driver یا Motor Trend توسط تیم خودشون در شرایط یکسان خودروهارو با دستگاه های دقیق شتاب سنج تست میکنند و نتایج رو اعلام می کنند که این خیلی ارزش داره چون توانایی دو خودرو در شرایط یکسان محک میخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Cosworth

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    من یه معذرت به مدیران سایت بدهکارم!
    چون کامنت من دیر تایید شد فکر کردم پاکش کردن.
    عذرخواهی میکنم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. اﻭﺭﻧﮓ

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ولی اگه کوروت Z06 رو بیارید داستان عوض میشه . 0 تا صدش 3.1 هست . !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. morteza

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا کسی از قیمت BMW M6 Gran Coupe تو ایران خبر داره اصلا تو بازار ایران هست؟؟
    کسی میدونه چرا سری M خودرو های bmw تو بازار ایران چرا قیمت گذاری نشدن؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فقط انگلیش

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    بی ام و=تکراری کامارو =مشکلات درونی وبیرونی رنجروور=کامل بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا