معرفی ب‌ام‌و X1 مدل 2020 با فیس‌لیفت جزئی

ب‌ام‌و نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور X1 را برای مدل 2020 معرفی کرده است. تغییرات ظاهری X1 طی این فیس‌لیفت نسبتاً جزئی هستند اما بااین‌حال نسخهٔ جدید با سپر جلوی جدید که در آن ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و همین‌طور مه شکن‌های بازطراحی شده‌ای دیده می‌شود از نمونهٔ پیش از فیس‌لیفت متمایز شده است. جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگ‌تر که با چراغ‌های جدیدی احاطه شده است نیز از دیگر تغییرات ظاهری X1 مدل 2020 در قسمت جلو هستند.

تغییرات بیرونی X1 در قسمت عقب نیز با چراغ‌های جدید، سپر بازطراحی شده و قسمت‌های همرنگ بدنهٔ بیشتر ادامه پیدا کرده است. در این قسمت همچنین سر اگزوز بزرگ‌تری هم به چشم می‌خورد. در زیر دستگیرۀ در راننده نیز پروژکتوری کار شده که نوشتهٔ X1 را به‌صورت گرافیکی روی زمین می‌اندازد. طراحی جدید رینگ‌ها و لیست تجدیدنظر شدهٔ رنگ‌های بدنه که حالا شامل بژ متالیک، آبی متالیک و قهوه‌ای متالیک می‌شود تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی فیس‌لیفت X1 هستند.

تغییرات داخلی X1 مدل 2020 اما بسیار اندک بوده و صرفاً شامل انتخاب‌گر دندهٔ جدید و صفحه‌نمایش 8.8 یا 10.2 اینچی جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی می‌شود. تجدیدنظر در تودوزی خودرو و دوخت جدید در کف‌پوش‌ها هم از دیگر تغییرات جزئی در کابین این کراس‌اوور آلمانی هستند.

X1 جدید همچنان با طیفی از پیشرانه‌های سه و چهار سیلندر به بازار اروپا عرضه خواهد شد اما خبر مهم‌تر ارائهٔ یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی بنام xDrive25e است. این مدل به یک پیشرانهٔ توئین‌پاور توربوی بنزینی با 125 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی خود را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد درحالی‌که یک موتور الکتریکی با 95 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور هم نیروبخش چرخ‌های عقب است. برای تأمین انرژی این موتور یک پکیج باطری 9.7 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که با شارژ کامل امکان پیمودن 50 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

در کنار نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی، اروپایی‌ها امکان انتخاب از بین دو موتور دیزلی و یک نمونهٔ بنزینی را هم خواهند داشت. پیشرانهٔ دیزلی اول که در مدل sDrive16d ارائه می‌شود، از نوع 1.5 لیتری سه سیلندر توربو با 116 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور است. موتور دیزلی قوی‌تر اما یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو است که با 231 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور در سینهٔ مدل xDrive25d قرار می‌گیرد.

تنها موتور بنزینی X1 یک نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که در مدل xDrive25i ارائه می‌شود و 231 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. در ایالات‌متحده فقط همین نمونهٔ بنزینی عرضه می‌شود. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ xDrive سفارشی به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. در صورت سفارش این سیستم، X1 xDrive25i می‌تواند ظرف 6.3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. ب‌ام‌و X1 فیس‌لیفت مدل 2020 از تابستان در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (347 دیدگاه) ,

    گزینه ی خیلی خوبیه .
    مخصوصا برای اونایی که استفاده بیشترشون داخل شهر هست ولی امکانات لوکس و نرمی هم میخان
    همراه با قابلیت خارج از جاده و مصرف بهینه
    من به شخصه این سبک ماشین هارو قبول دارم. چون تو بلند مدت همیشه نمیتونی از ی suv فول سایز یا ماسل کار استفاده کنی

    پاسخ
  2. F22RAPTOR
    سوابق: (1851 دیدگاه) ,

    تو این سگمنت بهترین و شیک ترین ماشین همینx1هست در کنارq3
    Gla هم که بیشتر هاچ بکه
    این روزا یه ماشین بسیار شیک و وسوسه کننده به این لیست اضافه شده که زیبایی و شیک بودن خاصی داره ،اون هم لینکن کورسیر،
    انتخاب من تو این سگمنتx1و کورسیر

    پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (601 دیدگاه) ,

        کُرسیر کراس‌اوور کامپکته و رقیب X3 محسوب میشه

        پاسخ
        1. F22RAPTOR
          سوابق: (1851 دیدگاه) ,

          ناتیلوس رقیب ایکس۳ محسوب میشه

      1. Amir Machine
        سوابق: (601 دیدگاه) ,

        طبق کلاسبندی که تو ویکی‌پدیا و سایت‌های دیگه اعلام شده
        لینکلن کُرسیر و همینطور ب‌ام‌و X3 کراس‌اوورهای کامپکت هستن درحالیکه X1 کراس‌اوور ساب‌کامپکته و هم‌کلاس کُرسیر نیست
        از لحاظ طول هم که بخوایم حساب کنیم، X1 با 4.44 متر طول حدود 15 سانتیمتر از کُرسیر با طول 4.59 متر کوتاهتره که اختلاف خیلی زیادیه
        از طرف دیگه، ناتیلوس و اویاتور هردو کراس‌اوورهای میان سایز هستن و رقیب ب‌ام‌و X5 محسوب میشن
        ناتیلوس روی پلت‌فرم فورد اج ساخته شده که اونم یه کراس‌اوور میان سایزه

        پاسخ
  3. amir
    سوابق: (433 دیدگاه) ,

    اولین بار کی به ب ام و گفت هر چی ورودی هوا بزرگتر بشه ماشین قشنگتر میشه؟!!

    پاسخ
  4. MAHDI
    سوابق: (3097 دیدگاه) ,

    X1بهترین خودروی این کلاسه.جالب اینه در لیست خودروهای با کمترین افت قیمت BMW X1جایگاه دوم رو بدست آورد که بی نظیره اونم برای یه برند لوکس.که پدال هم مطلبش رو گذاشت

    پاسخ
  5. net
    سوابق: (956 دیدگاه) ,

    سپر جلو باز شده بد هست.چرا جدیدا همه تولیدکنندگان ماشین سپر جلو رو با جلوپنجره یا با هم ادغام میکنند یا سپر جلو با توری مشکی باز میکنند و سپر جلو گود میشه و خیلی زشته مثل همین سپر جلو بی ام و x1 ببینید زیر چراغ جلو و زیر جلوپنجره چقدر سپر جلو زشت شده
    رینگش که پره های شبیه گلبرگ هست بد هست و ال سی دی ذوذنقه ای روی داشبورد اگر بجای ذوذنقه ای شکل مستطیل بود و حاشیه نداشت قشنگتر میشد و سمت راست دنده که دیوار کشیده زشته و جدیدا تولیدکنندگان ماشین هم مثل بنز و پورشه و بی ام و دارند اطراف دنده دیوار میکشند که خیلی زشته برای چی اطراف اینکار میکنند؟

    پاسخ
    1. Mad.z.Max
      سوابق: (400 دیدگاه) ,

      ینی به بدترین شکل ممکن نقد میکنی، جان من بیا و دیگه نقد نکن 😂😂
      زشت!!!! زشششششت آخههه!!!

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.