تأیید عرضه ب‌ام‌و i4 در سال 2021

مدیرعامل ب‌ام‌و آقای هارالد کروگر از فرصت برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس 2018 برای اعلام خبر عرضه‌ی i4 در سال 2021 اعلام کرده است.


این خودرو پنجمین عضو خانواده‌ی تمام الکتریکی ب‌ام‌و محسوب می‌شود. دیگر محصولات این خانواده شامل خودروهای i3 فیس لیفت، مینی الکتریکی 2019، ب‌ام‌و iX3 2020 و نسخه‌ی تولیدی کانسپت iNEXT هستند.


کروگر چیز زیادی درباره i4 نگفته اما او امیدهای زیادی به موفقیت این خودرو دارد زیرا باواریایی ها در سال جاری توانسته‌اند بیش از 100 هزار خودروی الکتریکی شده را بفروشند. به این ترتیب بیش از 300 هزار خودروی الکتریکی و پلاگین هیبریدی در جاده‌ها حضور دارند که توسط ب‌ام‌و یا مینی تولید شده‌اند.

BMW i-Vision Dynamics Concept
اگرچه ب‌ام‌و چیز زیادی درباره‌ی خودروی مورد بحث نگفته اما پیش‌نمایش آن با کانسپت i ویژن دینامیک معرفی شده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال پیش بوده است. آن کانسپت دارای قوای محرکه‌ی الکتریکی و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4 ثانیه‌ای بود و می‌توانست به حداکثر سرعت بیشتر از 200 کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو همچنین با یک‌بار شارژ مسافت 600 کیلومتری را طی می‌کرد.

BMW i-Vision Dynamics Concept

در مقام مقایسه باید گفت ب‌ام‌و i3 120 Ah از باتری لیتیوم-یونی 42.2 کیلووات ساعتی و پیشرانه‌ای الکتریکی با قدرت 167 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتون متر استفاده می‌کند. این خودرو شتاب 7.3 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 150 کیلومتر در ساعتی دارد. مهم‌تر اینکه محدوده حرکتی i3 به‌روز شده برابر با 359 کیلومتر می‌باشد.


جزئیات مربوط به i4 همچنان به‌صورت راز باقی مانده‌اند اما نقشه راه حمل‌ونقل الکتریکی ب‌ام‌و نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی نسل پنجم این خودروساز با مجموعه باتری‌های مدولاری عرضه خواهند شد که ظرفیت‌های 60، 90 و 120 کیلووات ساعتی دارند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. Mohammad
    سوابق: (1062 دیدگاه) ,

    اگه گروه طراحی بی ام و رو ببینم یه خسته نباشید جانانه بهشون میگم واقعا خیلی تلاش میخواد که همه طرح ها عین هم باشه اونم برای سال ها 😎💪

    پاسخ
    1. Bilbo
      سوابق: (354 دیدگاه) ,

      من کاملا منظور دار بودن کلام شما رو متوجهش هستم، بهش احترام می‌گذارم چون نظر شما هست اما این دست رفتارها و کل کل ها، فارق از بی مورد بودنشون عموما تو کلاس های درس مدارس ابتدایی و به ندرت متوسطه اول دیده میشه. چندین و چندین صفحه میشه در مورد این چیزی که شما میگید حرف زد و دلیل آورد که همه اینها فکر شده هست و برای اثباتش هم دلایل مستحکم آورد، اما یک سوال بزرگ باقی میمونه، چطور میشه با یک محصل ابتدایی بحثی اینچنینی کرد؟

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (1062 دیدگاه) ,

        منظور بنده استراتژی کلی شرکت هست نه محصول کل دنیا با این حرف که پورشه و بی ام و دیگه دست از طراحی کشیدن و فقط محصول هارو دست خوش تغیرات میکنن برای سال بعدش موافقن حتی بزرگترین مجله های دنیا بنز جرعت طراحی رو داشته هرچند اکثرا بد بوده و طرفدار هاش فقط به خاطر بنز بودنش طرفدارش موندن

        پاسخ
    2. ارش
      سوابق: (659 دیدگاه) ,

      به این میگن هویت و اصالت.

      پاسخ
  2. Long Live PetrolHeads
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    الان تو کانسپتش یه پرتغال تامسون نشونمون میده ، بعد که مدل تولیدی معرفی شد یه نارنگی کپک زده تحویل میده، کار بی ام و همین شده، مدل z4 رو که یادتونه؟…

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (1245 دیدگاه) ,

      آی ۸ که همه جسارت ب ام و رو بخاطرش تحسین کردن! سری ۸ هم که مدل نهاییش (با اون رنگ سبز جذابش) بهتر از کانسپت بود. یا ایکس ۷ که همه به کانسپتش (با اون جلو پنجره غول آسا)‌ ایراد میگیریم احتمالا تو مدل تولیدی زیباتر خواهد بود. کانسپت ها رادیکال طراحی میشن و شرکت با توجه به بازخوردهای اجتماعی و البته برآورد هزینه تولید اون ها رو تغییر میدن. زد ۴ هم علیرغم اینکه خودم خیلی از نمای جلوش خوشم نمیاد (مثل مرسدس کلاس آ و سی ال اس) نظر خیلی از کانال های خارجی رو جلب کرده (دقیقاْ مثل مرسدس کلاس آ و سی ال اس). این نشون میده که سلیقه ها چقدر متفاوت هست

      پاسخ
  3. Amin
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    در حال حاضر ب ام و یکی از قویترین تیم های طراحی دنیا رو داره

    پاسخ
  4. shirko
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    این می تونه یه رقیب خوب برای تایکان بشه .

    پاسخ
  5. Khosrow
    سوابق: (953 دیدگاه) ,

    مشکل ه کلیه پیدا کرده از جلو / پشت و داخل عالی / ولی اینو که نمیده بیرون / این میره تو موزه کاریکاتورش میاد تو خیابون ..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.