بی ام وتجربه و آزمایش

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X4 در ایران

ب‌ام‌و X4 برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۴ به جهانیان معرفی شد، خودرویی که از بسیاری از جهات به برادر بزرگ‌تر خود یعنی X6 شباهت دارد اما بر پایه مدل X3 این کمپانی شکل گرفته است.
مدتی قبل فرصتی به‌دست آمد تا مدل ۲۰۱۵ این خودرو را از نزدیک دیده و آن را بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید تا بیشتر با این باواریایی آشنا شوید.

2015 BMW X4 xDrive28i
۲۰۱۵ BMW X4 xDrive28i
طراحی ظاهری:
وقتی برای اولین بار این خودرو مشاهده کردم به یاد برادر بزرگ‌ترش یعنی X6 افتادم همان فرم کوپه مانند در انتهای X4 نیز وجود دارد، که منجر به وجه تمایز آن نسبت به رقبایش می‌شود.
اما بیایید نگاهی دقیق‌تر به طراحی ب‌ام‌و X4 داشته باشیم. اگر از جلو به X4 نگاه کنید بی‌شک آن را با X3 ااشتباه می‌گیرید! بله درست است زیرا طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر کاملاً با X3 مشترک می‌باشد اما خطوطی که روی کاپوت و گلگیرها ترسیم شده خبر از طراحی خوابیده و پویاتری نسبت به X3 می‌دهد.

2015 BMW X4 xDrive28i
۲۰۱۵ BMW X4 xDrive28i
در نمای جانبی گلگیرهای پف‌کرده در ترکیب با خطوط ترسیم‌شده بر روی آن‌ها عضلانی بودن خودرو را به رخ می‌کشند، در همین حال شیب تند ستون c، چهره ای پویا و اسپرت به X4 بخشیده است. رینگ‌ها نیز بزرگ و هماهنگ با پیکرهٔ X4 شکل گرفته‌اند. درنهایت وقتی به عقب خودرو می‌رسیم با فرمی شبیه به خودروهای فست بک مواجه می‌شویم، که دلیل این شباهت بی‌شک طراحی درب صندوق و شیشه این خودرو است. چراغ‌ها نیز زیبا و هماهنگ با دیگر بخش‌های این خودرو می‌باشند. سپر، حالتی پف‌کرده دارد و در سمت چپ آن اگزوز دوقلو به چشم می‌خورد. در مجموع طراحی ظاهری X4 همانند X6 زیبا، اسپرت و خاص است.

2015 BMW X4 xDrive28i
۲۰۱۵ BMW X4 xDrive28i
طراحی داخلی:
درهای خودرو را باز کرده و به دلیل ارتفاع نه‌چندان زیاد از سطح زمین به‌راحتی و هم چون خودروهای سواری وارد کابین می‌شوم. طراحی داشبورد، ساده و در حین حال جذاب است که شبیه به سایر محصولات این کمپانی آلمانی می‌باشد. ارگونومی در این کابین به خوبی رعایت شده است، به‌گونه‌ای که تمام ادوات به بهترین شکل ممکن در دسترس راننده قرار دارند. مواد به‌کار رفته در کابین که مجموعه ای از چرم، آلومینیوم، جیر و پلاستیک است از کیفیت خوبی برخوردار می‌باشند. صندلی با وجود خشک بودن، راحت هستند و در مسافت‌های طولانی سرنشینان را خسته نمی‌کنند اما متأسفانه در سرپیچ‌ها محافظت مناسبی از بدن سرنشینان به ارمغان نمی‌آورند.

2015 BMW X4 xDrive28i Interior
۲۰۱۵ BMW X4 xDrive28i Interior
2015 BMW X4 xDrive28i Interior
۲۰۱۵ BMW X4 xDrive28i Interior
فضای سر و پاها برای سرنشینان جلو خوب و راضی‌کننده است و اگر قدتان بیش از ۱۸۰ سانتیمتر نباشد در عقب این خودرو نیز احساس رضایت خواهید کرد، اگر نظر ما را در مورد فضای این خودرو بخواهید، بدانید با توجه به طراحی و فرم خوابیده ستون c نمره قبولی را از ما دریافت خواهد کرد. ضمن اینکه صندوق این خودرو نیز با اینکه از X3 کوچک‌تر هست، اما فضای آن خوب و مناسب است و نمی‌توان ایرادی از آن گرفت.

2015 BMW X4 xDrive28i Interior
۲۰۱۵ BMW X4 xDrive28i Interior
2015 BMW X4 xDrive28i Interior
۲۰۱۵ BMW X4 xDrive28i Interior
پیشرانه و گیربکس:
به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی، X4های واردشده به کشور که با کد ۲.۸i Xdrive شناخته می‌شوند دارای پیشرانه ای با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی می‌باشند که به کمک توربوشارژر و تکنولوژی‌های تزریق مستقیم سوخت و زمان‌بندی متغیر باز و بسته شدن سوپاپ‌ها می‌توانند حداکثر قدرت و گشتاور به ترتیب ۲۴۵ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر در دور موتورهای ۶۵۰۰ و ۱۲۵۰ تا ۴۸۰۰ تولید کند. وظیفهٔ انتقال قدرت پیشرانه به هر دو محور جلو و عقب به گیربکس ۸ سرعته ساخت zf سپرده شده است. ب‌ام‌و X4 با این پیشرانه و گیربکس قادر است که در ۶.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و می‌توان تا سرعت ۲۳۲ کیلومتر بر ساعت نیز با آن گاز داد میانگین مصرف سوخت X4 در ۱۰۰ کیلومتر ۷.۴ لیتر می‌باشد که برای یک کراس‌اوور، رقم خوبی به شمار می‌رود و نشان از کم‌مصرف بودن این خودرو دارد.

2015 BMW X4 xDrive28i engine
۲۰۱۵ BMW X4 xDrive28i engine
تجربه رانندگی:
پشت فرمان قرار می‌گیرم و صندلی را که دارای تنظیمات برقی و مجهز به حافظه نیز می‌باشد را مناسب با بدن خود تنظیم می‌کنم. پا را بر روی پدال ترمز گذاشته و دکمه استارت را می‌فشارم. خودرو به‌راحتی روشن می‌شود و در حالت درجا صدای پیشرانه به داخل کابین نفوذ نمی‌کند که نشان از عایق‌بندی خوب خودرو دارد. دسته‌دنده زیبا و خوش‌دست X4 را در حالت D قرار می‌دهم و شروع به حرکت می‌کنم. خودرو به خوبی شتاب می‌گیرد. این شتاب در حدی است که حس فرو رفتن در صندلی را می‌توان تجربه کرد.

2015 BMW X4 xDrive28i
۲۰۱۵ BMW X4 xDrive28i
عکس‌العمل گیربکس ۸ سرعته ZF به‌قدری خوب است که من را شگفت‌زده کرد! این گیربکس، تعویض دنده را بسیار سریع و با دقت بالا انجام می‌دهد و به خوبی با پیشرانه ۲ لیتری این خودرو هماهنگ است. این در حالی است که خودرو بر روی حالت نرمال قرار دارد و در حالت اسپرت سرعت تعویض دنده‌ها و واکنش دریچهٔ گاز باز هم بیشتر می‌شود!!

2015 BMW X4 xDrive28i
۲۰۱۵ BMW X4 xDrive28i
سیستم تعلیق X4 که در جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب از انواع چند اتصالی است، دارای عملکردی خشک و اسپرت است و حتی در حالت کامفورت نیز عملکرد نرمی ندارد اما همین عامل در کنار انتقال قدرت به هر دو محور جلو و عقب سبب شده‌اند که در سرپیچ‌ها این خودرو عملکردی خوب و قابل‌قبول را از خود نشان دهد و بتواند تا ۰.۸۳ جی نیروی جانبی را تحمل کند که این مقدار برای یک کراس‌اوور عددی قابل‌قبول محسوب می‌شود ضمن اینکه فرمان خوش‌دست X4 که به‌صورت برقی است عکس‌العمل‌های مناسبی دارد و اعتماد راننده را جلب می‌کند.

2015 BMW X4 xDrive28i
۲۰۱۵ BMW X4 xDrive28i
در سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پا را بر روی پدال ترمز می‌فشارم سیستم ترمز به خوبی عمل کرده و خودرو در کمال آرامش متوقف می‌شود ضمن اینکه سیستم ABS نیز به‌موقع وارد مدار می‌شود و از قفل شدن و کشیده شدن چرخ‌ها جلوگیری می‌کند.

2015 BMW X4 xDrive28i
۲۰۱۵ BMW X4 xDrive28i
دید جلو و اطراف X4 قابل قبول می‌باشد اما دید عقب اصلاً خوب نیست. هرچند نسبت به X6 در وضعیت بهتری قرار دارد اما به‌گونه‌ای است که بدون سنسور و دوربین دید عقب، دنده‌عقب رفتن با X4 بسیار سخت می‌شود. اما کمپانی ب‌ام‌و به اقرار دادن این امکانات در کنار رادار نقطه کور و دوربین ۳۶۰ درجه تا حدودی این نقیصه را برطرف کرده است.

2015 BMW X4 xDrive28i
۲۰۱۵ BMW X4 xDrive28i
جمع‌بندی:
ب‌ام‌و X4 هم‌اکنون در بازار کشور با قیمتی در حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که در این محدودهٔ قیمت با توجه به نبود رقبای اصلی، انتخابی قابل‌قبول به شمار می‌رود.
درواقع X4 را می‌توان همان X3 با چهره ای به‌مراتب جذاب‌تر دانست که به‌راحتی می‌تواند در خیابان‌های کشور جلب‌توجه کند و نگاه‌ها را به‌سوی خود بکشد.

نقاط قوت
طراحی جذاب و متفاوت، پیشرانه ای قلدر به همراه گیربکس با عملکرد عالی، امکانات و آپشن های زیاد، هندلینگ مناسب، لذت رانندگی بالا

نقاط ضعف
سیستم تعلیق با عملکردی خشک، دید عقب ضعیف

نویسنده: امیرحسین صادقی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. mehrdad

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عکس هاش از ایرانه؟؟؟؟؟؟ اخه پلاک امریکا داره؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام.
      با عرض پوزش، متاسفانه تصاویر گرفته شده برای این گزارش اندک و با کیفیت پایینی بودند که نتوانستیم استفاده نماییم. ممنون

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. فرید

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        محمد جان…
        آخ آخ آخ…گفتی!!!!!!!!!…میخواستم بیام همین رو بنویسم دیدم حرف دل من رو زدی…
        دلیل دارم میگم متعصبن…به طور وحشتناکی متعصبن محمد جان اینایی که میبینی یه نمونشه عزیزم…بعد تازه از ما یاد گرفتن میان به ما میگن…تو قرقره کردن استادن…
        محصولات اینا اصالت داره اصااااااااااااااالت :-D :-D :-D :-D :-D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آقا حسین….
          شما احیانا تو پیج فراخوان ها گفتی که بنز و بی ام دبلیو رو با تویوتا مقایسه نمیکنند که…تحویل بگیر… :-D :-D :-D :-D :-D
          شما هم مثل اون آقای چند شخصیته نباش که هر جا باید ضایع اش کرد.
          ما واسمون بسه که طرفداران برند های (لوکس!!!) آلمانی میان خودشون رو با تویوتا که یه برند معمولیه مقایسه میکنند…همین بسه واسمون …همین یعنی برتری :-D :-D :-D :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. BMW7

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (69 ديدگاه)

          مرسی و ممنون بابت تهیه گذارش،استفاده کردیم،هر ماشینی باشه یه عیب و نقصی داره ولی همین ک روز به روز طراحی و امکانات و ایمنیشون رو به ارتقاست خودش نشونه ارزش و احترام به مشتریه،مثل ماشینای وطنی نیستن ک قبلا کیفیت و ایمنی بهتر بود و هرچه روبه جلو میریم برعکس میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. BMW7

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (69 ديدگاه)

          هر ماشینی باشه یه عیب و نقصی داره ولی همین ک روز به روز طراحی و امکانات و ایمنیشون رو به ارتقاست خودش نشونه ارزش و احترام به مشتریه،مثل ماشینای وطنی نیستن ک قبلا کیفیت و ایمنی بهتر بود و هرچه روبه جلو میریم برعکس میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. سجاد

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (199 ديدگاه)

          جناب فرید شما نافت رو با کلمه ی متعصب بریدن که دس بردارش نیستی؟ اگه بلدی یه چیزفنی بگو یاد بگیریم اگه نه هم لطفا این کلمه ی متعصب رو که انصافا خودت نمونه ی بارزشی کمتر به این و اون بچسبون. خسته شدیم دیگه سرگرمی ما شده این سایت و چندتا نظری که بچه ها میدن اونوقت شما داری کاری میکنی که از همینم زده بشیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. حسين

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          آقا فرید، دادش من، اونجا شما از این سایت و مجله ماشین بد گفتی، منم به عنوان یکی از مخاطبان این دوتا منبع، جوابتو دادم. اما بعدش شاهین قضیه آب در هاون رو پیش کشید، منم جواب شاهینو دادم. مثلا میگی من هیچی نگم تا شاااااااید کافر مقدس بیاد از مجله ماشین دفاع کنه؟ به همین صورت وقتی من در جواب شاهین از شما بدگویی کردم، شما حق داشتی به من جواب بدی. پس اصلا بحث سر اینکه کی به کی جواب داده و کی با کی حرف زده بحث بیخودیه. دور هم بحث کردیم تمام شده رفته.

          تویوتا و لوکس سازای آلمانی هم نه در زمینه تعداد فروش، نه در زمینه کیفیت، نه در زمینه های دیگه، در هیچ جایی با هم رقابت ندارن، نمیدونم منظورت از اینکه میگی ما ب ام و رو با تویوتا مقایسه کردیم چیه؟؟ کجا مقایسه شدن؟؟ کی مقایسشون کرده؟؟

          فقط یه جا رقابت دارن، که اونم هیبریده که اونم کم کم داره تبدیل میشه به همکاری. منظورتو درست متوجه نمیشم.

          بعدشم من هرچی با خون سردی جواب میدم، شما هی میخوای دعوا راه بندازی!!! قرقره کردن هم حرفی نیست که جاش اینجا باشه. خودتو کنترل کن داداش :|

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. فرید

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آقای سجاد…
          تا وقتی یک سری متعصب تو این سایت هستند و الکی و بدون اطلاع در مورد هر چی نظر میدند تا وقتی اینها در این سایت هستند و نظر میدند من به اینا میگم متعصب حالا چه شما خوشت بیاد یا نیادفقط من نیستم به این افراد میگم متعصب تو همین صفحه افرادی هستند که همین حرف رو میزنند نه فقط من…شما در بحث ها نیستی پس خواهشن بیرون بشین برادر…شما اگه مشکل داری کامنت من رو نخون و رد شد…کسی اجبار کرده مگه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. فرید

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آقا حسین…
          پس شما اصولا دنبال بحث کردنی آره؟؟؟؟دوست داری فقط الکی بحث کنی بعدشم تموم شه بره…آره؟؟؟؟؟؟
          کلا شماها فقط الکی بحث میکنین بعد با دلیل و مدرک با شما حرف میزنیم باز میزنین زیرش و در دفعات بعد قبول میکنین…بخاطر همینه که لقبتون رو گذاشتن متعصب…خودتون کردین.
          شمایی که در مورد مجله ماشین نظر میدی و هیچ اطلاعی نداری از این مجله لطفا چیزی نگو…شماها از خیلی موضوعات خبر ندارین و نمیدونین در مجله ماشین چی میگذره…پس خواهشا مثل همیشه بدون اطلاع صحبت نکن.
          در مورد قیاس تویوتا با بی ام دبلیو…شما اگه ۲ تا کامن تشریف ببری پایین تر به یه کامن بالا بلند برخورد میکنی که یک سری عکسه و اگه اون عکس هارو ملاحظه کنی(که نکردی یا ملاحظه کردی و خودتون رو میزنی به اون راه) میبینی مقایسه بین چی و چیه…
          همین قیاس کافیه نیازی به بحث نیست.
          من اصلا نمیخوام با کسی صحبت کنم ولی شما مجبور میکنی که آدم باهاتون بحث کنه(من با شما متعصبین کاری ندارم اصلا)…شما هم اسمی نبر از من تا من جوابتون رو ندم که به شما بر نخوره…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. حسين

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          خب اونو به خود شاهین بگو چرا به من میگی؟ من اصلا در این مورد دخالتی نداشتم.

          توی پست ب ام و سری 7 یادته یه چیزایی راجع به دستگاهی که ستون فیبر کربنی رو میسازه گفتی؟؟ جواب گذاشتم برات، نه دیس خوردم نه جواب گذاشتی. شما که اطلاعاتت بالاس لطفا جواب بده که واقعا برام سواله چه دستگاه پیشرفته ای بوده که تونسته ستون کربنی رو شکل بده؟!! (فقط قبلش زحمت بکش و اون کامنتمو اونجا بخون.)

          مجله ماشین مجله معتبریه. شما که نمیخونیش راجع بهش نظر نذار. فکر کنم از نظر شما فقط سایت رسمی خودروسازا و البته جی دی پاور معتبر هستن. بقیه هیچی

          بعدشم قرار نشد هرکی باهات مخالفت کرد رو بهش بگی توی بحثها دخالت نکنه. (منظورم سجاده)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. حسين

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          بعدشم اول محمد (که طرفدار تویوتاس) این مقایسه رو انجام داد و منم وقتی به شاهین گفتم جانا سخن از زبان ما میگویی منظورم این قسمت کامنتش بود که گفت مگه مریضه عوضش کنه؟:

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. فرید

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آقا حسین…
          شما گفتی که هیچوقت تویوتا رو با بنز و بی ام دلیو مقایسه نمیکنند بهت نشون دادم که طرفدارای برند شما تویوتا رو با بی ام دبلیو مقایسه کردند… کاملا مشخصه چرا میپیچونی…این جواب حرف خودت بود نبود…الکی خودت رو به اون راه نزن.
          در مورد اون دستگاه هم بگم اول شما برو فیلم ساخت لکسس ال اف ای رو ببین بعد ک دیدی با دستگاهش آشنا شدی بیا واست توضیح میدم…
          خدمتت عارض شم که من از سال ۸۰ مشتری مجله ماشین هستم تا به امروز و تمامی مجله هاش رو بدون کسری دارم…شماها عادت دارین حرف الکی بزنن و زود قضاوت کنین همین کارا باعث شده بگن بهتون متعصب….این واسه هزارمین بار شما در مورد مجله ماشین نمیدونی صحبت نکن…شما مو رو میبینی ما خودمون ریشه ایم…همیشه عادت دارین از روی بی اطلاعی حرف بزنین.همیشه ها…یه بار غیرش رو ندیدم.
          جی دی پاوری که شما قبول ندارین فعلا معتبر ترین لینکه…اگه شما توی جی دی پاور مقام میاوردین بیچاره میکردین مارو خودتونم خوب میدونین…چون مقام ندارین اخوپیفه.
          خواهشا طرفداری کسیرو نکن…اون طرف زبون داره حرف بزنه…هر کسی هم با من مشکل داره کامنت های من رو نخونه مگه مجبورش کردن…والااااااااا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. آرمااااان

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (358 ديدگاه)

          توی خیلی از نمایشگاه های فروش خودرو توی دبی دیدم که کنار مدلای مختلف بنز، لکسس ، بی ام دبلیو و … مدلایی از تویوتا مثل لندکروز و پرادو رو هم داشتن(نمایشگاه هایی که فقط تو کار فروش خودرو لوکس بودن)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Carroll Shelby

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (86 ديدگاه)

      ایران !!!!!!!!!!!!!!!!!! مال بلاد کفره که

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتم این کابین را تویوتا طراحی می کرد اوقت سیل عظیمی از بد وبی راه ها بود که به طراحی تویوتا می دادیداوقت وقتی بی ام و یک کابین تکراری ومعمولی می زنه مگین ساده وزیبا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      داداش شما مشکلت با این داشبورد و کابین چیه؟! خسته کردین بس که گفتین تکراریه.
      خوبه مثل کابین های تویوتا هردمبیلی باشه؟! وقتی ارگونومی رو تو بهترین حالت فراهم کرده،بهترین کیفیت رو فراهم کرده،مریضه بیاد عوضش کنه؟ کابین ماشین های دیگه رو دیدی؟! آئودی و پورشه رو دیدی؟! اصلا میتونی مدل های آئودی رو تشخیص بدی؟
      من نمیدونم مشکلتون با BMW چیه؟ عجبا.

      بفرما اینم کابین های تویوتا:

      http://www.netcarshow.com/toyota/2014-gt86_trd/800×600/wallpaper_29.htm
      http://www.netcarshow.com/toyota/2014-highlander/800×600/wallpaper_0f.htm
      http://www.netcarshow.com/toyota/2014-land_cruiser/800×600/wallpaper_2b.htm
      http://www.netcarshow.com/toyota/2015-86_style_cb/800×600/wallpaper_05.htm
      http://www.netcarshow.com/toyota/2015-prius_v/800×600/wallpaper_07.htm
      http://www.netcarshow.com/toyota/2015-yaris/800×600/wallpaper_63.htm
      http://www.netcarshow.com/toyota/2016-avalon/800×600/wallpaper_09.htm
      http://www.netcarshow.com/toyota/2016-mirai/800×600/wallpaper_27.htm

      چقدر زیباست کابین های این بزرگوار! اصلا کف و خون قاطی کردیم! همین حرف هاتون باعث میشه ادم به این برندها بدبین بشه.BMW دوس نداری،قبول! ولی ایراد صد من یه غاز نگیر!
      حالا بیا کابین های BMW رو ببین،آگاه شو:

      http://www.netcarshow.com/bmw/2016-x6_m/800×600/wallpaper_83.htm
      http://www.netcarshow.com/bmw/2016-x5_m/800×600/wallpaper_1a.htm
      http://www.netcarshow.com/bmw/2016-m135i/800×600/wallpaper_40.htm
      http://www.netcarshow.com/bmw/2016-2-series_gran_tourer/800×600/wallpaper_97.htm
      http://www.netcarshow.com/bmw/2015-i8/800×600/wallpaper_9e.htm
      http://www.netcarshow.com/bmw/2015-m4_coupe/800×600/wallpaper_64.htm
      http://www.netcarshow.com/bmw/2015-518d/800×600/wallpaper_2a.htm
      http://www.netcarshow.com/bmw/2014-i3/800×600/wallpaper_7e.htm
      http://www.netcarshow.com/bmw/2015-6-series_convertible/800×600/wallpaper_60.htm

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فریا

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (684 ديدگاه)

        آخ آخ اون دسته دنده سری 1 نابودم کرد . یاد E46 افتادم …

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسين

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        شاهین مثل خودت یه مصرع شعر میگم ;)

        جانا سخن از زبان ما میگویی… :)

        به نظر من اصن کابینای ب ام و خیلی قشنگن. نمیدونم چرا بعضیا اینجوری حرف میزنن!! بله، یه زمانی منتقدان و کارشناسان به طراحی یکنواخت کابینش انتقاد میکردن اما الان تمام مدلهای جدید و باز طراحی شدش کابین بسیار زیبا و منحصر به فردی دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          حسین ولش،باور کن خسته شدم از بس … خوندم اینجا.
          هر چی بگیم باز حرف خودشونو میزنن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. رهگذر

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        کلا تویوتا یعنی داشبورد چندش !یکی از خصوصیات ثابتش همینه از اول تا حالا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        درود
        شاهین زورت به این بیچاره میرسه؟؟؟ :-D
        بیخیال بابا
        تویوتا که دیگه خیلی حاش خوشه
        لکسس مذکورو که دیدی
        هر جای خالی دیدن یه دکمه گذاشتن!!!
        اینا احتمالا شجره شون به پتروس فداکار میخوره که هر سوراخی میبینن… :D
        اینا همون کارارو با دکمه میکنن!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. hamid reza

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (381 ديدگاه)

        ببخشید میگما اقا شاهین.
        میشه بگی دقیقا کجای دنیا کابین جی تی رو با سری 6 مقایسه میکنن؟
        ورداشتی داشبوردای ماشینای رده پایین تویوتا رو با ماشینای لوکس مقایسه میکنی؟
        شما مگه خودتون نمیگین ب ام و لوکسه؟ پس چرا با تویوتا مقایسش میکنی؟
        بردار با لکسس مقایسه کن.
        به همه میگی متعصب ولی خودت از همه بدتری.شما خودتو اصلاح کن بعد از دیگران خرده بگیر.
        در ضمن کابین اوالون از همه عکسات قشنگتره :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. میلاد

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (221 ديدگاه)

      به همین صورت وقتی که من گفتم تویوتای کرولای جدید زشته شونصدتا منفی خوردم.حالا اگه کرولا آرم بنز یا ب ام و داشت همین شماها 1 میلیارد مثبت پای حرفم می زدید :)
      بر عکس گفته ی تو نه فقط تو ایران بلکه کلا خاورمیانه عشق و تعصب بسیار زیادی روی برند تویوتا دارن.حالا هر چی که تولید کرده باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۱۳ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (969 ديدگاه)

        تعصبی ندارن فقط چون سگ جونه و ارزونه طرف دار داره که الان هیوندا و کیا دارت جاشو میگیرن طرح های جدیدشم که تعریفه انچنانی نداره شما کرولا رو نگاه کن جلوش خوشگله ولی عقب و داخلش چی به پای النترا یا رقیبای دیگش میرسه و کمری چی اخه کدوم ماشین ٣ ساله اتاقش عوض میشه این جدیداشم داخل و جلوش خوشگله ولی ایا عقبش به سوناتا یا اپتیما میرسه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. صادق

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (71 ديدگاه)

      با سلام
      دوست عزیز خیلی ببخشید اما ما تا حالا تویوتا زیاد داشتیم از کمری تا پرادو ٢٠١١ الان هم هیوندایی دارین و بسیار راضی هستیم فقط در بإره کابین تویوتا بگم

      خیلی می بخشید
      اما سگ bmw به کل تویوتا و خودروی اسیایی می ارزه
      این توضیح و بگم بنده تازه بدوران رسیده نبوده و خدارا شکر ماشین زیاد سوار شدم و راندم
      در کل المانی یک چیز دیگس بجای بد و بیراه گفتن هم خواهشا یکبار خودت بشین تو برندای المانی قول می دم همین و بگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پلاکش واسه “نیوجرسی”ه ؟؟؟؟!!!!
    :|
    نیوجرسی دقیقا کجای ایرانه ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      داداش دیار پهلوان خیز و قهرمان پرور نیوجرسی تو جاده قزوین رشت دیگه بعد رشتم که ایالت کالیفرنیا.
      مگه نشنیدی میگن رشت نگو هالیووده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. شلبى

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    سوارى خشک و ناراحت از نقاط ضعف بى ام و x6 هم هست
    ولى در کل طراحیه زیبا و جذابى داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      X4 ماشین زیبا و خوش فرمیه و از نظر اندازه هم از x6 مناسب تر هستش برای استفاده روزانه
      کابین هم که دوستان اینقدر حساسیت نشون دادن
      فقط یه نکته عرض کنم
      دوستان عزیزم دیدن کابین از نزدیک و لمس کردنش با دیدنش تو عکس واقعا متفاوته
      من با هم شکل بودن و یکنواخت بودن کابین مخالفم
      اما کابین bmw بهترین ارگونومی رو به ارمغان میاره و این مهمترین نکته هست برای راننده محور بودن یه خودرو و همینطور هر برند دیگه ای این مهمترین پارامتر هست بعد از زیبایی شناسی و جنس ادوات
      اما بزرگترین چیزی که x4 رو زمین گیر میکنه لنگره قیمت فضاییشه که بدون تفاوت قیمت با x3 در بازار جهانی بین 100 تا 150 میلیون با x3 تفاوت قیمت داره
      در این بازه قیمتی ماکان،کاین کارکرده،x6 2011،لندکروزر،rx 350، Glk بنز هستن
      و میشه با 120 تا 150 تومن صرفه جویی nx که از لحاظ تو چشم بودن در حد یا حتی بالاتر از x4 هست رو خرید یا x3 2015

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. جواد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    خدایا این طراحهای داخلی BMW بکش شاید دست از این نوع طراحی داخلی بردارن کمی تغییر ایجاد کنن خیلی ساده و تکراری و یکنواخت شده طراحی داخلی BMW

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      صبر کن سری7 جدید بیاد
      جوجه رو اخر پاییز میشمارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ali

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    حداقل 1 عکس از این ماشینی که خودتون تست کردین می گذاشتین که بیشتر با تیترش جور دربیاد آخه اینجوری حس کپی پیست از مجلات خارجی به آدم دست میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    سلام به همگی.
    مدتی نبودیم کامنت نذاشتیم. خسته نباشید به همگی و قالب جدید هم مبارک باشه پدال جون.
    بی ام و رو خیلی دوست دارم x4 هم همینطور که واقعا ماشین خوش استیلی هست.
    دوستان یه سوال نسخه جدید بی ام و m5 قدرتش بالای 600 تا هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      سلام
      خوش اومدی
      هنوز نسل جدید سری 5 نیومده که بخوایم راجع به M5 نظر بدیم اما احتمالا قدرتی حدود 600 اسب خواهد داشت. (تا 2018 خیلی مونده ;) )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    در ایران… عکسات که یه چیزه دیگه میگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    اول فکر کردم کامنتم ثبت نشده شرمنده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. جواد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    کیفیت،عملکرد،قدرت عالی!
    طراحی داخلی ی ی ی، طراحی خارجی مخصوصا از نیم رخ افتضاح!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. tony

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    چقدر طراحیش یکنواخته هم داخل و هم بیرون. امیدوارم همکاریش با تویوتا باعث بشه یکم طراحی یاد بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (969 ديدگاه)

      اقا یه چیزی اگه بهتون دادن نگیرین بدین به من

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. حسين

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود
    چندتا نکته توجه منو جلب کرد:

    اول گشتاورش که از دور 1250 تا 4800 در دسترسه. یعنی در بازه وسیعی از دور موتور، توان ماشین در اختیار رانندس. (به اصطلاح، ماشین نفس داره)

    دوم اینکه موتورش با X3 مشترکه ولی در X3 قدرت و گشتاور 187 اسب و 400 نیوتن متر و در X4 قدرت و گشتاور 245 اسب و 350 نیوتن متر تولید میکنه که احتمالا گشتاور بیشتر در X3 به خاطر شاسی بلند بودنشه و قدرت بیشتر در X4 به خاطر اسپرت تر بودنشه. البته X4 با این قدرت مصرف بالاتری هم داره.

    و سوم اینکه در این کلاس خودرویی، کمبود دید عقب رو نمیشه عیب تلقی کرد، چون این ماشینا باید این شکلی طراحی بشن تا بشه بهشون گفت شاسی بلند کوپه. همون دوربین 360 درجه کاملا این ضعفو برطرف میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Archi Khan

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    یعنی دنده عقب رفتن باهاش (البته بدون دوربین) از ال90 هم بدتره ؟!!

    آخه بدجور نوشتید : “… اما دید عقب اصلاً خوب نیست. هرچند نسبت به X6 در وضعیت بهتری قرار دارد اما به‌گونه‌ای است که بدون سنسور و دوربین دید عقب، دنده‌عقب رفتن با X4 بسیار سخت می‌شود.”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. american muscle

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    بی ام و انصافا طراحیاش همیشه قشنگ بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. milad

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    هیچی که نداشته باشه ساخت المان که هست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سعید

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    بدجوری به دام نشست،طراحی خارجیش از همه زوایا قشنگ و خشن و با ابهته،
    کابینش هم اونقدرا بد نیست،یعنی اصلا بد نیست،خیلی هم خوبه،البته من بین آلمانیها اول از همه کابینهای بنز رو بهتر و زیباتر میدونم و بعدش بی ام و و در آخر هم آئودی.
    شاید دلیل انتقاد از کابین BMW در اینجا به خاطر استفاده از عکسهای داخل ماشین با رنگبندی نامناسبه که باعث شده زشت به نظر بیاد،وگرنه توی عکسهایی که شاهین جان گذاشته میبیبنید کابین هایی که رنگهای روشن و قرمز و قهوه ای دارن خیلی خیلی قشنگ و جذابن.
    دسته دندش هم محشره :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمد باقری

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه حیف که قیمتش کمی بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. rec

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (376 ديدگاه)

    طراحی بیرون ماشین خصوصآ از نیمرخ عقب افتضاح اولین بار که از فاصله دور دیدم گفتم این چینیابازم یه مدل کپی کردن اینبار از x6 (با این که میدونستم x4 وارد ایران شده)
    نزدیک شدم با یه بدنه عینه بدنه ورقی پراید روبه رو شدم اصلآ ابهت نداشت x4
    ولی توش و موتورش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. farshad

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش من واقعا نمیدونم چرا میگی ابهت نداره….درسته طراحی تکراری داره اما واقعا خیلی ابهت داره و تو چشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ali

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (969 ديدگاه)

      حاجی نخر خب زیبا ترین طراحیه حرف نداره شما اگه بلدی خودت طرح کن والا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. m.d

      ۲۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      از ماشین المانی ایراد میگیری ؟؟
      ابهت نداره؟؟؟؟؟؟ به نظر من جلوی x4 از جلوی x6 های قدیمی خیلی پر ابهت تره

      فقط المانو عشقه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. m

    ۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی گرونه بعدشم ماشین bmw نسبت به بنز و… افت قیمتش زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. آریا

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تویوتا همه جای دنیا تویوتاس.
    من هیچکدوم رو ندارم.
    ولی تویوتا برین سرچ کنین بزرگترین و مجهزترین کمپانی جهان هست.
    برند تویوتا هم برای هشتمین سال شد بزرگترین برند جهان.
    بعدشم ،،،
    برید ببینید هر جای پای عمل هست فقط تویوتا هست و بس. نمونش تو کشورهای عربی خبیج فارس، تو کل قاره آمریکا، تو کل قاره آسیا، تو آفریقا. حتا ماشینهای سازمان ملل همش تویوتا فرماندهی هست.
    آخه اینا جای بحث نمیزاره دیگه.
    اصلا کلا بنظر من اولmade in Japan. تو همه صنایعی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. sobhan

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    Bmw همیشه عالی بوده.هست و خواهد بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. hossein

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جناب ببخشید میگم‌ این مدل بی ام و آپشن (کیت اگزوز) داره ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سعید

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . از مسؤلین سایت . بخاطر اطلاع رسانی عالیشون نهایت تشکر را دارم . سلامت باشید .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا