ب ام و

نخستین تجربه رانندگی با BMW X2 مدل ۲۰۱۹

ساده است که فکر کنیم ب‌ام‌و ایکس۲ نسخه اسپرت مدل ایکس۱ است؛ همانطور که ایکس۴ و ایکس۶ ورژن ورزشکاری مدل‌های ایکس۵ و ایکس۳ هستند. ایکس۴ و ایکس۶ جزیی از برنامه شرکت ب‌ام‌و موسوم به SAC هستند که بیشتر با طرح فستبک قسمت پشت خود مورد توجه قرار می‌گیرند. اما ایکس۲ بیشتر به خاطر حالت خاص و طراحی اسپرت منحصربفردش مورد توجه قرار گرفته است. در واقع شرکت باواریایی قصد دارد تا حیطه شاسی‌بلندهای خود را فراتر از محصولات SAC و SAV برساند و بدین منظور پا در قلمرو Xها نهاده است.

ب‌ام‌و X2
در نمای روبرو، هر دو جلوپنجره کلیوی، شکلی جدید به خود گرفته‌اند که پیش از این در هیچ یک از خودروهای BMW دیده نشده بود و با انحراف به سمت بیرون، سعی در تاکید بر پهنای بزرگتر ایکس۲ دارند. هواکش‌های شبه مثلثی تعبیه شده در دو جناح سپر جلو نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. استفاده از اجزای خاکستری رنگ در جناحین و هردو انتهای خودرو نیز بر زیبایی ایکس۲ افزوده است.

ب‌ام‌و X2
با وجود آنکه استفاده از چرخ‌های بزرگتر علاوه بر افزایش هزینه‌ها، موجب کاهش آسایش سواری می‌شود، در این خودرو از رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی استفاده شده که برای اتومبیلی با این قد و قامت بزرگ به نظر می‌رسند. البته بر طبق ادعای آقای «پاتریک هاسلر» مدیر پروژه قابلیت‌های دینامیکی ایکس۲، تایرهای پیرلی که در این خودرو استفاده شده است، مانع کاهش راحتی سواری در این خودرو خواهد شد.

ب‌ام‌و X2
ایکس۲ در مقایسه با ایکس۱ دارای فاصله محوری یکسانی بوده اما به اندازه ۳.۲ اینج طویل‌تر است.

ب‌ام‌و X2
بدنه ایکس۲ نسبت به ایکس۱ در حدود ۱۰درصد محکمتر است و بر روی سیستم تعلیق باکیفیت‌تری نشسته است. کابین BMW ایکس۲ نیز چیز زیبایی است و در همان نگاه اول شما را به سوی خود جذب می‌نماید؛ این نکته ایست که طراحان به آن توجه ویژه داشته‌اند.

ب‌ام‌و X2
با وجود آنکه روکش داشبورد از جنس چرم واقعی نیست اما همین روکش جعلی دوخته شده با دست به همراه روکش آلکانترای صندلی‌های اسپرت، چرم ضخیم کشیده به دور غربیلک فرمان و بسیاری از سطوح باکیفیت دیگر، نویدبخش کابینی درجه یک و سطح بالا در این خودرو هستند. یکی دیگر از نقاط قوت کابین، به صدای بم آرام و محکم درب‌ها در هنگام بسته شدن برمی‌گردد که حس مطلوبی در شنونده ایجاد می‌نماید. سیستم صوتی Harman Kardon با ۱۲ اسپیکر، توان ۳۶۰ وات و ساب ووفر دوگانه، مشابه نمونه استفاده شده در BMW ایکس۱ است که البته کمی تقویت شده است. این سیستم و اپل کارپلی هر دو به صورت آپشنال برای این خودرو ارائه شده‌اند.

ب‌ام‌و X2
خودروی ما به رینگ‌های ۱۹ اینچی و تایر۲۲۵/۴۵ZR19 مجهز شده که در مجموع هندلینگ و سواری مناسبی را برای سرنشینان رقم زده‌اند. عملکرد سیستم تعلیق در سطحی مناسب ارزیابی می‌شود و فنرها، کمک‌ها و بوش‌های سیستم تعلیق هرکدام وظیفه خود را به خوبی و در هماهنگی کامل با سایر اعضای مجموعه به انجام می‌رسانند. در عبور از مسیرهای روستایی، سیستم تعلیق ایکس۲ نمایش خوبی از توازن عملکرد و کنترل پایداری را در معرض دید سرنشینان قرار داد و کارایی خود را به اثبات رساند. سیستم فرمان الکتریکی نیز در گذر از پیچ‌ها به شکل کاملا هماهنگ با شاسی عمل می‌نمود.منتهی در هنگام خروج از برخی پیچ‌ها گویی قسمت عقب خودرو تمایل به انحراف دارد.

سری پیشرانه‌های تمام آلیاژی چهار سیلندر ۱۸d، ۲۰d و ۲۵d به توربو شارژر دومرحله‌ای و قطعات پلاستیکی بیشتر به منظور کاهش وزن، مجهز شده‌اند. این پیشرانه‌ها علاوه بر بهبود سطح پاسخگویی دریچه گاز، موفق به کسب استاندارد یورو۶ به منظور کاهش تولید آلودگی نیز شده‌اند. یک گیربکس شش سرعته دستی Getrag و یا هشت سرعته اتوماتیک آیسین هم وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارند.

ب‌ام‌و X2
از نظر قوای محرکه، نسخه پایه ایکس۲ به یک پیشرانه بنزینی دو لیتری توربوشارژ همراه با سامانه تزریق مستقیم سوخت، مجهز شده است. توان خروجی موتور مذکور معادل ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور آن برابر ۲۸۰ نیوتن متر است. شتاب ۰تا ۱۰۰ این مدل از X2 معادل ۷.۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۲۷ کیلومتربرساعت بوده و وزن آن حدود ۱۴۶۰ کیلوگرم است.

ب‌ام‌و X2
از سوی دیگر، مدل xDrive20d با موتور توربودیزل ۲لیتری قادر به تولید نیرویی معادل ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۷.۷ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما قوی‌ترین نسخه ایکس۲ در اینجا موسوم به xDrive25d، قادر است تا ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را در هم آمیخته و شتاب صفر تا صد ۶.۷ ثانیه ای را نتیجه دهد. حداکثر سرعت این نسخه، ۲۳۷ کیلومتر بر ساعت است.

همچنین با نگاهی بر آمار و ارقام مرتبط با میزان مصرف سوخت این مدل‌ها می‌شود بر تلاش بی‌وقفه مهندسان نسبت به کاهش مصرف انواع ایکس۲ پی برد. مدل sDrive20i مصرفی معادل ۵.۵ لیتربر۱۰۰کیلومتر، نسخه xDrive20d مصرفی برابر ۴.۶ واحد و نسخه xDrive 25d از مصرف سوختی مساوی با ۵.۱ لیتربر۱۰۰کیلومتر بهره‌مند هستند.

ب‌ام‌و X2
در نهایت به این نکته اشاره می‌کنیم که BMW ایکس۲ خودرویی بسیار عالی است که تجربه رانندگی مناسبی را ارائه داده و هماهنگی خوبی میان هندلینگ و کیفیت سواری بوجود آورده و به کمک ظاهر بسیار جذاب و کابین متمایزی که از آن برخوردار شده، خواهد توانست به فروشی شایسته دست پیدا کند.

منبع: carbuzz

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه

  1. Taha

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    همین ماشین فردا پس فردا بیاد ایران زیر ۶٠٠ نمیدن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. بنزما

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (502 ديدگاه)

    خشنگه خشنگه
    مردم دنیا قدر سدان هایی مثل سری سه و سی کلاس نمیدونن حیف

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. پیکان جوانان گوجه ای

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (967 ديدگاه)

    تو کار bmw موندم کانسپت میده به اون قشنگی با کابین جالب مثل کانسپت همین x2بعد خودرو تولید میکنه مثل بقیه مدلها بدون کمترین شباهت به کانسپت اخه چرااااااااااااااااااااااا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. ارش

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    زیادی خوشگله طرحهای بی ام و کمی تکراری شدن در عین زیبایی که دارند .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Ferrari Fxx K Evo

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کابین مزخرف تر از کابین های بی ام و ندیدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. الف.ی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1510 ديدگاه)

      مگه چشه کابیناش؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Peyman

      ۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1651 ديدگاه)

      داداش کامران من دیدم کابین مزخرف!!کابین پراید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. matin

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    واقعا برای دنیای طراحی خودرو متاسفم…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. VIPER

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2027 ديدگاه)

    خیلی طراحی خشکل ونابی داره،
    یکی از بزرگترین خوبی های بی ام و اینه که
    حتی تو مدل پایه هم دف جلو نیست،

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسين

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1332 ديدگاه)

      X1 , X2
      سری ۱ سدان و نسل بعد سری ۱ هاچبک
      سری ۲ اکتیو و گرند تورر
      همه دیف جلو هستن. البته X2 اگه اشتباه نکنم نسخه پایه ۴چرخه ولی همشون روی پلتفرم دیف جلو ساخته شدن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حسين

        ۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1332 ديدگاه)

        بله، خبر رسید X2 هم در مدل پایه دیف جلو هستش. منظورم مدل X2 20i sDrive هستش

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. VIPER

        ۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2027 ديدگاه)

        البته منظورمن سری x بود برادر,
        نه سری ۱

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Saeed Boroomand

      ۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      یادش بخیر پیکانی که سوار میشدیم دیفرانسیل عقب بود، با تکنولوژی شصت سال پیش. و و قتی ماشین های دیفرانسیل جلو اومده بودن فکر میکردیم که چقدر پیشرفت کردیم … 🙂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. net

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1397 ديدگاه)

    صندلی پارچه ای این بی ام و با اون دوخت سفیدش خیلی زشته.صندلی باید مثل گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی و سانتافه اسپرت۲۰۱۸ یکدست چرمی به رنگ مشکی باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسين

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1332 ديدگاه)

      داداش داری اشتباه میگی. اینا آلکانترا هستش نه پارچه. پوشش لوکسیه. مث اینه که به قطعات کربنی بگی پلاستیک سیاه نقش دارِ بی ریخت!!! نمیشه که

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. حسين

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1332 ديدگاه)

      داداش داری اشتباه میگی. اینا آلکانترا هستش نه پارچه. پوشش لوکسیه. مث اینه که به قطعات کربنی بگی پلاستیک سیاه نقش دارِ زشت!!! نمیشه که

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. VIPER

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2027 ديدگاه)

        این دنبال یکیه جوابشو بده فقط،
        ساده بگذر حسین آقا

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Muty

          ۱ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (977 ديدگاه)

          و البته یادش هم رفت بگه :
          هیوندای نباید طرح سانتافه اسپورت ۲۰۱۸ را تغییر میداد …

          🙂 🙂 🙂

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  9. Monster

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    خیلیا میگن طرح های bmw تکراری شده
    یا مثلا میگن اتاقش تکراریه
    خب عزیز من این اصالت و زبان طراحی bmw است.
    اگه تکراری و بیخود بود امار فروشش روز به روز پایین تر میومد، نه که روز به روز به موفقیت های بیشتر میرسید.
    من که عاشق طراحی ساده و اسپورتشم .
    نظر هر کسی هم واسه خودش محترمه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. net

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1397 ديدگاه)

      بی ام و روزی ۲۰ مدل تکراری ماشین تولید میکنه فقط اسمشو تغییر میده مثلا اسمش ازx2تغییر میده بهx3.تنها ماشین بی ام و که اگر تولید بشه و با تمام محصولات بی ام و فرق میکنه رندر x7هست اگر این رندر تولید بشه انقلابی بپا میکنه مثل ایودیa8

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. الف.ی

        ۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1510 ديدگاه)

        نمیدونم ایراد از منه یا همه پدالی ها اینجوری هستن که بعضی اوقات بعد از سه یا چهاربار خوندن یه کامنت نمی تونی بفهمی منظور و هدف و طرز تفکر نویسنده اون کامنت چیه و چجوریه
        net جون درکت نمیکنم!!!!!!!!
        بیشتر توضیح میدی؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. احسان

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    به نمای عقبش نگاه کردم،همزمان چشمم را به چراغ و سر اگزوز متوجه کردم،یاد بی ام دبلیو های ۳۲۰ سری e21 افتادم…!
    یادش بخیر…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. ستار

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    آمار فروش بالایی رقم خواهد زد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. فرهاد کرمستجی

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (253 ديدگاه)

    با اینکه خیلی وقت هستش تو پدال عضوم ولی کمتر پیشمیاد نیاز ببینم که کامنت بزارم چون دوستان مطلع تری از بنده هستند که اینقدر زیبا صحبت میکنن بنده نیاز نمیبینم صحبتی کنم، به عنوان یه ماشین دوست و به دوور از هر تعصبی ولی با ریشه هایی از علاقم به ماشین های امریکایی باید عرض کنم زیاد میبینم که میگن دوستان چهره یا طراحی داخلی بیمر قدیمی شده…..البته به شخصه طراحی ارباب حلقه ها رو به باواریی ها ترجیح میدم ولی بحث تکراری یعنی اصالت… دوستان یادتونن نره این ماشین برای فروش ساخته میشه، شما یه تصویر میبینید یعنی.دوست دارید یه تصویر متفاوت ببینید ولی اگه قرار باشه بخرید شک نکنید سعی می کنید سمت ماشینی برید که ذات مشخص متمایز و اصیلی داشته باشه، مثل لوکس ساز های بی رقیب بریتانیایی که ماشینشون از چند صد متری مشخصه چی هستش. در دنیا ی برندینگ داشتن ذات اصیل وو امضای طراحی چیزیی هستش که هنوز خیلی از برندها دوست دارندداشته باشند ولی ندارند، پس تکراری بودن بودن بیمر از دید بنده نا پخته نکته ی مثبتی هستش که هنوووز امثال کره ای ها در تعقیب داشتنش هستن.البته یادمون نره بیمر اکنوومی نمیسازه، لوکس سازه، لوکس بودن یعنی اصالت، خواهشا اونو با گرنجور و سانتافه مقایسه نکنین.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسين

      ۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1332 ديدگاه)

      درود. من در تکمیل حرف شما میگم:

      تکراری یا مشابه بودن کابین ب‌ام‌وها رو تمام و کمال نمیشه به اصالت ربط داد. چرا که بنز و آئودی هم اصیلن ولی شباهت کمتری در کابین محصولاتشون هست.
      ———————————-
      مثال میزنم: در مورد i8 ما شاهد همون چینش و کلیدهای همیشگی هستیم اما در قالبی متفاوت، اینو میشه به اصالت مربوط دونست. چون ماشین جدیدی بود، با طراحی جدید، اما باید یه جوری به برادراش شبیه میشد.

      ولی در موارد دیگه ما بیشتر شاهد شباهت هستیم تا اصالت. اما چرا؟
      ———————————-
      ببینید دوستان، شما اینجا عکس میبینید و میگید که چقد همه شبیه هم و زشت هستن. ولی اگر همین کابین رو در واقعیت ببینید، اونوقت متوجه طراحی شکیل و زیبای اون میشید.

      این سبک طراحی توی بازار جواب مثبت گرفته. باعث شده شما وقتی از سری ۵ پیاده میشی و سوار سری ۱ میشی باز هم حس کنی که داخل یک ب‌ام‌و هستی و نیاز نباشه مدتی رو بگذرونی تا به ادوات و کنترلرها عادت کنی. از طرف دیگه طراحی بسیار بولد و چشم‌گیری داره که وقتی از نزدیک میبینیش متوجه زیببایی، کیفیت، برق زدن خخخ و منطقی بودنش میشی. (من توی نمایشگاه دیدم، نه عمم داشته نه شوهرخالم! 🙂 )

      از طرف دیگه بحث ارگونومی وجود داره که همیشه توی ب‌ام‌وها معروف بوده. چینش کلیدها بعد از سالها تجربه به یک شکل ثابتی رسیده که بهترین ارگونومی ممکن رو ایجاد کرده. شرکت‌های «محافظه‌کار» به سادگی نمیان راحتی و عادت مشتری رو دستکاری کنن. در واقع الان user friendly شده و تغییر دادنش کمی مشکله.
      _______________________________________
      کمی هم منصف باشیم. اینجوری نیست که چندین سال بدون تغییر مونده باشه. در واقع هر نسل از محصولات که همزمان نوسازی میشن، شبیه هم هستن. اما وقتی نسل جدیدشون میاد، جدید میشن، اما بازم مشابه هم. مشابه هم دوره‌های خودشون و متفاوت با نسل قبل.
      ______________________________________
      البته این شباهت همیشه منفعت نداره
      فروش سری ۷ به خاطر طراحی داخلی و خارجی ساده ش آسیب دید، در حالی که ماشین بسیار خوبیه.
      ———————————-
      ———————————-
      خب پس شد:
      اصالت
      طراحی زیبا و منطقی و شکیل
      ارگونومی
      ایجاد محیط مشابه و user friendly در اکثر محصولات
      عادت مشتری

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. فرهاد كرمستجی

        ۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (253 ديدگاه)

        زاویه صحبت شما منطقی هستش، البته که فکر می کنم مرسدس به لحاظ سرمایه خیلی بزرگتر از بیمر هستش، شاید همین مطلب باعث شده که در سگمنت های مشابه مرسدس پوست اندازی های عمیق تری داشته.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  13. مهران

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کراس اوور ها تو این سیگمنت و سایز بیشتر شبیه خودروهای هاچ بکی می مونند که با دوجلسه بدنسازی و با زور دو پینگ فقط بزرگتر شدند
    به شخصه سدان ها رو ترجیح می دهم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا