تست‌های تصادف 4 خودروی الکتریکی در IIHS

تسلا مدل S نقاط قوت و جذابیت‌های زیادی دارد: محدوده‌ی حرکتی، شتاب گیری، جدیدترین تکنولوژی‌ها و رجزخوانی‌های خاص خود! اما اوضاع درباره‌ی ایمنی چگونه است؟

tesla-model-s-crash-test
مدل S با کسب 5 ستاره در تست‌های تصادف NHTSA و یوروانکاپ در سال 2011 تبدیل به تیتر یک خبرگزاری‌ها شد. در سال 2013 ادعا شد که این خودرو بهترین نتایج را در تست‌های تصادف آمریکا و از زمان اعمال استانداردهای جدید به دست آورده و اگر تعداد ستاره‌ها بیشتر از 5 بود شاید می‌توانست به آن دست یابد؛ اما موسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها کمی متفاوت است.

tesla-crash
در ارزیابی 4 خودروی الکتریکی، تست ایمنی خودرو کشف کرده که تسلا به استانداردهای شدید و سخت نتوانسته دست پیدا کند. مدل S در تست‌های اورلپ جلو، جانبی، کشش سقف و تست‌های محافظت از سر و صندلی نتایج خوب را به دست آورده اما در تست اورلپ کوچک جلو تنها نتیجه‌ی قابل‌قبول را کسب کرده است.

ظاهراً مشکل به کمربند صندلی مربوط می‌شود زیرا نتوانسته از برخورد سر آدمک با غربیلک فرمان جلوگیری نماید. شاید استفاده از سیستم مهار کننده‌ی بهتر بتواند مشکل را حل کند؛ اما تا این لحظه و بدون به دست آوردن تمامی امتیازات خوب در تست‌ها تسلا بار دیگر از کسب رتبه‌ی Top Safety Pick بازمانده است.

iihs
عملکرد ضعیف در چراغ‌های جلو و عملکرد مرزی در صندلی کودک نیز کمکی به بهبود اوضاع نکرده‌اند. این موسسه همچنین گفته که اگرچه تمامی نسخه‌ها از یک فریم و چارچوب استفاده می‌کنند اما وزن اضافه‌تر مدل P100 D به این معنی است که سقف در تست‌های چپ کردن شبیه سازی شده به خوبی عمل نمی‌کند؛ و علیرغم سیستم اتوپایلوت پیشرفته، مدل S سیستم پیشگیری از برخورد جلوی موردنیاز برای دریافت رتبه‌ی Top Safety Pick + را ندارد. [دانلود ویدئو]

تسلا تنها خودروی الکتریکی‌ای نیست که استانداردهای کامل IIHS را برآورده نمی‌کند. این موسسه باتری‌های ب‌ام‌و i3 را نیز برای اولین بار آزمایش کرده و ب‌ام‌و موفق به کسب امتیاز خوب در همه‌ی تست‌ها به جز محافظت از سر و صندلی، چراغ‌های جلو و صندلی کودک شده و همین امر هم باعث شده تا ب‌ام‌و همانند تسلا از کسب رتبه‌ی ایمنی Top Safety Pick باز بماند.

i3-crash-test-620
خوشبختانه افرادی که دنبال خودروی الکتریکی امنی هستند که از عهده‌ی استانداردهای سخت‌گیرانه‌ی IIHS نیز برآمده باشد می‌توانند شورولت ولت و تویوتا پریوس پرایم را انتخاب کنند. این دو خودرو امتیاز Top Safety Pick + را به دست آورده‌اند. هر دو خودروی پلاگین هیبریدی مورد بحث امتیازات موردنیاز در همه‌ی تست‌ها را به دست آورده‌اند. البته پریوس تنها در تست چراغ‌های جلو امتیاز قابل‌قبول را به دست آورده است.

toyota-prius-small-overlap-test

chevrolet-volt-small-overlap-test

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

16 دیدگاه

  1. Nima
    سوابق: (1010 دیدگاه) ,

    خیلى هم عالیه
    تسلا کلا براش میگفتن که مشکل کمربند داره منتها توى مدل ایکس
    حتى فراخوان هم داد ولى خوب مدل اس رو نمیدونم
    شورولت هم که به عنوان ایمن ترین سربلندم کرد.

    اى کاش مدل بولت هم تست میشد😊

    پاسخ
  2. MPH
    سوابق: (408 دیدگاه) ,

    .
    هی صفحه ها رو ریلود میکنم به امید یه کامنت جدید!!!!ولی نیست که نیست…..

    پاسخ
  3. vahid 956
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    هر وقت ایلان ماسک رو دیدید بهش بگیدمشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید

    پاسخ
    1. Nima
      سوابق: (1010 دیدگاه) ,

      سال ٢٠١١-٢٠١٣ عطار نگفت
      خودش بویید!
      الانم نیاز به یه بروز رسانى فقط توى کمربند داره!

      پاسخ
  4. AK_007
    سوابق: (413 دیدگاه) ,

    البته این شورلت بولت نیست
    ولته
    توی جدول و روی ماشین نوشته شده
    دوستان اگه من اشتباه میکنم حرفمو اصلاح کنید

    پاسخ
    1. The R
      سوابق: (82 دیدگاه) ,

      لایک
      تو عکس هم معلومه که مدل ولت هست نه بولت.

      پاسخ
  5. Man
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    منم شورلت ولت خوندم .
    شاید ما داریم اشتباه میخونیم .

    پاسخ
  6. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
    سوابق: (10319 دیدگاه) ,

    سلام :

    شورلت ولت واقعا عالی عمل کرده.

    BMW i3 هم احتمالا امسال یک سری اصلاحات رو به خودش ببینه و بهترین نتایج رو برای 2018 کسب کنه.

    همیشه با تویوتا پریوس پرایم بیش از حد حال کردم ! این ماشین دقیقا همون چیزی هست که باید باشه.
    واقعا بی نظیره.

    حتی از تصاویر هم میشه فهمید عملکرد Volt و Prius Prime چقدر عالیه.

    پاسخ
    1. نوید جهرمی
      سوابق: (1946 دیدگاه) ,

      ولت نشون میده هم میشه پاک بود هم زیباو متناسب.
      پریوس پرایم خیلی طراحیش بهتر از پریوسه.

      پاسخ
  7. آرش
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    چیزی که مشخصه این موسسه تست تمام تلاش خودشو میکنه که از این خودرو ها ایراد بگیره و نذاره جون سالم به در ببرن
    همین سختگیری هاست که باعث پیشرفت میشه
    اینا تو تست ها و خودرو هاشون همیشه سقف ایمنی مد نظرشونه اونوقت ما اومدیم ی واژه مزخرف به نام استاندارد تعیین کردیم که اصلا معلوم نیست ملاک هاش چیه کلی هم افتخار میکنیم که تازه داریم به استاندارد ها نزدیک میشیم
    اگه به استاندارد های ما باشه گازی و درشکه صد تا ستاره میگیرن
    هی ی ی ی ی ی ی …

    پاسخ
  8. h112
    سوابق: (433 دیدگاه) ,

    خیلی مدارا کردن باهاشون/….بی ام و i3/ له شده اونوقت خوب بوده؟؟

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    باید در زمینه ایمنی، تلاش بیشتری انجام بدن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x