تست داینوی ب‌ام‌و X3 کامپتیشن، یک بیمر قوی‌تر دیگر!

ب‌ام‌و عادت دارد قدرت و گشتاور پیشرانه‌های خود را کمتر از حد واقعی اعلام کند. کافی است نگاهی به پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بکار رفته در تویوتا سوپرا بیندازید که قدرت بیشتری نسبت به ادعاهای سازنده دارد. همین موضوع درباره‌ی ب‌ام‌و X3 M کامپتیشن جدید هم صدق می‌کند.


این خودرو به تازگی در تست داینو شرکت کرده و قدرت 491 اسب بخاری و گشتاور 605 نیوتون متری در چرخ ها را نشان داده است. ب‌ام‌و ادعا می‌کند پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی جدید این شاسی‌بلند خروجی 503 اسبی و گشتاور 598 نیوتون متری در میل‌لنگ داشته بنابراین زمانی که اتلاف قدرت و انرژی را در نظر بگیرید (حدوداً بین 10 تا 20 درصد) بنابراین با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه خواهید رسید که X3 M کامپتیشن در حقیقت قدرت 524 اسبی و گشتاور 665 نیوتون متری دارد.


البته اعلام قدرت و گشتاور کمتر از حد واقعی توسط خودروسازان چیز عجیب یا جدیدی نیست. شاید مشهورترین آن‌ها در سال‌های 1989 تا 2005 باشد که ژاپنی‌ها هرگز قدرت بیشتر از 276 اسب بخاری را اعلام نکردند و دلیل آن نیز توافقنامه‌ای جالب بین خودروسازان تراز اول این کشور به منظور پیشگیری از جنگ اسب بخارها بود؛ اما در واقع تمامی خودروها قدرت بیشتری نسبت به عدد اعلامی داشتند.


از آنجایی که ما حالا می‌دانیم قدرت و گشتاور X3 M کامپتیشن بیشتر از اعداد اعلامی توسط ب‌ام‌و بوده بنابراین به جرات می‌توان گفت نسل‌های بعدی M3 و M4 نیز همین وضعیت را خواهند داشت زیرا قلب آهنین این سه خودرو با یکدیگر مشترک خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. MOHAMAD.n.r
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    باز خدا خیرشون بده که قدرت رو کمتر اعلام میکنن و مثل چینی هاو تا حدی هم کره ای ها قدرت رو زیاداعلام نمیکنند.
    اوایلی که سوناتا yf اومده بود توی هر سایت ایرانی و خارجی میرفتی قدرت رو ۱۹۷ اعلام کرده بودند ولی توی درگ ها از کمری ۱۷۶ اسبی با اختلاف میخورد.
    یا سانتافه ۱۸۸ اسبی با وزن ۱۶۵۰ از ایکس تریل ۱۷۰ اسبی با وزن ۱۵۷۰ با اختلاف میخوره(درسته که وزنش ۸۰کیلو بیشتره ولی نسبت قدرت به وزنش ازایکس تریل بیشتره وگیربکسش هم AT هست و اگر قدرت اعلام شده واقعی باشه باید برنده باشه یا حداقل پا به پا بروند نه این که کلی عقب بیوفته)

    پاسخ
    1. Sajjad
      سوابق: (1566 دیدگاه) ,

      اولا اونا کم اعلام نکردن در واقع قدرت سر فلایویل رو اعلام کردن که تا به سر چرخ میرسه مقداری ازش تلف میشه.
      دوما خودرویی که کمترین اتلاف قدرت رو داشته باشه قطعا توی مقایسه برنده میشه و خب مشخصه که ژاپنی ها کارشون بهتر و دقیق تره.
      سوما بیشتر اعلام کردن قدرت یه شگرد و دروغ تبلیغاتیه تا هنگام مقایسه، خودرویی که قدرتش کمتر اعلام شده عملکرد بهتری نسبت به اعداد و ارقام روی کاغذ داشته باشه تا یه جورایی سر مشتری و مجلات تست خودرو کلاه بزارن.

      پاسخ
      1. کوروش
        سوابق: (1071 دیدگاه) ,

        مشتریان خودرو های امریکایی که نیستند سرشان کلاه بره کسی که بیمر می خره حتما با بهترین خودرو کلاسش طرفه

        پاسخ
        1. Sajjad
          سوابق: (1566 دیدگاه) ,

          یکم از اتلاف قدرت و فنی ماشین سر در می‌آوردی متوجه می‌شدی این تقلب مثل تقلب توی وزن کشی مسابقه رزمیه. برتر بودنی که با تقلب باشه هیچ اعتباری نداره‌ به جز برا چهار تا بچه سن که که فقط عشقشون آمار و ارقامه و فکر میکنن این شرکتها معجزه دارن که رو داینو قدرت بیشتری میدن.

  2. ایمان
    سوابق: (1597 دیدگاه) ,

    فقط کافیه بعد از حرف M کلمه Competition بیاد
    اون موقع هست که رقبا پشتشون به لرزه میفته
    💙 BMW 💙

    پاسخ
  3. Behrouz. anzali
    سوابق: (185 دیدگاه) ,

    چه شخصیتی داره این x3m !!فکر نکنم کسی وجود داشته باشه تو دنیااز ته قلبش بی ام دبلیو رو دوست نداشته باشه !!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.