ب ام و

قدرت‌نمایی ب‌ام‌و M760Li در اتوبان، غرش نیروگاه ۱۲ سیلندر!

اگرچه از گفتن این سخن ناراحتیم اما دیر یا زود باید با پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر خداحافظی کنیم. ما در عصری زندگی می‌کنیم که پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر کم‌حجم به یک قاعده جدید تبدیل شده‌اند و نیروگاه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر هیجان‌انگیز قبلی کمتر از هر زمان دیگری دیده می‌شوند. دلایل زیادی برای دوست داشتن پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها پرفورمنس چنین نیروگاه‌های آهنینی می‌باشد.

یکی از معدود خودروهای ۱۲ سیلندر این روزها ب‌ام‌و سری ۷ و نسخه M760Li xDrive است. این خودرو از پیشرانه ۶.۶ لیتری توئین توربو، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سود می‌برد.

قدرت این پیشرانه در روی کاغذ خیلی زیاد نیست. منظور ما این است که قدرت ۵۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری این پیشرانه در دنیایی که برخی خودروهای الکتریکی با خروجی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار جولان می‌دهند خیلی به چشم نمی‌آید؛ اما نباید تصور کرد با خودروی کندی روبرو هستیم چراکه ویدئوی پایان نوشتار به خوبی پرفورمنس M760Li را نشان خواهد داد.

در ویدئوی جدید AutoTopNL تست شتاب و سرعت این هیولا در بخش‌های بدون محدودیت سرعت اتوبان‌های آلمان را می‌بینیم. همان‌گونه که خواهید دید این سدان لوکس و بزرگ به راحتی ادعاهای ب‌ام‌و را به واقعیت بدل کرده و این برای خودرویی با جثه و وزن سری ۷ واقعاً احساس‌برانگیز است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹۱ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۳.۵۴ ثانیه‌ای نشان دهنده عملکرد بسیار خوب M760Li هستند.

بیشترین سرعتی که روی پشت آمپرها نقش می‌بندد عدد ۳۰۴ کیلومتر در ساعت است که حداکثر سرعت M760Li نیست چراکه قبلاً شاهد رسیدن این خودرو به سرعت ۳۱۶ کیلومتر در ساعت نیز بوده‌ایم.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. محمدرضا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (107 ديدگاه)

    ارزش کلکسیونی بالایی داره

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  2. محمد رستمی نژاد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (730 ديدگاه)

    من مانده ام با یک سوال
    با اینکه نیستی تو برام
    اما چرا من هم چنان
    دیوانه واز میخواهمت
    تو هر اشاره ات مرا به هر کجایی میبرد با لمس چند ثانیه ات قلبم یه سال تند میزند
    ای ساحر ای غارتگر قلب چشمان من به سوی توست به من نگاه کن لعنتی
    من تا کی در انحصارت من تا به کی در انتظار منم هنوز تسخیر تو
    چه بوده در صدای تو چه بوده راز آن نگاه که کل سلول هام شدن زندانی آن خنده ها
    ای ساحر ای غارتگر قلب چشمان من به سوی توست به من نگاه کن لعنتی
    من تا کی در انحصارت من تا به کی در انتظار منم هنوز تسخیر تو

    در وصف این ماشین این شعر را می‌توان گفت
    هرچند که من این شعر را نگفته ام

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
    1. RezaRs

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (905 ديدگاه)

      شعرش مال کیه؟ نشنیده بودم

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. محمد رستمی نژاد

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (730 ديدگاه)

      کاوه آفاق

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  3. Amirreza

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (729 ديدگاه)

    من میخواستم قبلا یهه ۷۵۰ ال ای رو تقریبا چهار پنج ماه پیش با جنسیسم معاوضه کنم ، بعد که با خودم فکر کردم و خود صاحبش میگفت استهلاکش بالاس دیگه منصرف شدم

    موافقم ۱
    مخالفم ۵
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (730 ديدگاه)

      هر ماشینی که از اول داشتی
      همون بهتره
      مگه اینکه دست دوم واقعا واقعا مطمئن باشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Amirreza

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (729 ديدگاه)

        باهاتون موافقم البته من خودم سابقه خودرویی که ۴ تا صاحب داشته هم دارم حدود ۴ سال پیش یه ان اف مشکی داشتم که قبل من ۴ تا صاحب داشت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Amirreza

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (729 ديدگاه)

          سر ۲۰۰ هزار تا خریدمش دقیقا خرجاش از ۲۶۰ شروع شد ، البته خرجاش خداروشکر به گیربکس و موتور مربوط نمیشد و چیزایی مثل گرمکن صندلی راننده ، چراغ جلو ، چراغ عقب و چراغ سقف دچار مشکل شدن البته من هم چنتا کار عحیب باهاش کردم مثلا داشتم دکمه تنظیم ارتفاع صندلی رو پیدا میکردم بعد محکم دستم خورد بهش قابش شکست . البته واقعا نسبت به اینکه ۲۰۰ هزار کارکرد داشت و تازه چند لکه رنگم داشت از نظر موتوری سرحال بود ولی دیگه دیدم خرجاش دارن زیاد میشن فروختمش و یه سیویک خریدم ، بعدشم خب یه جنسیس خریدم که الانم دارمش و خداروشکر خیلی ماشین خوبیه

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
    2. taha malek

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (159 ديدگاه)

      من به جای شما بودم gt 86 میگرفتم با یه تیونینگ ساده از جنسیس هم بهتره حالا من بجای شما نیستم:)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Amirreza

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (729 ديدگاه)

        آقا طاها جی تی ۸۶ ماشین قابلی هست ولی از اونجایی که بنده عیال وارم نمیتونستم یه ماشین کوپه بخرم هر چند روی کاغذشتاب جنسیس از جی تی ۸۶ بهتره حالا باید در عمل ببینیم که البته فکر نکنم زیاد فرق کنه ولی به هر حال

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    3. نعمت اله آزموده

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (124 ديدگاه)

      انسان بسیار بسیار شریفی بودن که تو معامله خودشون این نکته رو گفتند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Amirreza

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (729 ديدگاه)

        بله ، البته ایشون دوست پدر بنده بودن و چون همدیگرو میشناختیم ، قبل از خرید یک روز ماشین رو در اختیارم گذاشتند و نکات نگهداری و آپشن ها و اینجور چیزهارو به من یاد دادن و گفتند که چون ماشین موتور پر حجمی داره و تقریبا مال ۱۱ سال پیشه نیاز به نگهداری دقیق داره و یکم هزینه هاش هم بالاس

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    4. محمدهادی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (421 ديدگاه)

      داداش این ماشینا بدرد منو شما که هم میخوایم با پرستیژ باشیم هم باهزینه کم نمیخوره
      بی ام و سری ۷ رو کسی میخره که محدودیت مالی آنچنانی نداره و از ثانیه های بی ام و سوار شدن نهایت لذتو میبره
      برا ماها نهایتا همون ماشین چینی کره یی ها مناسبه
      ضمنا بی ام و بازای کارکشته بلدن چطوری ازماشین استفاده کنن تا متحمل کمترین هزینه ها شن
      من یک بی ام و باز هستم…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Amirreza

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (729 ديدگاه)

        ۹بله درست میگین حتی مدل های قدیمی سری ۷ با اینکه قیمتشون خیلی بالا نیست مال آدمایی هست که پول اینو دارن که هزینه های استهلاکشو بدن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. حمزوی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر آدم بیکار هر روز اینجا پلاس هستند و نطق میکنن. با فیسبوک و اینیستا و واتساپ اشتباه نگرفتین؟؟؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  5. زیزیگولو

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    تردد روزانه ماشینایی که راننده هاشون اگزوزاشون رو دستکاری کردنو آلودگی صوتی درست میکنن خیلی اعصاب خورد کن شده چون این تازه به دوران رسیده هایی که اگزوز پراید و ۴۰۵درو دستکاری میکنن که مثلاً صداش قشنگتر بشه ولی نه تنها صدای قشنگی نداره حتی با اصوات گوشخراش و ناهنجار شهروندا رو را تو خونه هاشون و محل کارو خیابونو معابر کلافه و مستاصل میکنن جوری که حتی آدم باشنیدن صدای این ماشینا دچار بیماری روانیو جنون آنی میشه ….. آخه یکی نیست به این لامصبا بگه اون ماشینای اسپرت و سوپراسپرت اروپاییو آمریکایی که صدای اگزوزشون قشنگو گوش نواز هستش بخاطر اینه که یه عده مهندس به صورت علمی روش کار کردن ولی شماها رفتین سر کوچه ماشینتونو دادین به اوس غصنفر اگزوزشو دستکاری کرده صدای کرگدن و گُراز میده

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. Amirreza

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (729 ديدگاه)

      آره مثلا یارو پرایدش شتابش ۳۰ ثانیس بعد سرعتش ۳۰ تاس ، صدای دوج وایپرو میده رو سرعت ۲۷۰ تا گپ، اصن اعصاب ادمو خورد میکنه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. زیزیگولو

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1923 ديدگاه)

        عمراً اکه صدای دوج وایپر بدن ، همونطوری که گفتم صدای گراز میدن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. گربه سرابی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    عجب غرشی 😈
    حیف که چن سال دیگه فقط صدای ویز ویز برقی ها رو باید بشنویم 👿

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  7. مهدی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (726 ديدگاه)

    راسیتش من یه بار رفته بودم تهران یه ۷۳۰ دیدم و هنوز در عجبم و ناراحتم که چرا ازش عکس نگرفتم

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  8. ماکان

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (411 ديدگاه)

    سلام . می خواستم بپرسم که آیا کسی می داند که معمولاً به چه دلیل بین بی ام و آلپینا B7 و برخی خودرو های دیگر که میشه گفت یجورایی رقیب مستقیم این خودرو هستند مانند بنز S63 AMG و …. ، خیلی از مواقع یا حتی هرگز درگ برگزار نمی کنند ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. MASIHA

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (938 ديدگاه)

      چون ماهیت لوکس دارند و شتاب و سرعت اهمیت بالایی در این کلاس ندارند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ماکان

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (411 ديدگاه)

        ممنون .

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  9. احمدرضا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    نمیدونم چرا از این موتور قدرت بیشتری نمیگیرن ؟
    این موتور حداقل باید ٧۵۰ تا ٨۰۰ اسب قدرت بده
    ۶۶۰۰ سی سی با دو توربو
    دیگه حداقل اندازه حجمش یعنی حدود ۶۶۰ اسب باید بگیرن ازش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. Amirreza

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (729 ديدگاه)

    آره مثلا یارو پرایدش شتابش ۳۰ ثانیس بعد سرعتش ۳۰ تاس ، صدای دوج وایپرو میده رو سرعت ۲۷۰ تا گپ، اصن اعصاب ادمو خورد میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا