بی ام و

اولین تصاویر جاسوسی ب‌ام‌و iX1 الکتریکی

ب‌ام‌و iX3 در ماه جولای معرفی شد و تا چند روز دیگر نیز پرچم‌دار تکنولوژیک این شرکت یعنی iNext رخ‌نمایی خواهد کرد. این دو خودرو تنها اولین موج از محصولات الکتریکی ب‌ام‌و هستند و سومین محصول پاک باواریا یعنی iX1 نیز به آن‌ها ملحق خواهد شد. به تازگی اولین تصاویر جاسوسی از این کراس اوور الکتریکی کوچک منتشر شده است. iX1 دارای پوشش‌های استتاری زیادی بوده اما خب برخی جزئیات قابل‌تشخیص هستند.

طراحی این خودرو خیلی هم از X1 عادی که قبلاً رؤیت شده دور نیست. این یک کراس اوور است و هیچ خبری از سورپرایز واقعی نیست. ما انتظار داریم iX1 دارای ویژگی‌های طراحی برادر بزرگ‌تر خود یعنی iX3 باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به جلوپنجره کلیوی شکل بسته شده، رینگ‌های آئرودینامیک و عناصر آبی‌رنگ اشاره کرد. به سختی می‌توان پروتوتایپ iX1 را از X1 عادی تشخیص داد هرچند برچسب خودروی تست الکتریکی در پروفایل جانبی نشان دهنده هویت این خودرو می‌باشد.

چیز زیادی درباره قوای محرکه این کراس اوور الکتریکی نمی‌دانیم اما انتظار نمی‌رود تفاوتی نسبت به iX3 که از یک پیشرانه الکتریکی و طراحی دیفرانسیل عقب سود می‌برد وجود داشته باشد. ابعاد کوچک‌تر iX1 به این معنی است که باتری کوچک‌تر و شعاع حرکتی کمتر خواهد داشت. قوای محرکه iX3 قدرت ۲۸۲ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید کرده و حداکثر سرعت محدود شده ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را به ارمغان می‌آورد. iX1 نیز می‌تواند پرفورمنس مشابهی داشته باشد اما انتظار می‌رود تغییرات زیادی تا زمان رونمایی رسمی رخ دهد.

فکر نمی‌کنیم که ب‌ام‌و X1 جدید تا پایان سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی شود. به همین منوال انتظار می‌رود iX1 الکتریکی نیز پس از آن معرفی شود. X1 با طیفی از پیشرانه‌های درون‌سوز و پلاگین هیبریدی تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Audi s8

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    ظاهرش تو این عکسا خوب معلوم نیست

    موافقم 5
    مخالفم 0
  2. Ramin

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    الکتریکی فقط تسلا……
    بقیه برند ها کلی کار دارن تا بهش برسن

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      چون تسلا تقریبا 20 ساله الکتریکی میسازه
      و بقیه تازه همین امسال استارت زدن

      موافقم 10
      مخالفم 1
  3. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    خوشم نیومد

    موافقم 6
    مخالفم 3
  4. ماکان

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که مدل iX7 را هم با مجموع قدرت حد اقل 700 اسب بخار و برد حد اقل 750 کیلومتری بسازند و تولید انبوه کنند .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. محمد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    هدف از کاغذ کادو کردن ماشین چیه مث ادم نشون بدید

    موافقم 1
    مخالفم 3
  6. Hl>i

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    استراتژیک بی ام و در مورد خودروهای برقی و سیستم نامگذاری ان عوض شده و شاید سری i را ما دیگر در محصولات بی ام و شاهد نباشیم
    ب ام و تولید ماشین های الکتریکی را نزدیک به ٨ سال پیش با مدل i3 اغاز کرد
    قبل از همه میخوام بگم چرا بی ام و تو این سالها خودروهای برقی خود یا همان سری آی (i) را گسترش نداد- چرا نسل دوم i3 را بعداز ٨ سال هنوز به بازار نداده مدل جذاب i8 چی شد چرا بی ام و بازار خودروهای الکتریکی را که ٨ سال بیش حتیٰ پروژه مینی ئی که ١١ سال پیش در انگلستان کلید زد را اینجنین راحت به رقیبان سپرد

    i3 اولین مدل از زیر مجموعه مستقلی بود که قرار بود ماشین های الکتریکی تولید کند و بی ام و می خواست این بخش از دیگر محصولات بنزینی و دیزلی کارخانه جدا باشد، اما با تغیر روند بازار مدیران جدید بی ام و می خواهند مدل های اشنا و محبوب کارخانه را به متور الکتریکی مجهز کنند درست مثل مدل های ix3 و ix1 صد در صد این روش هزینه کمتری برای شرکت رقم میزند و بار هزینه های اضافی در خلق سری جدید را از بین میبرد و محصولی مقرون بصرفه تر ایجاد میکند اما چرا شرکت از اول این روش را در پیش نگرفت بی ام و سال ٢٠١١ در نمایشگاه فرانکفورت میخواست با محصول i3 فقط پوز کارش را بدهد تکنولوژیش را به رخ رقیبانش بکشد بفکر اینده الکتریکی سازی نبود حتماً نبوده

    +|<i

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. mahdi-abdi

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    باز خوبه جلو پنجرش خوکی نیست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. سامورایی از قله فوجی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    خدا کنه جلو پنجرش دماغ خوکی نباشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. mahdi-abdi

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      تو تصویر دماغ عملیه.از حالت خوک خارج شده خخ

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا