بی ام و

محصولات اروپایی ب‌ام‌و، آلایندگی کمتر و تجهیزات بیشتر

ب‌ام‌و با معرفی یک سری تغییرات برای مدل‌های مختلف اروپایی خود قدم به سال ۲۰۱۸ گذاشته است.


اول از همه اینکه باواریایی ها نسخه‌های دیزلی سری ۱ تا ۴ را به سیستم کاهش کاتالیتیک انتخابی و همچنین تکنولوژی تزریق ادبلو مجهز خواهند کرد. نسخه‌های معینی از کراس اوور X1 نیز این سیستم را به همراه سیستم اگزوز جدیدی که به کاهش آلاینده‌ها کمک می‌کند دریافت خواهند کرد.

تغییرات محیط زیستی ب‌ام‌و به همین‌جا ختم نمی‌شوند زیرا چندین مدل بنزینی نیز به فیلتر ذرات مجهز خواهند شد. این فیلتر در ماه جولای و روی مدل ۲۲۰i کوپه معرفی شده اما به زودی دیگر نسخه‌های سری ۲ و همچنین نسخه‌های گوناگون X1، X3، سری ۴ کوپه و i8 هم از آن بهره خواهند برد.


خب صحبت از X3 شد و باید گفت نسخه جدیدی از این خودرو با نام xDrive25d عرضه خواهد شد که از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو دیزل با قدرت ۲۳۱ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر استفاده خواهد کرد. پیشرانه یاد شده به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک متصل شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۸ ثانیه‌ای را به این کراس اوور اعطا خواهد نمود.

مدل پرفورمنس X3 M40i نیز به‌صورت استاندارد از دیفرانسیل M اسپورت بهره‌مند خواهد شد. ب‌ام‌و می‌گوید این تغییر باعث خواهد شد در X3 در عبور از پیچ‌ها دینامیک‌تر باشد.

طرفداران گیربکس دستی ناامید خواهند شد زیرا تعداد مدل‌های مجهز به گیربکس استاندارد ۸ سرعته اتوماتیک در آینده افزایش خواهند یافت. ب‌ام‌و می‌گوید گیربکس استپ ترونیک خود را روی ۳۲۰d xDrive سدان و تورینگ، ۳۲۰d xDrive گرن توریسمو، ۴۲۰ xDrive کوپه، ۴۳۰i کوپه و ۴۲۰d xDrive گرن کوپه نصب خواهد کرد.


همچنین مدل‌های سدان و تورینگ سری ۵ نیز به زودی دارای تجهیزات استاندارد جدید شامل مه شکن‌های LED، کنترل فاصله پارک، صندلی‌های عقب با قابلیت تاشوندگی ۴۰/۲۰/۴۰ در مدل سدان و… خواهند بود.


سخن آخر اینکه تمامی مدل‌های ب‌ام‌و به‌صورت استاندارد با سرویس‌های ConnectedDrive عرضه خواهند شد. این سرویس‌ها به مالکان اجازه می‌دهند با گوشی هوشمند خود اطلاعات خودرو یا باز و بسته بودن درب‌ها را مشاهده کنند.

اکثر این تغییرات در بهار سال میلادی جاری روی محصولات اعمال خواهند شد اما برخی نیز با آغاز ماه مارس روی خودروها نصب خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    سوئیچ هوشمند سری 7 بی نظیره اگه باهاش کار کنید دیونه اش میشید
    البته این اپلیکیشن کاربردی هم برای سری های دیگه قرار داده، خوب میتونه که نظر مشتری ها رو در رضایتمندی شون جلب کنه
    (فکر کنم مرسدس هم از این اپ ها داره)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سياوش

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    قیمت ریموت اتاق۷ حدود۲۰میلیون ناقابل

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا