بی ام و

پسوند CSL ب‌ام‌و احیا می‌شود

ب‌ام‌و در حال ایجاد برخی تغییرات در ساختار نام‌گذاری خود بوده اما لازم نیست نگران باشید زیرا خبرهای خوبی در راه است. بجای پیچیده‌تر کردن اوضاع، این برند آلمانی پسوند GTS را از آخر محصولات پرفورمنس خود حذف کرده و چیزی مرتبط‌تر را اضافه می‌کند: پسوند CSL.


یکی از سخنگویان BMW در مصاحبه با نشریه درایو تأیید کرده سه حرف CSL که مخفف کوپه اسپورت سبک‌وزن می‌باشد در آینده جایگزین مدل‌های GTS خواهد شد. البته احتمالاً نسخه‌های CSL از کراس اوورها و شاسی بلندهای M ب‌ام‌و تولید نخواهد شد.


اما خودروهایی که از این پسوند استفاده خواهند کرد شامل کوپه‌های داغ‌تر M خواهند بود. در آینده‌ای نزدیک شاهد جایگزینی M4 CSL با M4 GTS کنونی خواهیم بود. البته پیش‌بینی وضعیت دیگر کوپه‌های اسپورت این کمپانی را به آینده واگذار می‌کنیم.

ب‌ام‌و همین یک ماه پیش از M2 کامپتیشن رونمایی کرد هرچند احتمال عرضه مدل M2 CSL نیز وجود دارد. مدل M8 نیز به همین ترتیب می‌تواند از همین پسوند استفاده کند زیرا سری ۸ جدید ب‌ام‌و یک خودروی بزرگ، راحت و قدرتمند است و می‌تواند این نام را به همراه داشته باشد.


البته از آنجایی که مرسدس تاکنون علاقه‌ای به اعلام تولید ای ام جی S63 بلک کوپه نداشته بنابراین احتمال عرضه M8 CSL در آینده نزدیک وجود ندارد. ولی باید بگوییم ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۷ نام‌های M2 CSL، M4 CSL و M8 CSL را ثبت تجاری کرده است.


مدل‌های گذشته CSL به عنوان محصولات اسپورت M شناخته می‌شدند که وزن کمتر را با قدرت بیشتر ترکیب کرده بودند. آخرین محصول ب‌ام‌و که از این پسوند استفاده کرده مدل M3 CSL 2003 اسطوره‌ای است…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    M3 ماشینیه که همه رو دیوونه خودش میکنه ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (335 ديدگاه)

      یکیو نشونم بدید عاشق M3CSL نباشه
      دیوونه میکنه ادمو لامصب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M3csl

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (126 ديدگاه)

        ممنونم علی جان،،شما لطف دارین،،
        خوبی از خودتونه،،
        چقدر یهو محبوب شدم،،،

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. kazem

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (102 ديدگاه)

    خدای من چقدر اتاق این bmw m3 csl یا همونe46 خوشگله میتونم تا ابد بشینم و نگاهش کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا