بی ام و

جذاب‌ترین خودروهای مسابقه‌ای ب‌ام‌و در سیاتل

شاید شمال غرب اقیانوس آرام برای طرفداران خودروهای کلاسیک یک بهشت واقعی نباشد اما این منطقه در تابستان سال جاری میزبان برخی نمایشگاه‌های فوق‌العاده جذاب است.


جدیدترین رویداد برگزار شده در این منطقه گردهمایی کلکسیونی از خودروهای مسابقه‌ای BMW در سیاتل است. این رویداد به مدد شاخه آمریکای ب‌ام‌و، کلوپ ب‌ام‌و آمریکا و شرکت اتوموتیو تراست آمریکا برگزار شده است. در این رویداد فوق‌العاده شاهد برخی از خودروهای اسطوره‌ای باواریایی ها هستیم.


این خودروها شامل مدل‌های متنوعی از ۳۲۸ رودستر سال ۱۹۳۷ گرفته تا M6 GTLM 2017 را در بر می گیرند؛ و بین آن‌ها شاهد حضور برخی خودروهای فرمول ۱، تورینگ‌ها، خودروهای مسابقه‌ای اسپورت و حتی محصولات رالی هستیم. خودروهایی همچون ۷۰۰ RS 1961، ۳.۰ CSL گروه ۲ و ب‌ام‌و ۲۰۰۰ رالف شوماخر تنها بخشی از گنجینه ارزشمند ب‌ام‌و در این نمایشگاه هستند.


در کل ۱۶ خودرو در نمایشگاه خودروهای مسابقه‌ای BMW حضور دارند که شامل ۱۸۰۰ TI/SA، ۳۲۰ توربو ایمسا گروه ۵، مارس ۸۱۲ فرمول ۲ و M1/C، ۶۳۵i، M3، M3 GTS-3، سوپرکار M5، ۳۲۰i سوپر تورینگ، M3 GT ایمسا و Z4 GTLM می‌باشد.


شما این خودروها را می‌توانید در موزه خودروی آمریکا که در تاکومای واشنگتن قرار دارد مشاهده کنید. این موزه یکی از بهترین موزه‌های خودرویی دنیا بوده و از جمله تاپ ترین موزه‌های منطقه سیاتل محسوب می‌شود.


مدیر بخش کلاسیک ب‌ام‌و آمریکا می‌گوید:

ب‌ام‌و شرکتی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال بوده و دارای طیف وسیعی از خودروهای مسابقه‌ای است. این خودروها به واقع نشان دهنده روح خلاقیت و مهندسی ب‌ام‌و می‌باشند. ما خوشحالیم که ۸ نمونه از بهترین خودروهای مسابقه‌ای کلکسیونی خود را در معرض دید عموم گذاشته‌ایم.


کلوپ ب‌ام‌و آمریکا نیز در حال آماده شدن برای افتتاح نمایشگاهی دیگر به منظور گرامی داشت پنجاهمین سالگرد تولید ب‌ام‌و ۲۰۰۲ نمادین می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. فتنه گوساله سامری

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    2002عجب چیزیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. فتنه گوساله سامری

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    وسرآمد همشونM8GTE هستش که خیلی مخوف طراحی شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (116 ديدگاه)

    حیف بی ام و از فرمول یک رفت بیرون

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MoNsTeR

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (56 ديدگاه)

      واقعاً راست میگی داش
      هنوزم که هنوزه قوی ترین موتوری که برای فرمول وان طراحی شده، موتور bmw است

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا