بی ام و

خداحافظی قریب‌الوقوع با ب‌ام‌و i3 الکتریکی

شاید روزهای حضور محصولات الکتریکی کنونی ب‌ام‌و در بازار به شماره افتاده باشد زیرا پیتر نوتا مدیر بازاریابی این شرکت اظهار داشته باواریایی ها جانشین هاچبک تمام الکتریکی i3 را تولید نخواهد کرد.


بنا به گفته‌ی نوتا، i3 به آرامی از خط تولید کنار خواهد رفت زیرا ب‌ام‌و به دنبال تمرکز روی نسخه‌های تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی دیگر محصولات خود بوده و درعین‌حال سرمایه‌گذاری سنگینی را روی خودروهای تمام الکتریکی جدید انجام می‌دهد.


او در مصاحبه با فاینشنال تایمز گفته است:

برنامه‌ای متمرکز برای تولید جانشین i3 وجود ندارد. ما هم‌اکنون در حال عادی‌تر کردن تکنولوژی الکتریکی هستیم.


ظاهراً هدف ب‌ام‌و تمرکز روی نسخه‌های پلاگین هیبریدی پرفروش‌ترین خودروهای خود است تا آن‌ها با استفاده از انرژی الکتریسیته تنها در شهر حرکت کنند و البته بتوانند فواصل طولانی را نیز پوشش دهند. این برند آلمانی در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی ۱۳ خودروی تمام الکتریکی تا سال ۲۰۲۳ می‌باشد.

ب‌ام‌و i3 از سال ۲۰۱۳ تاکنون در حال تولید بوده و به عنوان یک خودروی لوکس ساب کامپکت وارد بازار شده است. این خودرو همچنین عنوان اولین محصول بدون آلایندگی ب‌ام‌و را یدک کشیده و هدف اصلی‌اش نیز دریافت بازخورد مشتریان در مواجهه شدن با یک خودروی الکتریکی‌ای است که نه سدان بوده و نه کراس اوور.

ب‌ام‌و i3
این خودرو هم‌اکنون قیمت پایه‌ی ۴۴۴۵۰ دلاری در آمریکا داشته ولی اگر مدل مجهز به پیشرانه‌ی درون‌سوز ۲ سیلندر را سفارش دهید قیمت ۴۸۳۰۰ دلاری خواهد داشت. همچنین مدل‌های پرچم‌دار i3s استاندارد و دوربردتر بهای ۴۷۶۵۰ و ۵۱۵۰۰ دلاری دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. MAHDI

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی دوسش داشتم BMW i3 رو. این ماشین در تست موس بهتر از بعضی کوپه های اسپرت عمل کرد در تست هندلینگ عالی بود.
    طراحی بیرونی شگفت انگیزی داره که انگار از آینده اومده وطراحی داخلی هم بسیار مدرن هستش والبته صندلی های خیلی راحت و کاربردی برای 4 نفر هستش بخاطر سبک طراحیش.
    BMW در فروش خودروهای الکتریکی خیلی خیلی خوب بوده تا جایی که رقابت نزدیکی رو با تسلا داره در بحث فروش.
    خودروی برقی مینی هم معرفی شده چند وقت پیش والبته در آینده خودروهای الکتریکی جدیدBMW رو خواهیم دید.
    اما خیلی دوست داشتم یه i3 رو واسه استفاده در شهر می داشتم.منکه عاشق طراحی این ماشینم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا