ب ام ومرسدس بنز

درگ فوق‌العاده نزدیک ب‌ام‌و M5 و مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S

مرسدس و ب‌ام‌و همواره هیجان‌انگیزترین رقابت‌های صنعت خودرو را با یکدیگر داشته‌اند. از جمله محصولاتی که رقیب مستقیم یکدیگر هستند می‌توان به ب‌ام‌و M5 و مرسدس-ای ام جی E63 اشاره کرد که به عنوان سدان هایی لوکس پرفورمنس قابل‌توجهی نیز دارند. در ویدئوی جدید کانال یوتیوب تراک دی مدل‌های ۲۰۱۸ این دو خودرو در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند تا در یک سری مسابقات درگ توانایی‌های خود را اثبات کنند.

بله این خودروها چند سالی پیر شده‌اند اما قدرت زیر کاپوت آن‌ها هنوز هم قابل‌توجه است. ب‌ام‌و M5 این مسابقه که از نوع کامپتیشن نیست به پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۴۹ نیوتون متر مجهز بوده و این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته ZF به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود. مرسدس پیشرانه ۴ لیتری توئین توربو داشته و قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با ۶۰۳ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتون متر است. این خودرو نیز به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده اما گیربکس آن از نوع ۹ سرعته است.

اولین مسابقه از حالت رولینگ بوده و هر دو خودرو استارت یکسانی دارند. البته هیچ یک قصد واگذار کردن نتیجه به دیگری را نداشته اما M5 اندکی زودتر از مرسدس به خط پایان می رسد. در درگ رولینگ دوم M5 استارت بهتری داشته اما نتوانسته با مرسدس برابری کند و E63 با فاصله یک سپر از رقیب سنتی خود پیش افتاده و پیروز می‌شود.

مسابقه نهایی از حالت سکون برگزار شده و ب‌ام‌و پیروز می‌شود چراکه به نظر می‌رسد مرسدس به خاطر داغ کردن پیشرانه وارد حالت محدود شده می‌شود. سرعت این سدان به ۱۲۸ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد. این کانال یوتیوب دو خودرو را در تست هندلینگ نیز شرکت می‌دهد هرچند فکر نمی‌کنیم مالکان آن‌ها خیلی به فکر حضور در پیست با سدان های لوکس خود باشند.

تماشا در یوتیوب:

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Kf

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (210 ديدگاه)

    رقیب ندارن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Shirko

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      ام ۵ بلعیده شد .

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. Reza Waffen SS

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2690 ديدگاه)

      انتخابم هر دو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2183 ديدگاه)

    اینکه که نسل قبلشه 😕😕 ولی در کل درگ خیلی خیلی جذابی بود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Audi rs e_tron gt

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (419 ديدگاه)

      نسل فعلی e کلاس طراحیش زیاد به دل بنده نمی شینه اما خودش در کل فکر کنم ماشین خوبی باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. •Mohamad•

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (163 ديدگاه)

        فکر نکن حتما ماشین خوبیه

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. Audi e_tron gt

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (419 ديدگاه)

          منظورت چیه؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. سهند

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (530 ديدگاه)

      نسل قبل نیست نسل فعلی قبل از فیس لفت است.
      مرسدس در این فیس لفت تغییرات بیشتری نسبت به بی ام و داشته و سواریش بهتر شده
      در اینجا هم انتخاب من amg است.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  3. مازیار

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (609 ديدگاه)

    M5 طلاست ، خوشتیپ تر و با جذبه تر

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  4. Nima

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    موتور بنز داغ کرد!!!
    عجب!!!
    همه انجینا جدیدا زور بهشون بیارى تقشون در میره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. SF90 STRADALE

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3299 ديدگاه)

    پادشاه این کلاس M5 هست
    E63 S به سختی میتونه M5 رو شکست بده
    حالا یک پله بالاتر M5 کامپتیشن و M5 CS رو داریم که کلاس کاریشون کل کل با سوپر اسپرت هاست !!

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  6. Sina10

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1843 ديدگاه)

    هر دو عالین ولی نسخه های فیس لیفت شده بهبود های فنی پیدا کردن
    چیزی که درباره این دو خودرو واضحه اینه که سال ۲۰۱۸ ، هیچ ماشینی با ارزش تر از اینا نمیشد خرید ، الان سدان های پرفورمنس دیگه مثل CT5-V هم هست اما به نظرم M5 CS با ارزش ترینه

    البته انتقاد هایی نسبت به راحتی M5 قبل فیس لیفت وجود داشت ، به نظر میاد تا حد زیادی تو این بخش مشکلش رو حل کردن ، نسبت به M8 هم همین انتقاد ها وجود داشته ولی نمیدونم که برای مدل های امسالش این مشکل حل شد یا نه
    فیسل لیفت های مرسدس بعضی وقتا تغییرات ظاهری سنگین داشتن ، نسل قبل E کلاس قبل و بعد فیس لیفتش تقریبا هیچ شباهتی به هم نداشتن ، با اینکه به نظرم قبل فیس لیفت نسل قبل E ظاهر مرسدس تری داشت
    گفته میشه دلیل این همه تغییر و هزینه سنگین جوان پسند نبودن E کلاس و فروشش بود ولی واسه نسل جدیدش دیگه لازم نبود خیلی تغییر ایجاد کنن ، نمای جلوی E کلاس نسل قبل بعد فیس لیفت و نسل فعلی قبل فیس لیفت خیلی شبیه‌ هستن ، فیس لیفت همین نسل فعلی هم تغییرات زیادی داشت ، پیشبینی میشه که نسل بعد E کلاس خیلی تغییر خاصی نکنه
    این یه ترفنده که هر تعویض نسلی به طور خودکار میره به صدر اخبار اما فیس لیفتا شامل این مورد نمیشن ، واسه همین بنز ، برای تعویض نسل تغییرات زیادی نمیده ولی برای فیس لیفت تغییرات سنگینی اعمال میکنه ، هر دو بار این خودرو مورد توجه خریداران قرار میگیره
    البته فقط واسه نسل های اخیر E کلاس این کارو کردن ، این کارو ندیدم جای دیگه هم انجام بدن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    قشنگ بود عجب رقابت شونه به شونه ای داشتن 👌،من خودم اینجا ب‌ام‌و رو بیشتر میپسندم…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. امیر

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    درگ خوبی بود یه نبرد قدیمی بین سری۵ و ای کلاس خوب مرسدس یکمتو لوکس بودن بهتره و بی ام دبلیو یکم توی اسپرت بودن خوب تره من مرسدس و بیشتر برای زندگی روزمره میپسندم چون شرایط واقعی از همه ی قدرتشون نمیشه استفاده کرد من مرسدس رو بیشتر میپسندم هرچند که هردو عالین و انتخاب یه چیز سلیقه ایه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا