ب ام ومرسدس بنز

مچ انداختن ب‌ام‌و X7 M50i و مرسدس-ای ام جی G63

بسیاری از شاسی بلندهای مدرن حاضر در بازار توانایی‌های زیادی دارند. ما فقط درباره‌ی سوپر شاسی بلندهایی همچون لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا صحبت نمی‌کنیم بلکه خودروسازان رده میانی‌تری همچون مرسدس بنز و ب‌ام‌و نیز دارای محصولاتی فربه و بزرگ هستند که می‌توانند زیر ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند.

به همین خاطر است که ما تماشای مسابقات درگ شاسی بلندهای قدرتمند برندهای گوناگون را دوست داریم؛ و امروز نیز دو نمونه از سریع‌ترین قدبلندهای دنیا یعنی ب‌ام‌و X7 M50i و مرسدس-ای ام جی G63 در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

همان‌گونه که می‌بینید این دو خودرو تفاوت‌های زیادی باهم دارند و حتی این موضوع در نگاه اول نیز مشخص است. البته هر دو شاسی‌بلند یاد شده به پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی بزرگ و سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده و حداقل از این نظر می‌توان شباهت‌هایی را یافت.

باواریایی ها در نسخه پرچم‌دار X7 نیروگاه ۴.۴ لیتری با قدرت ۵۲۳ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متر را نصب کرده‌اند که باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای می‌شود.

G63 هم از نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری با خروجی ۵۷۷ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری سود برده و شتاب مشابه ۴.۵ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. به این ترتیب شاید رقابتی بسیار فشرده را باهم تماشا کنیم.

متأسفانه درگ منتشر شده توسط کانال یوتیوب تراک دی از حالت سکون شروع نمی‌شود اما خب این به معنی عدم وجود هیجان نیست. شما می‌توانید درگ این شاسی بلندهای بزرگ از سرعت‌های ۴۸ و ۹۶ کیلومتر در ساعت را تماشا کنید که نقش قدرت و گشتاور تولیدی در دورهای میانی را به ما گوشزد می‌کند.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. msh_ferrari

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    هردو فوق العاده هستن.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱
  2. زیزیگولو

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    من ب‌ ام‌ و X7 M50i رو ترجیح میدم

    موافقم ۵۶
    مخالفم ۴۳
    1. سهند

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (70 ديدگاه)

      من هم بی ام و را ترجیح میدم
      بنز کلاس جی برای آفرود خوبه

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۲۰
      1. Reza

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (57 ديدگاه)

        بنظر خودت با ماشین ١٠٠ هزار دلاری میرن افرود؟ خیلی از کسایی که این ماشین رو دارن تا حالًا افرود نرفتن باهاش اصلا !

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱۶
        1. جمشید

          ۲۰ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (74 ديدگاه)

          از کجا میدونی اونایی که این ماشین رو دارن نمیرن آفرود !!؟ مگه با اونایی که این ماشینو دارن رفت و آمد داری یا باهاشون زندگی میکنی ؟؟؟؟ یا نکنه باهاشون رفیق صمیمی هستی ؟؟؟

          موافقم ۲۴
          مخالفم ۵
      2. Hadi

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (999 ديدگاه)

        بهتر بود GLS63 رو میوردن…
        ولی در هر صورت انتخابم x7 هست…

        موافقم ۲۷
        مخالفم ۱۲
    2. مهراد

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (425 ديدگاه)

      هردو سوپر شاسی بلند آلمانی طراز اول هستن

      ولی سلیقه شخصی من هم بیشتر متمایل به بی ام و هست ، چون سرعت و عملکرد و طراحی کابین و همه چیش فوق العادس

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۵
  3. Kf

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با احترام به G class من انتخابم x7 هستش اما اگر تو برنامه هام آفرود بود G class حتما انتخاب اول همه آفرود بازا بود اما اینجا لوکس بودن رو ترجیح میدم

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۱۲
    1. R@min

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (629 ديدگاه)

      هیچ آفرود بازی انتخاب اولش یه ماشین ۲۰۰ هزار دلاری نیست

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۹
      1. Kf

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (31 ديدگاه)

        حق با شماست آخه کی با ماشین ۲۰۰ هزار تایی می‌ره آفرود حالا این خوبه کولیان و بنتایگا چی
        فکر کنم جیپ رانگلر بهترین گزینه باشه بعد جیمنی😐

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
    2. جمشید

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (74 ديدگاه)

      حالا چرا عکس نِیگان رو با لوسیل گذاشتی رو پروفایلت ؟؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
  4. Reza

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (57 ديدگاه)

    جی کلاس پادشاه شاسی بلندها 👍🏻 معنای واقعی کلمه ابهت

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱۱
  5. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    البته وزن G63 هم بیشتر بود.
    و علاوه بر اون باید به این توجه داشت که
    G واگن در اصل یک آفرودره و ضریب
    آیرودینامیک اون بیشتر به آجر شبیه هست 🙂

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۲
  6. ماکان

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (254 ديدگاه)

    سلام .انشاالله که در این نسل از بی ام و X7 یا اقلاً در نسل بعدی آن قوی ترین نسخه از بی ام و X7 را یک نسخه پلاگین هیبرید با مجموع قدرت حد اقل ۸۰۰ اسب بخار بسازند و تولید انبوه کنند .

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲۳
    1. سهند

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (70 ديدگاه)

      همه ی کامنت های تو تکراریه
      انشاءالله قویترین نسخه فلان ماشین را پلاگین هیبرید و حداقل ۸۰۰ اسب بخار بسازند و تولید انبوه کنند
      بسته خسته شدیم من قبل از اینکه کامنت هایت را بخوانم دیسلایک میدم

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۱۴
      1. ماکان

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (254 ديدگاه)

        شماها هرچقدر هم که کامنت های بنده برایتان خسته کننده باشد بنده باز هم هیچ تغییری نمی کنم .

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۶
        1. سهند

          ۲۰ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (70 ديدگاه)

          من هم دیسلایک دادن را تغییر نمیدم

          موافقم ۹
          مخالفم ۵
      2. ماکان

        ۲۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (254 ديدگاه)

        می خواهی دیسلایک دادن را ادامه بدی که مهم نیست ادامه بده . خیال کردی بنده خیلی محتاج لایک گرفتنم . در صورتی که اصلاً اینطوری نیست. در ضمن اینکه فکر کردی با دیسلایک دادن می توانی بنده را ناراحت کنی باید بگویم که خواب دیدی خیر باشه .

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
  7. Mahdi911Turbos

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (49 ديدگاه)

    از کی تا حالا بنز و بی ام و شدن خودروساز رده میانی 🙄🙄

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۰
    1. ♤Angus_812♤

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (359 ديدگاه)

      از نظر پرفورمنس به پا لامبورگینی
      و از لحاظ پرستیژ به پا بنتلی نمیرسن
      ولی در سطح خودشون بهترینن
      x7 لوکستر و کاربردی تره
      ولی ابهت g غیر قابل انکاره
      با احترام به بی ام و انتخابم خداوند آفرود لاکچری
      ♡g class♡

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱۲
      1. NISSAN GTR SOLTAN/MY LOVE C350

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (192 ديدگاه)

        آخه اینا چه میدونن بنز چیه؟
        کسی که بنز سوار میشه شخصیتش با کسی که بی ام و سوار میشه زمین تا آسمون فرق داره
        فقط یه ستاره تو آسمون میدرخشه اونم ستاره ی سه پره مرسدس بنزه

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۹
  8. ارشیاSVJ

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1066 ديدگاه)

    از بین اینا ب ام و
    ولی با پوله اینا میشه سه تا ترک هاوک یا دورانگو هلکت خرید
    اوروس هم که نیاز به گفتن نداره که اونو میخرم!!!!!!😏😏😏😏

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۵
  9. NISSAN GTR SOLTAN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (192 ديدگاه)

    g کلاس برای کار دیگه ای ساخته شده وحرفشو توی آفرود میزنه
    پادشاه شاسی ها فقط g کلاس
    گنگ و ابهتی که g کلاس داره می ارزه به کل هیکل بی ام و

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱۷
    1. محمدهادی

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (209 ديدگاه)

      مشتی آخه کی نظر مشابه تورو داره؟
      چه گنگی داره این جی کلاس مستطیلی؟؟
      دست بردار از اینهمه تعصب مشتی
      انصافا بی ام و خوش استایل تره

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱۷
  10. اصفهونی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودم جی کلاس رو برمیدارم. حتی شکست بخوره. حتی از همه عقب بمونه. چون این برا افروده.
    یادم یه مستند بودد میگفت خیلی از کسایی که جی کلاس میخرن باهاش افرود نمیرن. یادمه با رنج روور مقایسه میکرد. اونجا جی کلاس برنده شد.
    اما من اگه پول و ماشینو داشتم میرفتم از یه جزیره ی ناشناخته تابعیت میخریدم ( خداییش هیچ حسی نسبت به ایرانی بودن ندارم. حاظرم تابعیت هی کشور افریقایی رو بگیرم به خدا راست میگم. ) بعدش یه جی کلاس میخریدم خفن درستش میکردم باهاش میرفتم کشورای دنیا رو میگشتم. درامد در حین سفر رو بهش فکر کردم. یه لپ تاپ اپل مک بوک پرو میخریدم بعدم مستند میساختم میفروختم.حیف حیف که مملکت ما خر تو خره. حق کپی رایت نداریم. میشناسم طرف هزینه کرده ۵۰۰ دلار نرم افزار خریده ۳۰۰۰ دلار لپ تاپ اپل خریده موزیک کار میکنه( نمیدونم چیکار میکنه. از دوستای قدیمیه) اما میگه حداقل ۱۰ تا از ترکهایی که ساخته تو البوم خواننده های مختلف استفاده شده اما یه قرون از پول فروش البومها رو بهش ندادن. روی هر ترک حداقل ۱ هفته وقت میزاره.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا