ب ام وتویوتا

درگ تویوتا سوپرا و ب‌ام‌و M440i، کوپه‌هایی با قلب مشترک

جدیدترین مسابقهٔ درگ کارواو عملکرد ناامیدکنندهٔ تویوتا سوپرای بازار اروپا را به‌خوبی نشان می‌دهد. در اینجا این کوپهٔ ژاپنی در برابر ب‌ام‌و M440i قرار گرفته که قدرت بیشتری دارد و به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است اما تنها ۱,۶۱۰ پوند قیمت بیشتری نسبت به سوپرا دارد. هردو خودرو از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ب‌ام‌و استفاده می‌کنند اما این موتور در سوپرای اروپایی ۳۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که به M440i قدرت بیشتری برابر با ۳۷۴ اسب بخار تحویل می‌دهد. گشتاور این موتور اما در هردو خودرو یکسان و برابر با ۵۰۰ نیوتن متر است. همچنین هردو کوپه از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کنند اما ب‌ام‌و از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برد درحالی‌که سوپرا محرک عقب است.

در اولین درگ، لانچ کنترل سوپرا نتوانست دسترسی راننده به همهٔ قدرت پیشرانه را فراهم کند و به همین دلیل M440i مثل موشک دور شد. در درگ دوم هم به نظر می‌رسید ب‌ام‌و جامپ استارت داشته و بنابراین بازهم تویوتا عقب ماند. سرانجام در تلاش سوم شاهد بهترین رقابت هستیم اما حتی با وجود لانچ خوب سوپرا، بازهم M440i ثابت کرد که خودروی سریع‌تری است. در رولینگ هم داستان تفاوتی ندارد و با آغاز مسابقه از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، بازهم این ب‌ام‌و است جلو می‌افتد. در مسابقهٔ رولینگ بعدی اما که دو خودرو در حالت رانندگی اسپرت و تعویض دندهٔ دستی قرار می‌گیرند، بالاخره رقابتی شانه‌به‌شانه بین سوپرا و M440i می‌بینیم. در آخر در آزمون ترمز نیز ب‌ام‌و با وجود وزن بیشتر پیروز شد.

با توجه به این نتایج، جالب خواهد بود اگر همین رقابت را با نسخهٔ آمریکایی سوپرا ببینیم زیرا کوپهٔ تویوتا در این بازار قوی‌تر بوده و ۳۸۲ اسب بخار قدرت دارد. قیمت سوپرا در ایالات‌متحده از ۵۰,۹۹۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که M440i با قیمت ۵۸,۵۰۰ دلار حدود ۸ هزار دلار گران‌تر است.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M440i

تویوتا سوپرا

پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو ۳ لیتری I6 توربو
قدرت ۳۷۴ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۴۰ کیلوگرم ۱۴۹۵ کیلوگرم
قیمت ۵۴,۶۴۵ پوند ۵۳,۰۳۵ پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه

  1. محمد رستمی نژاد

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (730 ديدگاه)

    از صدا های فیک متنفر هستم

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۹
  2. Erfan

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (35 ديدگاه)

    “هردو خودرو از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ب‌ام‌و استفاده می‌کنند”
    نهایت توان خودروسازی خارج از اروپا در تویوتا مشاهده میشه که خودش از انجین ساخت آلمان استفاده میکنه…
    بعد بعضی ها هنوز خودروسازی اروپا بخصوص آلمان رو با ژاپن و کره مقایسه میکنن😅😂
    خیلی سخته که یک ماشین تو جهان پیدا کنی که رگ و ریشه یا یجاییش به آلمان نرسه… 😊

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۳۵
    1. سگ سرابی

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (361 ديدگاه)

      انجین نه پیشرانه

      موافقم ۲
      مخالفم ۱۱
  3. GT

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (409 ديدگاه)

    سلام آقای دهقان، مگر اول سال نگفتید هر روز یک دوئل برگزار می‌کنیم؟ پس چرا بعضی روز ها دوئل برگزار نمی‌شود؟
    لطفا پاسخ بدهید ممنون از شما

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
    1. Hamid

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1240 ديدگاه)

      والا ی عده قول دادن ایران رو بکنن گلستان نکردن … حالا مردی چن روز در میون دوئل ها رو برگزار میکنه خیلی اهمیت داره؟!

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۴
    2. Sinaya

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (10 ديدگاه)

      یک روز در میونه فک کنم

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    3. امیر دهقان

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (490 ديدگاه)

      سلام
      اول سال به مناسبت نوروز و در طول تعطیلات عید هر روز یک دوئل داشتیم اما بعد از تعطیلات دیگه دوئل‌ها بصورت یک روز در میان برگزار میشن چون آماده کردن دوئل‌ها خیلی وقت گیر هست و باید فرصت برای آماده کردن دیگر مطالب هم داشته باشیم

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
      1. GT

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (409 ديدگاه)

        خیلی ممنون از پاسخگویی شما دوئل ها خیلی عالی هستند 🌹

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
  4. Sina10

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1556 ديدگاه)

    یعنی با اینکه از قیافه و قیمت این سوپرا خیلی خوشم اومد ولی پرفورمنسش هیچ تعریفی نداره
    موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر ب‌ام‌و که بهترین پرفورمنس داره رو در اختیار داره ولی به هیچ وجه ازش درست استفاده نمیکنه
    اصلا پایه ی ساخت این ماشین اشتباه بوده
    اینو بر اساس Z4 ساختن که تمرکزش روی لوکس بودن و راحتیه تا اسپرت بودن
    اگه سوپرای جدید بر پایه ی سری ۴ ساخته میشد با همین قیافه ، خیلی عملکرد بهتری داشت

    و این سوپرا برای اینکه بتونه خودشو بین طرفدارا محبوب کنه و ارزش های خودشو نشون بده ، نیازمند یه نسخه پرفورمنس با موتور M4 و عملکردی بهتر از اون ، نیاز داره

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲
    1. R@m!n

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (693 ديدگاه)

      سوپرا برای محبوبیت نیاز به تزریق روح JDM داره نه اینکه روی ماشین آلمانی آرم تویوتا بزنه. یاریس gr ببین یه هاچبک ساب کامپکت چطوری تو تموم محفلا و فروم های خودرویی سر زبون افتاده و همه چیزی جز ستایش از این ماشین نمیگن.
      وقتی می تونی همچین ماشینی بزنی چرا باید بری پرچم یه برنده دیگه گند بزنی به هویت ماشینت

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۴
    2. MahyarM.A.R

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (191 ديدگاه)

      من عاشق سوپرا بودم ولی سوپرایی که رقیب جی تی ار ار ۳۴ بود نه این ماشین مزخرف که از یه ماشین لوکس راحت درست شده که قیافه‌ی نابسامان داره و میشه گفت افتضاحه امیدوارم نیسان کار خودشو برای تغییر نسل جی تی ار درست انجام بده و سوپرا هم خودو از این اوضاع در بیاره یه موتور ۶ سیلندر فوق العاده ژاپنی دست پا کنه که از فورد موستانگ و ام ۸ ۹۱۱ تا لامبو و فراری مک‌لارن و…. شکست بده و تو پیست هم عالی عمل کنه حتی تو یه دوره زمانی کوتاه یک یا دو ساله بتونه فورد و ۹۱۱…. شکست بده البته هر چند میدونن این اتفاق یه جورایی غیر ممکنه ولی دوست دارم سوپرا یه بار دیگه غیر ممکن رو ممکن کنه و تو درگ حتی دیمون رو شکست بده
      آمین 😔

      موافقم ۵
      مخالفم ۶
      1. Sina10

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1556 ديدگاه)

        با موتور ۶ سیلندر نمیشه با M8 رقابت کرد
        یا نیسان GT-R جدید که کلا توی سطح سوپر ماشیناست
        و در اصل تویوتا واسه این رفت سراغ ب‌ام‌و که سوپرا مثل NSX یه ماشین گرون و بدرنخور نشه
        مشکل اینجاست که این ماشین دیگه گرون نیست ولی بدردنخوره😂
        شاید این توقع رو ۲۰ سال پیش وجود داشت امکان پذیر بود ولی الان ۲۰۲۱ هستیم ، قوانین آلودگی وجود داره
        منم تنها توقع‌ام از این ماشین اینه در مقابل رقیبی که فقط یخورده ازش قوی تره اینجوری کم نیاره
        یه مدل پرفورمنس ازش بده بیرون مشکل حله
        البته به شرطی که همون هندلینگ ژاپنی ها رو داشته باشه و اینجوری در مقابل رقبا خراب نکنه

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
  5. مهدی

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (726 ديدگاه)

    بی ام و هم اسب بخار بیشتری داشت و هم از لحاظ گیربکس و چیز های دیگه بهتر بود و هماهنگی گیربکس و موتور و چیز های دیگه با هم دلیل برد بی ام و بود

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  6. میثم

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1462 ديدگاه)

    تویوتا سوپرا رو بدجور خراب کرد

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲
    1. MAHDI

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5205 ديدگاه)

      اتفاقا عملکرد عالی داشت. زمان ۱۲.۵ واسه این کلاس فوق‌العاده است. این زمان رو. C63s هم ثبت نکرد چند روز پیش چون ۱۲.۹ رو ثبت کرد، این زمان خیلی خیلی خوبه واسه این کلاس

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۳
      1. JANGI

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (51 ديدگاه)

        دوست عزیز داداش گلم
        c63s توی اون رقابت لانچ خوبی نداشت
        توی همین مجله ی کارواو c63s زمان ۱۲.۳ رو داره:
        https://www.youtube.com/watch?v=LpRLb9Rf1do
        در ضمن سوپرا ۲JZ با نیسان جی تی آر های زمان خودش رقابت میکرد
        به نظرت الان سوپرا میتونه با GTR R 35 رقابت کنه؟؟
        فکر میکنم الان متوجه شدی چرا این سوپرا به اندازه ی نسل قبل برای خیلی ها دلنشین نیست

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱
        1. OMID

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2052 ديدگاه)

          باید واسه رقابت با R36 میومد
          عمر R35 هم تموم شده
          حداقل هفتصد اسب لازم داشت
          جالبه خود انجین ۲jz gte قبلی میتونست هفتصد اسب بده به راحتی و با کمترین تغییرات

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. سگ سرابی

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (361 ديدگاه)

          انجین نه پیشرانه

          موافقم ۲
          مخالفم ۵
      2. JANGI

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (51 ديدگاه)

        داداش گلم این تایم رو هم یادم رفت بنویسم
        تایم ۱۲.۱ c63s توی مجله ی carwow:
        https://www.youtube.com/watch?v=_KJVR32W1KU

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
  7. Ramin

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1384 ديدگاه)

    دوستان گل.
    بیاید یک بار برای همیشه داستان رو خاتمه بدیم. قبوله ؟؟
    اقا یه دعوایی هستش که افتاده. من میگم چین آمریکا…. فلانی میگه کره اروپا.
    طرف میگه ژاپن طرف میگه بهمان جا و….

    هعی با هم دعوا میکنیم.

    من از هر کشور نماینده انتخاب کردم. آمریکا = GMC / اروپا = بنز / کره = هیوندای
    ژاپن = تویوتا / چین = changan

    میخواهیم عکس های داخل خودرو هارو برسی کنیم

    GMC یوکان دنالی مدل ۲۰۲۰ عکس داخل 👇
    http://www.salehcars.com/storage/products/in_5fdb8e8b82a761608224395.jpg

    تویوتا لندکروز GRX مدل ۲۰۱۸ عکس داخل 👇
    http://www.salehcars.com/storage/products/in_60256fea959461613066218.jpg

    مرسدس بنز GLE53 مدل ۲۰۱۹ عکس داخل 👇
    http://www.salehcars.com/storage/products/in_5f86c76dec17f1602668397.jpg

    هیوندای پالیسید مدل ۲۰۲۰ عکس داخل 👇
    http://www.salehcars.com/storage/products/in_5eb119400fa111588664640.jpg

    changan cs85 مدل ۲۰۱۹ عکس داخل 👇
    http://www.salehcars.com/storage/products/in_60159a218b4e61612028449.jpg

    تمام این عکس ها از وبسایت صالح کارز هست. هر مدل ماشین بگید وجود داره.

    تمامی عکس ها بالای ۳۰۰ الی ۴۰۰ کیلوبایت حجم دارن و همه یه کیفیت هستن.

    متاسفانه مرسدس بنز محصول فول سایز ۷ نفره نداشت ناچار شدم مدل کوپه رو بزارم.

    اما همه محصولات پرچمدار هستن… به جای اینکه دعوا الکی کنیم منطقی باشیم.
    عکس ها همه یه کیفیته. پس دیگه بد یا خوب بودن به کیفیت خودرو بر میگرده.

    هر کسی هرجا در مورد کیفیت ماشینی چیزی گفت من لینک این مطلبو میدم میگم بیا اینجارو ببین.

    پدال زحمت کشیدم… کامنتمو منتشر کن…. سپاس…
    پدال بازم میگم. زحمت کشیدم دونه دونه عکس بیارم. میخوام دعوا رو ببندم یکبار برای همیشه… پدال خواهشا منتشر کن… 🙏🙏🙏🙏 سپاس….

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۹
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (730 ديدگاه)

      ببین رامین چانگان cs ۱۰۰۵ هم بزنه ما از چینی خوشمون نمیاد
      ولی کار خوبی کردی دستت درد نکنه (❤❤)
      من gmc رو انتخاب می‌کنم
      ولی باید از اسکالید و لینکلن و گرند واگنییر هم میزاشتی
      چون رقیب این مدل GMC هستند
      از تهیه عکس ها تشکر میکنم رامین خان

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
    2. MahyarM.A.R

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (191 ديدگاه)

      من موافقم ولی در حق ژاپن ضلم کردی چون خودمم میدونم محصولات توییتا زیاد طراحی داخلی خوبی نسبت به بنز و…. ولی من برنده نتونستم تو این عکس ها پیدا کنم همه خوب بودن ولی توییتا رو خودم یجور بازنده میدونم با این که فن ژاپنم🙄

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    3. Ramin

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1384 ديدگاه)

      مثل اینکه دوستان میگن چرا تویوتا رو گذاشتی.. خب اشکالی نداره. لکسوس رو میزارم.

      لکسس ux200bb مدل ۲۰۲۰ 👇
      http://www.salehcars.com/storage/products/in_5dcfba455be911573894725.jpg

      این جدید ترین مدل لکسس هست. اس یو وی نیست ولی کراس اوور هست.

      پدال کامنتمو منتشر کن… این ادامه عکس هاس.. 🙏 سپاس…

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
    4. Sina10

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1556 ديدگاه)

      کابین مرسدس رو من انتخاب میکنم
      لندکروزر هم خیلی از بقیه قدیمی تره ، برای مقایسه با بقیه باید نسل جدیدش بیاد
      الان عادلانه محسوب نمیشه
      مثلا لکسوس LC با اون طراحی داخلی خیره کننده ، از بقیه رقباش خیلی زیبا تره در حالی که اینجا لندکروزر از بقیه کهنه تر و زشت تر بود
      ولی خب بین این طراحی های کابین انتخابم مرسدس بود

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
    5. Mopar

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اها از امریکا چی شد یهو جمس شد نماینده😂
      کادیلاک اسکلید لینکلن نویگیتور و جیپ واگنیر به مراتب سطح بالا تری از جمس دارن…

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. Ramin

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1384 ديدگاه)

        بله دوست عزیز اقای mapar میدونم
        ولی متاسفانه سایت صالح کارز اون هارو نداشت. اگه آوردن قطعا یه مقایسه دیگه میزارم.

        فیلا قراره اسکالید و گرند چروکی L وارد بازار عربستان بشه. اگه بشه قطعا صالح کارز عکسشو میزاره. بزاره منم قطعا یه مقایسه دیگه میزارم.

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
    6. OMID

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2052 ديدگاه)

      باطل

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    7. Amirreza

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (728 ديدگاه)

      من بدون شک بنز رو انتخاب میکنم

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  8. Amirreza

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    سوپرا رو انتخاب نمیکنم چون حس میکنم با انتخاب این سوپرا یه توهینی به سوپرای اصلی کردم

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  9. mahan

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1269 ديدگاه)

    وقتی نه سوپرایی که سوپرا هست و نه سری ۴ی که سری ۴ هست رو میبینم انتخابم بین اینا نیست ولی اگه محدود به این دو باشه ۱۰۰۰ تا بیشتر بی ام و برمیدارم حداقل موتور و بدنه همه مال یکی اند

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  10. SRT

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (346 ديدگاه)

    اشغال ترین ماشینی ک تا بحال تویوتا تولید کرده همین سوپرای جدیده

    موافقم ۷
    مخالفم ۷
  11. Kf

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (105 ديدگاه)

    حیف اسم سوپرا

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
    1. MAHDI

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5205 ديدگاه)

      چرا حیف!!! زمان ۱۲.۵ زمان بدی هستش واسه یه کوپه ۳۴۰ اسب بخاری محرک عقب!؟!؟! این زمانی هستش که آلفارومئو جولیا QV ثبت میکنه. همین چند روز پیش مرسدس C63S زمان ۱۲.۹ رو ثبت کرد در همین مجله. در رقابت رولینگ هم عملکرد خیلی خوبی داشت.
      بین رقبای خودش عملکرد خیلی قوی داره

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۸
      1. JANGI

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (51 ديدگاه)

        دوست عزیز
        c63s توی اون رقابت لانچ خوبی نداشت
        توی همین مجله ی کارواو c63s زمان ۱۲.۳ رو داره:
        https://www.youtube.com/watch?v=LpRLb9Rf1do

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۰
      2. SRT

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (346 ديدگاه)

        حالا چون از زد فور استفاده کرده تو هم هی ازش دفاع کن/:

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۰
        1. MAHDI

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (5205 ديدگاه)

          هرطور میخوای فکر کن. ولی همین سوپرا فورد موستانگ GT و بولیت رو هم در پیست و هم در درگ شکست داد با قدرت خیلی کمتر

          موافقم ۱
          مخالفم ۴
      3. OMID

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2052 ديدگاه)

        واسه سوپرا لامصب بده
        سوپرای قبلی این تایم هارو میزد
        سوپرای mk4 توی ورژن توربو طبق اعلام کارخونه ۱۳ میزد ۱/۴ مایل رو و رقیب r34 بود اونم توی چه سالی ؟ ۱۹۹۳!
        بعد از این همه سال انتظار خیلی بیشتری می‌رفت نه نیم ثانیه بهبود رکورد چهارصد متر و رولینگ تقریبا برابر
        از اون موقع هم لانچ کنترل اومده هم بازده کلی قطعات افزایش پیدا کرده باید فاصله خیلی بیشتر می‌بود

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
  12. MAHDI

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5205 ديدگاه)

    عملکرد M440i که خیلی عالی بود چون زمانی رو ثبت کرد که آئودی RS4 و مرسدس A45s ثبت کردن. تویوتا سوپرا هم زمان خیلی عالی رو ثبت کرد. اگه دقت کنید سوپرا زمان ۱۲.۵ رو ثبت کرد در حالی که چند روز پیش مرسدس C63S در همین مجله زمان ۱۲.۹ رو ثبت کرد که قدرت و گشتاور بسیار بیشتری از سوپرا داره👍

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۰
    1. MAHDI

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5205 ديدگاه)

      حتی خودرویی مثل فورد موستانگ GT با قدرت خیلی بیشتر از سوپرا هم در رقابت درگ و هم در رقابت درگ رولینگ در همین مجله با اختلاف زیادی از تویوتا سوپرا شکست خورد، همینطور خیلی از کوپه های پرفومنس دیگه

      موافقم ۷
      مخالفم ۹
    2. JANGI

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (51 ديدگاه)

      دقیقا توی همین مجله carwow هم c63s زمان ۱۲.۱ رو داره
      توی ویدیو آخری که منتشر شد توسط این مجله نتونستن به درستی لانچش کنن
      اینم تایم ۱۲.۱ c63s توی همین مجله کارواو:
      https://www.youtube.com/watch?v=_KJVR32W1KU

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  13. MOS

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (231 ديدگاه)

    هر کاری میکنم نمیتونم با سوپرای جدید کنار بیام…
    کاش تویوتا همون‌طور که به GR یاریس اهمیت داد به سوپرا هم اهمیت میداد.

    موافقم ۷
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا