اشکوداب ام وفولکس واگن

درگ پرفورمنس‌های دیزلی، گلف GTD، اشکودا اکتاویا RS، ب‌ام‌و ۱۲۰d

خودروهای پرفورمنس دیزلی هیچ‌گاه مثل اروپا در ایالات‌متحده محبوب نشدند و حالا جدیدترین ویدئوی کارواو نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها چه چیزی را از دست داده‌اند. فولکس‌واگن گلف GTD با قیمت ۳۲,۸۴۵ پوند، گران‌ترین عضو این جمع سه‌تایی است. این هاچ‌بک داغ به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل مجهز است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم این نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

اشکودا اکتاویا RS اما قوای محرکهٔ یکسانی با گلف GTD دارد اما با قیمت ۳۲,۲۶۵ پوند کمی ارزان‌تر است. همچنین این خودرو نه یک هاچ‌بک بلکه یک استیشن است و بنابراین در داخل فضای کمی بیشتری دارد که البته با افزایش وزن همراه است؛ و نهایتاً آخرین خودروی این رقابت هم ب‌ام‌و ۱۲۰d است که آن‌هم از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. در این خودرو اما وظیفهٔ انتقال نیرو به چرخ‌های جلو بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سنتی مبدل گشتاوری است.

در اولین مسابقهٔ درگ، گلف به‌راحتی پیروز می‌شود و رقابت واقعی بین اشکودا و ب‌ام‌و جریان دارد اما به خاطر شروع بد ۱۲۰d، اکتاویا RS جلو افتاده و پیروز می‌شود. به خاطر همین مشکل ب‌ام‌و، درگ دوباره برگزار می‌شود که در این درگ، هاچ‌بک باواریایی‌ها کمی زودتر حرکت را آغاز می‌کند اما بااین‌حال بازهم اشکودا از آن پیشی گرفته و نتیجه با درگ قبلی تفاوتی ندارد.

سپس مسابقهٔ رولینگ در حالت رانندگی راحت از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود که در اینجا ب‌ام‌و پیش می‌افتد اما فولکس‌واگن به‌آرامی پیشتاز می‌شود و سپس اشکودا هم از ۱۲۰d پیشی می‌گیرد. پس‌ازاین، یک مسابقهٔ رولینگ دیگر این بار در حالت رانندگی اسپرت برگزار می‌شود که نتیجهٔ غافلگیرکننده‌ای دارد زیرا اشکودا و فولکس‌واگن شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند و سپس اکتاویا با اختلافی بسیار جزئی پیروز می‌شود.

مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن گلف GTD

اشکودا اکتاویا RS

ب‌ام‌و ۱۲۰d

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربودیزل ۲ لیتری I4 توربودیزل ۲ لیتری I4 توربودیزل
قدرت ۲۰۰ اسب بخار ۲۰۰ اسب بخار ۱۹۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو جلو
وزن ۱۴۶۵ کیلوگرم ۱۵۲۸ کیلوگرم ۱۴۷۵ کیلوگرم
قیمت ۳۲,۸۴۵ پوند ۳۲,۲۶۵ پوند ۳۲,۶۰۵ پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه

  1. parsa_ashgh.mashine

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (206 ديدگاه)

    بهبه چه درگی بود درگ کوچولو های فلفللی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    من یکی خیلی خوشم از گلف جدید میاد،واقعا از هر لحاظ قشنگ شده….

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. Rifleman

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بی ام و لانچ ضعیفی داره و انگار خستس و حوصله نداره
    من که خودم به گیربکس دستی اونم دو کلاچه علاقه بیشتری دارم
    اشکودا هم زیادی درازه و بیشتر دوست دارم یه هات هچ یا هاچبک داغ بگیرم تا همچین ماشینی
    گلف هم که مثل همیشه عالی 👌
    واقعن باید اختلاف قیمت بیشتری بین گلفو دو ماشین دیگه می بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. محمد مختاری آذر

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (670 ديدگاه)

    واقعا گلف عالی هستش من که خیلی خوشم میاد ولی فکر کنم شیروکو بهتر باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا