بی ام ومرسدس بنز

جنگ جذاب مرسدس-ای ام جی G63 و ب‌ام‌و X5 M!

ب‌ام‌و X5 M و مرسدس-ای ام جی G63 واژه‌ی کراس اوور و شاسی بلند پرفورمنس را به شیوه‌ای کاملاً متفاوت تعریف می‌کنند. اگر به دنبال سواری در جاده‌های نرم و وسیع بوده بهتر است ب‌ام‌و را انتخاب کنید اما اگر هوس آفرود و گشت‌وگذار در دل طبیعت به سرتان زده باید به سراغ مرسدس بروید؛ اما در ویدئویی که منتشر شده شاهد برگزاری مسابقه درگ بین این دو هم‌وطن دوست‌داشتنی هستیم.

اس یو وی های پرفورمنس موردبحث جزو جدیدترین نسخه‌های خود نیستند. G63 متعلق به نسل قبلی بوده و از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۶۳ اسب بخار و گشتاور ۷۶۱ نیوتون متر استفاده می‌کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک فول تایم به هر چهار گوشه خودرو فرستاده می‌شود.

اما در دل X5 M هم نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربویی قرار گرفته که خروجی ۵۶۷ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود جفت شده است.

در مسابقه اول ب‌ام‌و بدون مشکل خاصی برنده می‌شود. X5 M مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۲.۴۸ ثانیه و با سرعت ۱۷۸.۴ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. مرسدس کمی کندتر بوده و این مسافت را در ۱۳.۹۳ ثانیه و با سرعت ۱۶۱.۷ کیلومتر در ساعت پشت سر می‌گذارد.

توضیحات زیادی درباره دلیل کندتر بودن G63 نسبت به رقیب وجود دارد. یکی از فاکتورها اینکه G63 اگرچه قدرت تقریباً برابری با X5 M دارد اما وزن آن بسیار بیشتر است. لاستیک‌ها و حالت‌های گوناگون رانندگی نیز می‌توانند روی عملکرد این خودرو در مسابقه درگ تأثیر داشته باشند.

شاید هم خطای راننده‌ی مرسدس باعث دوم شدن این خودرو در درگ شده باشد. با تماشای ویدئو و مسابقه دوم نتیجه‌گیری بهتری دراین‌باره خواهید داشت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1925 ديدگاه)

    تو هر دو بار بی ام و دیر تر راه افتاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    خدایی دارین با این درگای آب دوغ خیاری آدمو نا امید میکنین
    هر ویدئویی که اومد ارزش پخش شدن نداره که عزیز من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ahmadreza 2002

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    فک میکردم جیب کلاس suv باشه اما گویا کراس اووره
    این از جیب کلاس اونم از رنج روور هیچی دیگه سر جاش نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza 2002

      ۲۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      * جی کلاس

      حالا کلا دوستانی که اطلاع دارید جی کلاس واقعا کراس اووره؟
      آخه اصلا بش نمی خوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۲۳ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        (( Sport Utility Vehicle به ماشین هایی گفته میشه که دارای شاسی فولادی مستقل از بدنه هستن و با تکیه بر ارتفاع زیاد از زمین و سیستم چهار چرخ محرک توانایی گذر از بیراهه را دارن ))
        .
        G class در کلاس SUV میان سایز هست که توانایی آفرود بالا و شاسی نردبانی داره ، اما چون فاصله بین لاستیک و گلگیر کمی داره و اتاق سرنشینان‌ش مرتفعه همانند یک کراس اور دیده میشه .
        در بین محصولات تمامی خودروسازان اروپا تنها همین G-class هست که یک SUV واقعیه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmadreza 2002

          ۲۳ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          بنده با تعریف suv و کراس اووره آشنا هستم این که متن جی کلاس رو کراس اووره معرفی کرده بود به شک انداخت منو
          و البته فکر کنم تو اروپایی ها داچیا داستر هم شاسی مستقل داشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مانی

          ۲۳ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          همینم شانسی‌ تولید شد،از اول قرار بود نظامی باشه
          لندروور هم بود که متاسفانه نسل‌های جدید انگار کراس اور شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. datsun

        ۲۳ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (3431 ديدگاه)

        نه داداش حالا یه اشتباهی شده تو ترجمه ، جی واگن یه suv واقعیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Hamid...Audi

        ۲۳ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (712 ديدگاه)

        «ب‌ام‌و X5 M و مرسدس-ای ام جی G63 واژه‌ی کراس اوور و شاسی بلند پرفورمنس را به شیوه‌ای کاملاً متفاوت تعریف می‌کنند.»
        احتمالا دقت نکردی دوست عزیز، X5M کراس اوور و G63 شاسی بلند پرفورمنس معرفی شده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۳ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          سلام
          الان در اکثر موارد واژه های کراس اوور و شاسی بلند بصورت مترادف یا کنار هم بکار میرن و خیلی ها فرقی بینشون قائل نیستن و خود من هم خیلی در زمینه ترجمه این دو کلمه حساسیت به خرج نمیدم هرچند سعی می کنم هر دوتارو تو متن بیارم.
          از دقت نظر دوستان ممنونم.
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmadreza 2002

          ۲۳ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          متن اصلاح شده دوست عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Moein

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (44 ديدگاه)

    یه SUV کامل چون اولا شرط اصلی که داشتن شاسی مستقل از بدنه باشه رو داره، و ثانیا همه مدلاش چهار چرخ متحرک هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    در اینکه ب ام و X5M سریع تره که شکی نیست. ب ام و X5M در مقابل رقبای هم نسل خودش یعنی پورشه کاین توربو/مرسدس GLE63 و جیپ SRT و جگوار SVR و رنجروور SVR در مسیر 400 سریع تر بود تا اینکه بنتلی بنتایگا تونست X5M رو شکست بده!!!
    اما درکل از روی درگ نمیشه 100 درصد قضاوت کرد کدوم ماشین سریع تره. من درگ های زیادی دیدم که بین 2 خودرو در مجلات مختلف نتایج متفاوت داشتن که عجیب بوده. پس بهترین راه اینه که یک ماشین مسیر 400 متر رو در چندثانیه تونسته ثبت کنه و بهترین زمانی که در مسیر 400 مثر ثبت کرده چقدر بوده. اونم نه در آسفالت خط درگ بلکه در پیست های معمولی چون در آسفالت درگ معمولا زمان بهتری رو ثبت میکنن که در آسفالت معمولی به هیچ وجه اون زمان ثبت نمیشه.
    اما مجله CARWOW معمولا بهترین درگ هارو برگزار میکنه. و همینطور مجله TOP GEAR که اونم اعتبار بالایی داره.اما اکثر کانال های یوتیوبی درگ هایی انجام میدن که نتیجه عکس درگ های مجلات معتبر هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ممد ژانگولر

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3455 ديدگاه)

    ضریب آیرودینامیک بنز g نسبت به bmw x خیلی پایینتره
    خوب به بچه هم بگی با یک ضرب و تقسیم ساده بنز با وزن بیشتر و ضریب آیرودینامیک پایین تر بایدم شکست بخوره
    ضمنا هر دوبارشم زودتر شروع کرد ولی نشد که نشد

    این بنزو باید با لندرووز دیسکاوری یا هامر یا همکلاسای خودش بندازن نه bmw x5

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدحسن

      ۲۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (26 ديدگاه)

      البته درستش اینه که ضریب آیرودینامیکش خیلی بیشتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. رضا

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان آخرالزمانی عزیزم .میدونم پیام بندہ حقیر ربطی بہ این ماشینای بامزہ ندارہ ,اما برادران دنیا همچون روزهایی گذشت در حال گذشتن است و دیگر بر نخواهد گشت ,این وسیلہ ها هم خوب بودند و تا پایان آخرالزمان خوب خواهند بود, اما تا ببینیم کہ مقصد چیست ,و بعبارتی با همون پراید خودون و با یک راس اسب هم میتوان راهی را رفت ,ولی تا ببینیم کہ یا چہ هستیم و هدف و مقصدمان چیست ,چراکہ هر مال و هر دارایی و هر دانش و هر آنچہ کہ دردست و در زبان و در قلب ماست حتی یک دانہ خودکار صاحبش اوست و اگر در راہ او و برای او بکار گرفتہ نشود زیان و خسرانی جبران نشدنی در پی خواهد داشت کہ بہ اندازہ آن دارایی باید پاسخ گوباشیم , الاهی هر آنچہ کہ تو خواهی همان درست است ,پس چنان کن سرنجام کار کہ تو خشنود باشی و همہ بندگانت رستگار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ممد ژانگولر

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3455 ديدگاه)

    سپاس از ریزبینی شما ??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا