درگ پولدارها! مرسدس-ای‌ام‌جی S63 در برابر ب‌ام‌و M760i

مرسدس-ای‌ام‌جی S63 و ب‌ام‌و M760i در مصاف سدان های لوکس فول سایز به مصاف یکدیگر رفته‌اند. این دو خودرو اگرچه تفاوت‌های قابل‌توجهی با یکدیگر دارند اما برخی شباهت‌ها نیز به چشم می‌خورد. محصول دایملر طراحی دیفرانسیل عقب داشته درحالی‌که باواریایی ها سدان لوکس خود را با سیستم چهار چرخ محرک xDrive به میدان فرستاده‌اند. چرا دست‌اندرکاران Carwow نسخه 4Matic مرسدس S63 را انتخاب نکرده‌اند؟ جواب ساده است. این خودرو به دلایلی در بریتانیا با سیستم چهار چرخ محرک عرضه نمی‌شود.


دیگر تفاوت بزرگ بین دو خودرو در زمان باز کردن کاپوت‌های بزرگ و با ابهت آن‌ها مشاهده می‌شود. S63 از پیشرانه 8 سیلندر استفاده می‌کند درحالی‌که M760 از پیشرانه 12 سیلندر با آرایش V شکل سود می‌برد. سؤال مهم دیگر این است: چرا در این درگ از S65 با پیشرانه 12 سیلندر استفاده نشده است؟ Carwow می‌گوید در زمان برگزاری این مقایسه نسخه یاد شده در دسترس نبوده است.


با نگاه به برگه مشخصات فنی این دو خودرو باید به یکی از مهم‌ترین فاکتورها یعنی وزن اشاره کنیم. ب‌ام‌و حدود 200 کیلوگرم سنگین‌تر از مرسدس می‌باشد.


با در نظر گرفتن این سه تفاوت مهم، آیا برگزاری یک درگ بین دو محصول لوکس ژرمنی توجیه‌پذیر است؟ احتمالاً نه! آیا نگاه به این دوئل هیجان‌انگیز است؟ قطعاً!

ب‌ام‌و M760i
در مسابقه درگ این M760i است که به لطف کشش بهتر زمان استارت جلو می‌افتد و نهایتاً هم پیروز میدان لقب می‌گیرد؛ اما این مسابقه‌ای واقعاً نزدیک بوده است. ب‌ام‌و مسافت 400 متر را در 11.3 ثانیه طی کرده در حالی ک مرسدس تنها دو دهم ثانیه کندتر بوده است.


البته تفاوت بین دو خودرو در مسابقه درگ رولینگ (درگ در زمان حرکت) 80 کیلومتر در ساعت کمتر است زیرا اهمیت سیستم چهار چرخ محرک کم‌رنگ‌تر می‌شود. حرکت دو خودرو در ابتدای رولینگ شانه‌به‌شانه بوده اما نهایتاً S63 با اختلافی اندک پیش می‌افتد.

ب‌ام‌و M760i
در ادامه تست ترمز نیز برگزار می‌شود. با توجه به اینکه BMW بطور قابل‌توجهی سنگین‌تر است شاید با خود بگویید این باواریایی باوقار بازنده خواهد بود اما در این بخش هم M760i برنده می‌شود. پس نتیجه کلی دو به یک به نفع BMW است.


مطمئنیم برخی طرفداران ب‌ام‌و خواهند گفت توانایی‌های BMW در این مسابقه بسیار بهتر به نمایش درمی‌آید زیرا M760 یک خودروی کامل M پرفورمنس نبوده اما S63 کاملاً دست‌پرورده AMG می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

17 دیدگاه

  1. shirko
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    اس ۶۳ از اس ۶۵ سریعتره ، خوب شد اونو نیاوردن ، در ضمن بنز حدود ۱۱ اسب بیشتر داره از ب ام و !!

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (1602 دیدگاه) ,

      اون دفعه هم که ام5 ،ای 63 رو نابود کرد
      تازه حتما دوئل یان موشک لوکس رو با یکی از سلاطین سوپر بایک(دوکاتی پانیگل) ببینید انقدر اختلاف کم بود که ادم فکر میکرد دو تا وسیله هم کلاس و هم قیمتن

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    <> همین بند برای نابرابر بودن شرایط این دو خودرو در این درگ کافیه.

    پاسخ
  3. Amirferrari
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    باید مرسدس بنز هم با نسخه 4matic تو این درگ شرکت میکرد اونم با شتاب ۳.۴ ثانیه، بی ام و به خاطر xdrive بودن و حجم بیشتر موتور فقط برتری چند دهم ثانیه ای داشت،s63 با موتور چهار لیتری ۸سیلندر ۶۱۲ اسب بخار تولید میکنه در صورتی که بی ام و ۷۶۰i با موتور شش لیتری ۱۲ سیلندر قدرت ۶۰۰ اسب بخاری تولید میکنه که این به معنای برتری مهندسی amg هستش،اگه بخوایم یه درگ منصفانه برگزار کنیم باید نسخه آلپینا B7 xdrive رو در مقابل s63 amg 4matic قرار بدیم که از لحاظ فنی بسیار به هم نزدیکترن تا خودروهای شرکت داده شده تو این درگ!

    پاسخ
    1. Bilbo
      سوابق: (339 دیدگاه) ,

      البته تو متن گفته این درگ توجیه پذیر نیست اما هیجان انگیزه. پس نیازی نیست در مورد نتیجه خیلی حساس باشیم. یکی دو دهم این جلو باشه یا اون مهم نیست، مهم حد اعلای کیفیتی هست که تو دو تا کمپانی و با دو نوع نگرش متفاوت، رقابت هیجان انگیزی رو رقم زده که سابقش به دهه ها قبل بر میگرده و اگر اتفاقات غیر منتظره ای رخ نده، این دربی همواره مهمترین دربی تاریخ رقابت بین کمپانی های خودرو سازی باقی میمونه.

      پاسخ
    2. Khan
      سوابق: (245 دیدگاه) ,

      یه چی شنیدی فقط ها
      خب دوازده سیلندر تنفس طبیعیه، هشت سیلندر بای توربو؛ نزدیکیشون چه ربطی داره به مهندسی؟
      خودشون به هزار دلیل مهندسی این اعداد رو خواستن، وگرنه بیشتر از این هم میتونن ازش قدرت بگیرن
      یه چی گیر بده حداقل جای بحث داشته باشه

      پاسخ
      1. Amirferrari
        سوابق: (184 دیدگاه) ,

        چیش دوازده سیلندره طبیعیه،حجم ۶.۶ لیتری توئین توربو هستش،اول یکم اطلاعاتتون رو زیاد کنین بعد بیاین نظر بدین،من خودم طرفدار بی ام و هستم ولی مثل شما کم اطلاعاتو با تعصب نظر نمیدم،اینکه بی ام و با این وزن سنگین همچین شتاب و پرفورمنسی داره عالیه،اما بنز با اینکه از نسخه معمولی دیفرانسیل عقب تو این درگ استفاده کرده بود ولی تونست پا به پای بی ام و تا خط پایان بیاد که این یه پواَن مثبته واسه amg،انتخاب بین این دو تا فقط میتونه سلیقه ای باشه،چون محصولات بنز و بی ام و پا به پای هم در حال پیشرفتن،کی میخوان پدالی ها دست از تعصب نسبت به خودروساز مورد علاقه شون بردارن فقط خدا میدونه

        پاسخ
    3. محمدرضا
      سوابق: (91 دیدگاه) ,

      عزیز من چه ربطی داره اخه؟عوضش بنز یه موتورش توربو دار هست در حالی که بی ام و تنفس طبیعی هست.اینکه موتور ۸ سیلندر توربو با موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی قدرت مشابهی اولید میکنن دور از انتظار نیست و اینم به معنی برتر بودن AMG نسبت به M power نیست.

      پاسخ
    4. shirko
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      عزیز اینو در نظر بگیر ، بنز با محصول تیونینگ شدش اومده بر خلاف ب ام و !!

      پاسخ
  4. Bilbo
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    M760Li همواره یکی از عشق های ابدی من تو زمینه خودرو باقی میمونه، چون ترکیب اعجاب برانگیزی از زیبایی، لوکس بودن، اسپورت بودن، قدرت و عملکرد رو تا حد اعلا تو خودش داره و واقعا نمیدونم اگر قرار باشه روزی سری ۹ معرفی بشه، چطور میخواد این ترکیب استثنایی تو ۷۶۰ رو به سطح بالاتری ارتقا بده؟

    پاسخ
  5. Reventon
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    بهترین انجین سازای دنیا
    One-BMW
    Two-maclaren
    Three-porsche &ferari
    Four-benz
    Five-lambo
    به نظرم حیرت اورترین موتور دنیا موتور هوراکانه ۱۰ سیلندره -۵/۲ لیتریه
    که با اینکه رو این موتور از هیچ بوستی استفاده نمیشه ولی قدرتش قابل تعغیره و تا ۶۳۱ اسب بخار ،نیرو. تولید میکنه
    که این احتمالا اخرین نسل از موتورای ۱۰ سیلندره وحشیه تو دنیا
    لامبورگینی=کسی نیس که عاشقش نباشه

    پاسخ
    1. ایمان
      سوابق: (812 دیدگاه) ,

      بهترین انجین سازان دنیا :
      ۱. بی ام دبلیو ( ۶۱ جایزه )
      ۲. فولکس واگن + آئودی ( ۳۴ جایزه )
      ۳. هوندا ( ۲۳ جایزه )
      ۴. تویوتا ( ۲۲ جایزه )
      ۵. فراری ( ۲۱ جایزه )
      ☆ international engine of the year ☆

      پاسخ
  6. مهدی
    سوابق: (1488 دیدگاه) ,

    شتاب BMW M760وحشتناک جذابه تواین کلاس.اوج تجمل واسپرت بودن دریه سدان غول پیکر

    پاسخ
  7. مهدی
    سوابق: (1488 دیدگاه) ,

    تواکثر تست هایی که روM760انجام شده ازهندلینگ قدرتمندش تعجب کردن.اونم بااین وزن وجسه.وای از BMW اگه این ماشینو به یهMواقعی تبدیل میکرد.

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (1488 دیدگاه) ,

    هردو غولهای لوکس وجذابی هستن که کوپه های اسپرت رو له میکنن اونم در کمال آرامش ولذت لاکچری بودن.ولی قطعا انتخاب من شهر۷تجملM760

    پاسخ
  9. مهدی
    سوابق: (1488 دیدگاه) ,

    یه نکته مهم هم اینجا واسه گفتن میمونه کهS63از مدلs65سریع تره واگه اون مدل بود فاصله بیشتر میشد.درضمن M760وزنش ۲۰۰کیلو سنگین تره.ولی غول باواریا سربلند ازمیدن دراومد

    پاسخ
  10. مانی
    سوابق: (793 دیدگاه) ,

    اس۶۵ دو دیفرانسیل تولید نمیشه
    این BMW هم موتورش توربو داره
    وقتی‌ نظر میدین یکمی دقت کنین

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.