ب ام وپورشه

نبرد گیربکس‌های دستی! درگ پورشه کیمن GT4 و ب‌ام‌و M2 CS

بالاترین عضو خانوادهٔ ب‌ام‌و M2 مدل تولید محدود CS است. این مدل با برخورداری از پیشرانهٔ کوپهٔ بزرگ‌تر M4، خودرویی پیست محور بوده و جذابیت رانندگی فوق‌العاده‌ای دارد. از سوی دیگر، پورشه کیمن GT4 هم یکی دیگری از کوپه‌های آلمانی است که به لذت رانندگی بی‌نظیری معروف است. حال Lovecars این دو کوپهٔ پیست محور آلمانی را در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده تا مشخص شود در خط مستقیم کدام‌یک از آن‌ها سریع‌تر خواهد بود. البته کیمنی که در این درگ حضور یافته جدید نبوده و متعلق به نسل قبلی است.

M2 CS به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی ب‌ام‌و مجهز است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور خریداران می‌توانند از بین گیربکس‌های هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه یا شش سرعتهٔ دستی یکی را انتخاب کنند که نمونهٔ حاضر در این رقابت به گیربکس دستی مجهز است. دیفرانسیل فعال M و سیستم تعلیق تطبیقی M هم از دیگر ویژگی‌های استاندارد M2 CS هستند.

از سوی دیگر، کیمن GT4 قدیمی از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. پورشه برای انتقال نیروی این موتور فقط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی را ارائه می‌کرد. کیمن GT4 کمبود قدرت قابل‌توجهی نسبت به رقیب باواریایی دارد اما کاملاً سبک‌تر است و همچنین ترکیب موتور وسط آن به انتقال وزن در هنگام لانچ کمک می‌کند.

هنگامی‌که مسابقه آغاز می‌شود، به نظر می‌رسد رانندهٔ ب‌ام‌و کمی جامپ استارت می‌کند ولی بااین‌حال پورشه هم پابه‌پای آن پیش می‌رود. در ادامه اما کیمن عقب می‌افتد و M2 CS تا انتهای مسیر برتری خود را حفظ می‌کند. البته پورشه در این رقابت با اختلاف کمی شکست می‌خورد و بنابراین اگر نسل کنونی آن با پیشرانهٔ ۴ لیتری ۴۲۰ اسب بخاری در اینجا حضور داشت به‌احتمال‌زیاد ب‌ام‌و را مغلوب می‌کرد.

 

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M2 CS

پورشه کیمن GT4

پیشرانه ۳ لیتری I6 توئین توربو ۳.۸ لیتری H6
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۳۸۵ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۵۷۵ کیلوگرم ۱۳۸۰ کیلوگرم
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه

  1. Reza

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    پورش کِیمِن GT4 : لایک
    بی ام و M2 CS : دیسلایک

    موافقم ۶۸
    مخالفم ۶۴
  2. XLE

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (81 ديدگاه)

    توی این مدت جز کمتر درگ هاییه که کروت c8 توش نبوده😐

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۲
  3. Kf

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    احترام کیمن GT4 واجبه اما CS خیلی خاصه برام مخصوصاً M3 cs که از همه مدل های bmw بیشتر دوستش دارم

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱
  4. MASIHA

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (612 ديدگاه)

    کاشکی m3cs رو در مقابل نسل جدید کیمن قرار میدادن.
    اونطوری بنظر من جذاب تر میشد.
    🏁🧨🏴‍☠️BMW & PORSHE🏁🧨🏴‍☠️

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۵
    1. NISSAN GTR SOLTAN

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (129 ديدگاه)

      به شدت منتظر جوابت هستم چون خیلی دوست دارم ببینم تا حالا پشت فرمون چه آلمانی رو از مزدیک لمس کردی
      اونوقت معلوم میشه سند و مدرک کی معتبر تره
      نظر مجلات مورد نظر شما که هر بچه ای میتونه توی اینترنت بره بخونه یا تجربه رانندگی
      کسی که e کلاس ۱۹۹۵ رو هم سوار شده باشه نظرش در مورد یه ماشین خیلی میتونه معتبر تر باشه تا کسی که شاید یه پراید هم زیر پاش نداره;dddd

      موافقم ۷
      مخالفم ۸
      1. MASIHA

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (612 ديدگاه)

        سلام❣❣
        درمورد این که میگی یه پراید هم زیر پاش نداره”
        من مجبور نیستم اینحا ماشینایی رو که سوار شدم لیست کنم برای تو😂😂😂
        جوابت رو هم دادم.
        هر بچه ای میتونه بخونه نظرات مجله رو اما هر بچه ای (!!!)نمیتونه توش مطلب بذاره😄💔
        در ضمن هر وقت تونستی یه سر به پست درگ بین بی ام و ائودی و الفا و همچنین
        سری ۷ که به اس کلاس اشاره کرده بزن چون منتظرم خیلی وقته………….

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۲
  5. OMID

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1538 ديدگاه)

    یکی از نکات منفی درگ این بود که نسل قبلی کیمن gt4 آوردن و با توجه به نسبت قدرت به وزنشون کامل معلوم بود ب ام و می‌بره
    نکته دیگه این که کلا یه درگ ساده رفتن و دیگه تست ترمز و رولینگ رو انجام ندادن که واسه این چنل طبیعیه اما

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  6. امیر

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2401 ديدگاه)

    ازون انتخاب های سخت!!!!
    مهندسی پورشه در برابر جذابیت بی حد ام۲

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  7. Hussein

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (114 ديدگاه)

    جا تعجب بود که پورش باخت😳
    البته اگ گیربکس pdk بود چیزی دیگ رقم میخورد

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
  8. MAHDI

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4600 ديدگاه)

    چون رقابت با گیربکس دستی بود فوق العاده جذاب شد،چون تو هر دنده عقب جلو میشدن در فاصله بین تعویض دنده ها.
    اما خوب M2CS در رقابت درگ عملکرد فوق العاده ای داره طوریکه مسیر ۴۰۰ رو در ۱۲ ثانیه ثبت کرد در درگ CARWOW که واسه یه کوپه محور عقب عملکرد فوق العاده ای هستش.

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. MAHDI

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (4600 ديدگاه)

      عملکرد M2 و پورشه کیمن در ۲ پیست که زمان گیری داشتن توسط مجله مشترک هم به شکل زیر بوده برای نسخه های مختلف.

      پیست هوکنهایم GP مجله SPORT AUTO

      * ب ام وM2CS ثبت زمان :: ۱:۵۴.۸۰
      * پورشه کیمن GT4 جدید :: ۱:۵۵.۰۰
      * پورشه کیمن GT4 قدیم :: ۱:۵۷.۴۰
      * ب ام و M2 کامپتیشن :: ۱:۵۷.۶۰
      * پورشه ۷۱۸ کیمنt زمان :: ۱:۵۹.۸۰
      ********************************
      پیست زاکسنرینگ مجله AUTO BILD

      *ب ام و M2 پرفومنس زمان :: ۱:۳۱.۱۶
      * پورشه کیمن GT4 جدید :: ۱:۳۲.۹۸
      * ب ام و M2 CS ثبت زمان :: ۱:۳۴.۹۸
      * پورشه کیمن GTS زمان :: ۱:۳۵.۳۵
      * ب ام و M2کامپتیشن زمان:: ۱:۳۵.۶۷
      * پورشه ۷۱۸ کیمن S زمان :: ۱:۳۶.۲۳
      * پورشه ۷۱۸ کیمن ثبت زمان:: ۱۳۷.۰۷

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
      1. OMID

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1538 ديدگاه)

        یه چند تا تایم دیگه هم دارن
        نوربرگ رینگ نورد شلایف
        Gt4 ۷.۳۳.۰۰
        ۷.۴۴.۹۹ M2 cs
        هوکنهایم جی پی
        Gt4 ۱.۵۳.۹۰
        M2cs ۱.۵۴.۸۰
        زاکسنرینگ
        ۱.۳۲.۹۸ Gt4
        ۱.۳۴.۹۸ M2cs

        موافقم ۳
        مخالفم ۵
        1. MAHDI

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (4600 ديدگاه)

          این تایم ها توسط یک راننده ثبت شده.اونم در یک مجله. تایم هایی که شما گذاشتید فقط مال یه سایت هستش که، اما زمان هایی بالا بهمراه فیلم زمان گیری هستش.

          موافقم ۵
          مخالفم ۲
        2. MAHDI

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (4600 ديدگاه)

          درضمن تایم M2 CS در نوربرینگ ۷:۴۲ هستش نه ۷:۴۴
          شما رفتید زمان سایت FAST LAP رو آوردید که خیلی هاشون اشتباه هستن و بدون سند. زمان هایی که من گذاشتم مال خوده مجله هستش بهمراه فیلم زمان گیری که پدال هم مطلبشون رو گاهی میذاره.
          فیلم ثبت زمان GT4 در هوکنهایم GP رو پدال هم گذاشت که میتونید ببینیدش.
          اگه به سایت های دیگه باشه M2 کامپتیشن پرفومنس در نوربرینگ زمان ۷:۱۲ ثانیه هم ثبت کرده اونم بهمراه فیلم اما چون من زمان یک مجله بهمراه یک راننده رو گذاشتم همین دو پیست فعلا شرایط مشترک دارن.

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
  9. آرین

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (49 ديدگاه)

    به این میگن درگ
    دنده دستی

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا