دوئل ب‌ام‌و سری 3 و اینفینیتی Q50

همچنان دور چهارم مرحلۀ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال ادامه دارد و امروز به سراغ گروه سدان‌های کامپکت لوکس رفته‌ایم یعنی گروهی که در سومین دوئل آن شاهد رقابت بین مرسدس بنز C کلاس و لکسس IS بودیم. در این نبرد مجموعاً تعداد 2133 رأی به ثبت رسیده است که نمایندۀ ژرمن‌ها با کسب 1617 عدد از آن‌ها یا به‌عبارت‌دیگر 76 درصد از کل آراء قاطعانه پیروز رقابت شده است درحالی‌که IS تنها 516 رأی دریافت نموده است. حال امروز در چهارمین دوئل این گروه بازم دو سدان لوکس آلمانی و ژاپنی در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند یعنی ب‌ام‌و سری 3 به جدال با اینفینیتی Q50 پرداخته است.

مرسدس بنز C کلاس

لکسس IS

ب‌ام‌و سری ۳

اینفینیتی Q50

مرسدس بنز C کلاس

؟

آئودی A4

ولوو S60

جگوار XE

آلفارومئو جولیا

؟

آلفارومئو جولیا

کادیلاک ATS

آکورا TLX

فولکس‌واگن آرتئون

کیا استینگر

؟

فولکس‌واگن آرتئون

جنسیس G70

بیوک ریگال

آئودی A5 اسپرت‌بک

ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه

؟

؟

ب‌ام‌و سری 3

سری 3 که یکی از شناخته‌شده‌ترین محصولات ب‌ام‌و است برای نخستین بار در سال 1975 با کد E21 و برای جایگزینی با سری 02 معرفی شد. نسل اول این خودرو که به کشورمان هم راه پیدا کرد فقط به‌صورت کوپه و کابریولت دودر تولید شد اما پس از معرفی نسل دوم با کد E30 در سال 1982، این رویه تغییر کرده و نمونه‌های سدان و استیشن هم به خانوادهٔ سری 3 اضافه شد. در همین نسل برای اولین بار نسخهٔ اسپرت و قدرتمند M3 نیز متولد شد که البته فقط به‌صورت کوپه و کابریولت تولید می‌شد. بدین ترتیب نسل‌های مختلف سری 3 یکی پس از دیگری معرفی شده و به بازار آمدند تا اینکه سرانجام نسل کنونی یا ششم آن با کد F30 برای نخستین بار در نمایشگاه ژنو 2012 رونمایی شد؛ اما این نسل تغییر عمده‌ای را نسبت به نسل‌های قبلی خود تجربه کرده است چراکه از این نسل، نسخه‌های کوپه و کابریولت سری 3 تحت نام سری 4 عرضه شدند و بنابراین خانوادهٔ سری 3 صرفاً به دو نسخهٔ سدان و استیشن محدود شد؛ اما بااین‌حال چندی بعد در سال 2013 ب‌ام‌و عضو سومی را به این خانواده اضافه کرد که سری 3 گرن توریزمو نام دارد. نسل کنونی سری 3 تقریباً به پایان عمر خود نزدیک می‌شود و در آیندهٔ نزدیک نسل هفتم آن با کد G20 معرفی خواهد شد. ب‌ام‌و این سدان کامپکت خود را با پیشرانه‌های مختلفی شامل نمونه‌های چهار سیلندر و شش سیلندر بنزینی و دیزلی توربوشارژ عرضه می‌کند که قوی‌ترین آن‌ها یک واحد 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو است. این موتور که 425 اسب بخار قدرت دارد، در مدل M3 عرضه می‌گردد. ولی ما برای این دوئل مدل 340i را انتخاب کرده‌ایم که آن‌هم به همین موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی اما با یک توربوشارژر مجهز است و 320 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور دارد.

اینفینیتی Q50

Q50 خود به‌تنهایی نام کم‌سابقه‌ای در سبد محصولات اینفینیتی محسوب می‌شود اما این سدان کامپکت لوکس که از شیوهٔ نام‌گذاری جدیدی اینفینیتی استفاده می‌کند، به‌عنوان جایگزینی برای سری G این شرکت معرفی شده است یعنی خودرویی که پیشینهٔ آن به سال 1990 بازمی‌گردد. این خودرو در چهار نسل تا سال 2015 به تولید رسید درحالی‌که از نسل سوم نسخهٔ کوپه و از نسل چهارم نسخهٔ کابریولت هم به آن اضافه شد. اما در نمایشگاه دیترویت 2013 بود که اینفینیتی مدل Q50 را به‌عنوان سدان کامپکت جدید خود و جایگزینی برای سدان سری G معرفی کرد. چندی بعد نیز کوپهٔ G60 به‌عنوان جایگزین نسخهٔ کوپهٔ سری G معرفی شد. Q50 که کوچک‌ترین سدان اینفینیتی محسوب می‌شود، روی پلت‌فرم FM نیسان ساخته شده است. این پلت‌فرم در محصولات دیگر این شرکت مثل نیسان 370Z و اینفینیتی QX50 هم بکار می‌رود. این سدان کامپکت ژاپنی با چهار پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که شامل نمونه‌های 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی، 2.2 لیتری چهار سیلندر دیزلی، 3 لیتری V6 توئین توربو و 3.7 لیتری V6 تنفس طبیعی به همراه یک نسخهٔ هیبریدی می‌شود. در دوئل امروز با Q50 با پیشرانهٔ 3.7 لیتری V6 خود شرکت کرده است که 330 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن متر گشتاور دارد. این همان پیشرانه‌ای است که در نیسان 370Z هم بکار می‌رود. برای انتقال نیروی موتورها نیز دو گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک و شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده است. Q50 مانند سری 3 در حالت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب عرضه می‌گردد اما برای تمامی مدل‌های آن سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است. قوی‌ترین مدل این خودرو نیز Q50 3.0t Red Sport نام دارد که از پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو با 405 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

مشخصات فنی

ب‌‌ام‌و 340i

اینفینیتی Q50

پیشرانه 3 لیتری I6 3.7 لیتری V6
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت 320 اسب بخار 330 اسب بخار
گشتاور 450 نیوتن متر 365 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ عقب/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 4.8 ثانیه 4.9 ثانیه
مسافت 400 متر 13.3 ثانیه 13.5 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت 230 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 9.4 لیتر (ترکیبی) 9.6 لیتر (ترکیبی)
وزن 1672 کیلوگرم 1684 کیلوگرم
طول 4.64 متر 4.80 متر
فاصلهٔ محوری 2.80 متر 2.85 متر
قیمت پایه 46,795 دلار 44,445 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

73 دیدگاه

      1. Amir_R18
        سوابق: (10957 دیدگاه) ,

        .
        ??????????????????????????
        BMW سری 3 جز رده های آخره ؟؟؟
        کی همچین حرفی زده؟
        چند سایت میشناسم که تو همشون سری 3 با وجود این‌که 6 سال از معرفیش می‌گذره هنوز با قاطعیت جزو یک چهارم تا یک سوم بالای جدوله.

        BMW سری 3 اکثر اوقات فقط در مقابل محصولات هم‌وطنش ، بنز و آئودی کم میاره ،
        گفتم اکثر اوقات به دلیل اینه که یک ماشین دیگه ، آلفا رومئو جیولیا هستش که به نظر من یکی از بهترین رقبای این کلاسه.

        Car and driver رو مثال میزنم که پدالی ها بیشتر باهاش آشنان.
        الان در رده بندی این سایت آلفا رومئو جیولیا ، آئودی A4 ، آئودی A5 اسپورتس‌بک و بنز کلاس C رده های 1 تا 4 رو کسب کردن و بعد ب‌ام‌و سری 3 و 4 رده ی پنجم رو به خودش اختصاص داده.
        جالبه که آلفا رومئو جیولیا و ب‌ام‌و سری 3 هر دو 4/5 ستاره گرفتن و از این نظر اختلافی ندارن.

        اینفینیتی Q50 با 4 ستاره پس از کیا استینگر !-) ، جگوار XE و لکسوس IS جایگاهی بهتر از رتبه ی 10 به دست نیاورده

        پاسخ
        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
          سوابق: (2592 دیدگاه) ,

          داداشم سری ۳ عالیه، قبول، اما نمونش تو تستی که مدتی پیش پدال منتشر کرد، مشخص شد که داره از رقبا فاصله می‌گیره و نیاز به به‌روز‌ رسانی داره. در واقع الان سری ۳ خوبه، اما خودروهایی مثل C کلاس تونستن با توجه به جدیدتر بودنشون، از پسش بر بیان. نسل جدیدش که بیاد، رقابت عادلانه‌تر میشه‌.

        2. رضا
          سوابق: (147 دیدگاه) ,

          کسی نگفت که چینی از بی ام دبلیو بهتره که.
          هیچ کس هم واقعا نمی تونه منکر کیفیت و کم استهلاکی زاپنی ها بشه و از این نظر از ار خودروساز دیگه واقعا سر ترن.
          المانی ها هم کیفیتشون خوبه و لی استهلاکشون بالاست و پرخرج ترن.
          نمونش بنز.اگه به موقع اغلام مصرفیش رو عوض کنی و بهش فشار نیوورده باشی و موتورش باز نشده باشه خوبه ولی اگه باز بشه دیگه سرطانی میشه از لحاظ مالی.
          بی ام دبل یو که دیگه خیلی سوسوله .اون دیگه حتی اولین الارم دیدی باید بفروشیش.

        3. Amir_R18
          سوابق: (10957 دیدگاه) ,

          .
          بله فرشاد با این سرعت پیشرفت صنعت خودروسازی الان ماشینی که سال ۲۰۱۶ عرضه شده نسبت به رقیبش که امسال میخواد رونمایی بشه قدیمی حساب میشه.

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
      سوابق: (2592 دیدگاه) ,

      مجموعه فنی ب‌ام‌و احتمالا سرزنده‌تره اما اینفینیتی هم عالیه چون تنفس طبیعیه و اختلاف سرعت و شتابشونم ناچیزه و قطعا کم استهلاک‌تره.

      پاسخ
    2. (BayerischeMotorenWerke(Daniel
      سوابق: (768 دیدگاه) ,

      من خو میدونم BMW رو حذف میکنید چون اینجا ایرانه و ایران هم وطنم پاره تنم هست.
      دود هنوز از کنده بلند میشه.
      چه بخواهید چه نخواهید سلطان سگمنته حتی اگه قدیمی باشه.
      با اینکه قدیمیه ولی جدول برتریش رو ثابت میکنه.
      ی سری دوستان هم فقط میگن مصرف سوخت مهمه که باز هم BMW برتره با اینکه اون ی ذره دیگه مهم نیست ولی من نادیدش نمیگیرم.
      دیگه با این توانایی و زیبایی و کیفیت اگر حذف بشه واقعا باید شک کرد به آفرینش جهان هستی و کائنات.

      پاسخ
      1. Achtung
        سوابق: (241 دیدگاه) ,

        منم باهات موافقم تو کشوری که مردمش تویوتا و هیوندا و حتی ماشینای چینی رو از بی ام و سرتر میدونن حتمن سری ۳ سلطان حذف میشه

        پاسخ
        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
          سوابق: (2592 دیدگاه) ,

          داداش دیگه اینجوریم که میگی نیست!!!!!! مطمئن باش کسی که پول بنز و ب‌ام‌و داشته باشه، نمیره چینی و کره‌ای بخره. بحث سر اینه که اختلاف قیمتشون بالاست وگرنه همون افرادیم که تویوتا، هیوندای و. . . سوار میشن، اگه توان مالی داشته باشن، از خداشونه آلمانی بخرن.

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
      سوابق: (2592 دیدگاه) ,

      خیلیا صرفا به خاطر اسم ب‌ام‌و بهش رای میدن؛ اینفینیتی Q50 به هیچ وجه ماشین دست و پا بسته‌ای نیست، مخصوصا با این ظاهر جذاب و موتوری که از 370Z قرض گرفته.

      پاسخ
      1. امپراتور لامبورگینی
        سوابق: (10957 دیدگاه) ,

        .
        دوست عزیز ، آقا فرشاد ، ظاهر که BMW هیچ کم و کاستی نداره و تنها مشکلی که هست اینه که ما ایرانی ها BMW زیاد دیدیم و زیبایی هاش برامون عادی شده ، اینفینیتی رو هم کهپ2 هفته ببینی مثل بقیه ی ماشین ها عادی میشه.

        یکی دیگه بحث رنگ قرمزه که حتی پراید رو هم جذاب می‌کنه.
        این 1

        مورد 2 ، خود 370Z به اندازه ی کافی قدیمی هست که موتورش هم دیگه زیاد به درد کسی نمیخوره. 370Z از سال 2009 داره با همین موتور عرضه میشه ،

        در حالی که در سری 3 موتور B58 استفاده شده ، موتور B58 بسیار جدیده و 1و نیم سال از عمرش می‌گذره ، به سیستم توئین اسکرول مجهزه و کارایی بسیار بالایی داره ،
        ضمنا این موتور جز 10 انجین برتر سال 2017 انتخاب شده ??????

        موتور 8 سال پیش در مقابل موتوری که بهترین انجین سال 2017 شده نمیتونه هیچ حرفی برای زدن داشته باشه.

        پاسخ
        1. datsun
          سوابق: (1203 دیدگاه) ,

          امپراطور لامبورگینی عزیز بهتر در مورد انجین های vQ یکم مطالعه بفرماید

        2. Amir_R18
          سوابق: (10957 دیدگاه) ,

          .
          داتسون جان موتور VQ37VHR هر چه‌قدر هم خوب باشه ( که واقعا هم هست ) نمیتونه از سال 2008 ( اینفینیتی G37 کوپه) تا الان در لیست بهترین ها باقی بمونه.

          در این کلاس موتور و هندلینگ خیلی مهمه.

        3. Hosein
          سوابق: (279 دیدگاه) ,

          امپراتور سعی کن اگه موضوعی رو درست متوجه نشدی نظر بقیه رو برعکس نشون ندی،کار قشنگی نیست.پست vw تی کراس و میگم.اونجا منتظر جواب بودم که ندادی

        4. Amir_R18
          سوابق: (10957 دیدگاه) ,

          Hosein
          سعی کن دوستانی مثل شاهین رو الگو قرار بدی همیشه کامنت های باارزش بذاری. قبل از هر حرفی فکر کنی.

          شما میگی ((( ” استتارشون ! شبیه به هم بود”. پس قراره T roc شبیه X22 باشه !!! )))

          مثل اینکه که یکی بیاد بگه چادر دختر همسایه شبیه چادر هم‌کلاسی من بود ، پس دخترهمسایه همون هم‌کلاسی منه !!!!!!!

        5. Hosein
          سوابق: (279 دیدگاه) ,

          به بقیه دوستان پیشنهاد میکنم vw compact crossover spying رو در گوگل سرچ کنن و اون مشکی رنگرو ببینن که شبیه هست یانه.

        6. Hosein
          سوابق: (279 دیدگاه) ,

          امپراتور
          شما اول یادبگیر اشتباهتو قبول کنی بعد پیشنهاد الگو بدی واسه ما.در مورد ارزش کامنتها هم شما نظر خودتو بده و با بقیش کار نداشته باش.
          من کی گفتم که پوششش شبیه پس حتما طرح نهاییش هم باید شبیه باشه؟؟!ده بار تاکید کردم که واسه رد گم کنی شبیه ماشین دیگه درستش کردن و این رو هم سر سوزنی منطق و دقت داشته باشی متوجه میشی

      2. ونوم اف ۵
        سوابق: (1276 دیدگاه) ,

        فرشاد جان نیسان که عالیه اینفینیتی که دیگه بهترینهای نیسان محسوب میشه ضمنا درسته که جدول یه مقدار ناچیز به نفع بی ام و هست ولی اینفینیتی تنفس طبیعی هست و لذت رانندگیش بالاتره ضمنا استهلاکش خیلی پایین هست و امتحانشم تو ماشین ۳۷۰z پس داده من به اینفینیتی رای میدم

        پاسخ
    2. - A M I R -
      سوابق: (575 دیدگاه) ,

      با احترامی که برای بیمر قائلم ، اما طراحی اینفینیتی اجازه نمیده برم سمتش !

      پاسخ
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
        سوابق: (2592 دیدگاه) ,

        کابین Q50 واقعا جذابه. شاید از نظر خیلیا قدیمی شده باشه، اما هنوزم متفاوته، مخصوصا با ترکیب دو تا مانیتور. نمای بیرونشم نسبت به خودروهای تکراری امروزی، خاص و چشم‌نوازه. کافیه یه مقدار هم به بدنش برسی، مثلا کیت بدنه عریض نصب کنی، زیرشم رینگ ووسن بندازی، تا دیگه فوق‌العاده دلبر شه.

        پاسخ
    3. KING 918 (محمدرضا)
      سوابق: (2351 دیدگاه) ,

      اتفاقا اصلا برد اسونی برای BMW نیست اگر دوستان یکم منصفانه به جزئیات نگاه کنن تمام زوایا رو بررسی کنید هیچ برتری خاصی BMW به اینفینیتی نداره

      پاسخ
  1. بنزما
    سوابق: (494 دیدگاه) ,

    سلام دوست نویسنده مطلب این قیمت ها به دلار کاناداست یا استرالیا به امریکا که نیست چون پایه قیمت سری ۳ بی ام و به دلار امریکا حدود سی و سه چهار هزار دلاره
    ممنون میشم از این به بعد سردبیر به دوستان بگن که قیمت ها رو به دلار امریکا درج کنن چون هر دفه با دلار و واحد پول یک کشور باشه مخاطبان به اشتباه میافتند

    پاسخ
      1. بنزما
        سوابق: (494 دیدگاه) ,

        http://www.caranddriver.com/bmw/3-series اقای دهقان اتفاقا منبع منم کار اند درایور و مرجع اصلی این صفحه که پایه قیمت و قیمت نهایی رو در صغحه نشون میده. قرار بود در مقایسه ها پایه قیمت اون مدل گذاشته بشه ولی شما پایه قیمت ۳۳۰ رو گذاشتید نه پایه قیمت سری سه

        پاسخ
        1. سردبیر
          سوابق: (477 دیدگاه) ,

          درود. ترجیح ما این هست که وقتی خودروی خاصی رو برای مقایسه انتخاب می کنیم از قیمت همون مدل هم استفاده کنیم. در اینجا هم ب‌ام‌و 340i برای مقایسه انتخاب شده که قیمت اون بین 46795 تا 58420 دلار هست. سایر مدل ها و قیمت اونها ارتباطی لااقل با این مقایسه ندارن و دلیل اصرار شما برای استفاده از قیمت پایه مدل های دیگه مثل 320i که ارتباطی به این مقایسه نداره برای ما جای سوال داره.
          ارادت

  2. mahdi.mp
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    اقا کسی سایتی سراغ داره برا خرید فروش ماشین باشه مثله باما..ولی تو کشورای عربی فعالیت داشته باشه یعنی برا خرید و فروش اونا باشه

    پاسخ
      1. mahdi.mp
        سوابق: (44 دیدگاه) ,

        اره اگه سراغ دارید ممنون میشم لینکشو بفرستید

        پاسخ
      1. mahdi.mp
        سوابق: (44 دیدگاه) ,

        ممنون لطف کردید….اقا حسین دست شمام درد نکنه

        پاسخ
    1. بنزما
      سوابق: (494 دیدگاه) ,

      سلام ودرود خدمت سردبیر عزیز اگر در همه مقایسه ها این روند انجام شود و قیمت پایهذهمان کد استفاده بشه بنده مشکلی ندارم و لی ظاهرا چند بار در مقایسه ها قیمت پایه خود اون سری یا اتاق مد نظر قرار گرفت و معمولا در سایت های معتبر اروپایی و امریکایی هم به همین روند انجام میشه مثلا در همین کار اند درایور در صفحه رنکینگ خودروها قیمت پایه کلی اون اتاق رو در نظر میگیرن به عنوان نمونه همین اتاق سری سه در صفحه مقایسه قیمت رو بین ۳۴ هزار تا پنجاه و خورده ای هزار دلار گذاشته

      پاسخ
  3. amin
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    اینفینیتی خیلی خوب و شایسته است اما در برابر بی ام و ……….
    قطعا بی ام بهتر است

    پاسخ
  4. " swedish arrogant tiger"
    سوابق: (644 دیدگاه) ,

    میشه با وجود سری 3 به خودرویی مثل اینفینیتی! رای اد؟؟
    با افتخار سری 3
    رخ جذاب
    مجموعه فنی بهتر
    استیل زیبا و…

    پاسخ
  5. الف.ی
    سوابق: (1439 دیدگاه) ,

    دوئل سختیه فقط بخاطر سلیقه به اینفینیتی رای میدم ( زیباتر به نظر میاد)

    پاسخ
  6. امید
    سوابق: (138 دیدگاه) ,

    اینفینیتی زیباتر و موتورش هم که اتمسفریک بهتره

    پاسخ
  7. datsun
    سوابق: (1203 دیدگاه) ,

    موتور VQ نیسان یکی از بهترین انجین های دنیاست و جوایز متعددی گرفته
    موتور Q50 سری VQ37VHR از انجین های VQ نیسانه
    نیسمو از همین انجین به صورت تنفس طبیعی ۳۵۰ اسب بخار گرفته که تو مدل نیسمو ۳۷۰Z استفاده کرده

    پاسخ
  8. مهران
    سوابق: (249 دیدگاه) ,

    کامنت بی ربط
    پدال جان میشه لطفا مقاله ای در مورد خودروهای ذرهی یا armored vichels بزاری یا حتی اونارو توی دوئل ها شرکت بدی به عنوان به سگمنت جدا مثل مرسدس بنز جی کلاس ذرهی یا لکسوس lx570 ذرهی و ….

    پاسخ
  9. Hosein
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    شاید الان بخاطر اسم بی ام و همه بدون فکر کردن بهش رای بدید ولی وقتی از نزدیک ببینید قطعا نظرتون عوض میشه اینفینیتی فوق العاده با ابهت و جذاب.بخاطر تنفس طبیعی بودن هم احتمالا کم دردسرتر خواهد بود و هم اینکه ژاپنیه.ولی طراحیه داخلی بی ام و رو خیلی بیشتر دوست دارم.این طراحیه داخلیه اینفینیتی زیاد استفاده شده و کلا خیلی حال نمیکنم باهاش ولی عاشق طراحیه بیرونیشم

    پاسخ
    1. Amir_R18
      سوابق: (10957 دیدگاه) ,

      .
      ژاپنی بودن یک مزیته؟ ???
      این حرف رو باید وقتی بگی که در مقابل ماشینی چینی و تا حدودی کره ای بخوای از اینفینیتی دفاع کنی ، نه وقتی با سلطان باواریا طرف باشی.

      اگر این‌طوره ، پس آلمانی بودن هم حتما یک مزیت بسیار مهمه و برای بهتر بودن BMW کافیه.

      پاسخ
      1. Hosein
        سوابق: (279 دیدگاه) ,

        دقت نکردی در مورد استهلاک و هزینه نگهداری گفتم که ژاپنیه و بله مزیته.در مورد کره ای که کلا بحثش جداس

        پاسخ
      2. #ali.m#
        سوابق: (1779 دیدگاه) ,

        مجید باور کن اصلا نیاز نیست خودتو اینقدر عذاب بدی المان و ژاپن و … نیازی به اثبات یا رد از طرف کسی ندارن .

        پاسخ
        1. Amir_R18
          سوابق: (10957 دیدگاه) ,

          .
          علی جان کسی خودشو عذاب نمیده
          فقط داریم حرف میزنیم با هم.

    2. Achtung
      سوابق: (241 دیدگاه) ,

      اتفاقن به خاطر ژاپنی بودن امتیاز منفی میگیره

      پاسخ
  10. Saman
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    مگه میشه از یک ژاپنی با کیفیت و دوام افسانه ای آنهم با نام پر افتخار اینفینیتی چشم پوشی کرد 🙂 ؟ چه طراحی زیبا و پویائی داره Q50! حتی در حالت ایستاده هم سریع به نظر میرسه 🙂 اینفینیتی معرف کیفیت و استهلاک ناچیز و بی دردسر بودن و bmw مشهور به استهلاک بالا و پر خرج بودن و در ایران متاسفانه مشهور به سرطان هستش 😀 کلن خرید خودرو آلمانی یعنی یکدست به کاپوت و دست دیگر در حساب بانکی 😀

    پاسخ
    1. Amir_R18
      سوابق: (10957 دیدگاه) ,

      .
      غریبه ی آشنا ! ، دوست قدیمی و پرسابقه ، هر کسی BMW میخره دیگه نمی‌تونه ازش دل بکنه و ماشین بعدی و بعدی و بعدیش هم BMW خواهد بود ، اینحاست که قشری به نام ” BMW سوار ” پدید میاد . تا 2- 3 سال پیش هم که بنز یک دفعه اوج بگیره BMW پرفروش ترین لوکس ساز جهان بود.

      پاسخ
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
        سوابق: (2592 دیدگاه) ,

        یکی از دوستای سابقم، چند سال پیش همزمان S کلاس و لکسوس LS460 داشت، قبلشم سری ۷، به جز اینا آزرا (آخرین نسلی که تو ایرانه) پیکان کلاسیک و. . . هم تو پارکینگش بود؛ به گفته خودش، کم دردسرترین، راحت‌ترین و بهترین ماشینش LS460 L بود و آزرا بهترین و خوش آپشن‌ترین ماشین برای استفاده روزمره.

        پاسخ
        1. Amir_R18
          سوابق: (10957 دیدگاه) ,

          .
          ممنون از تجربه ی دوستت‌

          بحث کم دردسر بودن جداست ، ال اس ۴۶۰ یه موتور تنبل و‌ بسیار کم استهلاک داشت ،سری ۷ اون زمان بیشتر اسپورت بود تا لوکس و جدیدا داره راحت تر و لوکس تر میشه. قبلا یک سدان بزرگ با دینامیک بالا و‌ « نسبتا » لوکس و راحت بود.

          لذت‌ BMW هم جداست ، به کم دردسر بودن لکسوس نیست اما باز هم خیلی خوش‌ساخت و با کیفیته‌.

          هر کسی هم به نظری داره و قرار نیست تجربه و سلیقه ی ۱ نفر معیار همه قرار بگیره فرشاد عزیز. ‌

        1. alirezaasg5
          سوابق: (232 دیدگاه) ,

          با این دوستان نگرد اقا فرشاد آزرا خوش اپشن ترین برا استفاده روزمره !!!خخخخخخ عجب رفیقای بامزه ای داری

  11. ونوم اف ۵
    سوابق: (1276 دیدگاه) ,

    طراحی اینفینیتی یه سر و گردن بالاتر و خاص تره

    پاسخ
  12. علی
    سوابق: (207 دیدگاه) ,

    در مقابل ماشینای لوکس اصیلی مثل بنز و بی ام و آئودی وکادیلاک یه سری ماشینا هستن که مابین لوکس و نیمه لوکس قرار میگیرن مثل لکسس ، آکورا ، دی اس ، و این یارو اینفینیتیه.

    پاسخ
      1. alirezaasg5
        سوابق: (232 دیدگاه) ,

        نمیدونم چه اصراریه که شما زیر نظر هرشخصی نظر شخصی خودت رو ریپلای کنی بیخیال بابا شما اینفینیتی دوسداری خیلیا یه برند دیگه احتیاجی نیست اصرار کنی دوست عزیز

        پاسخ
        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
          سوابق: (2592 دیدگاه) ,

          هیچ اصراری نیست عزیز، فقط چون عاشق دنیای خودرو هستم، از هم صحبتی با دوستان پدالی لذت میبرم، وگرنه نه نظراتم رو به کسی تحمیل می‌کنم، نه هدف دیگه‌ای دارم ❤?

        2. Amir_R18
          سوابق: (10957 دیدگاه) ,

          .
          بذار حرف بزنه فرشاد.
          میدونم از حرف زدن با بقیه در مورد ماشین لذت می‌بره
          منم اوایل که اومده بودم پدال همینطور بودم.

  13. #ali.m#
    سوابق: (1779 دیدگاه) ,

    درمجموع من اینفینیتی رو ترجیح میدم .به خاطر ظاهر بهترش .
    از نظر فنی هم هر دو خوبن ولی اینفینیتی یه خورده بهتره .
    و اینکه من پیشرانه خورجینی رو بیشتر از خطی دوست دارم .
    موتور های vqنیسان جز بهترین موتور های دنیا هستن و البته سن زیادی هم دارن .
    5سال متوالی جز 10پیشرانه برتر سال بودن .
    و روی 370zهم استفاده شده(vq37)
    که اولین موتور با سیستم vvel یا همون سوپاپ متغیر هوشمند بود .

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1779 دیدگاه) ,

      یه چیز جالب در مورد نیسان این که ایده ی ایجاد این شرکت بر میگرده به سال 1914 یعنی قبل از تاسیس بی ام و . و اولین تولید انبوه ژاپنی هم بوده .

      پاسخ
      1. datsun
        سوابق: (1203 دیدگاه) ,

        درسته علی جان
        ۱. دایهاتسو ۱۹۰۷
        ۲. نیسان (داتسون) ۱۹۱۱
        ۳ .میتسوبیشی ۱۹۱۷
        به ترتیب قدیمی ترین خودروسازان ژاپنی بودن
        دهه بیست میلادی خودرسازان کوچک بسیاری تو ژاپن به وجود اومدن که آقای یوشیسوکه آیکاوا که مالک داتسون بود تعدادی از این خودروساز کوچک رو خریداری کرد و نیسان رو تاسیس کرد که بزرگترین تولید کننده خودرو اون موقع ژاپن بود. تا سال ۱۹۸۶ هم نیسان محصولات رو با دو نام داتسون و نیسان عرضه میکرد

        پاسخ
        1. #ali.m#
          سوابق: (1779 دیدگاه) ,

          حق با شماست اولین خودروساز ژاپنی دایهاتسو بوده نه نیسان .
          با اصالت ،کاردرست و دوست داشتنی.?

  14. حمیدرضا
    سوابق: (1694 دیدگاه) ,

    اینفینیتی بیشتر جذبم کرد بهش رای دادم به خاطر قدرت زیادش از موتور تنفس طبیعیش

    پاسخ
  15. SAEED
    سوابق: (471 دیدگاه) ,

    سری 3 هنوزهم یه کاراکتر قوی از سدان اسپرته, هرچند رفته رفته کمرنگ تر میشه ! با این حال انتخاب من بیمره! مخصوصا M3
    Competition pack

    پاسخ
  16. ali a
    سوابق: (454 دیدگاه) ,

    اصل هندلینگ و لذت رانندگی با سری 3 …اگه اینفینیتی قیمت پایینتر بود شاید شانسی داشت… کمترین اختلاف قیمت رو دارن.پس 100% بی ام و

    پاسخ
  17. alirezaasg5
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    اصلا ب ام و نمیزاره به اینفینیتی نگاه کنم این ب ام و فوق العاده جذاب تره

    پاسخ
  18. ایمان
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    مطمئنا ب ام و.تو این سگمنت بیش از دو دهه هست که ب ام و حرف اول رو میزنه و به نوعی معیار سنجش تو این کلاسه

    پاسخ
  19. Gelare
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    هر دو. خوبن من به bmw رای دادم به نظرم جذاب تر و کمی بهتره. بخاطر همین البته دیگه برنده ام هست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.