دوئل ولوو V40 و ب‌ام‌و سری 1

امروز هم با قسمت دیگری از دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال در خدمت شما هستیم که به گروه هاچ‌بک‌های کامپکت لوکس اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه لکسس CT و دی‌اس 4 باهم به رقابت پرداختند که طی این رقابت مجموعاً تعداد 1381 رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل لکسس توانست با دریافت 1043 رأی و کسب 75 درصد از کل آراء پیروزی قاطعانه‌ای را به ثبت برساند درحالی‌که دی‌اس موفق به کسب تنها 338 رأی شده است. حال امروز در آخرین دوئل گروه هاچ‌بک‌های کامپکت لوکس، ب‌ام‌و سری 1 و ولوو V40 را به میدان نبرد دعوت کرده‌ایم.

آئودی A3

آلفارومئو جولیا

مرسدس بنز A کلاس

اینفینیتی Q30

آئودی A3

مرسدس بنز A کلاس

ب‌ام‌و سری 1

ولوو V40

لکسس CT

دی‌اس 4

؟

لکسس CT

ب‌ام‌و سری 1

ب‌ام‌و برای اولین بار در نمایشگاه پاریس 2004 از نسل اول مدل جدید سری 1 خود رونمایی کرد. این خودرو که کوچک‌ترین محصول ب‌ام‌و محسوب می‌شد، در اصل به‌عنوان جایگزین مدل سری 3 کامپکت معرفی شد اما برخلاف آن در چهار نسخهٔ مختلف شامل هاچ‌بک سه‌در، هاچ‌بک پنج‌در، کوپه و کابریولت به تولید رسید. سپس در نمایشگاه فرانکفورت 2011 نسل دوم سری یک با کد F20 رونمایی شد؛ اما به دلیل اعمال شیوهٔ جدید نام‌گذاری محصولات ب‌ام‌و، در این نسل نسخه‌های کوپه و کابریولت تحت نام سری 2 عرضه شدند و سری 1 تنها به‌صورت هاچ‌بک سه‌در و پنج‌در تولید می‌شود. این نسل از سری 1 همچنان در حال تولید است که البته در سال 2015 فیس‌لیفتی را تجربه کرده است. در این فیس‌لیفت که در نمایشگاه ژنو 2015 رونمایی شد، عمدهٔ تغییرات در قسمت جلو انجام گرفته و طراحی بحث‌برانگیز قبلی تا حد زیادی بهبود یافته است. سری 1 کنونی مانند نسل قبلی، خودرویی دیفرانسیل عقب است و تنها هاچ‌بک دیفرانسیل عقب بازار محسوب می‌شود؛ اما متأسفانه نسل آیندهٔ این خودرو روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی جدید ب‌ام‌و ساخته خواهد شد. سری 1 هم‌اکنون با پیشرانه‌های مختلف بنزینی و دیزلی در مدل‌های گوناگونی عرضه می‌گردد که پرچم‌دار آن‌ها مدل اسپرت M140i است. این مدل از یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی استفاده می‌کند که 340 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد. ولی ما برای این دوئل مدل 120i را انتخاب کرده‌ایم به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است. این موتور 185 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ب‌ام‌و سری 1 سال گذشته در اروپا نزدیک به 138 هزار دستگاه فروش داشته است.

ولوو V40

ولوو برای اولین بار بین سال‌های 1995 تا 2004 از نام V40 برای نسخهٔ استیشن سدان S40 خود استفاده کرد؛ اما پس از چند سالی که خبری از این نام سبد محصولات ولوو نبود، نهایتاً در نمایشگاه ژنو 2012 این شرکت سوئدی یک هاچ‌بک کامپکت جدید را با نام V40 معرفی کرد. این خودرو روی پلت‌فرم C فورد ساخته شده که با خودروهایی چون فورد فوکوس، لینکلن MKC و نسل قبلی مزدا 3 مشترک است؛ بنابراین V40 خودرویی است که از دوران مالکیت فورد بر ولوو همچنان در سبد محصولات این شرکت سوئدی در حال تولید است. این هاچ‌بک لوکس سوئدی برخلاف رقیب آلمانی صرفاً در یک نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در تولید می‌شود اما از سال 2013 ولوو نسخهٔ کراس کانتری آن‌را هم معرفی کرده است که یک کراس هاچ‌بک محسوب می‌شود. این مدل ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و به پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه هم مجهز است. همچنین V40 کراس کانتری به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌گردد. این هاچ‌بک کامپکت سوئدی اما در سال 2016 فیس‌لیفتی را تجربه کرد که طی آن تغییراتی جزئی در ظاهر آن اعمال شد. البته هم‌زمان با این فیس‌لیفت در لیست پیشرانه‌های V40 هم تغییراتی صورت گرفت. این خودرو هم‌اکنون با پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی مختلف و در شش مدل گوناگون به بازار عرضه می‌گردد که ما از بین آن‌ها مدل T4 را برای این دوئل انتخاب کرده‌ایم. این مدل که بعد از مدل پرچم‌دار V40 یعنی T5، قدرتمندترین مدل بنزینی آن محسوب می‌شود، از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 190 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو برخلاف رقیب آلمانی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ولوو V40 سال 2017 در بازار اروپا حدود 70 هزار دستگاه فروش داشته است.


مشخصات فنی

 

ولوو V40 T4

ب‌ام‌و 120i

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 190 اسب بخار 185 اسب بخار
گشتاور 300 نیوتن متر 290 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی 6 سرعته دستی
محور محرک جلو عقب
شتاب صفرتاصد 6.9 ثانیه 7.1 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 230 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 5.5 لیتر (ترکیبی) 6.0 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک 62 لیتر 52 لیتر
تولید آلایندگی 127 گرم/کیلومتر 135 گرم/کیلومتر
وزن 1480 کیلوگرم 1370 کیلوگرم
طول 4.37 متر 4.33 متر
فاصلهٔ محوری 2.64 متر 2.69 متر
حجم صندوق بار 325 لیتر 360 لیتر
قیمت پایه 21,115 پوند 22,405 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

46 دیدگاه

  1. Amir
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    V40 از نظر طراحی خیلی جذابتره
    ولی دیفرانسیل عقب بودن بی ام و خودش خیلی تو جذابیت رانندگی تاثیر میذاره ..
    با این همه رای من ولوو

    پاسخ
    1. GTA
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      نسل جدید سری 1 دیفرانسیل جلو هست تا اونجایی که مطلعم

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (144 دیدگاه) ,

        بله نسل جدیدش یعنی مدلهای ۲۰۱۸ دیفرانسیل جلو هستند برخلاف نسل قبل

        بی ام و همیشه نسبت به خودرو های دف جلو انتقاد میکرد ،حالا نمیدونم چرا تو سری ۱ جدید دف جلو عرضه کرده!!

        پاسخ
    2. Fericuda
      سوابق: (107 دیدگاه) ,

      واقعا طراحی ولوو رو جذاب تر از بی ام و میدونی؟
      هم طراحی داخلی هم خارجی بی ام و خیلی بهتره
      نمیدونم چرا بی ام و اینقد تو پدال دشمن داره!

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (144 دیدگاه) ,

        من خودم عاشق خودروهای المانیم
        بی ام و طراحیشو دوستدارم
        سری ۱ هم طراحی قابل قبولی داره
        ولی تو این دوءل ولوو جذابتره

        پاسخ
    3. آریا
      سوابق: (260 دیدگاه) ,

      دقت کردین تو بیشتر دوئلا بی ام و میبازه؟؟؟!!!

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (682 دیدگاه) ,

        آره بیچاره خیلی اط ماشیناش میخورنه به بهترینا مث ام 4 که به موستانگ خور یا ایک فایو که به شخصه از همون اول قهرمان میدونستمش خورد به لامبو اوروس که هنوز تو بازار نیومده عکس اطلاعات رو کاغذش بی ام و کارکشته امتحان پس داده رو برد ای کاش پدال تو دوئل هاش یه چیزی مثل شانس مجدد تو ورزش رو بزاره

        پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4241 دیدگاه) ,

      از محاسن ولوو
      قدرت بالاتر
      گشتاور بالاتر
      مصرف کم تر
      قىمت کم تر
      الاىندگى کم تر
      حجم باک بىشتر
      طول بىشتر
      شتاب بهتر هست

      پاسخ
      1. Mahdi CHEVROLET
        سوابق: (1432 دیدگاه) ,

        علی داش
        میگم ماشین چی شد
        اگه قطعه نیاز داری بگو با چند نفر صحبت کردم لوازم دارن
        اگه چیزی خواستی بهم بگو و این که نو باشه یا کارکرده رو برام لیست کن در اینجا یا از طریق پیام برام بفرست

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4241 دیدگاه) ,

          مهدى
          دادا مشکل لوازم ندارم چون بىشترش رو با سختى جور کردم
          باورت نمىشه براى راهنماى جلو پنجره از چراغ برق تهران تا جاده خاوران رو به علاوه کرج رو گشتم تا بالاخره پىدا شد
          مشکل اصلى الان صافکارت که نصفه کاره ول کرده رفته
          حالا ىکى از رفقا که داره روى ماشىن خودش کار مىکنه گفت خودم برات ردىفش مىکنم

      2. KING 918
        سوابق: (2317 دیدگاه) ,

        علی جان داداش این مزایایی که فرمایش کردید از ولوو اختلافشون در حد بسیار بسیار جزئی هستش و به نظرم مزایای خیلی خاصی برای ولوو نیست به خصوص اینکه توی این رده از خودرویی حجم صندوقبار هم خیلی مهمه که بی ام وه فضای بیشتری داره نمای پشتی ولوو خودش جز معایب حساب میشه کابین ولوو و اون مانیتور بسیار کوچیکی که استفاده کرده اصلا جالب نیست ضمن اینکه ولوو وزن خیلی بیشتری داره و تاپ اسپید پایین تر به نظر من بی ام وه بهتر کار کرده

        پاسخ
    2. amin
      سوابق: (839 دیدگاه) ,

      علی آقا عکس ها رو گذاشتم،تونستی ببینی دادا؟

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4241 دیدگاه) ,

        امىن جان
        بله عکسهارو دىدم
        افرىن به سلىقت
        ماشىن کاملا روپا هستش و خوش استاىل
        فقط اگه تونستى 4 حلقه لاستىک پهن براش بگىر تا رخش کامل بشه
        راستى موتورش 6 هست ىا 4؟؟؟؟؟؟

        پاسخ
        1. amin
          سوابق: (839 دیدگاه) ,

          مخلصم علی آقا،ماشین خودتونه،باورت نمیشه که از لنسره بیشتر دوستش دارم
          ویلیز cj5 ۴ سیلندره
          والا علی آقا کلا فقط برای یه آخر هفته دور زدن تو شهر گرفتم و میخوام همه چیش فابریک و قدیمی باشه و جنگی،حتی برف پاکن دستی هم گرفتم که موتوردار نباشه،گالن بنزین گرفتم مال سال ١٩۶٠
          چراغ های جنگی و چراغ نقشه خوانی و هندل و استتار چراغ میله چادر فابریک که خودم از رو یه ویلیز اوراقی باز کردم و…
          حدود ٣ میلیون لوازم خریدم که بعد از عید نصب میکنم
          کلا همه چیزش رو بعد عید میخوام به صورت جنگی در بیارم،رنگش رو هم احتمالا سبز لجنی ارتشی میزنم
          این ماشین رو گرفتم که بیشتر اوقات بشینم نگاهش کنم و لذت ببرم

        2. amin
          سوابق: (839 دیدگاه) ,

          مخلصم علی آقا،ماشین خودتونه،باورت نمیشه که از لنسره بیشتر دوستش دارم
          ویلیز cj5 ۴ سیلندره
          والا علی آقا کلا فقط برای یه آخر هفته دور زدن تو شهر گرفتم و میخوام همه چیش فابریک و قدیمی باشه و جنگی،حتی برف پاکن دستی هم گرفتم که موتوردار نباشه،گالن بنزین گرفتم مال سال ١٩۶٠
          چراغ های جنگی و چراغ نقشه خوانی و هندل و استتار چراغ میله چادر فابریک که خودم از رو یه ویلیز اوراقی باز کردم و…
          حدود ٣ میلیون لوازم خریدم که بعد از عید نصب میکنم
          کلا همه چیزش رو بعد عید میخوام به صورت جنگی در بیارم،رنگش رو هم احتمالا سبز لجنی ارتشی میزنم
          این ماشین رو گرفتم که بیشتر اوقات بشینم نگاهش کنم و لذت ببرم

        3. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4241 دیدگاه) ,

          امىن جان
          داداش با فابرىک بودن کاملا موافقم البته لاستىک ىه کم پهن ماشىن رو از حالت فابرىک خارج نمىکنه
          در مورد لوازمها هم با اونکه کلا جىپ لوازم تزىىنى نداره اما بازم جور کردن بعضى لوازمش سخته
          در کل ماشىنهاى کلاسىک فقط در اخر هفته ها و جمعه ها ازش باىد استفاده کرد اونم با شراىط خاص

      2. Mahdi CHEVROLET
        سوابق: (1432 دیدگاه) ,

        اقا امین چرخش برات بچرخه
        این ماشین جاش تو کوه و دشته
        بزن به به کوهستان و حالشو ببر

        پاسخ
        1. amin
          سوابق: (839 دیدگاه) ,

          چاکریم آقا،ناقابله

  2. مجید
    سوابق: (678 دیدگاه) ,

    هر دو تا محصول خوب و فوق العاده ای هستند بی ام و به خاطر هندلینگ و دینامیک و ولوو هم به خاطر ایمنی و اسایش.ولی من تجربه سواری و رانندگی نسل قبل سری یک رو دارم و بی ام و برام یه چیز دیگه هستش بنابراین رای من سری یک.

    پاسخ
  3. سياوش
    سوابق: (148 دیدگاه) ,

    ماشین اسپرت باید دف عقب باشه
    پس بیمر
    درضمن ولوو بااینکه طول بیشتری داره اما فاصله محوریش کمتره و حجم صندوق بارش هم کمتره پس طول بیشتر هیچ مزیتی نداره پس نتیجه میگیریم بعضیا اینجا …
    خودتون میدونید کیو میگم دیگه!

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (1096 دیدگاه) ,

      طول هیچ مزیتی نداره به جز سختی پارک کردن. برتری ایمنی ولوو هم به خاطر طول بیشترش نیست و به سابقه و تکنولوژی برتر ولوو تو این زمینه برمیگرده

      پاسخ
    2. امیر
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      پس اگه اینجوریه پورشه که دو دیفرانسیل بدرد نمیخوره تازه اینا ماشین اسپورت نیستن

      پاسخ
  4. amin
    سوابق: (839 دیدگاه) ,

    به نظرم بی ام پرفورمنس بالاتری داشته باشه خصوصا اینکه دف عقب هست

    پاسخ
  5. BMW
    سوابق: (397 دیدگاه) ,

    تو دوئل ها دقت میکنم هر موقه یه آلمانی با یه آمریکایی بهم میخورن آمریکایه بَد لِه میشه.

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4241 دیدگاه) ,

      Bmw
      اونطور که طرفدارهاى المان له مىشن هىچ کس له نمىشه
      دوئل موستانگ و با ام و سرى 4 نمونه بارزش بود
      حرص نخور

      پاسخ
      1. ❤❤GERMANY❤❤
        سوابق: (132 دیدگاه) ,

        علی شوی نوا. تر و خشک را با هم نسوزان. همه مثل اینها نیستند. خودم تنها آمریکایی که دوست دارم تسلا و بعضی مدلهای فورد است. اما به پورش به دلیل وجود انجین بنزینی رای دادم اما از خوبی تسلا نمیشد گذشت. خیلیها به دلیل برقی بودن به تسلا رای ندادند. ناگفته نماند بعضیها از آب گل الود ماهی میگرند. شما به پای همه نگذار.

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4241 دیدگاه) ,

          جرمنى
          داداش من از شخص شما عذر مىخوام
          شما فرد محترمى هستى

      2. الف.ی
        سوابق: (1402 دیدگاه) ,

        طرفدارای آلمان له میشن؟؟؟؟؟!!
        رو رو که نیست سنگ پای قزوینه
        هر چی من میخوام با شما دوست باشم خودت نمیذاری……….

        پاسخ
      3. مهدی
        سوابق: (682 دیدگاه) ,

        واقعا که یه نمونه ؟ خودرو سازی آمریکا اقلا بیست سال از آلمان عقب تره دوما آمریکایی ها ده برابر بلکم بیشتر از منطق به احساسشون گوش میدن ولی نا گفته نماند مال ایران 100 سال از آمریکا عقب تره

        پاسخ
      4. مهدی
        سوابق: (682 دیدگاه) ,

        تو رو خدا یه ذره واقع بین باش

        پاسخ
    2. Amir Machine
      سوابق: (238 دیدگاه) ,

      BMW
      حالا مثلاً یعنی چه این حرف؟
      تو این دوئل یه طرف آمریکاییه؟
      کسی علیه ماشین‌های آلمانی حرفی زده؟
      یا شایدم خوشت میاد دوباره اون بحث‌های مزخرف رو راه بندازی؟
      گویا بعضیا بیمارن

      پاسخ
  6. فرامرز
    سوابق: (1096 دیدگاه) ,

    انتخاب من ب ام و به خاطر هندلینگ بهتر و لذت رانندگی بیشتر، طراحی داخلی و خارجی جالبتر (سلیقه ایه ولی ولوو یکم قدیمی شده و طراحی های جدید ولوو باعث شده این مدل خیلی جالب به نظر نیاد)، بازار فروش بهتر و فراوانی قطعات و خدمات برند ب ام و. در ضمن تو آلمان ب ام و تو بعضی از محصولات حتی از همتاهای فولکس واگن هم هزینه سرویس پایینتری داره.

    پاسخ
  7. #ali.m#
    سوابق: (1739 دیدگاه) ,

    تقریبا برتری خاصی نسبت به هم ندارن .
    فقط ولوو با وزن بیشتر .مصرف و الایندگی کمتری داره .
    بقیش دیگه بحث علاقه و سلیقست
    من به ولوو رای میدم .

    پاسخ
  8. حسن
    سوابق: (164 دیدگاه) ,

    وولوو .این دوئل خیلی جالبه هر دو تا تو بازار ایران هستن . اکثر جوونا هاچ بک نمیخرن اگه هم بخرن 400 نمیدن بالاش . میمونه خانواده و خانمها که اونا هم اکثرا ب ام و نمیخرن. اما وولو هم ارزونتر هم به نظر خریدار وزین تر و پرستیژش بیشتره.

    پاسخ
  9. Just juguar& ferrari&lambo
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    برام خیلی عجیبه دوئل بین دوتا ماشین اروپاییه اونوقت امریکایی بازا نگران رای آوردن بی ام و هستن

    پاسخ
  10. ارش
    سوابق: (489 دیدگاه) ,

    تا بی ام و نداشته باشی نمیدانی چه ماشینیه هندلینگش بی نظیره .فقط دوست دارم نصیبتون بشه و سوار براون وارد یه پیچ تند بشین استاد پیچ هست.من مدلهای مختلفی از بی ام و رو سوار شدم حرف نداره پس به بی ام و رای میدم.

    پاسخ
  11. حمیدرضا
    سوابق: (1606 دیدگاه) ,

    تو این مقایسه ولوو برتر هست انتخاب من ولوو

    پاسخ
  12. doubt
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    بی ام و رای دادم فقط برای اینکه ظاهرش به نظرم قشنگتره وگرنه طبق جدول ولوو سرتر ب نظر میاد. البته اینو بگم بنده کاملا آماتور به حساب میام تو این سایت

    پاسخ
  13. Babak
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    با اینکه شخصا عاشق BMW هستم ولی تو این رقابت عادلانه است که به ولوو رای بدم

    پاسخ
  14. Roham
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    ولوو خیلی قابل احترامه ولی دیفرانسیل عقب بودن ب ام و اون رو به شدت مهیج تر و خواستنی تر می کنه ، گرچه با نسل جدیدش دیگه مثل کره ای ها بی روح میشه!
    فکر کنم با دیفرانسیل جلو شدنش فروشش خیلی افت کنه
    من تو این دوئل ب ام و رو دوست تر دارم

    پاسخ
  15. اميرعاى
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    باًسلام
    ولوو ایمنترین خودروى جهان و با کیفیت ترین خودروى جهان
    وى چهل یه خودروى خاص هست و چون دارم و ازش راضى هستم بهش راى میدم و دوسش میدارم..

    پاسخ
  16. اميرعلى
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    باًسلام
    ولوو ایمنترین خودروى جهان و با کیفیت ترین خودروى جهان
    وى چهل یه خودروى خاص هست و چون دارم و ازش راضى هستم بهش راى میدم و دوسش میدارم..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.