دوئل ب‌ام‌و سری 7 و مازراتی کواتروپورته

در یکی دیگر از قسمت‌های سری رقابت‌های خودرویی پدال، امروز به گروه سدان‌های لوکس سگمنت F رسیده‌ایم. گروهی که در اولین دوئل آن، لینکلن کانتیننتال رودرروی کیا کوریس قرار گرفت. در این دوئل جمعاً تعداد 1632 رأی به ثبت رسید که 1318 رأی آن سهم کانتیننتال بوده و تنها 314 رأی به کوریس داده شده است؛ بنابراین، از رقابت اول گروه سدان‌های لوکس، لینکلن کانتیننتال با کسب 80 درصد از کل آرا مقتدرانه به مرحلهٔ بعدی صعود کرده و کیا کوریس از دور رقابت‌ها کنار رفت. امروز اما یکی از نمایندگان ژرمن‌ها یعنی ب‌ام‌و سری 7 به مصاف تنها نمایندهٔ ایتالیا در این کلاس یعنی مازراتی کواتروپورته رفته است.

مازراتی کواتروپورته

کواتروپورته را می‌توان سدان پرچم‌دار گروه فیات دانست. این سدان لوکس ایتالیایی برای اولین بار در سال 1963 معرفی شد؛ اما کواتروپورته در طول حیات خود دوران پرفرازونشیبی را تجربه کرده است چراکه دو بار با وقفه در تولید مواجه شده است. نسل نخست این سدان لوکس ایتالیایی تا سال 1969 به تولید رسید و سپس بعد از چند سال وقفه، نسل دوم در سال 1974 معرفی شد؛ اما برای بار دوم بین نسل‌های سوم و چهارم نیز وقفه افتاد به‌گونه‌ای که پس از توقف تولید نسل سوم در سال 1990، چهار سال بعد در سال 1994 نسل پنجم معرفی شد اما از این سال تاکنون تولید کواتروپورته بدون وقفۀ چندانی ادامه داشته است. این ماشین هم‌اکنون در نسل ششم خود قرار دارد که در نمایشگاه دیترویت 2013 رونمایی شد. مازراتی برای این سدان لوکس دو پیشرانهٔ بنزینی به همراه یک نمونهٔ دیزلی ارائه می‌کند که یکی از موتورهای بنزینی از نوع V8 و دیگری V6 است. کواتروپورتهٔ شش سیلندر با نام S و نمونهٔ هشت سیلندر با نام GTS عرضه می‌شوند که ما هم برای این رقابت کواتروپورته GTS را انتخاب کرده‌ایم. موتور 3.8 لیتری V8 توئین توربوی این خودرو 530 اسب بخار قدرت و 710 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF تنها به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این در حالی است که برای موتور V6 بنزینی، سامانهٔ چهارچرخ محرک هم ارائه می‌شود اما این سامانه برای موتور V8 قابل سفارش نیست.

ب‌ام‌و سری 7

سری 7 سدان پرچم‌دار ب‌ام‌و است که نخستین بار در سال 1977 برای رقابت مستقیم با مرسدس بنز S کلاس به بازار آمد. این سدان لوکس آلمانی هم‌اکنون مانند کواتروپورته در نسل ششم خود قرار دارد که در ژوئن سال 2015 رونمایی شد. طراحی نسل ششم سری 7 که با کد G11 شناخته می‌شود، طبق زبان طراحی جدید ب‌ام‌و شکل گرفته که در آن چراغ‌های جلو به جلوپنجره چسبیده‌اند. این خودروی روی پلت‌فرم OKL ب‌ام‌و ساخته شده و سازندهٔ مونیخی هر آنچه که از تکنولوژی و مهندسی در توان داشته در آن ارائه کرده تا بتواند حریف هم‌وطن سرسختش یعنی مرسدس بنز S کلاس شود. برای سری 7 چهار پیشرانهٔ بنزینی مختلف به همراه یک نمونهٔ دیزلی ارائه می‌شود. قوی‌ترین و بزرگ‌ترین موتور این ماشین، یک نمونهٔ 6.6 لیتری V12 توئین توربو است که 600 اسب بخار قدرت داشته و در مدل 760i ارائه می‌شود؛ اما به جهت اینکه رقیب ایتالیایی با پیشرانهٔ V8 خود به میدان نبرد آمده است، ماه هم نمونهٔ V8 سری 7 را انتخاب کرده‌ایم. این مدل که 750i نام دارد، مجهز به یک پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربو است که 450 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استپ‌ترونیک در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم برای آن وجود دارد. ب‌ام‌و سری 7 در دو نسخهٔ معمولی و فاصله محوری کشیده عرضه می‌گردد.

 

مشخصات فنی

ب‌ام‌و 750i مازراتی کواتروپورته
پیشرانه 4.4 لیتری V8 3.8 لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت 450 اسب بخار 530 اسب بخار
گشتاور 650 نیوتن متر 710 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد 4.7 ثانیه 4.7 ثانیه
مسافت 400 متر 12.5 ثانیه 12.1 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت 310 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 11.5 لیتر (ترکیبی) 13 لیتر (ترکیبی)
وزن 1820 کیلوگرم 1900 کیلوگرم
طول 5.09 متر 5.26 متر
فاصلهٔ محوری 3.07 متر 3.17 متر
حجم صندوق بار 510 لیتر 530 لیتر
قیمت پایه 82,495 دلار 105,200 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

48 دیدگاه

  1. TOYOTA
    سوابق: (117 دیدگاه) ,

    به نظرم قیمت سری هفت به نسبت خیلی از محصولات شرکتهای دیگه تو ایران معقولانه تره . مخصوصا وقتی با محصولات ایرتویا مقایسه کنیم یا محصولات هیبریدی دیگه تو بازار
    ۷۰۰ تا ۷۶۰ میلیون
    درسته موتور توربو ولی بازم می ارزه

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (118 دیدگاه) ,

      چرا آخه ما رو توشرایط سخت قرار میدین؟؟؟
      من هر دو رو بشدتتت دوست دارم
      بهرحال امیدوارم همیشه انتخابای زندگیتون یه چیزی شبیه انتخاب بین این دو خودرو باشه

      پاسخ
    2. یاسین
      سوابق: (652 دیدگاه) ,

      تویوتا جان اتفاقا به نظر من ارزش خریدش پایینه شخصیت سری هفت فقط ظاهرش و اون حس لوکسش نیست نصف شخصیتش تو موتورشه موتوری که تو ایرانه موتور 2.5 لیتری تویین توربوه که نه صدای خوبی داره نه به نظرم قدرت خوبی میده من دیدم یکی از سری 7 های داخلو واقعا اون حسی که میگفتی الان که راننده پاشو بزاره رو گازو اون صدای معرکش رو بشنوی و اون شتاب فوق العاده اش رو ببینی نبود مثل اینه که به هیکلی ترین سرباز میدون یه کره اسب بدی در صورتی که همه قشنگیش به اینه که بهترین و با ابهت ترین اسب رو بهش بدی فقط اینو میشه گفت حد نهایی لاکچری بود یعنی مسلما مالک این ماشین میدونه که لوکس ترین ماشین بازار رو داره سوار میشه والا به نظرم الان که سری پنج داره وارد میشه با قیمت 500 میلیون با همین موتور خیلی خیلی ارزش خریدش بیشتره منکه باشم 750 میلیون به ب ام وه سری 7 با اون وزن و ابعاد با اون موتور نمیدم خریدن سری 5 خیلی کار منطقی تریه

      پاسخ
      1. (Bayerische Motoren Werke (Daniel
        سوابق: (754 دیدگاه) ,

        یاسین جان عزیز چرا تو سر ماشین میزنی؟؟!!!
        با اینکه ماشین 2 تن وزن داره و موتورش 4 سیلندره و 2لیتری هستش نه 2.5.
        ولی شتابش 6.3 هست و مصرفش 6لیتره در هر 100 کیلومتر. شتابش واسه بالای 100 کیلومترهم معرکس. با 2 لیتر و این وزن زیاد خدای شتابه.
        خدا خیرت بده که میگی شتاب نداره.
        شتابش با C350 مدل 2012 و 2013 که موتورشون 6 سیلندر بود یکیه.
        سری 5 جدید هم که اومده 560 میلیون قیمت خورده. اونی که پولشو داره و میخواد انتخاب کنه سریع 7 بهتره. چون واقعا راحته

        پاسخ
        1. یاسین
          سوابق: (652 دیدگاه) ,

          من نگفتم اصلا ضعیفه گفتم بهترین موتور برای این ماشین عالیه این کاملا نظر شخصیه اصلا نمیگم من درست میگم بقیه غلط گفتم من نمیخرم به نظر من ارزش خرید نداره یکی دیگه ممکنه بگه منطقیه بخره نوش جونش این چیزا برمیگرده به نظر شخصی افراد من تو ایران خریدن سری 5 رو منطقی تر از سری 7 میبینم

      2. TOYOTA
        سوابق: (117 دیدگاه) ,

        درود
        منم خیلی مشتاق بودم با موتور قویتری عرضه میشد اما توجه داشته باشید که برای سری ۵ همین قانون برقراره !
        درسته موتورش خیلی قوی نیست اما گیربکس و همین میزان قدرت و گشتاور هم براش کافیه تو ایران ! مهندسی آلمانی تو هماهنگی خودش رو نشون میده .
        شما قیمت سری هفت رو با رقباش تو ایران بسنجید بهتر متوجه منظور من میشد .

        این دوستمون هم که با nx مقایسه کردن . به قیمت دلاری هم اگه قرار باشه بین nx و سری هفت با توجه به ارزش خرید ، خرید کنم ؛ قطعا سری هفت رو برمیدارم .

        اما مثلا بین lx570 و سری هفت مردد میمونم حتی با توجه به کلاس بندی جداشون .
        سری هفت واقعا از نزدیک رخ جذابی داره و تو شب هم صدبرابر زیباتر میشه .

        پاسخ
      3. Sami
        سوابق: (18 دیدگاه) ,

        اطلاع از موتور نداری خواهشا نظر نده.موتورش 2 لیتره

        پاسخ
    3. فقط تویوتا و هوندا
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      به عنوان مثال قیمت لکسوس nx300h طبق آمار گمرک حدود 55 هزار دلاره. درحالیکه قیمت سری 7 وارداتی به ایران طبق آمار گمرک 80 هزار یورو هستش. یعنی حدودا 90 هزار دلار.
      قیمت nx300h الان حدود 350 میلیونه. پس قیمت سری 7 حدودا باید 90/54 یعنی حدود 1.8 برابر اون باشه که میشه 583 میلیون.
      درنتیجه قیمت بی ام و در صورتی که لکسوس هیبریدی 350 میلیون باشه باید حدود 580 میلیون باشه نه 750 میلیون. البته طبیعیه. چون اون هیبریدیه و تعرفه کمتری داره. اما حرف شما مبنی بر اینکه قیمت سری هفت نسبت به محصولات هیبریدی معقول تره کاملا اشتباهه. حداقل تا زمانی که تعرفه ی ماشینای هیبریدی خیلی کمتر از بنزینیه، خرید یه ماشین هیبریدی به مراتب معقول تر از بنزینیه. چون قیمت واقعی هیبریدی تو دنیا گرونتره ولی تو ایران هم قیمت بنزینی درمیاد.

      پاسخ
    4. E 36
      سوابق: (842 دیدگاه) ,

      من فکر میکنم پدال قصد داره کلا ب ام و رو زودتر حذف کنه!! تو تمام دوئل ها حریفای سختی داره برید تو بقیه سگمنت ها حریفای بیمرو ببینید، تو همین کلاس لینکلن رو گذاشته روبروی کیا! هرچند بیمر انقد بزرگ هست که رای بیاره ولی عاخه خدایی مازراتی هم حیفه همین ابتدا اوت شه تو بقیه دوئل ها هم دیده شده مثل پاترول و لندکروزر

      پاسخ
    5. امير علي
      سوابق: (314 دیدگاه) ,

      حیف مازراتی خیلی میتونه بهتر از این باشه ولی متاسفانه مدیریت ضعیفش موجب عقب افتادن این برند از رقیب اصلیش پورشه شده سری هفت هم از لحاظ طراحی خوبه ولی اونی نبود که انتظار میرفت بعد از دو سال از معرفی اس کلاس رونمایی بشه

      پاسخ
      1. الف.ی
        سوابق: (824 دیدگاه) ,

        کاری ندارم که مازراتی پیشرفت کرده یا نه.ولی فکر نکنم رقیب اصلیش پورشه باشه.

        پاسخ
    6. aston martin
      سوابق: (1214 دیدگاه) ,

      نظر سنجی های پدال اخیرا صورت خوشی نداره اصلا
      چون ماشین ها رغیب هم دیگه نیستن
      خب مشخصه که از این بین بی ام و بی هیچ حرفی خیلی بهتره
      قیمت بسیار معقول تر برابر یک ماشین بهینه تر و خیلی بهتر!
      بنظرم باید نظر سنجی ها براساس قیمته برابر باشن و ماشین ها هم واقعا رغیب هم باشن

      پاسخ
  2. مهدی 911turbo s
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    بی ام و رو باید تو فینال کنار مرسدس دید
    اینا دست گرمیه

    پاسخ
    1. مرصاد
      سوابق: (29 دیدگاه) ,

      کاملا واضح بود که ب ام و این سوسولا رو قورت میده
      من اصلا طرفدارش نیستم و همیشه مرسدس رو به ب ام و ترجیح میدم اما تا وقتی آلمانی هستش ، بقیه باید یاد بگیرند فقط

      پاسخ
  3. احسان
    سوابق: (305 دیدگاه) ,

    تعصبی رو هیچ کدوم ندارم بنظرم بی ام و لوکس تر با کیفت تره و درکل بهتره

    پاسخ
  4. 🐎🏆 Ferrari🏆🐎
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    مشخصات فنی مازراتی بهتره_در طراحی خارجی به نظر خودم هر دو عالین و در یک سطح قرار دارن_طراحی داخلی و امکانات رفاهی بی ام و کاملا برتره نسبت به مازراتی_ قیمت هم که بی ام و ارزونتره و به صرفه تره_ نهایت سرعت مازراتی هم خیلی بهتره_______ولی در نهایت فقط(((BMW)))

    پاسخ
  5. بی نام
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    از طراحی جلو و داخل کواتروپورته خوشم نمیاد . با وجود برتری عددی کواتروپورته ( فارغ از قیمت ) ، به سری هفت رای میدم .

    پاسخ
  6. OMID-LAMBO
    سوابق: (270 دیدگاه) ,

    فینال این بخش !
    بی ام دبلیو سری 7 ام 760 ال آی
    مرسدس اس کلاس اس 65

    پاسخ
  7. کارال
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    ی سوال چجوری قدرت و گشتاور مازراتی بیشتره ولی شتاب بی ام و با قدرت کمتر باهاش برابری میکنه ؟! با توجه ب اینکه دوتا خودرو هم توربو دارن .؟ کی میدونه ؟

    پاسخ
    1. Hamid...Audi
      سوابق: (408 دیدگاه) ,

      ب ام و معمولا توی هماهنگی گیرباکس و موتور خیلی خوب کار میکنه و به خاطر رانددگی اسپرت شتاب خوبی داره.

      پاسخ
    2. محمدامین
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      دوست عزیز شتاب صفر تا صد مازراتی 4/2 هست طبق مقاله ای که خود سایت پدال گذاشته به نظر من مازراتی یک سرو گردن بالا تر از بی ام و هست با اینکه بی ام و تو ایران طرفدار های زیادی داره و یکاش عکس های مدل لوکس 5 نفره مازراتی رو میزاشتن که میز و مانیتور داشت عقبش ولی به هر حال مازراتی خیلی خاص هست و انتخاب من مازراتیه

      پاسخ
  8. Leo
    سوابق: (255 دیدگاه) ,

    ایران تنها کشوری که تو اون بنز و بی ام و از مازراتی خاص تره😆😆
    رای ما نیزه دار ایتالیایی 👊👊

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (587 دیدگاه) ,

      بحث خاص بودن نیست بلکه بحث علاقه است
      ما از وقتی چشم باز کردیم تویایران ماشینای بنز و بی ام و رو دیدیم و باهاشون بزرگ شدیم
      شاید به نوعی بشه گفت این دوتا برند توی لوکس ها بیشترین حضور رو در ایران داشتن و منم از بچگی دوستشون داشتم… (به خصوص بی ام و)

      پاسخ
      1. فربد
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        اول اینکه مازراتی ماشین هرکسی نیست ولی بنز و بی ام و رو خیلی ها دارن مازراتی برأی سبک خاصی از افراد نه تو ایران درسته مازراتی یکم خراب کرده ولی خاص ترین بین تمام رقباشه شما یه٢٠١٧ رو ببینین امکان نداره تا وقتی که رد میشه نگاش نکنین چون خاصه ولی یه s یا سری ٧ اینطرو نیست بعد یه مدت منظورمم از کم گذاشتن طراحی بیرون نیست چون از همه جذاب تَر و قشنگ تره با اینکه هنوز یه چراغ زنون روشه تنها اشکال مازراتی طراحی داخلشه درسته ترش بشینی عالیه ولی مثل رقیبا نیست ولی با این همه بازم گیرا تَر از همس

        پاسخ
    2. #ali.m#
      سوابق: (1201 دیدگاه) ,

      مازراتی واقعا خاصه هیچ ماشینی تو این کلاس ب اندازه مازراتی خاص نیست . ولی خب اینجا همه عاشق المانیا هستن .

      پاسخ
    3. حالا یکی
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      سوال نظرسنجی اینه:
      با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟
      خاص بودن یکی از آیتمهایی هست که شاید از نظر بعضی افراد مد نظر قرار بگیره. بنابراین اگه افرادی به BMW رای دادند نمیتونیم بگیم این ماشین براشون از مازراتی خاصتر بوده

      پاسخ
  9. حمیدرضا
    سوابق: (1169 دیدگاه) ,

    خیلی سخت بود ولی به خاطر قیمت کمتر و مصرف سوخت به بی ام دبلیو رای دادم یه چیزی که برام جالب بود طراحی چراغای عقب هر دو ماشین خیلی از نظر جانمایی ادپات بهم شبیهن خروجی اگزوز طراحی چراغا خیلی نزدیک هم هستن

    پاسخ
  10. عرفان
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    حس میکنم باید دوتارو سوار بشم تا بتونم رای بدم ولی اگه پول کافی داشتم میرفتم سراغ مازراتی که هم روی کاغذ برتره هم خودم دوسش دارم

    پاسخ
  11. پرسپولیس
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    هردو لوکس طراحی خوب قابل ستایش خوب بحث رای هست دیگه مازراتی ازکشور طراحان بزرگ هرچند بی ام و همرده مرسدس هست دراین سگمنت ومدل مازراتی رانبایددست کم گرفت کارایتالیایی هاست جدال ا وپایی هاست هشتاداسب بخاربیشترگشتاور بالا

    پاسخ
  12. #ali.m#
    سوابق: (1201 دیدگاه) ,

    بدون شک مازراتی رو انتخاب میکنم ب دلیل خاص بودن نسبت به سری 7.کابین فوق العاده شیک و زیبا تر .واقعا این ماشین مازراتی شاهکاره .به مسایل فنی هم کار ندارم ولی هر تو خوبن .

    پاسخ
  13. بیژن
    سوابق: (170 دیدگاه) ,

    عجیبه ، چطور کواتروپورته توو این دوئل عقب افتاد!
    آخه ۷۵۰i چی داره در مقابلش واس گفتن…؟!

    پاسخ
  14. ایمان
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    مقایسه خوبی نیست.باید قویترین نسخه ب ام و در مقابل قویترین مازراتی قرار میگرفت.ولی باز هم رای من ب ام و

    پاسخ
  15. Kany R
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    مازرانی از تو جدول خیلی از بیمر سر تره مطمئنم هرکسی هم که به بی ام و رای داده ، اگه پولشو داشت عمرا بین این دوتا بی ام و رو میخرید چون مازراتی یه چیز دیگس
    امکانات رولز رویزم کمتر از بنزه ولی اون کجا و این کجا

    پاسخ
    1. TOYOTA
      سوابق: (117 دیدگاه) ,

      دوست عزیز مسئله امکانات نیست . مازراتی چند ساله مخصوصا تو طراحی داخلی درجا زده و چیز شگرفی به قبل اضافه نکرده هرچند ماشین بسیار عالی است

      پاسخ
    2. فربد
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      حرفت واقعا درست بود خب اونی که یه x4 میگیره یا cls یا سری ٧ یا…خب قطعا میاد از مازراتی بد میگه چون نمیتونه بگیره باز از ۵٠٠ تا ٩٠٠ تومن اختلافشونه مازراتی کلا خاصه ایرانو غیر ایران نداره هرجای دنیا باهاش بری نگاها بهشه تا یه s65 کروک که گرون ترم هست تو ایران مازراتی رو با پراید هم مقایسه کنن پراید رأی بیشتری میاره

      پاسخ
  16. Achtung
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    ۷۳۰ با ارزشترین خودرو به نسبت قیمت تو بازاره

    پاسخ
    1. فقط تویوتا و هوندا
      سوابق: (428 دیدگاه) ,

      اگه منظورت بازار جهانه که من نظری ندارم. اما اگه منظورت بازار ایرانه ثابت کن. من تو کامنت بالام با عدد و رقم ثابت کردم که نیس. حالا شما ثابت کن هست.

      پاسخ
      1. Achtung
        سوابق: (137 دیدگاه) ,

        تویوتا و لکسوس و خودروهای آسیایی که اصلن ارزش خرید بالای ۲۰۰ میلیون ندارن چون برند و اصالت ندارن اینو خود مدیران لکسوس اعتراف کردن در مورد برندهای با ارزش تو بازار مثل پورشه و بنز و بی ام و و مازراتی قیمت ۷۳۰ رو با بنز e200 مقایسه کنید مازراتی که مدلهای ۲۰۱۳ اگر تمیز باشه زیر یک میلیارد نداره پورشه هم فقط مدل ماکان تو حدود ٧٠٠ تومن داره که اونم شاسی بلند کوچیکه

        پاسخ
        1. فقط تویوتا و هوندا
          سوابق: (428 دیدگاه) ,

          ای بابا باز حرف مدیر لکسوس رو کشیدن وسط :)) . فوق العاده هستین شما.
          مدیر لکسوس گفته ما برند و اصالت نداریم؟! :))) برداشت های مختلفی هم میشنویم هر روز. شما اول برو حرف دقیق ایشون رو بخون بعد تفسیرهای مختلف بکن. حالا اینکه شما ارزش خرید برای لکسوس قائل نیستید دیگه به خودتون ربط داره و نظر شماس. ولی دیگه نیاید در کل بگید ارزش خرید ندارن. خوبه اول حرفاتونم یه به نظر من اضافه کنید.
          یه چیز دیگه. هیچکی به اندازه آمریکایی ها تو خرید خودرو منطقی نیست و اکثرشون تو خرید خودرو تعصبی ندارن. پس مطمئن باشید اگه لکسوس ارزش خرید نداشت این همه فروش نمیکرد تو آمریکا که پرفروش ترین ماشین لوکس تو آمریکا بشه Lexus RX و در مجموع لکسوس جزو ۳ برند لوکس پرفروش آمریکا باشه.

  17. محمد شجاعی
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    درسته که مشخصات فنی مازراتی از بی ام و یه خورده بهتره.اما من به کشتی لوکس باواریایی رای میدم فقط به خاطر طراحیش.چون نظر شخصی من اینه که طراحی بی ام و از مازراتی به روز تره.

    پاسخ
  18. TSHDN
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    حتی به مازراتی فکر هم نمیکنم وقتی سری 7 روبروش باشه(با احترام به همه ی دوستداران مازراتی☺)

    پاسخ
  19. ایمان
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    باز هم میگم شما قویترین نسخه مازراتی رو به دوئل آوردین پس باید 760 رو مقابلش قرار میدادین.کلا شاخ به شاخهاتون منصفانه نیست.با تمام احترامی که به مازراتی میگذارم و علاقه زیاد به خودروهای ایتالیایی ولی تو این سگمنت آلمانیها رو برترمیدونم

    پاسخ
  20. مهدي
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    با سلام
    خوب بود بی ام و سری 6 رو هم می گذاشتید که اسپرتهو فوقالعادس به نظرم از سری 7 خیلی باحالترو جذابتره. سری 7 صندلی عقب های خیلی لوکس و راحتی داره. اگ کیفیت آلمانی رو کنار بگذاریم مازراتی فوقالعاده طراحی مدرن و اسپرت و معناگرایی داره و با قدرت و هیبت و شتابی که داره بسیار جذابه. البته که به مازراتی رای دادم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x