آئودیب ام و

مقایسهٔ طراحی آئودی A5 اسپرت‌بک با ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه

هنگامی‌که فکر می‌کردیم ب‌ام‌و با سری ۴ گرن کوپه در بازار سدان‌های کوپهٔ کوچک تنها بوده و یکه‌تازی خواهد کرد، آئودی اعلام نمود که نسل جدید A5 اسپرت‌بک را در ایالات‌متحده عرضه می‌کند؛ بنابراین در مقایسه‌ای میان طراحی این دو سدان کوپهٔ آلمانی کدام‌یک پیروز خواهد بود؟

bmw-vs-audi

در ابتدا از جلوی دو خودرو آغاز می‌کنیم. خطوط افقی در طراحی جلویی مدرن آئودی A5 تسلط دارند و این خطوط بیشتر از همه در جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی این خودرو به چشم می‌خورند؛ اما اشکال زاویه‌دار زیادی هم در طراحی جلویی A5 بکار رفته که ازجملۀ آن‌ها می‌توان به قاب جلوپنجره و فرم کلی چراغ‌ها اشاره کرد؛ اما سری ۴ گرن کوپه دارای طراحی قدیمی‌تری است؛ با‌این‌حال هرچند ممکن است آئودی طراحی مدرن‌تری داشته باشد اما ب‌ام‌و به لطف چراغ‌های جلوی متصل به جلوپنجرهٔ کلیوی شکل و طراحی ورودی‌های هوای درون سپر، چهرهٔ ترسناک‌تر و خشمگین‌تری دارد.

در بخش پروفیل جانبی، هر دو خودرو از فرم فست‌بک استفاده کرده‌اند. این خودروها دارای کاپوت کشیده، خطوط جذاب کشیده شده در سراسر بدنه و خط سقف چشم‌نواز هستند؛ اما آئودی در این قسمت به لطف قاب پنجره‌های لوکس‌تر، خطوط نازک‌تر بدنه و یک نشان کوچک بجای ورودی هوای جسورانهٔ روی گلگیرهای جلو، طراحی نرم‌تری دارد.

پشت آئودی بازهم کمی نرم‌تر از ب‌ام‌و به نظر می‌رسد. چراغ‌های عقب اسپرت و نازک و سر اگزوزهای مدرن هم تکمیل‌کنندهٔ طراحی نمای عقب A5 اسپرت‌بک هستند؛ اما سری ۴ گرن کوپه چراغ‌های عقب دل‌پذیرتری دارد درحالی‌که سر اگزوز آن بیشتر بیرون آمده است.

با نگاه به داخل کابین A5 اسپرت‌بک، متوجه یک صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ایستاده می‌شویم. زیر این نمایشگر دریچه‌های تهویه و دیگر ادوات به‌صورت افقی طراحی شده‌اند. سری ۴ گرن کوپه هم فرم مشابهی با آئودی دارد با این تفاوت که صفحه‌نمایش با فاصلهٔ بیشتری از راننده نصب شده و برخلاف آئودی خبری از صفحه‌نمایش دیجیتال بجای صفحه آمپر هم در آن نیست.

 

منبع: MotorTrend

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه

  1. Bee

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    کاش نظر سنجی میزاشتید،من A5 رو ی خورده بیشتر خوشم اومد،خصوصاً نمای پشتی

    1. امین

      ۲۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (386 ديدگاه)

      آره نظر سنجی که نمیگذارند، به نظر ما هم توجهی ندارند
      من خودم چند بار ازشون خواهش کردم این کار رو انجام بدند اما اصلا جوابی ازشون نشنیدم

      AUDI A5

      1. AMG///

        ۲۳ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        اشکالی نداره ، من خودم براتون نظرسنجی میذارم . (audi -لایک )—(A5 -دیس لایک)

        1. Parvaz

          ۲۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (368 ديدگاه)

          آئودی لایک A5 دیسلایک؟؟ سری چهار چی شد پس؟ ??

        2. AMG///

          ۲۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          استاد ، قصدم مزاح بود .

        3. Parvaz

          ۲۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (368 ديدگاه)

          مزاح رو درست منتقل نمیکنی خب مهندس!!!

        4. Sardar

          ۳۰ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (161 ديدگاه)

          خخخخخ . بی ام کوش ؟

  2. Ghost

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (158 ديدگاه)

    عقبA5 خیلی بهتره

    1. امپراتور لامبورگینی

      ۲۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11352 ديدگاه)

      .
      جلو ،عقب ، کنار و … همه ی قسمت های ائودی قشنگ تره.

  3. تمدن عرب

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    A5 خیلی سرتره

  4. KING 918

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    ائودی هم جذاب تره هم کابین زیباتری داره هم ………………
    اصلا صفحه کیلومتر شمار بی ام و خودش داره میگه منو نخرید خواهشا …. 🙂

    1. Bayerische Motoren Werke

      ۲۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (874 ديدگاه)

      منم BMW 🙂
      برای اولین بار رو در روی هم !!! !
      ولی بدون شوخی از لحاظ نمای بیرونی و موتور BMW
      از نمای داخلی آئودی

  5. نویدی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (410 ديدگاه)

    مقاله داره فریاد میزنه میگه bmw برنده ست!
    سری ۴ از نظر نمای جانبی یه سر و گردن از آئودی بالاتره.واقعا محشره.
    نمای جلوی bmw تپش قلب میاره!!
    آئودی فقط صفحه کیلومترش جذابتره.

  6. حميد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1538 ديدگاه)

    هر دو داری طراحی عالی هستند
    منتهی تا مرسدس هست خیلی حرفی برا گفتن ندارند

  7. رامتین

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    در این مقایسه آئودی پیروزه. دوستان یکم یرید تحقیق کنید و صرفا از روی احساسات و ارقام و اعداد نر ندید. bmw شکی نیست از نظر فنی بهتر از رقباشه اما هزینه های نگهداری و استهلاکش حتی نسبت به بنز و آئودی سرسام آوره. من ترجیحم بدون حتی کمی فکر، بنز و آئودیه.

    1. پاسخگوی شماره 4

      ۲۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (65 ديدگاه)

      با سلام. اینجا کسی از استهلاک حرف نزد داداچ. بحث ظاهره. یه نگاه به این پست بنداز که فکر نکنی آئودی رو خدا آفریده و ب ام و رو چینی ها ساختن. مقایسه هزینه نگهداری در طول ۱۲ سال (تو هیچ مقاله ی دیگه ای ۱۲ سال تحقیق انجام نشده) :

      http://www.pedal.ir/%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d9%85-%d9%88/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d8%b7%d9%85%db%8c%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%a6%d9%88%d8%af%db%8c-%d8%a8%e2%80%8c%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d9%88-%d8%a8%d9%86%d8%b2/

      1. رامتین

        ۲۳ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1879 ديدگاه)

        من نگفتم چینی ها ساختن! گفتم که bmw در برابر بنز حرفی برای گفتن نداره. در همه سگمنتها بنز برتره. سریE بمراتب بهتر از سری۵ و یا سریS برتر از سری۷ ,و سوپراسپورت که اصلا BMW نداره و در هایپرتکنولوژی هم بنز در فرمول۱ بی همتاست و BMW اصلا محلی از اعراب نیست. در نهایت بگم بجای حرف زدن سعی کن بتونی بخری.

        1. پاسخگوی شماره 4

          ۲۳ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (65 ديدگاه)

          سلام مجدد. نخیر دادا، شما نگفتی BMW در برابر بنز حرفی برای گفتن نداره. گفتی “هزینه های نگهداری و استهلاکش حتی نسبت به بنز و آئودی سرسام آوره.” منم جواب این حرفتو دادم. اما الان داری بحثو عوض میکنی. تو از کجا میدونی سری ۵ در برابر Eکلاس “بمراتب” کمتره؟ سری ۷ و S کلاس هم تو هر مقایسه ای یکیشون برنده میشه. بستگی به اولویتها داره.

          در ضمن با منطق شما باشه، BMW توی کامیون سازی هم عددی نیست در برابر بنز، توی ون ساختن هم عددی نیست، توی آفرود ساختن هم عددی نیست.. بنز هم توی موتور سیکلت ساختن در برابر BMW عددی نیست!!! اینجوری که نمیشه داداش! داری ماشینا رو مقایسه میکنی یا شرکتا رو؟ من فکر میکردم شما داری ماشیناشون رو با هم مقایسه میکنی، نگو منظورت کل شرکت بوده! بله، دایملر شرکت بسیار عظیمیه که BMW در برابرش کوچیکه. اگه قرار باشه مقایسه کنی باید در جاهایی که رقابت دارن مقایسشون کنی نه جایی که اصلا رقابتی ندارن! اون پستی که لینگ گذاشتممم با دقت بخون

        2. جی تی ار

          ۲۳ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (459 ديدگاه)

          کمال تشکر از پاسخگوی ۴!!!!

        3. فرامرز

          ۲۳ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1312 ديدگاه)

          ب ام و در مقابل بنز حرفی برای گفتن نداره و من در مقابل این طرز فکر خاورمیانه ای حرفی برای گفتن ندارم!!!

        4. Bavaria

          ۲۳ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (564 ديدگاه)

          ممنون پاسخگوی ۴

  8. حسين

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1324 ديدگاه)

    درود
    نظر دادن در مورد ظاهر ماشینا سلیقه ایه، اما با دیدن عکس نمیشه ظاهر ماشینا رو قضاوت کرد. توی عکس عمق و برجستگی ها زنده نیستن. انعکاس نور و تمایز ماشین نسبت به سایر ماشینهای توی خیابون دیده نمیشه! حتی توی مقالات دیدم که نویسنده ها گاهی میگن “این ماشین از اون چیزی که توی عکس دیده میشه خیلی خوشگلتره”.

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پی نوشت: حالا اگه همین مقاله رو BMWblog به نقل از موتور ترند نوشته بود، همه میگفتن طرفداری کرده از ب ام و!
    نویسنده های عزیز لطف کنن اگر مطلبی رو در سایت های BMWblog یا Mercedesblog یا سایت های مشابه پیدا میکنن، برای ترجمه اون مطلب از سایت مرجع استفاده کنن.

    مخلص همه

    1. matador

      ۲۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11352 ديدگاه)

      mercedesblog داریم اصن ؟؟

  9. مهدی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (247 ديدگاه)

    بنظرم – بی ام و – زیباست اما خوب از نظر فنی و استهلاک و…. مسلما نمیدانم کدامش شرایط بهتری داره

  10. امیر

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (393 ديدگاه)

    من هرجا میرم میگن استهلاک bmw بالاست یعنی چی بالاست اگر بالاست چرا مردم میخرن یعنی نباید خریدش دقیقا استهلاک چی داره

    1. حسين

      ۲۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1324 ديدگاه)

      بسم ا…
      درود. این بحث استهلاک و دوام این چیزا توی این سایت سر دراز دارد. به پستایی که آمار JDPower رو ارائه کردن مراجعه کنید و کامنتها رو بخونید. راستش دیگه خسته شدم از این بحث اما امیر آقا، چون پرسیدی یه جواب مختصر میذارم امیدوارم به کارت بیاد.

      بله استهلاک ب ام و بالاست. اینکه آیا نسبت به رقباش بالاتره یا نه، و اینکه اگه هست چقدر بالاتره رو کاری بهش نداریم. برای جواب دادن به سوال شما هم لازمه در بعضی موارد، بازار ایران رو از سایر نقاط جهان جدا کنیم. چون کلا ما تافته ی جدا بافته هستیم. برای اینکه کمی هم اعتماد شما جلب بشه هم اینو میگم که در مورد استهلاک و دوام خیلی تحقیق کردم. تقریبا یک سال و نیم روش متمرکز بودم. البته همیشه جای تحقیق بیشتر وجود داره و بنده هیچ ادعایی مبنی بر درست بودن اطلاعاتم ندارم. صرفا اون چیزی که میدونم رو میگم.

      همین اول باید دو واژه “دوام” و “هزینه نگهداری” رو از هم جدا کنیم. یک ماشین وابسته به نوع رفتار مالکش میتونه بادوام یا کم دوام باشه. اما درجه حساسیت ماشینها به نحوه رفتار راننده متفاوته. آلمانیها « معمولا » حساس تر از ژاپنی ها هستن. ژاپنی ها در طراحی ماشینشون تا حد ممکن، اثر فاکتور “رفتار مالک” رو کاهش میدن. اما هزینه نگهداری، هزینه ایه که صرف دوام یک ماشین میشه. هر ماشینی، هر ماشینی، اگر خوب و درست (طبق دستور سازنده) باهاش رفتار بشه بادوام خواهد بود. اما این بادوام بودن برای آلمانیها نسبتا گرون تمون میشه. چون سازنده دستورای گرون قیمتی میده.

      اون چیزی که باعث استهلاک بیشتر ماشینای آلمانی نسبت به دیگران میشه رو به پیچیدگی بیشتر اونها ربط میدن. (وارد جزئیات سیستمها و مثال زدن نمیشم). اینطور باید بپذیریم که هرچه یک سیستم پیچیده تر باشه، نیاز به نگهداری بیشتری هم داره. مثلا یک هواپیما بعد از هر بار سفر نیازمند سرویس و صرف هزینس. اما منظور من این نیست که ب ام و از بنز پیچیده تره. ولی عوامل مختلف، مثل رفتار راننده و شاید سیاست های شرکت و غیره باعث میشن که در بیشتر سگمنتها، هزینه نگهداری ب ام و بیشتر از بنز باشه. قطعا ب ام و خودش میدونه که هزینه نگهداریش بالاتر از بنزه، اما با این حال فروشش هم بیشتر بوده (تا پارسال البته).

      ببینید، شرکتهای لوکس ساز وقتی بررسی میکنن و میبینن که مشتریشون حداکثر ۵ سال ماشینشو نگه میداره و بعد میفروشدش و یه ماشین جدید میخره، دلیلی نمیبینن که ماشین رو طوری بسازن که ۳۰ سال کار کنه. مشتری برای تعمیر و سرویس ماشینش باید باز هم به شرکت مراجعه کنه و پول پرداخت کنه تا شرکت بتونه درآمد داشته باشه. (این چیزیه که خودروسازها (حتی تویوتا) هم بهش اعتراف کردن). در عوض توی اون ۵ سال، ماشین بهترین عملکرد و پرفورمنس رو داره (+یک گارانتی عالی) و قطعا در ازای ارائه لذت رانندگی، استهلاک هم خواهد داشت. چون این عملکرد و پرفورمنس با استفاده از سیستمهای پیچیده ای ایجاد شده که نیاز به رسیدگی دارن. اما حرفم به این معنی نیست که آلمانیها ۵ سال کار میکنن و دیگه به درد نمیخورن. قطعا اگر رسیدگی مناسب داشته باشن، ۳۰ سال هم کار میکنن. اما بحث اینجاست که رسیدگی کردن به این ماشینا، و تعمیر و خرید قطعاتشون گرون تموم میشه برای همین هم، مالک پولدار، بعد از ۳ الی ۵ سال که کِیف کرد، ماشینش رو عوض میکنه.

      گاها استفاده از روشهای ساخت پر هزینه برای ساخت یک قطعه برای اینکه یه ذره عملکرد بالاتری داشته باشه، باعث میشه قیمت اون قطعه بالا بره و در صورت بروز مشکل تعمیرش هزینه بر باشه. از طرف دیگه با توجه به پیچیدگی موجود، سیستمها روی هم اثر میذارن و اگر جلوی یک عیب گرفته نشه، چند بخش دیگه هم آسیب میبینن. از طرف دیگه اگه بخوان قید همین یه ذره تفاوت رو بزنن، هیچ وقت پیشرفتی حاصل نمیشه. چون پیشرفتها کم کم ایجاد میشن.

      اما در ایران:
      کیفیت نامناسب سوخت، وجود روغنهای نامناسب و بی کیفیت و همینطور عدم آگاهی مالکین از نحوه نگهداری خودرو، عواملی هستن که به شدت باعث خرابی ماشینای وارداتی میشن. اگر مالکین اطلاعات درست داشتن، خیلی خوب میشد.
      مشکلات ب ام و معمولا به بروز مشکل در سیستمهای الکترونیکی مربوط میشه. اما خب توی ایران به دلیل تاثیر عواملی که گفتم، مشکلات مکانیکی هم گریبانگیر خریدارا میشه.

      اینکه پرسیدی اگه استهلاکش بالاست، پس چرا مردم میخرن؟ دلیلش اینه که توی جاهای دیگه دنیا، استهلاکش اونقدری که تو ایران داد میزنن بالا نیست (گرچه من منکر این موضوع نیستم که یکی از پرهزینه ترین برندهاست) و خریدارها هم با توجه به موجودی جیبشون ماشین میخرن نه برای کلاس گذاشتن جلوی رفیقشون. در کل، اگر من بخوام ماشین بخرم، ب ام و رو میخرم و ازش لذت میبرم. هر موقع هم نیاز به سرویس داشت، پای لرزش میشینم.

      ببخشید طولانی شد.
      مخلص همه

      1. matador

        ۲۳ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11352 ديدگاه)

        حسین آقا من نمیدونم شما چقدر تجربه داری…
        از دوستان من هم هیوندای سانتافه داشت و بعد هم X3 خرید.
        ازش پرسیدم راست میگن استهلاک BMW بالاست ؟؟ با لحن تمسخر آمیز و البته شوخی پرسید مگه پرایده ؟؟؟

    2. كوروش

      ۲۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1098 ديدگاه)

      ببین دوست من
      BMW برای شرایط کاری تحت فشار و رانندگی پرتنش طراحی و ساخته شده شرکت سازننده هم کیفیتی بسیار بالا و و نهایت مهندسی رو در اخرین مدل هایی که ساخته لحاظ می کنه برای همین شما رو مجبور می کنه دوره های نگهداری خاصی رو پیاده کنید
      مثلا:
      ١-اکثر قطعات bmw مثل استاندارد هواپیمایی دارای life time هستند که می گه باید در زمان مورد نظر تعویض بشن شاید اگر عوض نکنی مشکلی هم پیش نیاد ولی طبق مشکل دارندگان این ماشین چراغ چک و یا هشدار شروع به روشن شدن می کنه که در ایران بخصوص با این قیمت و فک بودن قطعات بسیار دردسر داره

      ٢-bmw دارای طراحی خاص سازه و الکنرونیک هستش خود این یعنی برای تعمییرات مشکل بزرگ که باید بوسیله نمایندگی مجاز و تعمییر کار وارد انجام بشه و به قول ما easy maintenance نیست

      اما اینکه چرا اینقدر bmw می خرن واضحه یک ماشین با رانندگی بسیار جذاب سواری عالی ، فناوری ها و اپشن های بی شمار ، زیبایی بی نظیر ، ایمنی فوقالعاده اطمینان سواری شاهکار و….. دلیل های کافی هستش شما با ١۵٠ با بیمر می ری توی پیچ اب توی دلت تکون نمی خوره روی ١٨٠ تا ترمز می گیری انگار نه انگار بعد موقع سرویس که می شه اخ چرا اینجوریه ، چرا گرونه ….

      یک چیز جالب هم بگم شاید بعضی ها بدونن توی روز های الوده تهران اکثر خودرو های المانی( من خودم بنز s350 رو می گم که دیدم) هشداری تحت انواع اکسیژن کم می دن که دلیلش نوع سیستم هوا رسانی خودرو می باشد
      اما فکر می کنی این هشدار برای چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      بعد از کلی تحقیق و کمک از دوستان مسلط به زبان المانی در کمال تعجب و حیرت دیدم این پیغام هیچ تاثیری روی عملکرد خودرو ندارد و صرفا برای این می باشد که مصرف سوخت شما تا ۵٪‏ احتمالا زیاد می شود و می خواهد بگوید که به عملکرد خودرو خودتان شک نکنید
      کسی که نمی خواهد این همه هزینه کند تویوتا یا هیوندایی بخرد اما کسی که خود ماشین براش مهمه و توانایی پرداخت هزینه هم دارد …..

  11. داود

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    عزیزم هرکس سوار bmw میشه یا برای اولین و اخرین بار سوار میشه یا اینکه پول مفت درمیاره . ولی مکانیکها و کسی که سوارbmw شدن می دونن . . من یه بار رفتم تعمیرگاه ،طرف گفت کارت چیه گفتم چطور ؟گفت این سری ۳ سرطانه گفتم من هم بخاطر همین اوردم تعمیرگاه بعدش بفروشمش . هنوز هم تو ایران خیلیا تصویر bmw رو که میبینن تپش قلب میگیرن حالا از بغلش رد بشن ۱۰۰ درصد سکته رو زدن . ایراداشو نمیگم چون کسی که سوار نشده و فقط تصویرشو دیده باور نمیکنه . تو خودروهای آلمانی اول پورشه بعدش هم بنز وائودی bmw فقط هندلینگ خوبی داره ولا غیر.شاد باشین.

    1. حسين

      ۲۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1324 ديدگاه)

      درود. اتفاقا شما خیلی کار خوبی میکنی اگه ایراداتشو بگی. چیکار داری که باور میکنن یا نه؟ من از شما خواهش میکنم همینجا هر ایرادی ازش دیدی بگو تا اونایی که متعصب نیستن باور کنن. لطفا بگو داداش

    2. matador

      ۲۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11352 ديدگاه)

      امیدوارم هیچ کس به کامنت های شما جواب نده.
      هر چقدر بیشتر به شما ها توجه بشه ، بیشتر لذت میبرید ، بیشتر حرف الکی میزنید.

    3. كوروش

      ۲۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1098 ديدگاه)

      خب ما که سوار شدیم و ندیدیم چیکار کنیم !!!!

      واقعا دوست دارم شما دوستان رو یکبار سوار ۵۳۵ کنم یک دور باهاش بزنم بعد اون لحظه ازتون فیلم بگیرم ببینم کی بعدش اینقدر کارشناس می شه
      من که بهترین تجربه های زندگی خودم بود توی پست ازادی سوار شدم
      فکر کن m5 چیه …

  12. احمد باقری

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    به نظرم بی ام و قشنگتره.

  13. hamidreza

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوست گرامی matador. زمین و زمان میگن استهلاکش بالاست اونوقت شما x3 رو با پراید مقایسه میکنی .شما بفرمایید که پراید چه استهلاکی داره تا همه بدونن. اتفاقا پراید یکی از بی خرجترین خودروهای دنیاست
    احتمالا دوستت x33 داشته نه x3. این سایت یه سایت تخصصیه شما استعدادتو در جای دیگه خرج کن .مردم تجربه و نظر شخصی خودشونو میگن دلیل نمیشه بخاطر اینکه خودتو خالی کنی به هر روشی که شده جواب همه رو بدی.

    1. matador

      ۲۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11352 ديدگاه)

      نمیدونم با لفظ دوست محترم خطابت کنم یا نه.

      نتونستی منظور من رو بفهمی سریع پریدی وسط گود

      این جا اگر یک سایت تخصصی هست ، (که هست) سواد عده ای از کاربران زیر خط فقر هست و کامنت هایی که گاهی اوقات آدم میبینه ، شک میکنه داره یک مجله ی خودرو میخونه یا به دعوای پسر بچه های دبستانی (و شایدم پیش دبستانی)گوش میده !!

      در این سایت چرت و پرت ترین کامنت ها ۱۰۰ لایک میخورن و مفید ترین و علمی ترین کامنت ها اگر به مذاق خیلی ها خوش نیاد ۱۰۰ تا دیسلایک.
      _________________________________________________________________________
      من در عمرم سعی کردم هیچ وقت دروغ نگم ، شکر خدا آخرین باری که حتی دروغ مصلحتی گفتم رو یادم نمیاد. از دروغ و خالی بستن به شدت متنفرم… خطا و اگر دوست داری اسمش رو بذار گناه خیلی زیاد مرتکب شدم اما دروغ نگفتم … هیچ وقت … چون اعتقاد دارم تمام بدبختی های انسان و جوامع بشری از دروغ و عدم صداقت ناشی شده. به قول نبی اکرم “همه ی بدی ها در خانه ای جمع شده که کلید آن دروغ است”
      این حرف رو برای این زدم که یک بار برای همیشه بفهمی، من در مورد مهم ترین مسائل زندگی دروغ نمیگم چه برسه به موضوع به این کم اهمیتی و مسخر‌گی.

      .

      خیلی برام زور داره که برای مسائل به این کم اهمیتی بدون اینکه سر سوزنی اطلاع داشته باشی ، اینقدر راحت من رو متهم به دروغ گویی میکنی و از خودت خجالت نمیکشی.

      .

      من چرا باید بیام برای اثبات خوب بودن و کیفیت بالای Bmw دروغ بگم ؟؟؟؟ تا نظر شما رو نسبت به BMW خوب کنم؟؟؟ ؟؟ نظر شما نسبت به BMW خوب بشه یا نشه به من چه ربطی داره ؟؟؟؟؟ اصلا من شما رو میشناسم که نظرت واسم مهم باشه؟؟؟؟؟؟ شما از BMW خوشت بیاد به من سود یا پورسانتی میرسه ؟؟؟؟؟ اصلا شما نظرت نسبت به BMW خوب باشه یا بد برای کی مهمه ؟؟؟برای هیچ کس جز خودت مهم نیست. هر جور میخوای در مورد BMW فکر من. فدای سر خودم و خودت.

      من فقط تجربم رو گفتم

      دوست من گفت مگر پرایده… یعنی کیفیت BMW خیلی بالاست . فهم این جمله اینقدر برات سخت و سنگین بود. بابا دستمریزاد.

      .

      نظر هیچ کدوم از کاربرای سایت برای من مهم نیست که بخوام زحمت نوشتن کامنت رو به خودم بدم چه برسه به این که دروغ بگم. دروغ برای چی ؟؟

      .

      من همون اول گفتم پراید DM دارم … بار ها و بار ها گفتم… من در دانشگاه فردوسی مشهد حقوق میخونم. نخبه های این شهر و شاید ایران در این دانشکده درس میخونن. وضع مالی خیلی از دوستان من اونقدر خوب هست که بنز و پورشه وBMW داشته باشن.

      _________________________________________________________________________

      ثالثا … شما خودت رو در چه حد میدونی که برای من تعیین تکلیف میکنی که استعدادم رو کجا خرج کنم ؟؟ اصلا به شما ربطی داره ؟؟ نه واقعا ربط داره ؟؟؟

      منظور از اینه گفتی خودتو خالی کنی رو هم نفهمیم.
      آدم ها معمولا جاهای دیگه ای خودشون رو خالی میکنن. منظورم رو که فهمیدی ؟

      _____________________________________________________________________

      دفعه ی بعد از فکر و ذهنت استفاده کن. کار سختی نیست. تلاش کن تا عادت کنی. با خودت بگو این یارو (یعنی من) از دروغ گفتن چه سودی می بره ؟؟ نظر من براش مهمه ؟؟ اصلا منو میشناسه.
      بعد تهمت دروغ گویی بزن.

      آخه مسلمونی که فقط به حرف نیست. رفتار آدم مهمه.

      متاسفم برات…. متاسفم برای خودم … متاسفم برای جهان سوم.

      1. matador

        ۲۳ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11352 ديدگاه)

        پدال … میدونم پوست ندارین بین کاربرا بحث و دعوا باشه.
        امیدوارم کامنت من رو حذف نکنی.

        خدا شاهده من تا حالا در این ۳۸۰۰ کامنت کوچکترین توهینی به هیچ کس نکردم. هیچ وقت.
        من روی دروغ گویی به شدت حساسم.
        ناراحت شدم و کلی وقت صرف کردم تا جواب این انسان رو بدم.
        سعی کردم هیچ توهینی به کسی نکنم و مودبانه صحبت کنم.

        قول میدم ، اگر در این سایت حضورم ادامه یافت ، دیگه با کسی بحث نکنم. اما جواب این انسان باید داده بشه تا حد و حدود خودش رو بدونه

        1. matador

          ۲۳ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11352 ديدگاه)

          .
          من میرم و و همون BMW پر استهلاک رو سوار میشم.
          شما هم با پراید کم استهلاکت کیف و حال کن.

      2. كوروش

        ۲۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1098 ديدگاه)

        دادش بی خیال نظرات شما کاملا برای همه محترمه
        شاید برخی همچین خوش نیاد که مهم نیست

        1. فقط انگلستان

          ۲۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (811 ديدگاه)

          مجید جان حرفاتون در مورد بی ام و کاملا درست بود از حرفای این دوستمون هم ناراحت نشو.

        2. matador

          ۲۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11352 ديدگاه)

          ممنون عزیزان.
          کوروش و فقط انگلستان عزیز.
          شما هم برای من مهمید. اما من برای جلب نظر هیچ کس دروغ نمیگم.

  14. علیرضا

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (578 ديدگاه)

    البته پورشه هم کم استهلاک نداره مخصوصا تعلیقش

  15. رامتین

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    حالا که بحث به اینجا رسید به نظر دوستان کدوم خودروهای زیر که در یک سگمنت هستند، ارزش خرید بالاتری در ایران داره:
    ۱- آئودی A5 که بزودی به ایران میاد و موتور ۲لیتری ۲۵۲ اسبی داره
    ۲- بنز CLA که موتور ۲لیتری ۲۳۰ اسبی داره (نسخه ۲۰۱۶ توان ۲۱۱ داشت و البته نسخه CLA45 توان حیرت آور و بی همتای ۳۹۰اسبی از یک موتور ۲لیتری داره که همین الان با قیمت ۷۵۰تومن میشه خریداری کرد و موجوده در تهران)
    ۳- بی ام و ۳۲۸ یا ۴۲۸ که در نسخه ۲۰۱۷آن توانش به ۲۵۲ اسب رسیده و نامش هم به ۳۳۰ یا ۴۳۰ تغییر پیدا میکنه (نسخه قبلی ۲۴۵اسب بود).
    من نظرم روی CLA هست.

  16. Babak

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (175 ديدگاه)

    روی صحبتم با دوستانیه که میگن فلان برند در برابر فلان برند حرفی برا گفتن نداره
    عزیز به نظرت اگه مدیرعامل برندی که طرفدارشی اینو بشنوه بهت جایزه میده؟؟؟
    نه به خدا. خیلیم ناراحت میشه از تحقیر بقیه برند ها توسط طرفدارش
    نکن برادر من. نکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن