بی ام و

تیزر غربیلک فرمان متمایز ب‌ام‌و iNEXT 2021

اواخر ماه می میلادی بود که ب‌ام‌و تیزرهایی از کابین شاسی‌بلند جدید iNEXT را منتشر کرد. در کابین این خودرو می‌توانستیم صفحه‌نمایش خمیده‌ای را ببینیم که کاملاً روی راننده متمرکز شده است. حالا جزئیات بیشتری از این بخش منتشر شده و می‌توانیم غربیلک فرمان کاملاً متمایز این خودروی الکتریکی را تماشا کنیم. همان‌گونه که می‌بینید طراحی این فرمان تفاوت‌های زیادی با نمونه‌های کنونی دارد.


قبلاً تصاویر جاسوسی متعددی از پروتوتایپ های این خودرو را دیده بودیم اما آن مدل‌ها از فرمان‌های استاندارد خودروهایی همچون سری ۳ یا X5 استفاده می‌کردند. نسخه‌ی آماده‌ی تولید iNEXT از غربیلک فرمان چندضلعی که دارای سطح تقریباً تخت در بخش‌های بالا و پایین می‌باشد سود خواهد برد. ب‌ام‌و می‌گوید این طرح تنها برای زیبایی استفاده نشده بلکه تشخیص زاویه‌ی فرمان نسبت به نمونه‌های گرد فعلی آسان‌تر صورت خواهد گرفت.


همچنین ب‌ام‌و شکل متفاوت این فرمان را برای خودرویی که حالت خودران هم خواهد داشت ایده‌آل می‌داند. با وجود چنین شکلی راننده به آسانی خواهد توانست زاویه‌ی حرکت خودرو در حالت خودران را بفهمد و به‌صورت امن‌تری رانندگی را بر عهده بگیرد.


این غربیلک فرمان دو پره از فیبرهای اپتیکال موجود در بخش‌های کناری خود استفاده می‌کند. ب‌ام‌و می‌گوید بخش تخت پایینی فرمان با نیم‌نگاهی به علم ارگونومی شکل گرفته چراکه راننده در زمان ورود و خروج به خودرو احساس راحت‌تری خواهد داشت و حرکات پای او محدود نخواهد شد.


iNEXT که بنا به گفته‌ی ب‌ام‌و پرچم‌دار تکنولوژی این برند خواهد بود از سال ۲۰۲۱ روانه‌ی خط تولید می‌شود و از پنجمین نسل سیستم الکتریکی شرکت سود خواهد برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. MAHDI

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جدای از فرمان اون یه مانیتور خمیده است اگه اشتباه نکنم چون یه بار تو bmw blog مطلبش رو دیدم فکر کنم!!!
    BMW در زمینه سیستم خودران از رقبای آلمانی خودش جلوتره.قبلا که تست موتور بدون سرنشین رو معرفی کرد وهمینطور یه معرفی سطحی از سیستم خودران سطح 4روهم انجام داد که تازه خبرش اومد.سال 2021سیستم خودران سطح 4 ب ام وعرضه میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا