بی ام و

انتظار فروش یک‌صد هزار ب‌ام‌و الکتریکی در سال 2017

همین چند روز پیش بود که یکی از مدیران ارشد ب‌ام‌و این برند را به خاطر نبود برنامه‌ای جامع در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی نکوهش کرد؛ اما باید گفت این شرکت باواریایی برنامه‌های بزرگی برای آینده‌ی نزدیک دارد.

2016-bmwces-13
مدیرعامل ب‌ام‌و هارالد کروگر در مصاحبه با روزنامه‌ی آلمانی Sueddeutsche Zeitung گفت که این کمپانی به دنبال بهبود فوق‌العاده در سال ۲۰۱۷ است.

2016-bmwces-09
طبق گفته‌های کروگر ب‌ام‌و انتظار دارد تا رشد فروش دو سومی را در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی و هیبریدی خود در سال ۲۰۱۷ شاهد باشد و میزان فروش این خودروها به یک‌صد هزار دستگاه برسد. با توجه به اینکه ب‌ام‌و در حال حاضر علاوه بر دو خودروی بخش i خود چهار مدل هیبریدی را نیز عرضه می‌کند دست‌یابی به چنین هدفی دور از دسترس نیست. علاوه بر این ب‌ام‌و تلاش می‌کند با بهبود ۵۰ درصدی محدوده‌ی حرکتی مدل i3 فروش آن را بیشتر کند.

bmw-i3-9
کروگر گفت:

حمل‌ونقل الکتریکی در آینده غالب خواهد شد اما در این زمان تقاضا خیلی زیاد نخواهد بود.

پیش سفارش‌های ۴۰۰ هزار دستگاهی تسلا مدل ۳ در تناقض با گفته‌های کروگر است و شرکت هنوز هم پشت سر مرسدس بنز و فولکس‌واگن قرار دارد. دو کمپانی ذکر شده در حال کار جدی به منظور معرفی طیف کاملی از خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ هستند.

bmw_i5_front_rendering
از طرف دیگر ب‌ام‌و نیز مدل i5 را توسعه می‌دهد و تا پایان دهه‌ی جاری برنامه‌ای برای معرفی شاسی‌بلند هیبریدی X3 و مینی الکتریکی دارد؛ اما آیا این کارها کافی خواهد بود؟ به نظر می‌رسد که کروگر نظر مساعدی دارد چراکه اضافه کرده یک‌چهارم خودروهای تولیدی ب‌ام‌و قوای محرکه‌ی هیبریدی و الکتریکی خواهند داشت.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    پاشنه آشیل خودروهای لاکتریکی === برد کم + طولانی بودن زمان شارژ!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      گرون بودن + سنگین بودن + کاهش کارایی باتری ها پس از صدها بار شارژ. البته سنگین بودن به هندلینگ کمک میکنه چون با کمک باتری ها میتونن توزیع وزن مناسبی رو بین چهار چرخ بوجود بیارن ولی ضربه وارده به خودرو تو تصادفات هم تقویت میشه (قانون سوم نیوتن).

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علي

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    در اینکه خودروهای برقی بهترین خواهد بود شکی نیست و در اینکه این تکنولوژی خیلی وقت پیش اختراع شده بود بازم شکی نیست (نمونش تولید اسباب بازی های ماشین کنترلی قدیم که با باطری کار میکرد یا همون((( آرمیچر )))خودمون) فقط من موندم این شرکتهای قولهای نفتی ((((انگلیسی )))و آمریکایی و غیره چرا انقد چوب لای چرخ رشد این تکنولوژی میکنن ، مثل اینکه تا آخرین قطره نفتو نفروشن ول کن نیستن و چراغ سبز برای ورود گسترده این تکنولوژی نشون نمیدن و با خرجهایی که پشت صحنه میکنن تا مارو از آلودگی خفه نکنن دست بردار نیستن. خدا ازشون نگذره
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Bavaria

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    عاشق سبک طراحی سری i ب ام و هستم
    امیدوارم و بی صبرانه منتظرم هرچه زودتر همه کمپانی ها برقی تولید کنند و کم کم کشور ماهم از این تکنولوژی حداقل در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خوب داره در این زمینه، سرمایه گذاری می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا