معرفی فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر و گرن تورر

ب‌ام‌و اقدام به انجام فیس‌لیفت و به‌روزرسانی مینی‌ون‌های خود یعنی سری 2 اکتیو تورر و گرن تورر کرده است. خودروهایی که اولین مینی‌ون تاریخ ب‌ام‌و و همین‌طور اولین محصول دیفرانسیل جلوی این شرکت محسوب می‌شوند. البته این دو خودرو در ظاهر تغییراتی بسیار جزئی را تجربه کردن که حتی شاید به‌آسانی قابل‌تشخیص نباشد. بااین‌حال گرافیک داخلی چراغ‌های جلوی LED این دو خودرو مشابه محصولات جدید ب‌ام‌و به‌صورت شش‌ضلعی طراحی شده و در مه شکن‌ها نیز از چراغ‌های LED استفاده شده است درحالی‌که جلوپنجره هم به‌روزرسانی جزئی را تجربه نموده و ورودی‌های هوای درون سپر نیز تغییر کرده‌اند.

در نمای عقبی خودرو نیز سر اگزوز بزرگ‌تری کار شده است و در صورت انتخاب پیشرانه‌های چهار سیلندر، سر اگزوز دوتایی هم ارائه می‌گردد. علاوه بر این، برای هردو خودرو 13 رنگ بیرونی مختلف ازجمله دو رنگ جدید رنگ‌های جدید Jucaro Beige و Sunset Orange به همراه رینگ‌های آلیاژی در شش طرح مختلف جدید از سایز 17 تا 19 اینچی قابل انتخاب است. برای هردو مدل اکتیو تورر و گرن تورر امکان سفارش پکیج M Sport هم وجود دارد.

در داخل این دو مینی‌ون نیز نشیمنگاه جدیدی برای صندلی‌های جلو ارائه شده که آن‌ها را راحت‌تر نموده درحالی‌که برای روکش آن‌ها نیز گزینه‌های مختلفی چون پارچه، ترکیب پارچه و آلکانترا و یا چرم داکوتا قابل انتخاب است. همچنین برای هردوی این مینی‌ون‌ها جدیدی‌ترین نسخهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive ب‌ام‌و با ناوبری و کنترل صدا در نظر گرفته شده که از طریق نمایشگرهای 6.5 یا 8.8 اینچی ارائه می‌گردد. علاوه بر این، کنسول مرکزی خودرو نیز بیشتر به سمت راننده متمایل شده تا کابین راننده محورتر گردد درحالی‌که برای نمونه‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک هم انتخاب‌گر الکترونیکی جدیدی ارائه شده است.

در بخش پیشرانه‌ها نیز مهندسین ب‌ام‌و با هدف افزایش بهره‌وری موتورهای بنزینی و دیزلی، بهینه‌سازی‌هایی را در توربوشارژر، میل‌لنگ، سوپاپ‌ها و مدیریت حرارت آن‌ها انجام داده‌اند. لیست موتورها در مدل اکتیو تورر قدرتی بین 110 تا 230 اسب بخار و در مدل گرن تورر بین 110 تا 195 اسب بخار دارند درحالی‌که حالا به لطف انجام اصلاحات مذکور، بسته به مدل، تولید دی‌اکسید کربن آن‌ها بین 112 تا 147 گرم در هر کیلومتر نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. همچنین، تمامی پیشرانه‌های دیزلی به فیلتر ذره‌ای هم مجهز شده‌اند.

علاوه بر این، برای اولین بار برای سری 2 گرن تورر و اکتیو تورر یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه ارائه شده که به‌منظور بهبود مصرف سوخت در سفرهای طولانی، نسبت دندهٔ هفتم آن طولانی‌تر شده است. در کنار این گیربکس جدید، همچنان گیربکس‌های آشنای قبلی یعنی شش سرعتهٔ دستی و هشت سرعتهٔ اتوماتیک نیز وجود دارد. ازجملهٔ سیستم‌های کمک‌رانندهٔ این مینی‌ون‌های آلمانی نیز می‌توان به کروز کنترل فعال و دستیار Traffic Jam اشاره کرد که دومی خودرو را تا سرعت 60 کیلومتر در ساعت بین خطوط نگه می‌دارد. هردوی این سیستم‌ها بخشی از پکیج سفارشی Driving Assistant Plus هستند.

اما همراه با این فیس‌لیفت و به‌روزرسانی، مدل پلاگین‌هیبریدی 225xe هم با پسوند iPerformance ارائه شده است. این مدل که به یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری سه سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است، هنوز هم 225 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور دارد. 225xe iPerformance که ظرف 6.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد، می‌تواند تا 45 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند درحالی‌که در حالت هیبریدی مصرف سوخت آن تنها 2.3 لیتر در هر صد کیلومتر است. این نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی صرفاً در مدل اکتیو تورر ارائه می‌شود.

قیمت مدل اکتیو تورر در بریتانیا حداقل از 25,840 پوند در مدل پایهٔ 216d شروع شده و نهایتاً به 34,485 پوند در مدل 225xe می‌رسد. این در حالی است که قیمت مدل بزرگ‌تر گرن تورر بین 27,705 پوند برای مدل 216d تا 31,435 پوند برای مدل 220i متغیر است. این دو مینی‌ون جدید از ماه مارس امسال در بازار اروپا عرضه خواهند شد. سری 2 اکتیو تورر و گرن تورر پیش از فیس‌لیفت، یعنی بین سال‌های 2014 تا 2017 بیش از 380 هزار دستگاه در اروپا فروش داشته‌اند.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. SAEED Z
    سوابق: (427 دیدگاه) ,

    38 الی 47 هزار دلار برای یه مینی ون یکم زیادیه با این بودجه میشه گزینه های زیاد و خوبی در بقیه کلاس ها پیش رو داشت !! اما خب از رده بالا های کلاس خودشه. ورژن 225Xe ویژگی های جالبی مثل شتاب و مصرف سوخت کم داره.
    Pricy people mover 🙂

    پاسخ
  2. مهدی
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    خییییییییییییییییییییلللللییییییییییییییییییییییییییی زشته من خودم عشق بی ام وم و متاسفم که باید بگم شبیه ام وی ام 110 شده

    پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    به نظر من هر ماشینی رو باید در کلاس خودش بسنجیم و در این کلاس به نظر من با توجه به برند بی ام و می ارزد.دوستان از بس آشغالهای تولیدات داخلی دیدن ب اغماض به محصولات دیگر نگاه میکنند.بی ام و.بنز. آئودی.پورشه.جگوار.کادیلاک.تویوتا.مزدا….هر روز دارن به کیفیت خودروهای خود می افزایند در صورتی در خودروهای داخلی ما هر روز دزدیهای جدیدی پیدا میشود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x