بی ام و

قیمت و مشخصات ب‌ام‌و سری 2 گرن کوپه جدید

ب‌ام‌و جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری سدان جمع‌وجور سری ۲ گرن کوپه در بازار آمریکا را اعلام کرد. این خودرو طبق انتظارات از ماه مارس ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.


مشتریان آمریکایی از بین دو مدل پایه ۲۲۸i xDrive و M235i xDrive یکی را انتخاب خواهند کرد. مدل پایه قیمت ۳۸۴۹۵ دلاری داشته درحالی‌که قیمت مدل فول تر برابر با ۴۶۴۹۵ دلار است. همان‌گونه که از نام این خودروها مشخص است هر دو به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک مشهور ب‌ام‌و سود می‌برند.

به این ترتیب ب‌ام‌و ۲۲۸i xDrive جدید ۸۵۰ دلار گران‌تر از نسخه پایه مرسدس بنز CLA 250 بوده اما خب مرسدس در این تریم فاقد سیستم چهار چرخ محرک می‌باشد. رقیب مناسب‌تر ب‌ام‌و در این نسخه مرسدس CLA 250 4Matic است که قیمت پایه‌ی ۳۹۶۴۵ دلاری داشته و ۱۲۰۰ دلار گران‌تر از حریف باواریایی می‌باشد.


اما ب‌ام‌و ۲۲۸i xDrive از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۲۸ اسب بخار استفاده می‌کند. این پیشرانه با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استاندارد همکاری کرده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۴۳ کیلومتر در ساعتی ایجاد می‌کند.


از جمله تجهیزات استاندارد این مدل می‌توان به رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌ها و مه شکن‌های LED، صندلی‌های جلوی اسپورت و برقی، صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی و اشتراک ۴ ساله سرویس‌های ارتباطی اشاره کرد.


نسخه‌ی پرچم‌دار این خودرو هم به جنگ مدل‌هایی همچون مرسدس-ای ام جی CLA 35 و آئودی S3 سدان خواهد رفت. مرسدس فعلاً قیمت محصول خود را اعلام نکرده بنابراین تنها می‌توان ب‌ام‌و را با S3 قدیمی‌تر که قیمت ۴۳۹۹۵ دلاری دارد مقایسه کرد. به این ترتیب آئودی ۲۵۰۰ دلار ارزان‌تر از گرن کوپه است.


نسخه‌ی سریع‌تر سری ۲ گرن کوپه هم از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو و گیربکس ۸ سرعته استفاده کرده اما خب قدرت ۳۰۱ اسبی و شتاب ۴.۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.


برای درک ابعاد سری ۲ گرن کوپه جدید باید دانست طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۵۲۶/۱۸۰۰/۱۴۲۰ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری‌اش نیز ۲۶۷۰ میلی‌متر اعلام شده است. به این ترتیب این خودرو اندکی کوتاه‌تر اما پهن‌تر از تویوتا کرولا سدان است.


ب‌ام‌و M235i xDrive گرن کوپه به‌صورت استاندارد با قطعات M زیادی عرضه می‌شود که از جمله آن‌ها ترمزها، سیستم تعلیق، فرمان، دیفرانسیل جلوی لغزش محدود و کیت بدنه آئرودینامیک را نام برد.


ب‌ام‌و ویژگی‌هایی همچون کاکپیت پرو لایو خود که شامل مواردی همچون پشت آمپرهای دیجیتالی و صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی، کروز کنترل فعال، سیستم صوتی هارمن کاردون و شارژ بی‌سیم گوشی می‌باشد را با پرداخت مبلغ بیشتر عرضه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    بعضی از ماشین ها تولیدشون اشتباه هست ولی بحث پول و سود شرکت که وسط باشه بقیه چیزا اصلاً مهم نیست
    خودم طرفدار BMW هستم ولی حقیقت رو باید گفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Farzad

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    زیبایی در حد کمال ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. godfather

      ۱۶ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (196 ديدگاه)

      نمای جلوش حس کیا سراتو رو بهم میده
      فک کنم بیشتر باید شبیه یه بی ام باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کلیپ مدل سیاه رنگش رو در حال تست در نوربرینگ دیدم که واقعا جذاب و دوست داشتنی بود.مخصوصا طراحی عقب که خیلی طراحی اسپرتی داشت!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ADAK

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    حیف طراحی های پخته بی ام و
    که داره رو به نزول میره …
    شما طرح های همین 2 – 3 سال پیش را ببینین و مقایسه کنین انصافا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا