بی ام ومرسدس بنز

نبرد مدیران آلمانی! مرسدس بنز E350d در برابر ب‌ام‌و 530d

بازهم این دو مدیر آلمانی رودرروی یکدیگر قرار گرفتند. منظورمان ب‌ام‌و سری ۵ و مرسدس بنز E کلاس است. دو سدان لوکسی که از دیرباز تاکنون در حال رقابت با یکدیگرند؛ اما این بار هر دو خودرو جدیدترین نمایندهٔ خود را به میدان فرستاده‌اند. شرکت‌کنندگان این جدال تمام آلمانی مرسدس بنز E350d مدل ۲۰۱۷ و ب‌ام‌و ۵۳۰d مدل ۲۰۱۷ هستند که هردو از نوع دیزلی هستند. اما در این نبرد سخت کدام‌یک از این دو جنتلمن ژرمن پیروز می‌شود؟ در ادامه خواهیم فهمید.

2017-bmw-530d-xdrive-vs-2017-mercedes-benz-e350d-10

هر دو موتور دیزلی این سدان‌ها گشتاور یکسان ۶۲۰ نیوتن متر تولید می‌کنند که کاملاً برای از جا کندن رینگ‌ها ۱۸ اینچی خودروها کافی است. ب‌ام‌و مجهز به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است که برای ارائهٔ پدال‌های تعویض دندهٔ پشت فرمان باید مبلغی اضافه پرداخت کنید! اما مرسدس بنز از گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند که امکان تعویض دندهٔ آن‌ هم از طریق اهرم نصب شده در کنسول وسط و هم از طریق پدال‌های پشت فرمان فراهم گردیده است.

2017-bmw-530d-xdrive-vs-2017-mercedes-benz-e350d-01

E350d مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 با ۲۶۰ اسب بخار قدرت است که کاملاً سرگرم‌کننده بوده و ماشین را در حدود ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند. در ترمزهای شدید با مرسدس، دماغهٔ خودرو به سمت پایین می‌رود اما بااین‌حال ESP به‌سرعت چسبندگی خودرو را حفظ می‌کند. فقط در مدل‌های AMG می‌توان به‌طور کامل ESP را خاموش کرد اما در این مدل هم با ارسال گشتاور ناگهانی به چرخ‌ها هنوز هم می‌توان کمی آن‌ها را به هرزگردی وا‌داشت. همچنین با وجود سفارشی بودن سیستم کنترل بادی بدنه در E350d، به‌طورکلی عملکرد خودرو در پیچ‌ها کاملاً پایدار است.

2017-mercedes-benz-e350d-front-three-quarter-in-motion-03

ب‌ام‌و ۵۳۰d نیز مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی است که ۲۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما درحالی‌که این نیرو در ب‌ام‌و از طریق سیستم XDrive به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند، E350d نیروی خود را فقط به چرخ‌های عقب می‌فرستد. بااین‌حال هرچند ۵۳۰d در حداکثر سرعت و مصرف سوخت کاملاً با E کلاس یکسان عمل می‌کند اما به لطف سیستم چهارچرخ محرک خود در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۰.۵ ثانیه سریع‌تر از بنز است. همچنین ب‌ام‌و فرمان سریع‌تر، سبک‌تر و واضح‌تری دارد.

2017-bmw-530d-xdrive-front-three-quarter-in-motion-05

حالا که صحبت از فرمان شد باید بگوییم تفاوت کلیدی دیگری که بین این دو سدان وجود دارد این است که ب‌ام‌و برای اولین بار آپشنی تحت عنوان فرمان پذیری چهارچرخ را برای نمونه‌های XDrive سری ۵ ارائه کرده است که در مواقع موردنیاز به چرخ‌های عقب فرمان می‌دهد. این امر موجب هندلینگ چالاک‌تر، بازخورد سریع‌تر و افزایش چسبندگی می‌شود. بنابراین بدون شک ۵۳۰d به لطف سیستم فرمان ‌پذیری چهارچرخ، در پیچ‌ها عملکرد سریع‌تری دارد. علاوه بر این، ب‌ام‌و این خودرو را به سیستم کنترل پویای کمک‌فنرها هم مجهز کرده که به همراه یک حالت رانندگی تطبیقی ارائه می‌شود.

2017-mercedes-benz-e350d-front-three-quarter-in-motion-01

چیزی که در ۵۳۰d ما را بیشتر تحت تأثیر قرار داد، ارتباط کاملاً شفاف آن با راننده است به‌گونه‌ای که تعامل مستقیمی میان میزان گشتاور وارده به چرخ‌ها و زاویهٔ فرمان با راننده وجود دارد؛ بنابراین درحالی‌که ۵۳۰d و به‌طورکلی سری ۵ جدید سریع‌تر، ایمن‌تر و پالایش‌شده‌تر از قبل شده اما ارتباط بهتری با انسان برقرار می‌کند. همچنین سرعت خودرو مثل همیشه به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است بنابراین هنگام حرکت در بزرگراه‌ها هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

2017-bmw-530d-xdrive-front-three-quarter-in-motion-04-1

در کمال تعجب، سری ۵ جدید ساکت‌تر بوده و سواری روان‌تری دارد درحالی‌که E350d در طول پیچ‌ها و دست‌اندازها احساس راحتی کمتری دارد. بنابراین به نظر می‌رسد باواریایی‌ها همچنان استادی خود را درزمینهٔ تنظیم شاسی حفظ کرده‌اند. حتی برای به حداقل رساندن خطا در قضاوت، ما سه بار به مدت ۲۰ دقیقه هر دو خودرو را از نقطه‌ای به نقطهٔ دیگر راندیم و همچنان مرسدس احساس خشک‌تری داشت. هرچند با تغییر حالت رانندگی از اسپرت به راحت، کمی نرمی آن افزایش میابد اما به‌طورکلی سیستم تعلیق بنز آن اندازه‌ای که ما انتظار داریم کار خود را درست انجام نمی‌دهد.

2017-bmw-530d-xdrive-vs-2017-mercedes-benz-e350d-06

اما در سوی دیگر تعلیق سری ۵ احساس بهتری دارد. این سیستم ناهمواری‌های جاده را نه با استفاده از کیسه‌های هوا که به‌صورت فیزیکی بهتر فیلتر می‌کند. همچنین کیفیت سواری فوق‌العادهٔ آن زمانی که حالت رانندگی را از راحت به اسپرت تغییر می‌دهیم، از عالی به خوب تنزل پیدا می‌کند. در داخل اما ب‌ام‌و همان سطح کیفیتی از متریال را بکار برده است که در طول دههٔ گذشته مرسدس بنز و آئودی از آن‌ها استفاده کرده‌اند. کابین ۵۳۰d راننده محور بوده و ملزومات راننده را در اولویت قرار داده است درحالی‌که کابین رقیب بیشتر به ارائهٔ یک فضای لوکس سنتی و پرزرق‌وبرق توجه داشته است.

بااین‌حال اگرچه ب‌ام‌و سطح جدیدی از کنترل صوتی را در سری ۵ ارائه کرده است اما پیچیدگی در کابین آن همچنان وجود داشته و مسئلهٔ حواس‌پرتی راننده بزرگ‌تر از همیشه دیده می‌شود. همچنین هرچند اکثر کنترل‌ها از طریق صفحه‌نمایش لمسی و سیستم iDrive انجام می‌گیرد اما همچنان کار با آن در حال رانندگی یک چالش واقعی است؛ ولی مانند سری ۵، E کلاس هم برای رانندگی راحت‌تر و ایمن‌تر در ترافیک‌های سنگین، به سیستم‌های کمک‌رانندهٔ متعددی مجهز شده است. کروز کنترل فعال در این خودرو دو مأموریت انجام می‌دهد و علاوه بر حفظ سرعت خودرو و حفظ فاصله با خودروهای جلویی، درصورتی‌که به مانعی نزدیک شوید جهت تسریع در کاهش سرعت، شما را مجبور به ترمز کردن تا دو برابر شدیدتر می‌کند.

نظم و انضباط سیستم حفظ حرکت میان خودرو نیز در مرسدس بنز خوب است و همواره رانندگی راننده را اصطلاح می‌کند. E کلاس جدید بااینکه شیک‌تر، کارآمدتر و راننده محورتر شده است، همچنان به‌عنوان پادشاه راحتی باقی‌مانده است؛ اما گویا سری ۵ جدید از این رتبه‌بندی ناراحت است چراکه این ماشین نه‌تنها هندلینگ قانع‌کننده‌تر و تعادل سواری بهتری را ارائه می‌کند بلکه ساکت‌تر و پالایش‌شده‌تر هم هست. سیستم کنترل جامع سروصدا در ۵۳۰d به‌خوبی صدای باد و برخورد تایرها با سطح مسیر را سرکوب می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ نمادین شش سیلندر خطی ب‌ام‌و که در این خودرو گازوئیل می‌نوشد، تقریباً همان صدای مخملی برادران بنزینی خود را دارد.

2017-bmw-530d-xdrive-vs-2017-mercedes-benz-e350d-04

اما پیشرانهٔ V6 مرسدس بنز نسبتاً قدیمی است که هرچند هنوز هم باصرفه است اما چابکی بالایی ندارد. دور آرام این موتور یادآور صدای موتور کامیون‌ها است، گشتاور فراوان آن در دور موتور بالا پایان میابد و پاسخ دریچهٔ گاز آن نیز بسیار سریع است؛ بنابراین ازلحاظ ظرافت، آرامش و عملکرد، موتور دیزلی ب‌ام‌و برتر میدان است.

اما در طراحی بیرونی کدام خودرو برتر است؟ E کلاس در اصل یک S کلاس کوچک‌تر یا یک C کلاس بزرگ‌تر است که کاربردی، موزون و متمایز نیست؛ اما ب‌ام‌و سری ۵ جدید هرچند شباهت‌هایی با سری ۷ دارد اما این کار را با بالانس خوبی انجام داده است؛ اما بااین‌حال سری ۵ هم طراحی ساده و محافظه‌کارانه‌ای دارد. البته ممکن است یک طراحی ساده و بدون زمان چیز خوبی باشد اما نه زمانی که یک محصول جدید به نظر مشابه خودرویی برسد که سه یا چهار سال در بازار حضور داشته است.

2017-bmw-530d-xdrive-vs-2017-mercedes-benz-e350d-13

پس از سفر طولانی ۱۰۰۰ کیلومتری با این دو سدان لوکس آلمانی که از طریق ایالات بایرن در آلمان، اتریش و جمهوری چک صورت گرفت، رأی ما به‌عنوان پیروز رقابت، ب‌ام‌و ۵۳۰d است؛ اما چرا؟ در درجهٔ اول به این دلیل که ۵۳۰d خودروی باارزش‌تری برای رانندگی است. به عبارت ساده، مرسدس بنز در تکنولوژی و دینامیک خودرو در ردهٔ دوم قرار می‌گیرد. البته این رقابتی نزدیک بود اما ب‌ام‌و به خاطر شایستگی‌های خود توانست به پیروزی دست یافته و رقیب دیرانهٔ خود را ضربه‌فنی کند.

2017-bmw-530d-xdrive-vs-2017-mercedes-benz-e350d-14

مشخصات فنی

  ب‌ام‌و ۲۰۱۷ ۵۳۰d XDirve مرسدس بنز E350d 2017
قیمت ۵۸ هزار دلار ۶۰ هزار دلار
پیشرانه ۳ لیتری I6 توربودیزل ۳ لیتری V6 توربودیزل
قدرت ۲۶۵ اسب بخار ۲۶۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر ۶۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
ترکیب موتورجلو/چهارچرخ موتورجلو/محور عقب
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۹۳/۱.۸۶/۱.۴۸ متر ۴.۹۲/۱.۸۵/۱.۴۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۷ متر ۲.۹۳ متر
وزن ۱۷۷۰ کیلوگرم ۱۸۱۴ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۴ ثانیه ۵.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت

 

منبع: Automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. فقط انگلستان

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    شرکت بی ام و همیشه ماشین های خیلی شیک و زیبایی رو درست می کنه از نظر فنی و کیفیت و امکانات و … هم که اصلا چیزی کم نداره
    از نظر قیمت هم در مدل های مشابه می شه گفت هم قیمت بنزه ولی قیمت پایشون یکم فرق داره و قیمت پایه ی بی ام و یکم پایینتره چون همیشه شرکت بنز چند تا آپشن اضافه تر به صورت استاندارد روی ماشین هاش نصب می کنه و قیمت پایش یکم گرون تر در میاد
    1-توی مجله پدال هم بعضی از دوستان از روی اطلاعات غلطی که بهشون رسیده می گن استهلاک
    بی ام و زیاده که حرفشون کاملا اشتباه هستش بعضی از دوستان هم مثل علی شوی نوای عزیز که یکی از ماشین بازهای اصلی این سایه گفته بود که بی ام و استهلاکش زیاده ولی من می دونم چون دید دوستان آلمانی باز از ماشین های جیپ بد می گن اومد این حرفا رو زد چون همچین حرفی رو تا حالا از امثال کسی مثل علی شوی نوا نشنیدم
    خودروهای بی ام و هیچ وقت استهلاک بالایی نداشتن و قطعاتشون خیلی شبیه قطعات بنز و پورشه و … ساخته می شه و عملکرد اون قطعات هم شبیه دیگر خودروهای سطح بالاست و همون کیفیت و دقت و تکنولوژی که برای ساخت موتور ماشینی مثل آئودی و … به کار می ره برای بی ام و هم به کار می ره پس در کیفیت و تکنولوژی خودرو ساخته شده توسط بی ام و هیچ گونه شکی نیست خیلی از جاها هم دیدیم که بی ام و همیشه یکی از بهترین موتورسازا بوده و هست
    2- یکی از جنبه های خودرو های شرکت بی ام و جوان پسند بودن و حس هیجان بالاشه پس در نتیجه می بینیم که خریدار های بی ام و همیشه بیشتر از خریدارهای ماشینی مثل بنز سریعتر با ماشینشون حرکت می کنن که این همه گاز دادن و سریع رفتن هستش که باعث به خرج افتادن ماشینی مثل بی ام و نسبت به امثال بنز می شه برای مثال وقتی خیلی گاز می دی لاستیک ها بیشتر مصرف می شن بعد از گاز دادن که دوباره مجبور می شی ترمز شدیدتری برای متوقف شدن بگیری که باعث افزایش مصرف لنت می شه از روغن موتور و روغن ترمز بیشتر استفاده می شه که خودش باعث کوتاه شدن زمان تعویض روغن ها می شه وقتی با سرعت بیشتر روی چاله چوله ها رد می شی باعث استهلاک بیشتر فنربندی می شه و بقیه قطعات هم با این استفاده بیشتر و تند رفتن ها کم کم مستهلک می شه که بعد از گذرونده شدن عمر و توانایی اون قطعات بایدتعویض یا تعمیر بشن که برای همه خودروها هم همینجوری هستش
    3-وقتی به آمارها نگاه کنید می بینید ماشین هایی مثل بی ام و سری سه و چهار بیشتر خراب می شن واین به این دلیله که خریدارها به جای اینکه پول بیشتری بدن و برن سری شش و هفت رو بخرن
    می رن سری سه وچهار رو می خرن که هم اروزون تره و هم از جنبه اسپورت بودن چیزی نسبت به سری شش و هفت کم ندارن واین باعث می شه که فروش سری سه و چهار چندین برابر سری های بالاتر فروش بیشتری داشته باشن و خریدارها هم همینطور که گفتم و اثبات هم شده از ماشینشون مثل ماشین مسابقه استفاده می کنن و در نتیجه این استفاده زیاد و مسابقه ای خب معلومه که خرج بیشتری نیاز داره
    4- شنیدید که می گن هرچی پول بدی همون قدرم آش می خوری پس در مورد خودروهای بی ام و هم نتیجه می گیریم که چون قطعات شرکت بی ام و نسبت به قطعات شرکتی مثل هیوندای بیشتره به همون اندازه که قیمت قطعات ماشین های بی ام و بیشتره کارایی و کیفیت و تکنولوژی و دوامشون هم بیشتره یکی از دلایلی که می گن خرج ماشینی مثل بی ام و از خرج ماشینی مثل تویوتا بیشتر منظور گرون تر بودن قطعات هستش برای مثال می شنویم که می گن خرج ماشینی مثل پژو 405 از خرج پراید بیشتره منظور گرون تر بودن قطعات پژو نسبت به پرایده هستش چون عمر همون قطعه مورد نظر در پژو خیلی بیشتر از قطعه پرایده
    5- طرز استفاده از ماشین ها توربو هم خیلی مهمه یعنی وقتی کسی که یه بی ام و سری چهار داره که توربو هستش باید طرز استفاده از ماشین توربو رو بدونه که برای همه ماشین ها توربو هم همینجوریه برای مثال همینکه ماشین رو روشن کرد نباید فورا حرکت کنه و چند ثانیه بعد از روشن شدن حرکت کنه و یا بعد از طی کردن مسافتی طولانی که توربو ها داغ می شن نباید همین که ایستادی ماشین رو خاموش کنی چون خنک کننده های توربو هم با خاموش کردن موتور خاموش
    می شه و در طولانی مدت باعث استهلاک توربو ها می شه و … پس یکی دیگه از موادی که باعث به تعمویر انداختن خودرو می شه استفاده غلط هستش
    6-شرایط هم خیلی مهمه مثلا نوع بنزین که باید اکتان بالایی داشته باشه که در ایران بنزین خیلی بده یا اکسیژن هوا نباید زیاد باشه چون با ماشین های توربو سازگار نیستش و در خیلی از مناطق مثل اروپا یا آمریکا که اکسیژن هوا زیاده اون اکسیژن باعث استهلاک بیشتر می شه یا ارتفاع از سطح دریا و خیلی شرایط دیگه و وقتی این شرایط و اون استفاده ای که از ماشین های بی ام و می شه دست به دست هم بدن استهلاک رو بالا می برن
    و کلی دلایل دیگه که خیلی طولانی می شه بنویسم و در آخر اینو بگم که ماشینی مثل پورشه و … هم که جوان پسند هستن استهلاکی شبیه بی ام و دارن و اگه از ماشین های بنز و آئودی و … هم مثل بی ام و و پورشه و … استفاده بشه همینقدر استهلاک خواهند داشت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. اسطوره

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      اصلا به حرف هایی که یک عده میگن(( Bmw استهلاکش بالاست و عمه ی من BMW داشت همش تو تعمیرگاه بود ))و ((آشنای تعمیرکار دارم گفته پراید بخر ولی BMW نخر 😂😂)) کسی محل نمیذاره.
      کسایی که خیلی هاشون حتی به سن گواهینامه هم نرسیدن.
      خیلی هاشون هم بالاتر از پراید سوار نشدن.
      اگر هم کسی تاییدشون کنه در 99 درصد مواقع، طرف خودش با یک اسم و اکانت دیگه میاد هندونه میده زیر بغل خودش و واسه خودش پپسی باز میکنه.

      اون افرادی که این حرف ها رو میگن تکلیفشون مشخصه.

      هیچ کس جدی نمیگیردشون الا خودشون !!

      .

      ماشین باز بودن هم به تعداد کامنت نیست.
      من با 4000 کامنت ، کسایی رو در این سایت میشناسم که 40 تا کامنت هم ندارن، 40 برابر من اطلاعات ماشینی دارن.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. فقط انگلستان

        ۲۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        کاملا باهات موافقم مجید جان.

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Parker

          ۲۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          عزیزی.
          دیگه نیاز نیست به خودت زحمت بدی اینقدر براشون کامنت بنویسی.
          بذا تو حال خودشون باشن.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. sina

        ۲۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (809 ديدگاه)

        مدل جدید بنز واقعا از همه نظر پیش من بهتره خصوصا نمای داخل و جلو پنجرش هرچند ب ام و هم کاملا قابل احترامه خصوصا جلو پنجره خشن مغرور و جوون پسندترش

        در خصوص استهلاک ب ام و منظور این نیست که تا خریدیش دو روز بعد خراب میشه ولی چیزی که مشخصه اینه که طبق تستهای طولانی مدت چندین سایت معروف ماشین ماشین ب ام و طی چند سال بیشترین هزینه رو بین هم رده های خودش داشته

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. MPH

          ۲۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (418 ديدگاه)

          یه زحمت بکش لینک اون سایتای معروفو بذار

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Parker

          ۲۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          خواهشا لینک اون سایت های معروف رو یک بار برای همیشه بذار و همه ی ما رو از جهل و نادانی خارج کن !!

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. Parker

          ۲۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          چند وقت پیش پدال مقاله ی خودروهای خارجی با بیشترین رضایت مصرف کننده و کمترین خرابی رو گذاشته بود.
          Bmw توش سوم بود.
          بعد از لکسس و تویوتا.
          رتبه ی BMW از نیسان. مزدا ، سوزوکی ، بنز ، و … بهتر بود.

          من از بنز بیشتر خوشم میاد.
          اما آدم باید منطقی و با مدرک حرف بزنه.
          .
          .
          زود لینک اون سایت های معتبر رو بذار تا ما هم ببینیم !!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. elemento

          ۲۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ببخشید اگر 3 کامنت شد.
          نمیدونم چرا فرصت ویرایش نمیده.

          این کلمه ی استهلاک تنها و تنها و تنها چیزی هست که شما ژاپنی باز ها و امریکایی باز ها در مقابل ماشین های آلمانی یاد دارین بگین.

          قضیهش هم فقط از خاطراتی شروع شد که یک عده که در عمرشون سوار BMW 2002 هم نشده بودن ، از ماشین عمه و عمو و دایی و دختر خاله !! نقل کردن !

          هیچ وقت هم هیچ کس فراتر از نقل قصه و خاطره نرفت و حرفش رو ثابت نکرد.

          .

          شما بیا این لطف رو در حق همه ی ژاپنی باز های جهان ! بکن و ادعای استهلاک بالای BMW برای همه ی ما ثابت کن.
          یک مقاله از یک سایت معتبر مثل Car & driver یا autoxpress یا consumer report و JD Power بیار که گفته باشن استهلاک BMW بالاست .
          جالبه consumer report و JDpower فقط کیفیت اولیه اندازه میگیرن.
          در حالی که عمده ی قصه ها و داستان های شما ها در مورد Bmw های چند سال کار کردست.

          این بحث استهلاک BMW رو برای یک بار هم که شده برای همه ی ما تموم کن.
          تا بفهمیم کسی در این سایت چرت و پرت تحویل بقیه نمیده.

          آخه فقط حرف که نیست.
          منم میتونم بیام بگم بر طبق نظر مجلات معتبر ، پراید ایمن ترین خودروی جهان هست !! اگه به حرف باشه ، همه میتونن حرف بزنن. ثابت کردنش مهمه

          .

          _____________________________________________________________
          مشکل میدونی کجاست ؟؟
          99 درصد کسایی که خاطرات خرابی و تعمیرات BMW نقل میکنن تا حالا BMW لمس هم نکردن.
          1 درصد دیگه ، یک مشکل حاد تر دارن !
          میرن ، 100 میلیون پول میدن به یک BMW X3 مدل مثلا 2006. برای چی ؟
          بدون تعارف ، چون دختر پسنده و دختر ها راحت با دیدن BMW دهنشون آب میافته و برای پسر ها تور میبافن.
          دلیل دیگش هم اینه جلوی دوست و آشنا بگن ما Bmw داریم !!!!

          اونا نمیدونن BMW 2006 دیگه BMW نیست ، جسد BMW ست !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. فرامرز

        ۲۷ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        من از اولش هم به این حرفا اعتقادی نداشتم چون تو آلمان ملت خیلی مسافرت دور اروپا میرن و شما ماشین ۲۰۱۵ با ۲۰۰ هزار کیلومتر هم میتونید بخرید و چه زیاد ب ام و هایی که بعد از ۲۰۰ هزار کیلومتر مثل روز اول کار میکنن. ولی نکته ای که جالبه اینه که ب ام و که تا چند سال پیش محصولاتش نسبت به مرسدس سواری خشک داشتن و کیفیت داشبورد پایین تری داشتن یا صدای نفوذی به کابین زیاد بود تونسته خودش رو به مرسدس برسونه و تو چند مدل مثل ایکس ۱ (در مقایسه با جی ال آ) و همین سری ۵ (نسبت به ای کلاس) از رقیب سنتی پیشی بگیره. ب ام و الآن تنها چیزی که نیاز داره یه امضای جدید تو طراحی هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. mohsen

        ۲۸ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        elmento برادرم زیاد اعصابتو خورد نکن
        هنوز مونده به ایمان آوردن!
        حدود 2 ماه پیش با مشکلات فراوان تونستم 540 2008 رنگ نقره ای بخرم که 60 تا کار کرده بود و صاحبش به دلیل مهاجرت میفروخت با قیمت حدود 190 خرید کنم
        خدا وکیلی با این پول کدوم کره ای و ژاپنی میتونه این ماشین باشه؟
        من نه میخوام بگم ماشین دارم نه چیز دیگه
        مهمم نیست یه عده چی فکر میکنن
        ولی واقعا ماشینی میتونه تو این بازه قیمتی تو ایران واسه این ماشین شاخ بشه؟
        تو این 2 ماهم که ازش خیلی راضی بودم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MPH

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (418 ديدگاه)

      دمت گرم
      ولی خیلی زیاد بود،نصفشو بیشتر نخوندم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۲۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        ممنون ببخشید که طولانی بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. داود

        ۲۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (198 ديدگاه)

        پدر صلواتی های خدا نشناس سایتهای
        Jd power . Consumerreports. Drivearabia . Carguide.edmund… وغیره .. چرا اینقدر حرف الکی زدند گفتن استهلاک bmw بالاست .چهار تا کارشناس مثل شما استخدام میکردن حالیشون میکردین که bmw اصلا استهلاک نداره.
        در عجبم چرا لکسوس وپورشه و بیوک وغیره را کم استهلاکترین برند اعلام کردن . ای بیسوادهای اجنبی چرا اخه چرانمیدونستی پژوسوارها وپرایدسوارها عاشق bmw هستن.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. elemento

          ۲۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          یک پیشنهاد به مدیریت سایت :

          به نظرم بعضی از کاربران همیشه باید کامنت هاشون اول بره واسه تایید.

          چون حرف زدن یاد نگرفتن.

          بار ها داشتیم طرف اومده هر چی خواسته گفته ، بعد از 24 ساعت کامنتش حذف شده. اون موقع دیگه فایده نداره.

          .

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Parvaz

          ۲۶ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (395 ديدگاه)

          پراید سوار ها و پژو سوار ها عاشق بی ام و هستن؟ عزیز زیر ۴۰ میلیون مگه بجز پژو پراید ماشین دیگه ای هم هست؟ از نصف بیشتر مردم ما دارن همین ماشینارو سوار میشن اونوقت همشون عاشق بیمر هستن؟ چرا تعصب کورکورانه باعث میشه فرهنگ حرف زدن یادمون بره !!!!

          موافقم 0
          مخالفم 1
    3. حسين

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود.
      فقط انگلستان عزیز، برداشتی که من از کامنت شما دارم اینه که به نظر شما مهمترین دلیل استهلاک ب ام و، رفتار مالکانشه. من این نظر شما رو رد نمیکنم، چون رفتار مالک در دوام ماشین خیلی موثره اما تا حالا منبعی ندیدم که گفته باشه مالکان ب ام و رانندگی خشن تر و بدتری نسبت به دیگران دارن (گرچه این موضوع رانندگیِ ب ام و سوارها توی شبکه های اجتماعی خارجی یه جورایی ضرب المثل شده).
      اما اون چیزی که در مقالات داخلی و خارجی زیاد دیدم اینه که استهلاک ب ام و رو به پیچیدگی و البته life time (عمر مفید) قطعاتش مربوط میدونن که توی پست «مقایسهٔ طراحی آئودی A5 اسپرت‌بک با ب‌ام‌و سری 4 گرن‌کوپه» هم در موردش صحبت شد.

      در مورد اون دوستمون که سایتهای JD و … رو مثال زدن هم یه نکته بگم. دوست عزیز، داود جان، این سایتها استهلاک رو اعلام نمیکنن. استهلاک یعنی مستهلک و فرسوده شدن قطعات که در ماشینای آلمانی مقدارش زیاده، به هزار و یک دلیلی که تا حالا خیلی گفته شدن. برادر من jdpower آمار کیفیت اولیه و Dependability و APEAL و … رو منتشر میکنه. توی همین پدال این چندتا پست رو حتما نگاه کن تا بیشتر آشنا شی با این آمار.
      1- نگاهی به آمار JD Power در سال 2015
      2- نگاهی به آمار JD Power در سال 2016
      3- زوایای پیدا و پنهان نظرسنجی‌های جی.دی‌پاور (قسمت اول)
      4- زوایای پیدا و پنهان نظرسنجی‌های J.D. power و Consumer Reports (قسمت دوم)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. X6

        ۲۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (577 ديدگاه)

        همین که گفتن جوان پسنده یعنی استهلاک بالا که دقیقا همینه اونام تستاشون بدرد خودشون میخوره یه با بنزو برنده میکنن تو یه بار bmw تو یه بار ائودی و…..

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. فقط انگلستان

        ۲۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        حسین جان به هر حال شما یکی از بی ام و بازهای اصلی این سایت هستی و بیشتر از من در مورد بی ام و می دونی کامنتتون رو هم که مربوط به بی ام و بود خوندم همه حرفات کاملا درست و منطقی بود.

        موافقم 0
        مخالفم 1
    4. Daniel

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (951 ديدگاه)

      فقط انگلستان دم شما گرم.
      ای داغتو نبینم مجید.
      ببین این BMW چیکار کرده با دل های بچه های این سایت که همه طرفدارای برندهای دیگه ازش حمایت میکنن. دم همتون گرم و کوچیک همتونم. یبار برای همیشه باید این شایعه و کذب محض از بین بره.
      (مخاطبم اون افراد شایعه انداز و بی منطقه = اگر طرفدار برندی نیستید بهش وصله نچسبونید و الکی زیر سوال نبریدش. این که دیگه BMW هستش)… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۲۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        دنیل جان من کوچیک شما هستم شما سروری.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. استون مارتین

        ۲۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (117 ديدگاه)

        من طرفدارش نیستم از بچگی بدم میومد ازش واسه اینکه از دید من کسی که بی ام و میپسنده سوسوسله یکم حالت پرویی داره و پر ادعاست .ببینید شما تو خیابون دری میری من خودمو میگم وقتی یه بنز میبینم برام مهمه که ببینم کی توش نشسه اما تا حالاااااااااااا یاد ندارم بی ام و دیده باشم و سرمو بر گردونم حالا این نظر منه اماا بیین یه مثال واضح میزنم واست مادر بزرگه من 89 ساشله میگم بنز میشناسی میگه ا ره ما داشتیم اما مییگم بی ام و چی ؟ میگه نشمییدم مثل نوکیا میمونه بنز از شروع تولدش تا الان گل بی عیییب بوده من که شدیییییدا از المان بدم میاد دلیلشم طراحی خوبش در مقابل ظراحی بی نظیر نگلستانه و اینکه من چیزهای همه پسندو دوست ندارم مثل اپل سامس.نگ ال جی بنز ماشین کره ای یا ….. اما از سر ناچار ادم مجبوره یکیو انتخاب کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. elemento

          ۲۶ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز برای هیچ کدوم از ما مهم نیست شما از آلمان یا انگلستان خوشت میاد یا بدت میاد. برای هیج کس پشیزی اهمیت نداره.
          مـادربزرگ شما هم نظرش برای خودش و شما مهمه. نه برای ما.
          از طراحی انگلستان هم چیزی نمونده. استون مارتین مال قطر هست و مکلارن ما بحرین.

          از سر ناچاری هیچ وقت بین بنز و ب ام و یکی رو انتخاب نکن !! به جاش پراید رو انتخاب کن !!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. استون مارتین

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      عزیزم فدات شم من خودم یه عکس دیدم که نشون میداد بی ام و خیلی ماشین پر خرجیه و به اصطلاح ماشین پولدارهاست این عکس هم در نچرال جغرافی دیدم شما هر مکانیک معروفی تو تهران برین مکانیک ولنجک بهتون میگه که واقعا بی ائ و هزینه هاش بالاس و زودتر خراب ممیشه منظور از خراب شدن جلوبندی هستش که شامل کمک فنر طبق بوش طبق چوپوقی و…. هستش این یک چیز ثابت شدس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. روزبه

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فقط اسم بنز به کل تاریخچه بیمر میارزه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (418 ديدگاه)

      هیچ وقت این حرف رو نگو
      برندهای بزرگی مثل ب ام و.بنز.و چندتا برند دیگه از قدیم باهم رقابت داشتن و هیچ وقت یکی مطلقا مغلوب نبوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. اسطوره

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      حواست هست داری راجع به BMW حرف میزنی ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Daniel

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (951 ديدگاه)

      من نمیدونم با این طرز حرف زدن به کجا قراره برسیم… .
      هردو شرکت اسطوره هستن و برابر از هر نظر. همین باعث میشه که همیشه این دو شرکت باهم قیاس بشن محصولاتش… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. reza

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (309 ديدگاه)

      هر دو خودرو خودرو های شدیدا عالی و سطح بالایی در کلاس خودشون هستن…ولی می خواستم یه ایراد بگیرم به این مقایسه..اونم مقایسه کردن مدل xdrive بی ام و با مدل غیر 4matic بنز هست که به نظرم نا عدلانس..با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parker

        ۲۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        reza
        آفرین ، موافقم.
        اگر E350 D مدل 4Matic داره ، باید با اون مقایسه کنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسين

        ۲۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        درود. این دو مدل در رده قیمتی یکسان هستن و هر دو محبوب ترین مدلها در اروپا هستن (اگه اشتباه نکرده باشم) و رقابت مستقیمی با هم دارن. ب ام و در این رقابت سیستم 4چرخ رو ارائه داده و بنز نه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. King_Mclaren

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      جدا؟ اسم بنز؟ پس شرکت غولی مثل بی ام دبلیو همه دور هم نشستن یه قول دو قول بازی میکنن نه؟! اتفاقا شما اسم بنز واست شده خدا و ازش بت ساختی.
      میشه گفت هر دو شرکت تقریبا در یه سطحن و علاقه به هرکدوم از این دو سلیقه ای هست و مثل دو خط موازی هستن و با هم حرکت میکنن … پس این حرفای یه صدمن یه غاز بذارین کنار…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Daniel

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (951 ديدگاه)

    جذابترین رقابت تو دنیا
    جفتشون رو دوس دارم عین دوتا رفیق هستن تا آخر خط باهم.
    ماها میامو میریم ولی این دو برند باقی خواهند ماند. جالبه نسل های بعد ازما هم طرفدار این دو برند خواهند بود و بیشتر از خود این دو برند باهم کل کل خواهند کرد مثل الان ما.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نویدی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    به این میگن پیروزی قاطعانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MPH

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    530d
    هرچند به هیچ وجه از ماشین سواری دیزل خوشم نمیاد……
    صدای موتورش فاجعست(موتور دیزل)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Siabala

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    هردو عالى
    اوج مهندسى آلمانى
    جفتشون فوق العاده زیبا هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. اسطوره

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    من بنز رو بیشتر میپسندم.
    1000 بار هم بخوام انتخاب کنم، انتخابم بنزه.
    خیلی بیشتر دوستش دارم.
    فقط بنز ❤❤❤
    موتور V6 بنز قدیمی و کهنه شده.
    تنها عیبش همین بود.
    علتش هم کاملا مشخصه
    کم کم پیشرانه های دیزل محو خواهند شد و تحقیق و توسعه ی این موتور ها، آینده نگرانه نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. X6

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (577 ديدگاه)

      اگه منطقی باشیم صدا موتورا مرسدس مثل صدا پیرمرداس البته امیدورم اینجا سن بالا نداشته باشیم ناراحت شدن واسه مثلامم که خود ماشینای شرکت بنز به علاوه پاگانی هوآیرا حالا یه چندتا مدل مثل زوندا استثنان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir2020

        ۲۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (255 ديدگاه)

        صدای موتور بنز مثل پیرمرد هاست
        جهت اطلاع عرض کنم که سوپراسپرت ساز ها که موتور کمپانی های دیگه رو برمیدارن تیونیگ میکنن گزینه اولشون پیشرانه های مرسدسه نمونه اش پاگانی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. استون مارتین

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      از قدیدم گفتن بنز تو جاده نمیزاره بمونی من خودم یه e350 2007 دارم پس چزا تاحالا که باهاش 210000 کیلوتر رفتم خراب نشده ؟ البته من 10000 بود خریدم تو جلوبندی فقط طبق شاگرد عوض کزدم اما یه x3 2006 لش به تمام معناس قراز نیست کمه همه چیو سایهت های معتبر بنویسه من هییچ وقت اطلاعاطمو از سایت جم نمیکنم بلکه میرم تو اجتماع میپرسم از مردمی که ماشین داشتن تجربه ی سوار شدنشو دارن هییییچ کسی راجب بنز بدی نگفته که چه ضعفی داره اما تا دلت بخواد بی ام و یعنی کل مکانیک دارا با بی او و بدن ؟ من خودم قرار بود یه 530 2008 تو پاچم بره نه تصادف داشت نه رنگ فرمونش سفت بود و فروشنده می گفت خاصیتش اینه و فهمیدم هیدرولیکش مشگل داره یه مکانیک وقتشو نیمزاره بیاد تو سایت پدال نظر منو شمارو بده و بی شک اگه وقت میکرد توضیح میداد من که مرغم 1 پا داره چیزی که میگ بده تا اخرر عمرم مییگم بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. elemento

        ۲۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        تو این سایت همه بنز e350 مدل 2007 دارن !!!😂😂😂😂

        من که یک ساله هستمد، از 10نفر شنیدم حداقل 😂😂😂😂

        بنز چند تا e350 تولید کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟😂😂😂😂😂😂😂

        بابا پراید سوارا هم دل دارن !!! اینقدر هی پز ماشین هایی که آرزو دارین داشته باشین رو ندین !

        یک دوره ای تو پدال همه میگفتن ما Lexus NX200 داریم. (همه منظورم قشر خاصی از کاربرای سایته) ، باز الان همه میگن ما e class داریم.

        جمع کنید باو…

        شک دارم سوار BMW 518 هم شده باشی. شک که ندارم والا. مطمئنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. elemento

        ۲۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        منم یک بنز S65 دارم.
        فقط از نمایندگی سایپا تحویل کرفتم ????

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. شوخی

        ۲۷ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (65 ديدگاه)

        خخخخخ ینی چون اون ماشینی که میخواستن بندازن به تو فرمونش خراب بوده نتیحه گرفتی بی ام و بده؟؟؟ یه ضرب المثلم هست که میگه بی ام و تو جاده میذاردت خخخخ.
        تو اجتماعم که میری تحقیق کنی حواست باشه که فروشنده هرچی براش سود داشته باشه رو میگه خوبه. بی ام و هم فروشش تو ایران خیلی بیشتر از رقیباشه. پس وقتی میری تو تعمیرگاه بیشتر بی ام و میبینی. مشتری هم حرفش نسبیه. نسبت به انتظار و تصور قبلیش نظر میده در مورد ماشین.
        پس تو جامعه که تحقیقاتت تموم شد یه سری هم به سایتا بزن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. استون مارتین

          ۲۷ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (117 ديدگاه)

          خیلی ببخشید مکانیکی که میگه بی ام و خرابیش بیشتره مگه نمایشگاهی که بخواد به من ماشین بفروشه کلا بچه های ساییت جک زیییاد تعریف میکنن اصالت بنزو برند بنزو هییییچ برندی نداره اصلا شکی توش نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. mohammad

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    وقتی یه سری کامنتارو میخونم برام سوال پیش میاد ک بنز و ب ام و هم همچین دیدی نسبت به هم دارن!!؟
    مثلا چون ب ام و این مقایسه رو برنده شد میاد به بنز فخر بفروشه یا بنز در جواب بهش چیزی میگه!!! باور کنید همین برد و باخت بین این دو خودروساز بوده که صنعت خودرو سازیو به اینجا رسونده..
    وقتی یه شرکت بازنده ی یک مقایسه بشه اول به خودش نگاه میکنه بعد بقیه ایراد میگیره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسين

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    فقط خوشم اومد هم طبق معمول دینامیک رانندگی ب ام و بیشتر از بنز بود، هم بر خلاف معمول سواریش بهتر از بنز بود و راحت تر بود. این یعنی تلفیق کردن راحتی و اسپرت بودن که تقریبا متضاد هم هستن. آفرین به ب ام و که واقعا توی این نسل سری 5 حسابی خوب کار کرده. البته یکی از دلایل شباهت زیادش با نسل قبل رو اینجوری بیان کردن: با توجه به محبوبیت و فروش بالای نسل قبل، نمیتونستن ظاهر این مدل رو خیلی تغییر بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (418 ديدگاه)

      آره خیلی جالبه
      چون معمولا اگه دینامیک بالا میخوای باید قید راحتیو بزنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Alireza.GT86

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    کاملا مشخص بود که نویسنده بی ام و رو ترجیح میده ، من نمیگم که مرسدس بهتر بوده ، ولی نویسنده دیگه زیاده روی کرده در حق بی ام و ، به نظر من اصلا ظاهر E کلاس مشکلی نداره ، باید ببینی از یه سدان لوکس اونم با نشان سه پر روی جلوپنجره ش چه انتظاری داری!! سری ۵ هم نه یکم بلکه خیلی زیادی شبیه سری ۷ شده ، در ضمن من صدای سری ۵ جدید رو شنیدم ، اصلا صدای مدل بنزینیش هم چیز خاصی نیست که انقدر بهش مینازه !
    من واقعا واسه دوستانی که میگن مرسدس بهتره یا بی ام و بهتره متأسفم ! هر دو این کمپانی ها معظم و محترم هستن ، و تاریخی با ارزش دارن، باتشکر از امیر دهقان عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. King_Mclaren

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    مگه میشه ماشین باز باشی و این دو برند غول رو دوس نداشته باشی!!
    یجوری بین این دو اونیکی رو میکوبین هرکی ندونه انگار یه طرف پراید یه طرف بی ام دبلیو یا بر عکس…به هیچ عنوان نمیشه گفت کدوم برتر مطلق هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza.GT86

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      دقیقا ، به نظر من واژه ی رقیب اصلا درست نیست ، این دو کمپانی دو رفیق صمیمی هستن که آشنایی خوبی هم با آئودی دارن …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ENER-G-FORCE

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    معمولا تو پدال هر چی مقایسه خوندم که یک طرفش بنز و طرف دیگه اش ب ام و بوده , “ب ام و” پیروز شده که این نشان دهنده ی وجود اشکال در یک جای کاره … بماند … ؛ اما بعضی دوستان چنان جبهه ای میگیرن که یکی ندونه فکر میکنه جنگ جهانی سوم بین بنز و ب ام و شروع میشه…! من که بنز رو- اگه نگم تنها پیشتاز- یکی از پیشتازان صنعت خودرو و منتخب این مقایسه میدونم اما در مقایسه های دیگه BMW رو انتخاب میکنم چون BMW, BMW است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Mortrza

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (123 ديدگاه)

    نویسنده خیلی واضح جانب دارانه مطلب رو نوشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمیدرضا

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    درمقام امارو ارقام بی ام دبلیو خیلی بهتر از بنزه ولی خوب همه چی امارو ارقام نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمد باقری

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو تا خیلی خوبن، البته من مرسدس رو ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. pooriya

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    Bmw ❤فوق العاده هست مثل همیشه اونایی که میگن bmw فلان حتی تو رویا شون هم نمیتونن تصور کنن bmw رو بس کنید این مسخره بازیا مرسدس بنز همیشه قابل احترام هست من طرفدار دو آتیشه bmw هستم ولی احترام برای بنز قائل هستم مهندسی bmw واقعا بی نقصه همیشه پیشتازه اینم بگم اگر هر کدوم از این دو برند وجود نداشتن الان صنعت خودرو سازی به اینجا نمیرسید همیشه از همه چیز جفت هست مثل سیاه و سفید
    قرمز و آبی
    زن و مرد
    شب و روز وغیره
    و بهترین مثال بنز و بی ام و همیشه جاویدان و پایدار باشید سلاطین دنیای خودرو❤❤❤
    با تقدیم احترامات

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza.GT86

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      اگه هم اینطور که شما میگی باشه دلیل خوب بودن بی ام و مرسدس هست ، چون میدونی که ۳۰ سال سابقه بیشتری داره در خودرو سازی و بی ام و همیشه واسه رقابت با مرسدس خودشو ارتقا داده ، به نظر من این دو کمپانی همیشه دوست داشتنی و محترم هستن و خواهند ماند ، در کنار هم …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. احسان

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    هزینه نگهداری ماشینای المانی خیلی بالاست ،بی ام و هم خدای استهلاکه بیش از ۲۰تا بی ام و داشتم تا حالا ،چون نمایشگاه ماشین دارم بارها بهم ثابت شده که بی ام و استهلاک وحشتانکی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره
      منم تا حالا 50 تا لامبورگینی داشتم.
      یکی از یکی بدتر 😜😜😜

      تو این سایت همه پول داران به جز من. احساس کمبود بهم دست داده. میخوام بزنم به کوه و بیابون.

      پس پراید سوار های ایران کجا هستن ؟؟؟؟
      این همه BMW و بنز سوار تو پدال داریم ،پس پراید سوار ها کجا هستن ؟؟

      پدال داره میشه مثل اینستاگرام….شاخ های اینستاگرام کم بود، شاخ های پدال هم اضافه شد. 😂😂😂😂😂😂😂

      شاخ… شاخ …. شاخ … خسته شدم از این همه شاخ !!
      هر جا میرم شاخ میبینم 😂😂😂😂

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alireza.GT86

        ۲۷ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (236 ديدگاه)

        حرفت رو باید با آب طلا نوشت مجید جان ?? ، من روآ دارم خیلی هم دوسش دارم ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. Saied

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    سریه ۵ واقعا عشقه. همون طور که sمرسدس بی رقیبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نویدی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    اگر انقدر استهلاک bmw وحشتناکه،چرا ۲۰ تاشو خریدی؟!!!
    اگرم فقط واسه خرید و فروش و معامله میخری و میذاری توی نمایشگاه،ماشینی که توی نمایشگاه خوابیده چه استهلاکی میتونه داشته باشه؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      شاخن دیگه نویدی جان
      شاخخخخخخخخخ !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. elemento

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      3 روز گذشت.
      ببین یکی از این دوستان، یک لینک معتبر از بالا بودن استهلاک BMW میذاره 😂😂😂😂
      تا حالا که نذاشتن

      ایرانی جماعت (ببخشید که میگم) یعنی حرف و ادعا. یعنی خالی بندی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MPH

        ۲۷ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (418 ديدگاه)

        اینا حرفای کوچه بازاریه
        مگه لینک نبش کوچشونو بزارن!!! وگرنه سایت یا کارشناسی نیست که اینو بگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. Alireza.GT86

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    عاقا سری ۳ و c کلاس رو هم مقایسه کنید ، ولی m3و c63amg رو مقایسه کنید نه دو تا مدل دیزلی مزخرف!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا