نسل بعدی ب‌ام‌و i8 رقیب تسلا رودستر؟!

ب‌ام‌و i8 خودرویی اسپورت، پلاگین هیبریدی و آینده نگرانه است اما خبرهای جدید نشان می‌دهند نسل جدید این خودرو شاید از قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی استفاده کند.


اگرچه i8 کنونی از پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1.5 لیتری توربو، یک واحد الکتریکی و مجموعه باتری لیتیوم-یونی 11.6 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند اما اتوکار گزارش داده مدیران ب‌ام‌و به دنبال استفاده از قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی در نسل آتی این خودرو هستند.


جزئیات منتشر شده بسیار محدود هستند اما منابع مطلع به اتوکار گفته‌اند استفاده از قوای محرکه‌ی الکتریکی می‌تواند با حضور ب‌ام‌و در فرمول E ارتباط تنگاتنگی داشته باشد. این موضوع قابل‌درک است و احتمالاً نسل بعدی i8 به عنوان یک خودروی معنوی الهام‌بخش برای سایر محصولات الکتریکی باواریایی ها در سال‌های آینده ایفای نقش خواهد کرد.


اگر این خودروساز آلمانی در نهایت تصمیم به استفاده از قوای محرکه‌ی الکتریکی بگیرد i8 جدید دارای سیستم چهار چرخ محرک هم خواهد بود. این سیستم می‌تواند مشابه سیستم بکار رفته در خودروی iNEXT باشد. خودروی موردبحث همچنین از پیشرانه‌ی الکتریکی کاملاً جدیدی که توسط ب‌ام‌و توسعه یافته استفاده خواهد کرد و باعث خواهد شد i8 به سرعت‌های بسیار بالاتری دست یابد.


اگرچه ب‌ام‌و در حال کار روی باتری‌های حالت‌جامد است اما به نظر می‌رسد این تکنولوژی برای نسل بعدی i8 که طبق انتظارات در سال 2023 عرضه خواهد شد آماده نخواهد بود. i8 جدید ظاهراً از مجموعه باتری لیتیوم-یونی استفاده خواهد کرد.


البته هنوز چیزی قطعی نیست و احتمال دارد نسل آینده‌ی این خودرو تغییراتی داشته باشد زیرا پلتفرم کنونی i8 می‌تواند ارتقا یابد و پرفورمنس آن نیز به رده‌های بالاتری صعود کند. اگر ب‌ام‌و این روش را اتخاذ کند شاید قدرت i8 جدید در حدود 600 اسب بخار باشد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. MAHDI
    سوابق: (2549 دیدگاه) ,

    مجله auto car اولین رقابت بین ب ام و سری3 مدل 330 رو مقابل تسلا3 پرفومنس انجام داده که ب ام وسری 3 جایگاه اول رو بدست آورده وتسلا 3پرفومنس جایگاه دوم

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (586 دیدگاه) ,

      تسلا3 کنده رفته بیمر و دیگران باید فراموشش کنن برن به رقابت خودشون بپردازن

      پاسخ
    2. Elmiraj
      سوابق: (660 دیدگاه) ,

      مجله Top gear رقابت میدانی بسیار جذاب تری انجام داده که اون جا Model 3 Performance در درگ ، تست ۰-۱۰۰-۰ و تایم دور پیست به راحتی BMW M3 را شکست میده…..!!!!!!!
      .
      .
      امید وارم تخت گاز یه رقابت این چنینی بین Model S p100d و M5 Competition هم انجام بده…..

      پاسخ
      1. MAHDI
        سوابق: (2549 دیدگاه) ,

        دوست عزیز تسلاS P100D در پیست حتی از ب ام وM850 هم کندتره.
        کانال the fast lane car در رقابتی بین ده ها خودروی پرفمنس وزمانگیری دور پیست زمان تسلاS و ب ام و M850 به این شکل هستی

        ب ام وM850 زمان پیست_1:04.20
        ب ام وM2 زمان پیست_ 1:04.83
        تسلاSP100D زمان پیست_ 1:06.59
        این رقابت هابصورت فیلم هستش. وزمان خیلی از خودروهای پرفومنس ثبت شده

        پاسخ
        1. MAHDI
          سوابق: (2549 دیدگاه) ,

          ببخشیدتسلا 3پرفومنس مدل 2018 هستش که به اشتباه من تسلاSP100D
          رو نوشتم.حتی ب ام وX4 M40 در پیست از تسلا3 پرفومنس هم سریع تربوده.
          ب ام وX4 M40 زمان پیست_1.05.82
          تسلا 3 پرفومنس زمان پیست_1.06.59

          این مجموعه رقابت ها مال مجله معتبر TFL هستش.

    3. Elmiraj
      سوابق: (660 دیدگاه) ,

      وقتی M3 با ۲۹۰ کیلوگرم وزن کمتر از Model 3P شکست خورد (( تازه راننده در قسمتی از مسیر ماشینو از پیست خارج کرد و باعث شد model 3 زمان زیادی را از دست بده…))
      به نظرت X4 می تونه Model 3 P را شکست بده….؟!؟!؟!؟!
      .
      .
      اعتبار the fast lane car و کانال هایی از این دست که همه‌ش چند ماهه به وجود اومدن در مقابل بزرگانی همچون Top gear ، MotorTrend و Car and drive یه شوخی بیش نیست…..

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.