بی ام و

بهبودهای قابل‌توجه ب‌ام‌و i3 مدل 2019

زمانی که ب‌ام‌و i3 در سال ۲۰۱۳ وارد نمایندگی‌های فروش شد از مجموعه باتری ۲۲.۶ کیلووات ساعتی و ظرفیت سلولی ۶۰ آمپرساعتی استفاده می‌کرد.

ب‌ام‌و i3 مدل 2019
سه سال بعد ظرفیت باتری این خودرو به ۳۳ کیلووات ساعت و ۹۴ آمپرساعت رسید و هم‌اکنون پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی کلاس لوکس‌های جمع‌وجور با مجموعه باتری ۴۲.۲ کیلووات ساعتی و ۱۲۰ آمپرساعتی در دسترس است.

ب‌ام‌و i3 مدل 2019
این باتری ولتاژ بالا که در کف خودروی i3 مدل ۲۰۱۹ نصب شده دارای ۸ ماژول بوده که هریک هم با ۱۲ سلول ذخیره‌ای همراه شده‌اند. ۸۰ درصد باتری با استفاده از سوکت معمولی خانگی در ۱۵ ساعت قابل شارژ بوده درحالی‌که با استفاده از سیستم i وال باکس ب‌ام‌و می‌توان ۸۰ درصد باتری را تنها در ۳.۲ ثانیه شارژ کرد. البته در جایگاه‌های شارژ سریع می‌توان تنها در ۴۲ دقیقه به این میزان شارژ دست یافت.

ب‌ام‌و i3 مدل 2019
با استفاده از این باتری جدید محدوده حرکتی ب‌ام‌و i3 2019 به ۳۵۹ کیلومتر و ۲۸۵ تا ۳۱۰ کیلومتر در تست‌های NEDC و WLTP رسیده که در مقایسه با برد ۲۹۰-۳۰۰ و ۲۳۵-۲۵۵ کیلومتری قبلی بهبود مناسبی را نشان می‌دهد.

ب‌ام‌و i3 مدل 2019
از طرف دیگر مدل i3s را داریم که برد آن در حالت NEDC از ۲۸۰ به ۳۳۰ تا ۳۴۵ کیلومتر رسیده است. در تست‌های WLTP نیز شاهد بهبود برد خودرو از ۲۳۵-۲۴۵ به ۲۷۰-۲۸۵ کیلومتر هستیم. ب‌ام‌و پیش‌بینی می‌کند در شرایط روزمره هر دو نسخه‌ی این خودروی الکتریکی برد ۲۶۰ کیلومتری خواهند داشت که بهبود ۶۰ کیلومتری را نشان می‌دهد.

ب‌ام‌و i3 مدل 2019
از نظر پرفورمنس باید گفت ب‌ام‌و i3 2019 از پیشرانه الکتریکی با ۱۷۰ اسب بخار قدرت سود برده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۳ ثانیه‌ای دارد. مدل i3s پیشرانه قوی‌تر ۱۸۴ اسب بخاری داشته و ۴ دهم ثانیه سریع‌تر است.

ب‌ام‌و i3 مدل 2019
این خودرو علاوه بر باتری بزرگ‌تر با رنگ‌های بدنه‌ی جدید، پوشش کابین ارتقا یافته، صفحه‌نمایش بهینه شده و ارتباط هات‌اسپات بی‌سیم با پشتیبانی از ۱۰ دستگاه عرضه می‌شود.

نهایتاً باید گفت هر دو نسخه را می‌توان با چراغ‌های تطبیقی LED سفارش داد.

یک پکیج اسپورت نیز به عنوان آپشن جانبی در دسترس خریداران i3 می‌باشد. این پکیج به لطف سیستم تعلیق اسپورت جدید، فاصله بیشتر بین چرخ‌های روبرویی، ارتفاع کمتر از سطح زمین و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی باعث بهبود دینامیک سواری خودرو می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    i3هنوزم بعد چندسال ازاومدنش طراحی خیلی خاص وجذابی داره.خوراک شهرهای شلوغه.پاک.جذاب.رانندگی اسپرت.مدرنi3

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    با i وال باکس 80 درصد باتری در 3 ثانیه شارژ می شود ؟اینجایه متن اشتباه نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا