ب ام و

مشخصات احتمالی ب‌ام‌و M5 تمام الکتریکی

گفته می‌شود ب‌ام‌و در حال کار روی نسخه‌های هیبریدی و تمام الکتریکی نسل بعدی M5 بوده و باواریایی ها پرفورمنسی را برای این خودرو در نظر گرفته‌اند که قبلاً برای یک سدان خانوادگی غیرقابل‌تصور بوده است.

ظاهراً نسل بعدی ب‌ام‌و سری ۵ در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ وارد میدان خواهد شد و گل سرسبد خانواده یعنی M5 هم حدود یک سال بعد پدیدار خواهد شد.

مجله خودرو می‌گوید این خودرو با دو گزینه قوای محرکه در دسترس خواهد بود. نسخه اول از نوع پلاگین هیبریدی بوده و ترکیبی از پیشرانه ۸ سیلندر توربو و چند واحد الکتریکی است که قدرت حدود ۷۵۰ اسبی و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری تولید می‌کنند. البته نسخه دوم است که نقش مهم‌تری را ایفا خواهد کرد.

نسخه تمام الکتریکی M5 نیز در سال‌های ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید. انتظار می‌رود این خودرو از باتری‌های نسل V با ظرفیت حدود ۱۳۵ کیلووات ساعتی استفاده کنند. رسانه‌ها مدعی شده‌اند این خودرو از سه واحد الکتریکی (دو پیشرانه در عقب و یکی در جلو) استفاده کرده و قدرت ترکیبی ۱۰۰۰ اسب بخاری خواهد داشت. M5 تمام الکتریکی ظاهراً شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۳ ثانیه‌ای داشته و برد آن به ۷۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

البته نسل بعدی ب‌ام‌و M5 تنها سدان الکتریکی بازار با چنین پرفورمنسی نخواهد بود. تسلا نیز در حال آماده‌سازی نسخه سه موتوره مدل S بوده و این خودرو قدرت حدود ۱۰۰۰ اسب بخاری خواهد داشت.

اگرچه پیشرانه‌های درون‌سوز کم‌کم به پایان راه خود نزدیک می‌شوند اما به نظر می‌رسد سوپر سدان ب‌ام‌و در سال‌های آینده سرزنده‌تر از همیشه عرض‌اندام خواهد کرد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه

  1. MAHDI

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4621 ديدگاه)

    مجله CAR MAGAZINE بعد از رقابت سدان های پرفومنس حالا رقابت بین سدان های الکتریکی رو انجام داده که ب ام و M5 کامپتیشن رو هم بعنوان نماییده بنزینی ها در مقابلشون قرار داده.
    یعنی رقابت :: پورشه تایکان توربو S و تسلا S پرفومنس و پولستار۱ و ب ام و M5 کامپتیشن که نتیجه رقابت هم در پایان اینطور ثبت شد!!!

    جایگاه اول:: ب ام و M5 کامپتیشن
    جایگاه دوم :: پورشه تایکان توربو S
    جایگاه سوم:: تسلا S پرفومنس
    جایگاه چهارم :: پولستار۱
    **********************************

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۱۶
    1. MAHDI

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4621 ديدگاه)

      اگه پدال مطلب ترجمه شده اش رو بزاره که عالی میشه!!!
      ب ام و M5 فقط با موتور بنزینی M5 هستش،حالا میشه یه موتور الکتریکی هم در کنار موتور بنزینی باشه که هم جذابیت قبل رو داشته باشه و هم شتاب و عملکردی در سطح بالاتر، اینو میشه دوست داشت.

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۱۰
    2. AMG///

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (581 ديدگاه)

      راستی یه مدت carwow درگ بین
      Bmw m5 camptation
      Mercedes e63 wagon
      Audi rs6
      Porsche panamera e hybrid
      رو گذاشته بود اگه پدال بذارتش ممنون میشم
      🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
    3. AMG

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (33 ديدگاه)

      نبردش جذاب میشه با پورشه تایکان

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. ارشیاsvj

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    اوه
    چه رندر قشنگی!!🤩🤩🤩

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۸
    1. Sina

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (710 ديدگاه)

      البته من شنیدم که طراحان ب‌ام‌و میگن که جلو پنجره بزرگ فقط برای سری ۴ خواهد، خدا کنه که اینجوری بشه .
      شاید رندر اولی هیجان انگیز باشه ولی سری ۵ به قدرت در حال سادگی معروفه و نسخه اصلی بسیار ساده تر (زیبا تر) هست احتمالا
      M5 برقی واقعا خوب نیست خدا کنه نسل بعدی رو برقی نسازن و حداقل M5 رو تبدیل به اسباب بازی نکنن
      خدا کنه این گفته ها فقط در شایعه باشن

      موافقم ۸
      مخالفم ۴
  3. آرمان

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    اون عکس اولیه فوق العادست

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۵
  4. ماکان

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (184 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که با همین مشخصات بعد از رونمایی تولید شود یعنی جوری باشد که هم پلاگین هیبرید باشد و هم تمام الکتریکی انشاالله . البته از یک طرف هم انشاالله که بی ام و آلپینا B7 و آلپینا XB7 را هم در نسل بعدی بی ام و سری ۷ و نسل بعدی بی ام و X7 از نوع پلاگین هیبرید با مجموع قدرت ۸۰۰ اسب بخار تولید شود . اگر که انشاالله بی ام و آلپینا B7 را در نسل بعدی سری ۷ و همین طور بی ام و آلپینا XB7 را در نسل بعدی X7 به این صورتی که بنده گفتم را بسازند خودم یکی از مشتری های حتمی این سه تا خودرو هستم .

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۲
  5. بی ریا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    منم مشتری این زشت بدقواره بی ریختم بااون جلوپنجرش 😆😆😆😆

    موافقم ۷
    مخالفم ۲۱
  6. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    ” اگرچه پیشرانه‌های درون‌سوز کم‌کم به پایان راه خود نزدیک می‌شوند”
    و این غم انگیز ترین قسمت ماجرا بود…

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۷
  7. meysam

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (582 ديدگاه)

    برای یه ماشین الکتریکی اون جلوپنجره که چه عرض کنم، اون دروازه هیچ توجیهی نداره
    باید خیلی ظریفتر و زیباتر باشه.
    البته تا اون موقع احتمال خیلی زیاد اصلاحش میکنن
    با الکتریکی شدن، بی ام و و کلا آلمانیها رشد زیادی میکنن چون یکی از ضعفهاشون که هزینه های تعمیرو نگهداری بالاست برطرف میشه.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۵
  8. ماکان

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (184 ديدگاه)

    آنهایی که هنوز کم و زیاد مخالف الکتریکی شدن خودروها هستند آن هم جوری که هم مخالف پلاگین هیبریدی شدن و هم مخالف تمام الکتریکی شدن اکثر خودروها و یا حتی تمامی خودروها ، باید بگویم که بهتره که همه ی آنهایی که مخالف الکتریکی شدن خودروها هستند سعی کنند که یجوری خودشان را بخاطر خرج و مخارج کمتر بعد از خرید و مخصوصاً بخاطر سلامتی خودشان و دیگران به خودروهای الکتریکی شده عادت دهند .

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۶
  9. Bilbo

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (474 ديدگاه)

    اگر پیش نمایش جلو پنجره iNext رو دیده باشید، شاهد بودید که این جلوپنجره بیشتر حضور نمادین داره و قرار نیست حفره باشه. البته فارق از نقش نمادین قرار هست از بعد تکنولوژی هم نقش کلیدی در سیستم خودران ب‌ام‌و ایفا کنه. موافقت و مخالفت با نتیجه رو بذارید برای بعد از معرفی.

    اگر مشخصات معرکه بالا با اون رندر همراه بشه بنظرم ورود با شکوهی هست برای یکی از معرکه ترین سدانهای تاریخ این صنعت، به عصر خودرو های برقی. رقابت جذابی در راهه😍😍😍

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  10. AMG///

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (581 ديدگاه)

    بازم بی ام این بازیاشو شروع کرد
    الان داره m3 m4 m5 رو بازم شبیه هم میکنه
    واقعا نمیدونم چی بگم

    موافقم ۴
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا