ب ام و

معرفی رسمی ب‌ام‌و M2 CS، هیولای کوچک با قلب قدرتمند

پس از یک سال گمانه‌زنی، انتشار تصاویر جاسوسی و افشای تصاویر، سرانجام ب‌ام‌و M2 CS رسماً معرفی شده است. این نسخه که یک گام بالاتر از M2 کامپتیشن قرار می‌گیرد، قدرت بیشتر، ظاهر جذاب‌تر و بهبود عملکرد را ارائه می‌کند. این خودرو به همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی S55 ب‌ام‌و مجهز است اما حالا ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۴۰ اسب بخار از M2 کامپتیشن بیشتر است. برای انتقال این نیرو هم گیربکس‌های هفت سرعتهٔ دوکلاچه یا شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده است.

کسانی که به شتاب اولیه اهمیت می‌دهند باید گیربکس اتوماتیک دوکلاچه را انتخاب کنند زیرا M2 CS با این گیربکس ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۲ ثانیه از نسخهٔ دستی سریع‌تر است. حداکثر این موشک کوچک آلمانی هم به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما ارتقاءهای M2 CS صرفاً به پیشرانهٔ قوی‌تر محدود نمی‌شود زیرا این ماشین به‌صورت استاندارد به سیستم اگزوز اسپرت با سوپاپ‌های با کنترل الکترونیکی، دیفرانسیل فعال M و سیستم تعلیق فعال M هم مجهز شده که آخری برای M2 معمولی قابل سفارش نبود.

M2 CS سه حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را ارائه می‌کند و بجای ترمزهای استاندارد آن نیز امکان نمونه‌های کربن سرامیکی M وجود دارد. رینگ‌های استاندارد این خودرو از نوع ۱۹ اینچی با رنگ مشکی براق است اما امکان سفارش رنگ طلایی مات هم برای آن‌ها وجود دارد. این رینگ‌ها با لاستیک‌های میشلن کاپ ۲ پوشیده می‌شوند.

در M2 CS به‌طور گسترده‌ای از فیبر کربن تقویت‌شده با پلاستیک استفاده شده تا وزن آن کاهش پیدا کند. از این ماده در اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب، سقف، قاب آینه‌های جانبی، دیفیوزر عقب و کاپوت استفاده شده است که وزن این کاپوت نصف نمونهٔ فولادی معمولی است. این مادهٔ سبک‌وزن به داخل خودرو هم راه پیدا کرده و ۲.۷ کیلوگرم از وزن کنسول میانی را کاسته است.

در داخل M2 CS زیر آرنجی مرکزی و روی داشبورد با آلکانترا پوشیده شده و صندلی‌های اسپرت M با روکش چرم و آلکانترای مشکی‌رنگ و دوخت متضاد استاندارد هستند. روی پشت‌سری‌ها نوار سه رنگ مخصوص موتور اسپرت ب‌ام‌و M به چشم می‌خورد درحالی‌که غربیلک فرمان M اسپرت هم با آلکانترا و دوخت قرمزرنگ پوشیده شده و در قسمت ساعت دوازده آن نیز نوار قرمزی کار شده است.

ب‌ام‌و M2 CS اواخر ماه جاری در نمایشگاه لس‌آنجلس برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد. طبق گزارش‌های قبلی، از این خودرو تنها ۲۲۰۰ دستگاه تولید می‌شود که فقط ۵۰۰ دستگاه از آن‌ها در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهند شد.

 

 

 

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه

  1. Behnam

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (115 ديدگاه)

    چه جیگری😍😍

  2. Mohammad amin

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    چه عشقی😍😍

  3. علی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    کوچولوی بزرگ

  4. MAHDI

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (4443 ديدگاه)

    اینم ازM2CSت داشتنی!!!!
    CS ها جذاب ترین های ب ام و هستن.چه از نظر طراحی و رنگبندی وچه از نظر پرفومنس وهمینطور متریالی که در کابین استفاده شده!!!
    اولین زمان گیری M2CS نشون داد که در پیست ازخودروهای قدرتمندی تونسته سریع ترباشه که یکیش آئودی R8 V10 هستش.
    M2CS /M4CS/M3CS /در آینده M5CS وM8CS میتونن جذاب ترین پرفومنس هایی باشن که یک راننده میخواد!!!

    1. Kf

      ۱۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (99 ديدگاه)

      خیلی دوست داشتم m2cs رو با اسپویلر ببینیم یا m8 تا عملکردش رو در پیست ببینم اما bmw فعلا اینطوری دوست داره

      1. MAHDI

        ۱۵ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (4443 ديدگاه)

        خوب فکر کنم ب ام و با M8 این برنامه رو داره چون بعد از تولیدM8CS میخواد M8CSL رو تولید کنه که همراه با اسپویلر هستش!!!!

  5. MAHDI

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (4443 ديدگاه)

    دیرور مجله car and driver زمان ۱/۴ مایل X4M رو که تونسته ثبت کنه رو منتشر کرد!!!!!
    ب ام و X4M زمان ۰ تا۶۰ مایل رو در ۳.۳ ثانیه ثبت کرده که سریع ترین زمان بین رقبای خودش و تعدادی از رقبای قوی تر از خودش هستش!!!!
    اما تو این یکی دو روز خبرهای دیگه ای هم از X4M بودنش!!
    درگ ب ام و X4M با دوج چلنجر هلکت بود که X4M با اختلاف قابل توجهی پیروزشد. اما داستان به همینجا ختم نمیشه چون درگ دوم بازهم بین
    ب ام و X4M و شورولت کوروت ZR1 هستش که نتیجه درگ واقعا خیره کننده است چون X4M زودتر از خط پایان عبور میکنه. با اینکه در لحظه عبور از خط پایان ب ام و X4M سرعتش ۱۵۲ مایل هستش و شورولت کوروت ZR1 سرعتش ۱۶۸ مایل اما X4M پیروز درگ میشه. درضمن متوجه شدید که درگ مسیر۴۰۰ متر نیست!!!!!!!!!!!!!!

    1. Amir Machine

      ۱۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (692 ديدگاه)

      نه Car&Driver هیچکدوم از آزمایش‌ها و رقابت‌هاش معتبر و درست نیست چون آمریکاییه و متعصبه و جانب‌داری میکنه

      1. MAHDI

        ۱۵ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (4443 ديدگاه)

        خوب زمان ثبت شده صفرتا۱۰۰ از مجله کارانددرایو چیزی نیست که به X4M افتخار بده چون چیزی هستش که ثبت شده. حالا در هر مجله ای باشه!!!
        اما من باور دارم که مجلات آمریکایی به خودروهای خودشون نگاه دیگه ای دارن. همینطور هم مجلات انگلیسی به خودروهای خودشون.
        در هرصورت در درگ جدید X4M و کوروت ZR1 خودشو نشون دادکه چقدرسریعه!!!
        این درگ رو چون بعید میدونم پدال مطلبش رو بزاره خودتون میتونید در یوتیوب پیداش کنید چون چندین کانال ومجله خارجی مطلبش رو گذاشتن!!!

        1. Amir Machine

          ۱۵ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (692 ديدگاه)

          جوابت رو عین خودت میدم
          ب‌ام‌و X4 M تو درگ Carwow با کاین توربو و G63 زمان ۱۱.۸ ثانیه رو ثبت کرد، خود Car&Driver هم با X4 M زمان ۱۱.۶ ثانیه رو ثبت کرده
          از اون طرف
          کوروت ZR1 تو درگ بزرگ MotorTrend سال قبل زمان ۱۰.۸ ثانیه رو ثبت کرد و Car&Driver هم همین زمان رو با ZR1 ثبت کرده!!!
          پس ZR1 و X4M تو ۴۰۰ متر تقریباً یک ثانیه باهم اختلاف دارن حالا اگه مسافت درگ بیشتر باشه که اختلاف بیشتر هم خواهد شد!!!
          پس این درگ دروغی بیش نیست و هیچ اعتباری نداره!!

      2. MAHDI

        ۱۵ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (4443 ديدگاه)

        راستش این درگ رو خوده آمریکایی ها انجام دادن یعنی درگ X4M و کوروت ZR1 و اینکه همون کانالی این درگ رو انجام داده که بارها و بارها پدال درگ هاشو گذاشته که معمولا همیشه بین خودروهای آمریکایی هستش!!!!
        اگه پدال مطلبش رو نذاشت خودتون یه سرچ کنید چون زیاد منتشر شده!!!!
        بله X4M در کارانددرایو زمان ۱/۴ مایل رو در ۱۱.۶ ثانیه و شتاب صفرتا۱۰۰ رو در ۳.۳ ثانیه گرفته.شاید کوروت ZR1 عملکرد خوبی نداشته!!!

  6. Trx Taimaz

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (286 ديدگاه)

    چرا تعداد تولیدی از این ماشین اینقدر کم هست ؟ فقط ۲۲۰۰ تا چرا وقتی یه شاهکار مثل این میتونه بازار خودشو داشته باشه اینقدر کم ازش تولید میشه؟
    واقعا ۵۰۰ تا واسه ایالات متحده خیلی کمه

  7. ایمان

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2422 ديدگاه)

    بلاخره این کوچولوی دوست داشتنی رُخ نمایان کرد
    بعد از طوفان کامپتیشن هایِ BMW نوبت CS ها رسیده
    M۲ CS ، M۳ CS ، M۴ CS ، M۵ CS و M۸ CS
    نابودگران یک به یک وارد می شوند ….
    💙💙 BMW 💙💙

    1. MAHDI

      ۱۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (4443 ديدگاه)

      نسخه بعدی CS قراره M5CS باشه و دیروز هم خبر اومد که M8CS هم قراره تولید بشه وحتی احتمال تولید M8CSL رو هم دادن که نسخه ای فراتر از CS هستش در BMW.

  8. doubt

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (250 ديدگاه)

    لعنتی عجب چیزیه عاشقش شدم

  9. M3csl

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (68 ديدگاه)

    بقول منصور:
    وقتی میای به دیدنم،،پیرهن آبیتو بپوش….
    زلفای رنگِ شبِ تو،،ابریشمی به روی دوش.

  10. امیر

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2329 ديدگاه)

    جالب شده ولی باید قدرت بیشتر باشه (حداقل ۵۰۰اسب) و با گیربکس دستی با تمام وجود لذت ببری…فقط گیربکس دستی!

  11. fr

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (47 ديدگاه)

    cs برای bmw مثل black series برای بنز. این ماشین هم با توجه به تولید محدودش قطعا در اینده ارزش بالایی پیدا می کنه

  12. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (901 ديدگاه)

    جلو پنجره، این‌ ، ماشین رو با ، نمونه های، به کار رفته، در
    X7 و سری ۷ و M4 جدید ، مقایسه میکنم ، واقعا پی میبرم
    که چنان بی‌راه هم نمیگن اون منتقد هایی که به جلو پنجره
    های جدید بی ام و ایراد میگیرن !

    1. MAHDI

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (4443 ديدگاه)

      این ماشین هیچ ربطی به X7 نداره واقعا. فکر کن تو X7 یه جلوپنجره کوچیک کار میشد!!!!
      اتفاقا طراحی X7 خیلی خیلی تنومند و باشکوهه. وهمینطور سری۷ که در سطحی بالاتر خودشو نشون میده نسبت به قبل فیس لیفت.
      اما در مورد سری۴ آینده که یه جلوپنجره کاملا متفاوت داره.که قطعا کلاسیک و خاص جلوه میکنه و واقعا من دوست دارم زودتر ببینمش. من از جلوپنجره مدل کانسپت سری۴ خوشم نیومد اما در مدل تولیدی یه حالت خیلی جذاب و خاصی داره که من واقعا دوسش دارم.
      قرار نیست تاابد طراحی ها تکراری بمونه

  13. MAHDI

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (4443 ديدگاه)

    ب ام و M2CS الان دیگه جذاب ترین کوپه پرفومنس کوچک دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن