معرفی رسمی ب‌ام‌و M2 CS، هیولای کوچک با قلب قدرتمند
معرفی رسمی ب‌ام‌و M2 CS، هیولای کوچک با قلب قدرتمند

معرفی رسمی ب‌ام‌و M2 CS، هیولای کوچک با قلب قدرتمند

پس از یک سال گمانه‌زنی، انتشار تصاویر جاسوسی و افشای تصاویر، سرانجام ب‌ام‌و M2 CS رسماً معرفی شده است. این نسخه که یک گام بالاتر از M2 کامپتیشن قرار می‌گیرد، قدرت بیشتر، ظاهر جذاب‌تر و بهبود عملکرد را ارائه می‌کند. این خودرو به همان پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی S55 ب‌ام‌و مجهز است اما حالا 450 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که 40 اسب بخار از M2 کامپتیشن بیشتر است. برای انتقال این نیرو هم گیربکس‌های هفت سرعتهٔ دوکلاچه یا شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده است.

کسانی که به شتاب اولیه اهمیت می‌دهند باید گیربکس اتوماتیک دوکلاچه را انتخاب کنند زیرا M2 CS با این گیربکس ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 0.2 ثانیه از نسخهٔ دستی سریع‌تر است. حداکثر این موشک کوچک آلمانی هم به 280 کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما ارتقاءهای M2 CS صرفاً به پیشرانهٔ قوی‌تر محدود نمی‌شود زیرا این ماشین به‌صورت استاندارد به سیستم اگزوز اسپرت با سوپاپ‌های با کنترل الکترونیکی، دیفرانسیل فعال M و سیستم تعلیق فعال M هم مجهز شده که آخری برای M2 معمولی قابل سفارش نبود.

M2 CS سه حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را ارائه می‌کند و بجای ترمزهای استاندارد آن نیز امکان نمونه‌های کربن سرامیکی M وجود دارد. رینگ‌های استاندارد این خودرو از نوع 19 اینچی با رنگ مشکی براق است اما امکان سفارش رنگ طلایی مات هم برای آن‌ها وجود دارد. این رینگ‌ها با لاستیک‌های میشلن کاپ 2 پوشیده می‌شوند.

در M2 CS به‌طور گسترده‌ای از فیبر کربن تقویت‌شده با پلاستیک استفاده شده تا وزن آن کاهش پیدا کند. از این ماده در اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب، سقف، قاب آینه‌های جانبی، دیفیوزر عقب و کاپوت استفاده شده است که وزن این کاپوت نصف نمونهٔ فولادی معمولی است. این مادهٔ سبک‌وزن به داخل خودرو هم راه پیدا کرده و 2.7 کیلوگرم از وزن کنسول میانی را کاسته است.

در داخل M2 CS زیر آرنجی مرکزی و روی داشبورد با آلکانترا پوشیده شده و صندلی‌های اسپرت M با روکش چرم و آلکانترای مشکی‌رنگ و دوخت متضاد استاندارد هستند. روی پشت‌سری‌ها نوار سه رنگ مخصوص موتور اسپرت ب‌ام‌و M به چشم می‌خورد درحالی‌که غربیلک فرمان M اسپرت هم با آلکانترا و دوخت قرمزرنگ پوشیده شده و در قسمت ساعت دوازده آن نیز نوار قرمزی کار شده است.

ب‌ام‌و M2 CS اواخر ماه جاری در نمایشگاه لس‌آنجلس برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد. طبق گزارش‌های قبلی، از این خودرو تنها 2200 دستگاه تولید می‌شود که فقط 500 دستگاه از آن‌ها در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهند شد.

 

 

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

20 دیدگاه

  1. MAHDI
    سوابق: (3376 دیدگاه) ,

    اینم ازM2CSت داشتنی!!!!
    CS ها جذاب ترین های ب ام و هستن.چه از نظر طراحی و رنگبندی وچه از نظر پرفومنس وهمینطور متریالی که در کابین استفاده شده!!!
    اولین زمان گیری M2CS نشون داد که در پیست ازخودروهای قدرتمندی تونسته سریع ترباشه که یکیش آئودی R8 V10 هستش.
    M2CS /M4CS/M3CS /در آینده M5CS وM8CS میتونن جذاب ترین پرفومنس هایی باشن که یک راننده میخواد!!!

    پاسخ
    1. Kf
      سوابق: (28 دیدگاه) ,

      خیلی دوست داشتم m2cs رو با اسپویلر ببینیم یا m8 تا عملکردش رو در پیست ببینم اما bmw فعلا اینطوری دوست داره

      پاسخ
      1. MAHDI
        سوابق: (3376 دیدگاه) ,

        خوب فکر کنم ب ام و با M8 این برنامه رو داره چون بعد از تولیدM8CS میخواد M8CSL رو تولید کنه که همراه با اسپویلر هستش!!!!

        پاسخ
  2. MAHDI
    سوابق: (3376 دیدگاه) ,

    دیرور مجله car and driver زمان 1/4 مایل X4M رو که تونسته ثبت کنه رو منتشر کرد!!!!!
    ب ام و X4M زمان 0 تا60 مایل رو در 3.3 ثانیه ثبت کرده که سریع ترین زمان بین رقبای خودش و تعدادی از رقبای قوی تر از خودش هستش!!!!
    اما تو این یکی دو روز خبرهای دیگه ای هم از X4M بودنش!!
    درگ ب ام و X4M با دوج چلنجر هلکت بود که X4M با اختلاف قابل توجهی پیروزشد. اما داستان به همینجا ختم نمیشه چون درگ دوم بازهم بین
    ب ام و X4M و شورولت کوروت ZR1 هستش که نتیجه درگ واقعا خیره کننده است چون X4M زودتر از خط پایان عبور میکنه. با اینکه در لحظه عبور از خط پایان ب ام و X4M سرعتش 152 مایل هستش و شورولت کوروت ZR1 سرعتش 168 مایل اما X4M پیروز درگ میشه. درضمن متوجه شدید که درگ مسیر400 متر نیست!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
    1. Amir Machine
      سوابق: (632 دیدگاه) ,

      نه Car&Driver هیچکدوم از آزمایش‌ها و رقابت‌هاش معتبر و درست نیست چون آمریکاییه و متعصبه و جانب‌داری میکنه

      پاسخ
      1. MAHDI
        سوابق: (3376 دیدگاه) ,

        خوب زمان ثبت شده صفرتا100 از مجله کارانددرایو چیزی نیست که به X4M افتخار بده چون چیزی هستش که ثبت شده. حالا در هر مجله ای باشه!!!
        اما من باور دارم که مجلات آمریکایی به خودروهای خودشون نگاه دیگه ای دارن. همینطور هم مجلات انگلیسی به خودروهای خودشون.
        در هرصورت در درگ جدید X4M و کوروت ZR1 خودشو نشون دادکه چقدرسریعه!!!
        این درگ رو چون بعید میدونم پدال مطلبش رو بزاره خودتون میتونید در یوتیوب پیداش کنید چون چندین کانال ومجله خارجی مطلبش رو گذاشتن!!!

        پاسخ
        1. Amir Machine
          سوابق: (632 دیدگاه) ,

          جوابت رو عین خودت میدم
          ب‌ام‌و X4 M تو درگ Carwow با کاین توربو و G63 زمان 11.8 ثانیه رو ثبت کرد، خود Car&Driver هم با X4 M زمان 11.6 ثانیه رو ثبت کرده
          از اون طرف
          کوروت ZR1 تو درگ بزرگ MotorTrend سال قبل زمان 10.8 ثانیه رو ثبت کرد و Car&Driver هم همین زمان رو با ZR1 ثبت کرده!!!
          پس ZR1 و X4M تو 400 متر تقریباً یک ثانیه باهم اختلاف دارن حالا اگه مسافت درگ بیشتر باشه که اختلاف بیشتر هم خواهد شد!!!
          پس این درگ دروغی بیش نیست و هیچ اعتباری نداره!!

      2. MAHDI
        سوابق: (3376 دیدگاه) ,

        راستش این درگ رو خوده آمریکایی ها انجام دادن یعنی درگ X4M و کوروت ZR1 و اینکه همون کانالی این درگ رو انجام داده که بارها و بارها پدال درگ هاشو گذاشته که معمولا همیشه بین خودروهای آمریکایی هستش!!!!
        اگه پدال مطلبش رو نذاشت خودتون یه سرچ کنید چون زیاد منتشر شده!!!!
        بله X4M در کارانددرایو زمان 1/4 مایل رو در 11.6 ثانیه و شتاب صفرتا100 رو در 3.3 ثانیه گرفته.شاید کوروت ZR1 عملکرد خوبی نداشته!!!

        پاسخ
  3. Trx Taimaz
    سوابق: (283 دیدگاه) ,

    چرا تعداد تولیدی از این ماشین اینقدر کم هست ؟ فقط 2200 تا چرا وقتی یه شاهکار مثل این میتونه بازار خودشو داشته باشه اینقدر کم ازش تولید میشه؟
    واقعا 500 تا واسه ایالات متحده خیلی کمه

    پاسخ
  4. ایمان
    سوابق: (1775 دیدگاه) ,

    بلاخره این کوچولوی دوست داشتنی رُخ نمایان کرد
    بعد از طوفان کامپتیشن هایِ BMW نوبت CS ها رسیده
    M۲ CS ، M۳ CS ، M۴ CS ، M۵ CS و M۸ CS
    نابودگران یک به یک وارد می شوند ….
    💙💙 BMW 💙💙

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3376 دیدگاه) ,

      نسخه بعدی CS قراره M5CS باشه و دیروز هم خبر اومد که M8CS هم قراره تولید بشه وحتی احتمال تولید M8CSL رو هم دادن که نسخه ای فراتر از CS هستش در BMW.

      پاسخ
  5. M3csl
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    بقول منصور:
    وقتی میای به دیدنم،،پیرهن آبیتو بپوش….
    زلفای رنگِ شبِ تو،،ابریشمی به روی دوش.

    پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (1716 دیدگاه) ,

    جالب شده ولی باید قدرت بیشتر باشه (حداقل ۵۰۰اسب) و با گیربکس دستی با تمام وجود لذت ببری…فقط گیربکس دستی!

    پاسخ
  7. fr
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    cs برای bmw مثل black series برای بنز. این ماشین هم با توجه به تولید محدودش قطعا در اینده ارزش بالایی پیدا می کنه

    پاسخ
  8. Ferrari Fxx K Evo
    سوابق: (783 دیدگاه) ,

    جلو پنجره، این‌ ، ماشین رو با ، نمونه های، به کار رفته، در
    X7 و سری ۷ و M4 جدید ، مقایسه میکنم ، واقعا پی میبرم
    که چنان بی‌راه هم نمیگن اون منتقد هایی که به جلو پنجره
    های جدید بی ام و ایراد میگیرن !

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3376 دیدگاه) ,

      این ماشین هیچ ربطی به X7 نداره واقعا. فکر کن تو X7 یه جلوپنجره کوچیک کار میشد!!!!
      اتفاقا طراحی X7 خیلی خیلی تنومند و باشکوهه. وهمینطور سری7 که در سطحی بالاتر خودشو نشون میده نسبت به قبل فیس لیفت.
      اما در مورد سری4 آینده که یه جلوپنجره کاملا متفاوت داره.که قطعا کلاسیک و خاص جلوه میکنه و واقعا من دوست دارم زودتر ببینمش. من از جلوپنجره مدل کانسپت سری4 خوشم نیومد اما در مدل تولیدی یه حالت خیلی جذاب و خاصی داره که من واقعا دوسش دارم.
      قرار نیست تاابد طراحی ها تکراری بمونه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.