بی ام و

معرفی رسمی ب‌ام‌و M8، کوسهٔ وحشی باواریا

ب‌ام‌و سرانجام پس از مدت‌ها انتظار مدل M8 را نه‌تنها در یک نسخه بلکه در سه نسخهٔ مختلف کوپه، کابریولت و کامپتیشن رسماً معرفی کرده است. در زیر کاپوت کشیدهٔ نسخهٔ استاندارد این خودرو پیشرانهٔ آشنای ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی متعلق به M5 قرار گرفته که در اینجا هم همان ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند.

در نسخهٔ اسپرت‌تر کامپتیشن اما بازهم مثل M5 قدرت این پیشرانه به ۶۲۵ اسب بخار می‌رسد که M8 را به یک گرند تورر بشدت سریع تبدیل می‌کند. در همین حال، خریداران می‌توانند از این قدرت عظیم در هوای آزاد لذت ببرند زیرا هردو نسخهٔ استاندارد و کامپتیشن M8 به‌صورت کابریولت هم ارائه می‌شوند. نیروی موتور در تمامی مدل‌های این ماشین توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استپ‌ترونیک و سیستم پیشرفتهٔ xDrive به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

با استفاده از این قوای محرکهٔ قدرتمند و پیشرفته، M8 استاندارد در نسخهٔ کوپه و کابریولت به ترتیب ظرف ۳.۳ و ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که در نسخهٔ کامپتیشن، هردو مدل این کار را یک‌دهم ثانیه سریع‌تر انجام می‌دهند. حداکثر سرعت این خودرو نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما در صورت سفارش پکیج M Driver، این عدد به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده و M8 را در بین سریع‌ترین گرند توررهای دنیا قرار می‌دهد.

همان‌طور که از یک خودروی M انتظار می‌رود، M8 گزینه‌ها و انتخاب‌های زیادی را برای سفارشی‌سازی راحتی یا عملکرد ارائه می‌کند. به‌عنوان‌مثال، با وجود حالت‌های مختلف گیربکس، می‌توان انتخاب کرد که همهٔ وظایف تعویض دنده به‌طور خودکار صورت گیرد یا راننده با استفاده از پدال‌های پشت غربیلک فرمان خود اقدام به تعویض دنده کند. حتی امکان تنظیم اگزوز برای ارائهٔ تجربه‌ای آرام یا صدایی خشن هم وجود دارد. یک دکمهٔ تنظیم M نیز در کنسول مرکزی خودرو تعبیه شده که امکان کنترل تمامی تنظیمات عملکرد را فراهم می‌کند. با استفاده از این دکمه راننده می‌تواند تنظیمات جاده، اسپرت یا پیست را انتخاب کند.

سیستم چهارچرخ محرک M8 که از دیفرانسیل عقب فعال M برخوردار است دو حالت رانندگی معمولی شامل ۴WD و ۴WD Sport را به همراه یک حالت ۲WD ارائه می‌کند. البته برای انتخاب حالت آخر که تمامی قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، راننده باید سیستم کنترل دینامیک پایداری را غیرفعال کند. بدین ترتیب می‌توان سیستم xDrive را برای هر شرایطی از چسبندگی بیشتر در آب‌وهوای نامساعد گرفته تا دریفت کشیدن در پیست‌ها تنظیم نمود.

ب‌ام‌و سیستم تعلیق ارتقاءیافتهٔ M8 را به‌صورت استاندارد به کمک‌فنرهای تطبیقی ویژهٔ M و سیستم فرمان الکترومکانیکی M مجهز کرده که این ویژگی‌ها با تنظیمات تطبیقی شاسی برای پیمایش‌های جاده‌ای یا حمله به پیست‌ها ترکیب شده است. سیستم کنترل دینامیک پایداری خودرو نیز به حالتی بنام M Dynamic مجهز شده تا سطح بهتری از چسبندگی چرخ‌ها فراهم گردد. علاوه بر این، نسخهٔ کامپتیشن هم به کمک‌فنرهای سفت‌تر و قطعات مستحکم‌تر در زیروبند مجهز شده است.

ترمزهای استاندارد M8 در جلو به دیسک‌های ۱۵.۵ اینچی با کالیپرهای شش پیستونه مجهز است اما امکان سفارش ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های ۱۵.۷۵ اینچی هم برای آن وجود دارد. در همین حال، تمامی مدل‌های خودرو به سیستم ترمز یکپارچهٔ ب‌ام‌و مجهز شده‌اند که امکان تجمیع فعال‌کنندهٔ ترمز، بوسترهای ترمز و واحد کنترل ترمز را در یک ماژول جمع‌وجور فراهم کرده است. علاوه بر این، راننده می‌تواند از بین دو احساس ترمز مختلف که یکی مناسب برای رانندگی راحت است و دیگری احساس فوری و مستقیم را ارائه می‌کند، حالت موردنظر خود را انتخاب کند.

در طراحی و ظاهر M8 تغییراتی نسبتاً جزئی صورت گرفته تا استایل خودرو با خوی اسپرت آن مطابقت پیدا کند؛ بنابراین حالا در جلو شاهد دماغهٔ تهاجمی و جلوپنجرهٔ کلیوی شکل مشکی‌رنگ و در عقب چهار سر اگزوز سنتی M و یک اسپویلر باریک در لبهٔ درب صندوق هستیم. رینگ‌های ۲۰ اینچی ویژهٔ M هم تکمیل‌کنندهٔ ارتقاءهای بیرونی این خودرو هستند درحالی‌که پکیج بیرونی کربنی M هم برای آن قابل سفارش است که شامل ‌تریم فیبر کربنی در ورودی‌های هوای جلو، قاب آینه‌های جانبی و دیفیوزر عقب می‌شود.

در داخل M8 اما صرفاً با صندلی‌های M Sport و نشان‌های M، تغییرات جزئی‌تری صورت گرفته است. تمامی مدل‌های این خودرو به‌صورت استاندارد به نمایشگر سربالا، سیستم‌های کمک‌راننده، سیستم کمک پارک و سیستم Live Cockpit ب‌ام‌و مجهز شده‌اند. اولین نمایش عمومی M8 پایان ژوئن طی رویدادی در مونیخ صورت خواهد گرفت و از سپتامبر راهی بازار خواهد شد.

قیمت ب‌ام‌و M8 در ایالات‌متحده از ۱۳۳,۰۰۰ دلار برای نسخهٔ کوپه و ۱۴۲,۵۰۰ دلار برای کابریولت آغاز می‌شود درحالی‌که این اعداد در نسخهٔ کامپتیشن به ترتیب به ۱۴۶,۰۰۰ دلار و ۱۵۵,۵۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کنند. برای مقایسه، آستون‌مارتین ونتیج هم‌اکنون با قیمت پایهٔ ۱۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (419 ديدگاه)

    همه چیزش عالیه بغیر از موتور که با M5 مشترک هست . نه اینکه بد باشه .
    برای این ماشین که رقیب جدی برای اس کلاس کوپه هست باید از موتور v12 با حداقل ۷۵۰ اسب میذاشتن روش که همون موتور v12 تقویت شده سری ۷ باشه
    درکل عالیه و دوست داشتنی ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Seyed.AMG

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (75 ديدگاه)

      چه لزومی داره وقتی میتونه با همین پیشرانه و قدرت خروجی ، پرفورمنس بهتری از S63 AMG ارائه بده ؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Seyed.AMG

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (75 ديدگاه)

        فقط نمیدونم با ۱۰۰ کیلو وزن بیشتر از M5 و البته آیرودینامیک احتمالا بهتر ، میتونه رکورد M5 کامپتیشن تو درگ و پیست رو بشکنه ؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir Machine

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          ربطی به قدرت و پرفورمنس نداره که شما میگی چه لزومی به موتور V12 هست، این کلاس گرند تورره و نمادش موتور دوازده سیلندر
          همه ماشین‌های این کلاس مثل بنتلی کانتیننتال و آستون‌مارتین DB11 در کنار موتور V8 یه موتور دوازده سیلندر هم دارن حتی اگه عملکردش با V8 فرق چندانی نداشته باشه ولی بازم ارائه میشه
          موتور V8 حتی اگه قوی‌تر هم باشه هرگز شکوه و آرامش V12 رو نداره و مشخصه اصلی یه گرند تورر همین شکوه و آرامشه
          زیر کاپوت نسل قبلی سری 8 هم موتورهای V12 قرار داشت اما این چی؟
          بنظر من M8 عالیه و شکی توش نیست اما این ماشین باید اسمش همون M6 میبود، M8 باید یه گرند تورر فوق لوکس با موتور دوازده سیلندر باشه ولی این ماشین چیزی بیشتر از نسل جدید M6 نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Seyed.AMG

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (75 ديدگاه)

          بالاخره آقا امیر نمادها روزی تغییر میکنند! (البته من سری ۸ و DB11 رو از نظر لاکچری بودن در حد رقبا نمیدونم )
          در ضمن مرسدس AMG GT و پورشه ۹۱۱ توربو S هم گرندتور هستن اما یکیشون ۸ سیلندر و دیگری ۶ سیلندر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Amir Machine

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          مرسدس AMG GT و پورشه ۹۱۱ گرند تورر نیستن و ماشین اسپرت محسوب میشن
          تعریف مرسدس:
          The Mercedes-AMG GT is a sports car produced in coupé and roadster bodystyles by Mercedes-AMG

          تعریف پورشه:
          The Porsche 911 is a two-door, 2+2 high performance rear-engined sports car made by Porsche AG

          گرند توررها کوپه‌های بزرگی هستن که میتونن چهار سرنشین رو با راحتی کامل حمل کنن اما پورشه ۹۱۱ و مرسدس AMG GT کوپه‌های اسپرت 2+2 هستن که صندلی‌های عقبشون راحت نیست و بیشتر مناسب بچه‌ها یا استفاده در مسافت‌های کوتاهه، برا همین بهشون گفته میشه 2+2
          کار اند درایور هم AMG GT و 911 رو تو بخش ماشین‌های اسپرت قرار داده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Seyed.AMG

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (75 ديدگاه)

          آقا امیر زیاد نباید اسیر قید و بندهای تعریفی بود! الان همین استون DB11 صندلی های عقب راحت داره یا DBS که تو گرندتور با سری ۸ رقابت کرد ؟؟؟
          مجله Evo تو لیست بهترین گرندتور های سال همین AMG GT و 911 کررا S رو هم قرار داده .
          تعریف گرندتور فراتر از این حرفاست …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. حبیب

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عالیه بهتر ازین نمیشه با وقار پر قدرت اومده که شاخ خیلیارو بشکونه ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Seyed.AMG

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    کلا از نظر طراحی با نسل جدید سری ۸ حال نمیکردم ، اما M Power نظرم رو عوض کرد . گرافیک چراغ های جلو ، دیفیوزر جدید ، سپر های بازنگری شده جلو و عقب خیلی خیلی سری ۸ رو جذاب تر کرده ، البته هنوز هم با خط سقف و فرم جلو پنجره و محل قرارگیری پلاک مشکل دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Seyed.AMG

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (75 ديدگاه)

      و البته بنظرم مهم ترین ویژگی ظاهری M8 رنگ بدنه آبی فوق العاده زیباشه ??

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Just bentley continental

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (540 ديدگاه)

    بی ام و باید یه موتور خاص فقط منحصر به فرد این ماشین تولید کنه نه موتور m5 رو بزاره روش.مثل اونm8قدیمی که یه موتور دوازده سیلندر ۵۰۰ تسبی داشت که زمان خودش هیولا بود و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت داشت.
    من انتظار قدرت حدود ۷۰۰ داشتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Seyed.AMG

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (75 ديدگاه)

      هزینه های بیشتر موتور V12 با تکنولوژی قدیمی فقط برای چند ۱۰ اسب بخار بیشتر !؟ به نظر من اگه تو نسخه CS با تکنولوژی هیبرید قدرتش رو افزایش بدن خیلی بهتر از استفاده از V12 ست .
      البته احتمالا قدرت خروجی همین M8 کامپتیشن بیشتر از اون چیزیه که شرکت اعلام کرده مثل M5 …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بنتلی جان M8 یه سوپر اسپرت نیست!!! .اما یه نکته ای رو بگم برات.حتی مدلM850 شتاب 3/5 رو ثبت میکنه.حالا دیگه خودت حساب کن آیا واقعا از این بیشترم نیازه.
      حتی همونM850 در درگ هاش از تسلا3پرفومنس وبنتلی کنتیننتال واستون مارتین لگرا سریع تربوده که دوتاشون قدرت بالای 600اسب رو دارن.
      مدل M850 در پیست هم عملکرد درخشانی رو داشته وحتی در بعضی پیست ها از هونداNSX سریع تر بوده که زمان چندپیستش رو قبلا گذاشتم براتون.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان منم یه سری عکس دیگه از M8فرستادم زحمت تاییدش رو زوتر بفرست. سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    این اگه عکس هستن پس خودش چیه طراحیش یه چیز فراتره از فوق العادست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان من چندتاعکس ازش فرستادم اونم از فاصله نزدیک ترکه جذابیت ماشین رو بیشتر نشون میده.
    اما من حس میکنم مدل چهار در M8 که بزودی اونم معرفی میشه طراحی جذاب تری خواهد داشت. یعنی این طراحی با مدل کشیده ترچهارخیلی زیباتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Bilbo

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    و حالا شما تصور کنید ام۸ گرم کوپه چه هیولای قلدری میشه….سری هشت یه برگ برنده بود برای ب‌ام‌و

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Seyed.AMG

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (75 ديدگاه)

      بیصبرانه منتظر M8 گرن کوپه هستم که آیا میتونه شاخ GT63S پرفورمنس ترین سدان پیست رو بشکنه یا نه ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        سید جان AMG GT4 63برای پیست ساخته شده ورقیب اصلیش پورشه پانامرا توربوS و آئودی RS7 خواهد بود.بخاطر داشتن اسپویلرعقب عملکرد خیلی خوبی برای پیست بهشون میده.
        اما M8گرن کوپه بعید میدونم درپیست بهترازM5 باشه.شما حساب کن یه چیزی مثل S63سدان هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Seyed.AMG

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (75 ديدگاه)

          علاوه بر اسپویلر ، موارد دیگه ای هم مثل قطعات فیبرکربنی که در همین M8 استفاده شده مناسب پیست اما نمیشه گفت این خودروها واسه پیست ساخته شدن ، GT هم در اصل مثل سری ۸ گرندتور.
          M8 گرن کوپه هم که بجز پانامرا و RS7 و GT63s رقیبی نداره حالا شاید در گرن کوپه هم از اسپویلر استفاده کردن تا با این ها بهتر رقابت کنه ، اگر هم استفاده نکردن حتما بی ام و اصلاحات دیگه ای روی ماشین انجام میده تا تو پیست عملکرد بهتری داشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    M8 کامپتیشن خیلی راحت ۰ تا ۱۰۰ زیر ۳ ثانیه پر میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Morteza tii

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام. من فکر میکنم تو قدرت خروجی و شتاب اشتباهی کردید چون تو BMW BLOG قدرت خروجی مدل کامپتیشن زده 617 اسب و نسخه معمولی 600 اسب. و صفرتاصدشونم کامپتیشن ۳ ثانیه معمولی ۳.۱ که تو نسخه های کانورتیبل یک دهم بیشتره تو هرکدوم. حالا نمیدونم خدا کنه ۶۲۵ اسب درست باشه چون عاشق bmw م.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Hosseinbimmer

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (133 ديدگاه)

      تفاوت ps و hp. و تفاوت شتاب 0 تا ۱۰۰کیلومتر و ۰ تا ۶۰مایل

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Morteza tii

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (23 ديدگاه)

        بله تو شتاب من دقت نکرده بودم تا ۶۰ مایل زده بود اما قدرت و به اسب بخار زده.. ۶۰۰ و ۶۱۷ اسب بخار حالا نمیدونم دیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. MAHDI

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان پیشنهاد میکنم فیلم های آلپیناB7 جدید رو ببینید.با جرأت میتونم بگم یکی ازباشکوه ترین سدان های تاریخه.نه M760 ونه آلپیناB7 قدیمی اصلا نمیتونن 50درصد جذابین نسل جدیدB7 رو داشته باشن.
    چندتانمونه از عکس هاشوبراتون میفرستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رامتین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    با اینکه علاقه زیادی به bmwدارم اما انچنان از پرفورمنس ام8 راضی نبودم. بهتر بود ارتقایی بیشتر نسبت به ام5 داشت تا حداقل شتاب را دقیقا به 3ثانیه و تاپ اسپید را به 320کیلومتر که اعداد مرجعی هست برسونه. کاری که دقیقا ماه پیش شرکت جی پاور کرد و سری8 را به 661اسب و تاپ اسپید320 رسوند. بنتلی کانتینال الان سریعتر از ام8 هست از دیدگاه تاپ اسپید.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دوست عزیز همون 305 کیلیومتر هم محدوده.برای مثال M5 تست های سرعت 320کیلومترهم داره.نه اینکه تنوانش رو نداشته باشه.والا M850هم خودش توان سرعت305 کیلومتر روداره.
      خودروهای آلپینا B5 وB7 ب ام و مثلا سرعت 330کیلومتر رو دارن چون محدود نیستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. L-H-P-TT

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    مدت زیادی مارو منتظر گذاشت بعد اونوقت فقط 600 اسب بخار ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بهراد

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (537 ديدگاه)

    چیزی فراتر از اعداد داره که داخل پیست رو می کنه،
    فقط حیف اون دسته دنده شیشه ای
    ،میشد مثل اس کلاس کوپه سراگزوز لوزی یا مثلثی دو تایی داشته باشه و با چراغ ها هم خوانی بیشتری داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بهنام

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    حالا خوب شد. ظاهرش با تیون ام پاور خیلی خوب شده. از سری هشت استاندارد خوشم نمیومد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. porschesport

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بسیار زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا