بی ام و

معرفی سیستم هولواکتیو تاچ ب‌ام‌و در CES 2017

ب‌ام‌و با محصولات جدیدی در نمایشگاه الکترونیک لاس‌وگاس ۲۰۱۷ (CES) حضور خواهد یافت. یکی از این محصولات سیستم هولواکتیو تاچ است که اینترفیسی بین راننده و خودرو بوده و همانند یک صفحه لمسی مجازی عمل می‌کند.

bmw-holoactive-touch
این سیستم متشکل از یک صفحه‌نمایش جریان آزاد بوده که با استفاده از حرکات انگشتان و تأیید دستورات راننده کار می‌کند.

این سیستم با مزیت‌های هد آپ دیسپلی، کنترل حرکتی و کاربرد مستقیم صفحه لمسی ب‌ام‌و همراه شده و تجهیزات بیشتری را به منظور خلق فرم جدیدی از اینترفیس کاربر اضافه کرده است. برای اولین بار این عملکردها می‌توانند بدون هیچ تماس فیزیکی با مواد انجام پذیرند اما این تکنولوژی هنوز هم با برهم‌کنش‌های دیداری و محسوس راننده-خودرو (همانند صفحه‌نمایش‌های مرسوم) در دسترس است. هولواکتیو تاچ ب‌ام‌و همچنین به کاربر اجازه‌ی دسترسی به طیف وسیعی از سرویس‌های ارتباطی ب‌ام‌و را می‌دهد.

همانند هد آپ دیسپلی، تصویر صفحه‌نمایش تمام‌رنگی این سیستم توسط استفاده‌ی هوشمندانه از بازتاب‌ها تولید می‌شود. این صفحه لایه‌های کنترل منعطفی داشته و در دید راننده قرار داشته و از ارگونومی بالایی سود می‌برد. دوربین حرکات دست راننده را تشخیص داده و موقعیت انگشت‌ها را ثبت می‌کند. زمانی که انگشتان با یکی از این سطوح کنترل مجازی تماس پیدا کند یک پالس تولید شده و عملکرد مربوطه فعال می‌شود.

سیستم هولواکتیو تاچ ب‌ام‌و بخشی از برنامه‌ی مطالعاتی آینده‌ی ب‌ام‌و i بوده که در نمایشگاه CES در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت. این نمایشگاه از پنجم تا هشتم ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ در لاس‌وگاس برگزار خواهد شد.

منبع: bmwblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. رامکال

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    خوشحالم که شرکت های مورد علاقه ی من در استفاده از فناوری روز عضوی از پیشتازان بحساب میان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امپراتور لامبورگینی

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    BMW ، خودروساز آینده نگر و با انصاف.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا