ب ام و

معرفی فیس‌لیفت ب‌ام‌و X3 M و X4 M با گشتاور بیشتر و شتاب بهتر

ب‌ام‌و به‌تازگی کل خانوادهٔ کراس‌اوورهای X3 و X4 را مورد فیس‌لیفت قرار داده که شامل نسخه‌های پرفورمنس M هم می‌شود. این نسخه‌ها از همان به‌روزرسانی‌های طراحی و تکنولوژی که در نسخه‌های معمولی دیدیم بهره می‌برند اما زیر کاپوت آن‌ها بهبودهایی صورت گرفته است. البته در اینجا همچنان همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار دارد که مثل گذشته در نسخهٔ معمولی ۴۸۰ اسب بخار و در نسخهٔ کامپتیشن ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما…

این پیشرانه حالا با سر سیلندر پرینت سه‌بعدی و میل‌لنگ فورج‌کاری شدهٔ سبک‌وزن متعلق به M3 و M4، بروز شده که این کار افزایش ۲۰ نیوتن متری گشتاور در نسخهٔ معمولی و ۵۰ نیوتن متر در نسخهٔ کامپتیشن را به دنبال داشته است؛ بنابراین حالا این کراس‌اوورها در نسخهٔ معمولی ۶۲۰ نیوتن متر و در کامپتیشن ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارند. به لطف این گشتاور بیشتر، شتاب هردو مدل در نسخه معمولی از ۴.۱ به ۳.۹ ثانیه و در نسخه کامپتیشن از ۴ به ۳.۷ ثانیه کاهش یافته است. حداکثر سرعت این مدل‌های M روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج M Driver این رقم به ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

X3 M و X4 M در بیرون مثل نسخه‌های معمولی خود به جلوپنجرهٔ بزرگ‌تری مجهز شده‌اند تا با سایر محصولات جدید ب‌ام‌و هماهنگ باشند. علاوه بر این، چراغ‌های جلوی باریک‌تر هم چهره‌ای عصبانی‌تر به آن‌ها بخشیده است. در عقب، گرافیک داخلی چراغ‌ها بروز شده اما تغییرات چراغ‌های X3 بیشتر است. در سپر عقب خودروها هم تغییراتی به چشم می‌خورد و حالا شبرنگ‌ها به‌صورت عمودی در طرفین آن جای گرفته‌اند.

در داخل X3 M و X4 M صندلی‌های جدیدی ارائه شده و کنسول مرکزی و دریچه‌های تهویه هم بازطراحی شده‌اند. علاوه بر این، برای اولین بار سیستمی بنام «کمک رانندگی حرفه‌ای» به‌صورت سفارشی برای این دو خودرو ارائه شده که از صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر سربالا برای اطلاع راننده از محیط اطراف استفاده می‌کند. ب‌ام‌و X3 M و X4 M از سپتامبر امسال با قیمت پایهٔ به ترتیب ۶۹,۹۰۰ دلار و ۷۳,۴۰۰ دلار برای نسخه‌های معمولی در ایالات‌متحده عرضه می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه

  1. parsa_ashgh.mashine

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (201 ديدگاه)

    من همشونو دوست دارم و خیلی ممنونم که اون جلو پنجره ی خوکی رو نذاشتن اما عقب x3 یه جوریه مثل ماشینای چینی میمونه موتورشونم که خیلی خوبه بی ام و فیس لیفت قشنگی انجام داده یه فیس معمولی

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  2. محمد امین

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (630 ديدگاه)

    فکر میکنم x3m جذاب تر باشه، و اصیل تره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. Reza Waffen SS

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2300 ديدگاه)

    چراغ های عقب X3M به دلم ننشست

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. Nima

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من برعکس برای X4 تو کتم نمیره، خیلی ابهت نداره و با طراحی جلو هم هماهنگ نیست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. hssn

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (131 ديدگاه)

      دقیقا منم همینطور یکم تو ذوق میزنه و همینطور سپر عقب X4M
      بنظرم قبل فیس لیفت ظاهر جذابتری داشتن…

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    3. new RAMIN

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1731 ديدگاه)

      ((چراغ های عقب X3M به دلم ننشست))

      بله به دلت نشست چون خیلی بد کپی کرده بودن. (همونطور که دیروز عکس دادم)
      اروپایی ها استعدادی در کپی کاری ندارن🤣 کپی کنن گند میشه. کپی شون به جای اینکه زیبا بشه زشت میشه. کپی کاری هم صنعتی هست که هرکسی توانایی انجام آن را ندارند.

      جای خنده دار اینه چینی ها و کره ای ها با کپی کاری کم کم به اصالت طراحی میرسن
      و برای خودشون یه الگوی طراحی پیدا میکنن // اما برند های معتبر با کپی کاری قشنگ **** میزنن روی اصالتشون🤣

      حالا طنز خفن تر ماجرا اینه مدیر عامل فورد میره با مدیر عامل جیلی تو کافی شاپ قهوه میخورن از مشکلاتشون میگن. ( بدون شوخی دارم میگم…)

      ***

      پشت پرده و پشت صحنه خودرو سازی چیز جالبی هست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2800 ديدگاه)

        پدال لطفاً رسیدگی کن…

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. Kf

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (160 ديدگاه)

        رامین مثل شوهر عمم میمونه
        یه ام وی ام X33 داره کچلمون کرده اینقدر میگه این ماشین عالیه این ماشین فلانه با این ک خودش هم می‌دونه گنده
        حالا هم آقا رامین زور میزنه ک بگه ماشین های چینی خوبه با این ک خودت هم میدونی چقدر آشغاله اینقدر مثل بچه ها برند های آلمانی رو با چین مقایسه نکن خود چین هم خندش گرفته

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. mahan

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2278 ديدگاه)

          من جات بودم با لوسیل میوفتادم به جون هردوتاشون

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  4. mahan

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2278 ديدگاه)

    امیدم به این بود که بخش ام سپر هارو عوض کنه که تغییر شایانی نکرده.نمیدونم شاید ما پیرمرد شدیم شاید ما بی سلیقه ایم آدم دیگه به خودش هم شک می‌کنه.یک جمله هست که میگه وقتی با همه مشکل داری شک کن شاید مشکل از خودته ما الان با ام ۴وام۳ و ایکس ۳وایکس۴ و لندکروز جدید و بنز اس و ای و سی جدید و پاسات جدید و اوتلندر جدید و اسپورتیج و توسان و سوناتا و آزرا جدید و هوندا سیویک جدید و … مشکل داریم.نمی دونم شاید ما اشتباه کنیم آدم به خودش هم شک میکنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Mad.z.Max

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (973 ديدگاه)

      نه عزیز جان اینطور نیست
      مد و مدگرایی هست و تحمیل نوگرایی. قرار نیست هرچیزی که به اسم تکنولوژی و طراحی بروز و نوآورانه به خورد مردم داده بشه، مورد قبول واقع شه. طراحی های جدید واقعا افراطی هستن و به قیمت ایجاد تفاوت، واقعا مسیر اصلیشون رو گم کردن. همیشه هم این جریان وجود داشته. و البته که گذرا هست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. mahan

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2278 ديدگاه)

        مدزمکس عزیز این قدر توی این چندسال اخیر مخصوصا این ۳ سال این قدر طراحی های زشت دیدیم و اسطوره هامون یکی یکی خراب شدن ادم به خودش شک میکنه!منم با شما هم نظرم طراحی های جدید روح ندارن.همین امروز یک بنز کپل دیدم تو جاده کلی کیف کردم منتها امروزه همه چیز از ذوق و هنر فاصله گرفته شده و ماشینیزه شده و به جای اینکه طراح با ذوق و هنر طرح کنه کامپیوتر طرح میکنه انشالله که گذرا باشه

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. Mad.z.Max

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (973 ديدگاه)

      منم مثل شما این طراحی های جدیدی که گفتین رو واقعا دوست ندارم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. سهند

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (474 ديدگاه)

      من دیگه مشکلی با طراحی مرسدس sکلاس ندارم و به بی ام و m3 و m4 هم عادت کردم ولی هنوز با طراحی داخلی ix مشکل دارم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Amir Machine

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (904 ديدگاه)

        صد سال هم که بگذره، من که نمیتونم با طراحی S کلاس جدید کنار بیام، جلوش واقعاً فاجعه‌س

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. mahan

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2278 ديدگاه)

          دقیقا امیرجان نمیدونم اصلا کلمه ای به اسم عادت کردن رو نمیشه قبول کرد.وقتی s500 رو تمیز میکنی و میشوری و جلوپنجره و چراق های بزرگش رو پاک میکنی انگار داری شیر رو نوازش میکنی این جدیده مثل گربه هست قشنگ ابهت و یال و کوپالش رو برده

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    4. A only She reminds Me of love A

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      واقعا زشت هستن !
      اصلا دیدن شون چشم رو اذیت میکنه!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. مهدی

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنطر میرسه،وقت تغییر زبان طراحی محصولات ب ام وی رسیده،به قوس گلگیرها دقت کنید،یا خطوط پروفایل جانبی،و نمای عقب بشدت بی روح،نمای جلو با کهنگی بیش از حد،و گرافیک بشدت کهنه شده چراغ ها،حس یه ماشین چینی رو میده که ناشیانه کپی شده،امیدوارم فکر اساسی بابت طراحی انجام بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  6. BenzSLR

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    خوبه ولی چراغ عقب x3 یه جوریه ولی در کل خوبه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2800 ديدگاه)

    هی همون مدلای قبلیه دیروزن دیگه….

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. A only She reminds Me of love A

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      مسخره بازی اینا!
      یه رنگ عوض می‌کنند میگن فیس لیفت!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2800 ديدگاه)

        آره دیگه 😂

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  8. ماکان

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (497 ديدگاه)

    سلام ‌. برای داشتن تنوع بیشتر محصولات بی ام و ، خیلی خوب بود اگر که از مدل X7 و سری ۷ بی ام و یک نسخه M کامل می ساختند و تولید می کردند . البته به اضافه نسخه کامل M از X1 ، X2 و سری ۱ ، چون که احتمالاً بی ام و X1 و X2 هم به اضافه سری ۱ ، نسخه M کامل را ندارند .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Kf

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (160 ديدگاه)

      انشاالله 😑

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ماکان

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (497 ديدگاه)

        بسیار ممنون ‌.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  9. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (542 ديدگاه)

    بی ام و خیلی نسبت به مثلا ۱۰ سال پیش خودش بیریخت شده درسته از نظر پرفورمنس خیلی بهتر شده ولی طراحی مضخرف شده بعد جالبه رکورد فروش هم میزنه با این طراحی

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. Kf

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (160 ديدگاه)

      تا ماشین رو از نزدیک نبینیم واقعا نمی‌تونیم واضح بگیم این باشین بیریخته یا زیباس

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Amir Machine

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (904 ديدگاه)

        دیگه اونایی هم که از نزدیک دیدن هزاران انتقاد نثار ب‌ام‌و کردن، بخاطر همین هم هست که ب‌ام‌و یه روز در میون میاد از اون جلوپنجره کذایی سری ۴ دفاع میکنه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. MAHDI

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5275 ديدگاه)

    نسخه قبل هم رقیب نداشت در پیست و خط مستقیم و حالا که قوی تر هم شده و البته خیلی جذاب تر چه بیرون و چه کابین❤️

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. mm.y@rlou

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (233 ديدگاه)

    جای شکرش باقی اون جلو پنجره بی ریخت رو نذاشتن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. محمد مختاری آذر

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (660 ديدگاه)

    واقعا عجب طراحی زیبایی دارند اگر دوستان توجه کرده باشید به ۵ مدل اخیر بی ام و شاهد کابین جدید خواهید بود با فرمان جدید و تغیراتی کوچک که کابین را زیبا کرده است

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا