ب ام و

معرفی نسل جدید ب‌ام‌و سری ۲ با ظاهر بحث‌برانگیز و پرفورمنس بهتر

نسل جدید ب‌ام‌و سری ۲ یکی از بدترین خودروها در زمینهٔ مخفی‌کاری بود زیرا پیش‌ازاین چندین بار تصاویر بدون پوشش آن افشا شدند اما حالا سرانجام ب‌ام‌و رسماً آن‌را معرفی کرده است. نسل قبلی سری ۲ بسیار محبوب علاقه‌مندان به رانندگی بود و این راه باید در نسل جدید ادامه پیدا کند. این نسل طراحی مدرن‌تری دارد که خوشبختانه از جلوپنجرهٔ بزرگ سری ۴ در آن خبری نیست و در عوض از جلوپنجرهٔ معمول‌تری در آن استفاده شده که با چراغ‌ها و ورودی‌های هوای زاویه‌داری احاطه شده است.

در پروفیل جانبی خودرو شاهد بدنه‌ای ساده با گلگیرهای برآمده و خط شانهٔ برجسته‌تر به چشم می‌خورد و در عقب هم صندوق بار کوتاه با اسپویلر یکپارچه جلب‌توجه می‌کند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به چراغ‌های عقب جدید و سپر شارپ و زاویه‌دار اشاره کرد. در همین حال، نسخهٔ قوی‌تر M240i هم با سپر جلوی تهاجمی، قاب خاکستری‌رنگ جلوپنجره، قاب منحصربه‌فرد آینه‌های جانبی، تریم تیره بنام شادولاین، سر اگزوزهای اختصاصی و یک اسپویلر کوچک، از نسخه‌های معمولی متمایز شده است.

نسل جدید سری ۲ در بیرون ۴,۵۴۷ میلی‌متر طول، ۱,۸۳۹ میلی‌متر عرض و ۱,۳۹۲ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۴۱ میلی‌متر است. این یعنی کوپهٔ جدید ب‌ام‌و ۱۰۹ میلی‌متر کشیده‌تر، ۶۶ میلی‌متر عریض‌تر و ۲۵ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از قبل شده است. فاصلهٔ محوری خودرو هم ۵۱ میلی‌متر افزایش یافته که موجب می‌شود صندلی‌های عقب کمی راحت‌تر و جادارتر شوند.

یکی از نقاط ضعف سری ۲ قبلی، فضای داخل آن بود که حالا ب‌ام‌و با کابینی بهبودیافته که از متریال باکیفیت‌تر و طراحی مدرن‌تری بهره می‌برد، این ضعف را برطرف کرده است. هرچند این خودرو به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر ۸.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌شود اما می‌توان آن‌را به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی مجهز کرد. متأسفانه اما هردو سری این نمایشگرها بجای سیستم‌عامل iDrive 8 که در کراس‌اوور iX معرفی شد، از همان سیستم iDrive 7 استفاده می‌کنند.

البته همین سیستم هم از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار است. علاوه بر این، برای راننده هم یک دستیار شخصی هوشمند در نظر گرفته شده که به درخواست‌های صوتی پاسخ می‌دهد و می‌تواند برخی روال‌ها مثل پایین آوردن خودکار پنجرهٔ راننده هنگام ورود به پارکینگ را یاد بگیرد. سری ۲ جدید در ایالات‌متحده با غربیلک فرمان اسپرت چرمی، کنترل تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای و صندلی‌های برقی جلو ارائه می‌شود درحالی‌که مجموعه‌ای از آپشن‌ها مثل گرم‌کن غربیلک فرمان، نورپردازی داخلی، هدآپ دیسپلی رنگی، گرم‌کن صندلی‌های جلو و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

در بخش سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده هم ب‌ام‌و موارد زیادی مثل هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عقب و سیستم فعال تشخیص نقاط کور را برای این کوپهٔ کوچک در نظر گرفته است. خریداران همچنین می‌توانند کروز کنترل فعال با قابلیت توقف و حرکت دوباره دستیار دنده‌عقب و سیستم ضبط کنندهٔ رانندگی را هم سفارش دهند که با استفاده از دوربین‌های خودرو می‌تواند تا ۴۰ ثانیه ویدئو ضبط کند.

نسل جدید سری ۲ در ایالات‌متحده با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود. مدل پایهٔ ۲۳۰i به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خریدارانی که خواهان پرفورمنس بالاتری هستند هم می‌توانند مدل قوی‌تر M240i XDrive را انتخاب کنند که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد.

این نسخه به لطف قدرت بیشتر و همین‌طور سامانهٔ چهارچرخ محرک با دیفرانسیل عقب M Sport برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۱ ثانیه زمان نیاز دارد. بااین‌حال، حداکثر سرعت هردو نسخه یکسان و برابر با ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همچنین در هردو مدل انتقال نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و خبری از گیربکس دستی نیست.

در اروپا اما تنوع مدل‌های سری ۲ بیشتر است. موتور پایه در این قاره یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است که در مدل ۲۲۰i ارائه می‌شود. این مدل ظرف ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۳۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. اروپایی‌هایی که به موتورهای دیزلی علاقه دارند هم می‌توانند مدل ۲۲۰d را با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی انتخاب کنند که از تکنولوژی هیبریدی خفیف هم برخوردار است. این موتور با تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، خودرو را ظرف ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

در نسل جدید سری ۲ استحکام پیچشی ۱۲ درصد افزایش یافته و فاصلهٔ عرضی بین چرخ‌ها هم بیشتر شده که به کاهش بادی‌رول کمک می‌کند. در سیستم تعلیق هم اصلاحاتی صورت گرفته و در آن از برخی قطعات آلومینیومی استفاده شده تا وزن غیر فنر سوار خودرو کاهش پیدا کند. در همین حال، امکان سفارش تعلیق M Sport و سیستم شاسی تطبیقی M با کنترل الکترونیکی کمک‌فنرها هم وجود دارد.

نسل جدید سری ۲ در فستیوال سرعت گودوود برای اولین بار به نمایش عمومی درآمده و از ماه نوامبر در ایالات‌متحده با قیمت پایهٔ ۳۶,۳۵۰ دلار برای ۲۳۰i و ۴۸,۵۵۰ دلار برای M240i XDrive عرضه می‌شود. در آینده نیز مدل‌های ۲۳۰i XDrive و M240i محرک عقب هم به آن‌ها اضافه خواهند شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه

  1. امیرحسین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (368 ديدگاه)

    سلام.
    تشکر از جناب دهقان.
    طراحی ظاهریش بنظرم نسل قبل بهتر بود.
    بنظرم اگه جلو پنجره بزرگ مثل سری ۳و ۴ میذاشتن بهتر بود تا با این چراغاش.ولی عقب و جلوش هماهنگند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Kato

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (108 ديدگاه)

      ایش اح بازم ب ام و

      آلمانی پرخرج

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

        ۱۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        😂😂😂 هرچی باشه برترین مهندسی رو داره .

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. Kato

          ۱۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          برترین مهندسی فقط ژاپنی ها

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. آریا ماشین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (525 ديدگاه)

    طراحی های بی ام و داره به کجا میره
    اون از سری ۳ و ۴ اینم از سری ۲
    حداقل یه سری ۵ رو بزارین برامون بمونه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2800 ديدگاه)

    زشت ترین ب‌ام‌و ای هستش که توی عمرم دیدم،عقبش که آدمو یاد ساینا میندازه! خدایی ب‌ام‌و داره چیکار میکنه؟ صد رحمت به طراحی m3 و m4!

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. محمد مختاری آذر

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (660 ديدگاه)

      شما چی میگی اتفاقا زیباترین بی ام و ای هست که دیدم واقعا خیلی زیبا هستش اصلا یه دنیای دیگه هستش واقعا بر چه اساس به این خودرو زشت میگین این از بنز هم بهتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2800 ديدگاه)

        این نظر شخصی شماست،یه نگاهی به کل نظرات بندازید تا حساب کار دستتون بیاد،خیلیا خوششون نیومده،مثل من….

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  4. ADAK

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1139 ديدگاه)

    سخنی چند با طراح های شرکت بی ام و

    یه مدل خوب باقی بزارید ؛ حرفی که سالها پیش به مموتی هم گفتن و گوش نکرد !!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Sina10

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1656 ديدگاه)

    شاید به اندازه سری۴ بد نباشه ولی زیبا هم نیست
    پیشنهاد میکنم اینو با M2 CS قبلی مقایسه کنید
    شاید خودش زشت نباشه ولی نسبت به نسل قبلش کاملا پسرفت داشته
    تنها ماشینایی از ب‌ام‌و که طراحی خوبی دارن سری ۵ ، سری ۸ و M340i هستن میشه X5 M رو هم اضافه کرد به این لیست
    فقط همینا هستن
    طراحی ب‌ام‌و فقط کافیه نگاه کنن سال ۲۰۱۹ چی طراحی میکردن الان چی
    ب‌ام‌و اون سال حتی یه ماشین زشت هم نداشت حالا خورده X6 طراحی عقبش زشت بود
    واقعا طراح های ب‌ام‌و باید خجالت بکشن که از M2 CS و M5 و M8 رسیدن به این فاجعه ها
    اون ماشینا رو هم خودشون طراحی کردن ولی چرا الان وضعشون اینه ، فقط iX و i4 و M4 و M3 و سری ۲ رو با مدل های قبلیشون مقایسه کنید
    همین ماشین هم طراحیش فقط کافی بود چراغ های جلو رو کمی نرم تر طراحی میکردن و بخش اضافی جلو رو حذف میکردن ،نتیجه اش میشد یه ماشین زیبا
    این الان در بهترین حالت متوسطه ولی خب از سری۴ خیلی بهتره ،البته پرفورمنسش عالیه و حرف نداره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. MAHDI

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5275 ديدگاه)

      داداش میگی اینو با M2CS مقایسه کن🤔
      اینو باید با سری۲ معمولی نسل قبل مقایسه کنی نه M2 اونم نه M2 کامپتیشن بکه M2 CS ای بابا!!!!
      به نظر من که از هر نظر جذاب تر از نسل قبل سری۲ هستش. حتی نسخه معمولی اش هم جذابیت یک M رو داره چه برسه به نسخه M2 که در آینده رونمایی میشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. MAHDI

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5275 ديدگاه)

    منکه عاشقش شدم😌❤️❤️❤️

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا