بی ام و

و این هم نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 (G20)!

آقایان و خانم‌ها! خودرویی که مشاهده می‌کنید نسل جدید ب‌ام‌و سری ۳ با کد G20 است که پیش از رونمایی رسمی در نمایشگاه خودروی پاریس به تصاویر آن دست یافته‌ایم.


این تصاویر که از پیکربندی خودروساز آلمانی به بیرون درز کرده نشان دهنده‌ی چندین نسخه‌ی گوناگون سری ۳ جدید از جمله مدل پرچم‌دار M340i، مدل M اسپورت پکیج و اسپورت لاین می‌باشد. همچنین چندین پیکربندی کابین را نیز می‌توانیم مشاهده کنیم.


در اولین نگاه می‌توانیم تناسبات طراحی بهتر این خودرو در مقایسه با نسل پیشین و همچنین گیراتر بودن جدیدترین نسل سری ۳ را ببینیم. در بخش جلوی این خودرو شاهد طراحی جدید چراغ‌ها (با تکنولوژی LED یا لیزر) و سپر عضلانی‌تری هستیم. چراغ‌های عقب تخت‌تر نیز در مقایسه با نسل پیشین کاملاً متفاوت بوده و همین چراغ‌ها باعث شده‌اند ظاهر خودرو پهن‌تر به چشم آید.


در بخش جانبی فاصله‌ی بین محوری طویل‌تر کاملاً واضح بوده و این امر باعث شده پروفایل ظریف‌تری ایجاد شود. خودروهای M340i و M اسپورت پکیج حاضر در تصاویر گیراترین کیت آئرودینامیکی را داشته و ورودی‌های هوای جانبی در سپر جلو و خیزهای آغاز شده از چراغ‌های جلو نیز از جمله شاخص‌ترین ویژگی‌های این خودروها هستند.


خودروهای یاد شده همچنین از رکاب‌های تیزتر و سپر عقب اسپورت با دو خروجی اگزوز گرد در مدل ۳۳۰i M اسپورت پکیج و خروجی چندضلعی در مدل M340i سود می‌برند. نهایتاً باید گفت چهار رنگ بدنه جدید خاکستری، آبی، مشکی و برنز در دسترس هستند.


اما به کابین هم نگاهی بیندازیم که در آن پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی بازهم به چشم می‌خورند. یک صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی، صندلی‌های اسپورت جدید، کنترل‌های نوین سیستم تهویه مطبوع و فرمان متفاوت از شاخص‌ترین تغییرات نسل جدید سری ۳ هستند.

در کل به نظر می‌رسد کابین G20 هم از نظر طراحی و هم از نظر کیفیت یک پله به جلو حرکت کرده است. موضوع عجیب اینکه در مدل‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک هیچ اهرم تعویض دنده‌ای در کنسول مرکزی به چشم نمی‌خورد. البته هیچ دکمه‌ای هم برای گیربکس دیده نمی‌شود بنابراین این موضوع فعلاً به‌صورت یک راز باقی مانده است.

همچون همیشه سفارش سری ۳ با پکیج‌های ظاهری سفارشی ظاهر بهتری ایجاد می‌کنند اما مدل‌های ساده‌تر اسپورت لاین نیز خیلی بد به نظر نمی‌رسند. منتظر رونمایی رسمی ب‌ام‌و سری ۳ جدید در نمایشگاه خودروی پاریس باشید!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    زیباست اینکه بی ام و یک طراحی جدید رو ارائه کرده و سعی در ادامه دادن طراحی نسل قبل نداشته ارزشمنده.صادقانه بگم شخصا فکر می کنم زیباترین در گروه خودش نیست اما یک طرح انقلابی از بی ام و داریم میبینیم طراحی داخلیش هم خیلی زیبا و مینیماله.یه مقدار در بخش عقب شبیه آئودی a6 جدید شده که ابدا چیز بدی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. علیx76

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (335 ديدگاه)

      ولی با داخل کابینش خیلی حال نکردم
      اگه فرمونش رو حذف کنی نمیشه فهمید ب ام و هستش
      ولی نسل های قبل همیشه یه رگه هایی توشون بود که همه ی سری ها و نسل ها رو بهم مرتبط میکرد

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. امیر

        ۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        نظرتون محترمه اما بی ام و اکثرا همین سبک رو در طراحی های داخلی داشته خصوصا ماشین های جدیدش.راننده محور و آسان برای استفاده کلا خیلی شلوغ کاری توی طراحی داخلی نمی کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسین

        ۱۰ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        درود.
        داداش این طراحی در کانسپتها و تمام مدلهای جدید ب‌ام‌و وجود داره و به راحتی قابل تشخیصه.
        حالا که کابینو عوض کرده میگین چرا عوض کرد؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Davood

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (198 ديدگاه)

      این ادرس رو سرچ کنین تمام مشخصاتش و شکل دنده را زده شتاب 0تا100هست 5/6 ثانیه مصرفش صدی 4.88 واقعا معرکه است https://www.carwow.co.uk/news/2018-bmw-3-series-price-specs-release-date-2682

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    اصلا دلچسب نبوده انتظار طراحی جسورانه تر اینده نگرانه تر بودیم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مصطفی

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (226 ديدگاه)

      نههههههه
      چراغای پشتش که لکسوسه !!!
      نه لطفا نه.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Mohammad

        ۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        گل گفتی چراغ های عقب لکسوس رو زدن براش

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. ب ام و سلطان

          ۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (31 ديدگاه)

          چراغای کرایسلرم مثل پرایده! از کسی که چشم دیدن بزرگ‌تر ‌ بهتر و محبوب تر قوی تر از خودشو نداره و نفرت یپراکنی میکنه نفرت دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mohammad

          ۱۰ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          خطاب به ( بی او و سلطان )
          عزیزم ناراحتی نداره که خوب این بار شبیه یه ماشین دیگه شده چراغاش
          ولی کرایسلر شبیه پرایده جایی نگو بهت میخندن ??

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Muty

        ۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1829 ديدگاه)

        بیشتر شبیه چراغ عقب های اپتیما نیست ؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Omid

        ۱۰ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        کلا از جلو تا عقب کپی لکسوسه

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. علی رضا

          ۱۰ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          نمی گم شبیه بودن نمای ش به لکسوس چیز بدیه اما چطور رو aclass اینقدر حساس بودی که شبیه برلیانس و کیا
          پدر واگنر رو درآوردید…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. kfaz

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (102 ديدگاه)

    منتظر رقابتش با c class هستم
    لعنتی خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Bilbo

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    تو پست ام۵ هم گفتم، بنظرم کاملا میشه حس برادری بین این و سری۵ و ۷ رو دید و این بنظرم خیلی پسندیده هست خصوصا وقتی که اینا برادر دوقلو هم نیستن و تفاوتهاشون در عین نزدیکی ها، اونها رو از هم متمایز می‌کنه. طراحی بیرونی بنظرم درسته محافظه کارانه هست ولی باید در نظر بگیریم که تو این بازار که رقابت وحشتناکی هست، تغییر طراحی بزرگ خیلی ریسکیه، خصوصا اگه اون تغییر بزرگ در جهت مثبت هم نباشه. بنظرم این روند فعلی، یعنی تقسیم تغییرات بزرگ در طول زمان، خیلی روند درستیه گرچه از نگاه ما تصمیم اشتباهی بنظر بیاد
    من تنها مشکلم با کابین این نسل هست، هرچی فک می‌کنم می‌بینم خیلی ساده‌ست و فقط تو رنگهای تیره میشه باهاش ارتباط خوبی برقرار کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    بیشتر فیس لیفت ه تا نسل جدید / یه تیون کار هم همین فعلی رو این شکلی میکرد / بعد از E46 سری 3 واقعی دیده نشد ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. نوید جهرمی

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3688 ديدگاه)

      باهات موافقم. بهترین سری 3 که تا الان اومده E46 ه. حتی انجینش هم یه چیز دیگه بود با اون صدای گیراش.
      این سری هم بد نشده. به جز طراحی پشتش که نمیتونم باهاش ارتباط برقرارکنم. خطوط سیالی که به کار بردن خوبه ولی حیف که خط شانش رو محوتر از همیشه کردن.
      منتظرم بیاد بیرون 360 درجه ای با دوربینا ببینیمش.
      امیدوارم هنوزم سلطان و سنگ محک این کلاس باقی بمونه.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. Majidsh

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (79 ديدگاه)

    داخلش واقعا زیبا نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. shirko

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بسیار عالی ، منتظر فروش عالی و شکست دادن رقیباش هستیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Morteza

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (123 ديدگاه)

    طراحی خارجیش رو من که با این عکس ها به طور کامل متوجه نمیشم عکس های واقعی تر و بهتر بیان راخت تر میشه متوجه همه جزییاتش شد
    ولی کابینش نیاز به عادت کردن داره به نظرم
    خیلی سادست

    این ماشین رو یکی دوتا مجله قبل از رونمایی تست کرده بودن و واقعا تعجب کرده بودن از توانایی هاش مخصوصا تو هندلینگ
    مثل اینکه باز هم سری سه قراره استانداردهای جدیدی رو واسه این کلاس تعریف کنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. رامتین

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    عالی شده. انتطار کمتر اصلا نداشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ارش

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    عالیه.ماشین زیباییه.یه نیم نگاهی هم به مزراتی داشته.طراحی داخلیش هم خیلی خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. دانیال روشنی

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    چراغ عقبش لگزوزه .
    در کل خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیره کننده است.این نسل بهترین عملکرد ممکن رو قراره داشته باشه.کیفیت کابین خیلی بالارفته.حتی ازسری۵ هم قراره بهتره بشه اونم سری۵ که تاالان که درحدود۵۰مقایسه داشته فقط در یکیش اول نشده که اونم نسخه ضعیف تر ازرقبا انتخاب شده بود.ودر مدلm5هم درتمام رقابت هاش تاالان اول شده.حالا این چه شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      طرفدار بی‌‌ام و هستی‌ درست
      اما زیادی جو میدی
      مگه میشه کیفیت کابین سری ۳ از سری ۵ بالاتر باشه
      کاملا غیر منطقیه
      در کل خوشگل شده
      کاپوت کشیده و صندوق عقب کوتاه خوش فرمترش کرده
      موتور رو پشت محور جلو نصب می‌کنن؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۱۰ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        شما اول متن منو بخون بعد اینطور بگو.وقتی دارم میگم قراره از سری۵ بهتر باشه منظورم عملکرد خودرو هستش.چون گفتم سری۵ که تاالان توهمه مقایسه ها اول شده یعنی منظورم بخاطره کابینشه؟هرچندbmwدرنسل های جدید کیفیت کابین ها رو خیلی بالا برده وبعید هم نیست کیفیتش بهتر باشه.اما اون حرف من درمورد عملکرد بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. حسن

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    خطوط جانبی بدنه خیلی من و یاد c class میندازه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. omid622

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    دوستان اینقد انتقاد نکنید
    نسخه بی نظیر سری ۳
    مدل M3 هستش که امیدواریم عمرمون به
    اونجا قد بده چشمامون به جمالش منور شه
    این طراحی که شما منتقدین از این سری ۳ جدید میگرید
    به زرس قاطع میشه گفت تو مدلهای M3 و کامپتیشن
    وCS رفع میشه
    اندکی صبر کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بهادر

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ,واقعا در برابر طراحی های مرسدس بنز طراحی های بی ام و مثل نقاشی کودکان میمونه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. shirko

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (499 ديدگاه)

      از کدوم سیاره وارد زمین شدی ؟؟؟؟؟!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۰ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        منظورش طراحی هایی هستش که در مدل clsبا اون چراغ های واقعا بدفرم.در مدلaکلاس هم همینطور .در مدلgleهم همینطور.وکابین های تکراری که یه تبلت یک متری کشیدن داخل کابین که واقعا صدای خیلی هارو درآورده.اما بزرگترین افتخارbmw اینه که ماشین هاش دراکثر کلاس هاش سنگ محک هستن و رقبا هروقت میخوان رقیبی بسازن اسم مدل های bmwرو میارن که بنزفقط در مدلsکلاس این جایگاه رو داره.البته اونم نه درکیفیت کابین که پایین تر ازسری۷ وa8هستش وهمینطورهندلینگ ولذت رانندگی پایین ترازسی۷ وa8 تررانندگیش هم که پایین ترازهمه است.bmwطراحی کابینش آرگونومیک ترین کابین بین تمام خودروسازهاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohammad FM480

          ۱۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          کیفیت کابین اس کلاس از سری هفت پایین تره؟؟؟????

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مانی

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          سی‌ ال اس رو یکبار از نزدیک ببین بعد در مورد چراغ هاش اینجوری بگو
          کابین‌های بی‌‌ام و که خیلی‌ تکراری تر از مرسدس هست همشون کاملا شبیه هم هستن
          اما A،AMG-GT،S،GLE و G کاملا متفاوت هستن بقیه هرکدوم از المان‌های بقیه استفاده کردن
          اینی که میگی‌ صدای خیلی‌‌ها رو در آورده احتمالا منظورت یه تعداد کم از کاربر‌های پدال هست
          فقط بی‌‌ام و سری ۳ سنگ محک بود میگم بود آخه جدیدا دیگه اونجوری نیست و مرسدس برتره
          دیگه تو کدوم کلاس سنگ محکه؟؟؟؟؟بقیه حرفات هم بنظر بی‌ پایه و اساس هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. بهنام

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    عکسهایی که صفحه ی اینستا گرام کار اند درایور از سری سه گذاشته بسیار زیباست. فک کنم نسخه های سطح بالای سری سه فوق العاده باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. REZA ///AMG

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    طراحی داخلی دل پسندی داره
    از اون فرمول همیشگی فاصله گرفته و یه چیز مدرن تر و جدید تر رو ارائه کرده اما در عین حال اصالت طراحی داخلی هم حفظ شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      به به
      به به
      درود.
      آقا سنگین کردی این پست رو با این تعداد کامنتت. آقا رضا خوش اومدی داداش. سری ۳ خیلی باید مهم باشه که تو زیر پستش کامنت گذاشتی. ???
      آره آره حرفاتو تایید میکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. REZA ///AMG

        ۱۰ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        قربان شما :))))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. mohammad FM480

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    نسل قبلش یه سری جذابیت های خاصی داشت البته اینم خوبه ولی نکته ضعفش تو طراحی از نظر من چراغای عقبشه که شاید زیاد جالب نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا